Een kwart? iOS en Android hebben samen 95% van het marktaandeel... http://www.telecompaper.com/nieuws/idc- ... 57--995835microshit schreef:Helaas blijven er bedrijven die hun app alleen uitbrengen voor iOS (Apple) of Android, of met mazzel beide. Dan mis je alsnog een kwart van de smartphonemarkt (waarvan een groot deel Windows Phone, dat hard aan het opkomen is).
NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Het is sowieso een proef, dan pak je niet perse uit. De NS doet ook andere proefjes op maar een platform. Ik heb laatst over WP 8% gehoord, en het is in opmars, maar zeker een minderheid ja.
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Het maken van een app kost veel ontwikkeltijd en mankracht. Als het je niet bevalt ontwikkel je er zelf één. Dat kan.microshit schreef:Helaas blijven er bedrijven die hun app alleen uitbrengen voor iOS (Apple) of Android, of met mazzel beide. Dan mis je alsnog een kwart van de smartphonemarkt (waarvan een groot deel Windows Phone, dat hard aan het opkomen is).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Hoewel de proef over is - de Consumentenbond heeft ook nog een stukje geschreven:
Conclusie
Spoorvervoerders zijn wettelijk in principe niet aansprakelijk voor vervolgschade die reizigers lijden door vertraging. Met de garantie betaalt de reiziger extra, voornamelijk om verzekerd te zijn voor die vervolgschade. De prijs van €5 is aan de forse kant, zeker als deze per reis zou gaan gelden (is nu eenmalig voor de gehele pilotperiode). Het risico is beperkt, zeker als je op tijd van huis gaat. Wat met deze service uiteindelijk ook moet.
Desalniettemin is de SGS een vernieuwend concept, dat als het werkt, wellicht ook uitgebouwd kan worden naar andere bestemmingen. Helemaal mooi zou het zijn als ook andere vormen van ov onder het bereik van de garantie vallen. Dit vergt echter vergaande samenwerking tussen verschillende vervoerders. Daar staat het ov helaas niet om bekend.
Vanuit de randstad zijn er meerdere mogelijkheden met de trein om Schiphol te bereiken. Als je op tijd weggaat en je de gewone NS-app op je mobiele telefoon hebt geïnstalleerd, is de kans dat je de garantieservice echt nodig hebt niet zo groot.
Buiten de randstad kan dit een ander verhaal zijn. Als je verder weg woont en de alternatieven per trein naar Schiphol beperkt zijn, is de kans op het missen van je vlucht door een treinstoring groter.
Deze service kan in ieder geval een onrustig gevoel tijdens de reis naar de luchthaven wegnemen. Je hoeft niet constant zelf storingen in de gaten houden. Je moet wel de instructies van de NS opvolgen of anders contact met de NS opnemen om te overleggen.
Het is afwachten onder welke voorwaarden de NS doorgaat, als ze doorgaan met de service. De service kan zeker voorzien in een behoefte, vooral voor mensen buiten de randstad. De voorwaarden verdienen dan nog wel flink wat aandacht.
Re: NS garandeert reizigers aankomst op Schiphol
Er komt geen vervolg op de Schiphol Garantie Service.
lees verderDe proef waarbij reizigers tegen betaling gegarandeerd hun vliegtuig konden halen krijgt voorlopig geen vervolg. Dat zegt een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen tegenover Treinreiziger.nl.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten