Tweede kamervragen en aanverwanten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Z2N »

Heeft die Van Helvert ooit gehoord van Wikipedia? Echt, de antwoorden op de vragen die hij stelt zijn met twee kliks online te vinden, daar zijn helemaal geen kamervragen voor nodig... :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door deadlock »

Ja maar dan kost het geen belastinggeld. Het is belangrijk dat je je laat gelden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Hendrik »

Wat een intelligente vragen zitten daar toch tussen... Zoals deze:
Hoe komt het dat het aantal reizigers met een Jaartrajectkaart zo enorm is teruggelopen?
Tja, hoe zou dat toch komen? Misschien is de Jaartrajectkaart afgeschaft ofzo? :')
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Thom91 »

Beantwoording Kamervragen over het bericht dat Arriva, Veolia en Connexxion samenspannen tegen NS

Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Hoogland (PvdA) over het bericht dat Arriva, Veolia en Connexxion samenspannen tegen NS.

Wijziging van het Besluit capaciteitsverdeling hoofdspoorweginfrastructuur

Besluit tot wijziging van het Besluit capaciteitsverdeling hoofdspoorweginfrastructuur. De wijziging houdt verband met de verdeling van de capaciteit van de hoofdspoorweginfrastructuur, aanpassing aan nieuwe ontwikkelingen en de verlening van de concessie voor het hoofdrailnet 2015-2025.

Kamerbrief over eventueel intrekken (delen) concessie op grond van Wet personenvervoer 2000

Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over eventuele intrekking van (delen van) de concessies vervoer en beheer hoofdrailnet (ontwerpconcessies) naar aanleiding van de motie De Boer.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Thom91 »

Overzichtskalender werkzaamheden 3e spoor Zevenaar - Emmerich - Oberhausen 2015

Overzichtskalender werkzaamheden ten behoeve van 3e spoor Zevenaar – Emmerich – Oberhausen 2015 - 2017.

Folder 3e spoor Duitsland

Folder over de aanleg van een derde spoor in Duitsland.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Thom91 »

Beantwoording Kamervragen over het bericht dat er drie keer zoveel klachten zijn bij NS over volle treinen

Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Bashir (SP) over het bericht dat er drie keer zoveel klachten zijn bij NS over volle treinen Kamerleden Visser en De Boer (beiden VVD) over de Zaanse spoorlijn.

Beantwoording Kamervragen over de Zaanse spoorlijn

Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van de Kamerleden Visser en De Boer (beiden VVD) over de Zaanse spoorlijn.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Klaasje »

Daar staat zo weinig nieuws in dat ik mij afvraag of het nog wel goed gaat. :X
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Thom91 »

Vooral problemen met de bezetting van functies als ik het zo lees..
Ik denk wel dat het een goede zit is zoveel mogelijk interne mensen te hebben voor de kennis die opgedaan wordt.

Kan jij trouwens toelichten wat nou het grote issue is met ERTMS op grote emplacementen? (Of is dat specifiek een level 2 issue?)
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door webguy »

Ik las dat ze in VK inderdaad problemen hadden onder andere met of GSM-R wel zoveel treinen in een gebied aan kan. Anders dan consumenten GSM heeft GSM-R minder kanalen en werkt nog met GPRS ipv HSDPA van 3G.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Hendrik »

Wordt het dan ook niet eens tijd voor een flinke upgrade van GSM-R?
bobo17
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 21 jan 2015, 12:42

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door bobo17 »

Er wordt gesproken over de verhoging van de snelheid naar 160 kmh waar dat civieltechnisch mogelijk is. Amsterdam Bijlmer utrecht wordt bijvoorbeeld ook naar 160 verhoogd na definitieve activatie van ertms. Is het nou echt waar dat men daar de snelheid niet naar 200 gaat verhogen, terwijl dit wel mogelijk is, of vindt men het nu nog te duur of iets dergelijks om alleen voor de ICE de snelheid naar 200 te verhogen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Thom91 »

Onder 1,5 kV is dat nauwelijks haalbaar, ongeacht de afstand.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Z2N »

In Frankrijk komt het anders veelvuldig voor, 200 km/h onder 1500 Volt, en met meer dan zomaar even een treintje: de verbinding Parijs-Austerliz - Orléans rijdt bijvoorbeeld vier keer per uur in de spits, en al het TGV-verkeer vanaf het noorden naar Bordeaux v.v. rijdt met 220 km/h over honderden kilometers. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Suus »

We hebben het hier over een traject van 20 minuten, niet van drie uur. Optrekken is een zeer belangrijk eigenschap in het beperken van de reistijd in Nederland, niet de topsnelheid. Bij de TGV blijkt dat iets minder belangrijk te zijn. De optreksnelheid van een Thalys onder 1,5 kV mag met recht belabberd genoemd worden.

Overigens is de ligging van delen van de spoorlijn Amsterdam - Utrecht nu, soms nog geen tien jaar na de oplevering, al in vrij beroerd. De foutmarge bij 200 km/u zal nog veel lager liggen, dat kan nog wel eens een dure grap worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Z2N »

Voordat je ook maar iets aan de snelheid doet is het inderdaad wel handig om iets aan die spoorbedding te doen daar, het is namelijk wel leuk als je de baanvaksnelheid verhoogt, maar als je vervolgens iedere paar honderd meter een snelheidsbeperking moet opleggen vanwege de staat van het spoor schiet je er alsnog niets mee op.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door Klaasje »

bobo17 schreef:Er wordt gesproken over de verhoging van de snelheid naar 160 kmh waar dat civieltechnisch mogelijk is. Amsterdam Bijlmer utrecht wordt bijvoorbeeld ook naar 160 verhoogd na definitieve activatie van ertms. Is het nou echt waar dat men daar de snelheid niet naar 200 gaat verhogen, terwijl dit wel mogelijk is, of vindt men het nu nog te duur of iets dergelijks om alleen voor de ICE de snelheid naar 200 te verhogen.
De grap van Amsterdam Bijlmer-Utrecht is dat men tijdens de aanlegfase besloten heeft de snelheid in eerste instantie niet hoger uit te voeren dan 160 km/h. Dan konden gewoon standaardwissels en bovenleiding worden aangelegd. Wil je op het korte stuk tussen Utrecht en Amsterdam Bijlmer 200 km/h gaan rijden dat moet je naar een ander stroomsysteem toe omdat een trein met de capaciteit van VIRM10 er minstens 20 km over doet om die snelheid te bereiken vanuit stilstand. De winst die je t.o.v. 160 km/h haalt valt dan binnen de afrondingsmarges van de dienstregeling waarmee het niet nuttig is om zoveel sneller te gaan rijden. Wil je er wat aan hebben moet de afstand groter zijn, gegarandeerd kunnen worden dat er korte treinen rijden of moet de bovenleidingsspanning omhoog.
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Bericht door timtrein »

Op dat soort stukken is 160 dus meer dan genoeg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten