Condoleanceregister

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Condoleanceregister

Bericht door Tristan »

Dagren schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige mensen bepaalde straten niet mogen betreden.
Zoiets krijg je alleen opgelegd als je een (ernstig) strafbaar feit hebt gepleegd.

M.a.w.: je suggereert dus dat iedereen -jezelf incluis- die gebruik maakt van "o"v schuldig is aan elke gepleegde misdaad in het "o"v, tenzij men zelf het tegendeel bewijst.

Dat is dus de omgekeerde wereld.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Condoleanceregister

Bericht door Dagren »

Bij een civiele procedure worden er helemaal geen strenge eisen aan de bewijsvoering gesteld. Een strafbaar feit hoeft dus niet gepleegd te zijn. ;)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Condoleanceregister

Bericht door waldo79 »

Dit topic zou een ode aan het papieren kaartje moeten zijn in plaats van de zoveelste tirade tegen de OV-Chipkaart :evil:
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Condoleanceregister

Bericht door Frans F »

Ach, er is een kleine groep fanatici die tegen de OV-chipkaart is en dagelijks probeert zoveel herrie te maken en aandacht te trekken. Ebt vanzelf weg.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Condoleanceregister

Bericht door waldo79 »

Je hebt gelijk, Frans F. Overigens heb ik geen kaartje gekocht dinsdag om in te lijsten :lol:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door reisthijs »

Ik heb mijn laatste kan om een ouderwets papieren kaartje te kopen laten lopen, in plaats daarvan heb ik dinsdag voor het eerst een digitaal retourtje op mijn chipkaart geladen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Condoleanceregister

Bericht door Dagren »

waldo79 schreef:Dit topic zou een ode aan het papieren kaartje moeten zijn in plaats van de zoveelste tirade tegen de OV-Chipkaart :evil:
Sorry Waldo. :oops:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Condoleanceregister

Bericht door waldo79 »

No offence tegen jou, maar ik houd het graag positief :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Condoleanceregister

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:Ach, er is een kleine groep fanatici die tegen de OV-chipkaart is en dagelijks probeert zoveel herrie te maken en aandacht te trekken. Ebt vanzelf weg.
Duurt hier anders verdomd lang....
🍉
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Condoleanceregister

Bericht door Tristan »

waldo79 schreef:Dit topic zou een ode aan het papieren kaartje moeten zijn in plaats van de zoveelste tirade tegen de OV-Chipkaart :evil:
Het is ook zeker een ode aan het papieren kaartje. Zie je dan niet hoe trots ik op het papieren kaartje ben? :Y :D

Hainje schreef:
Frans F schreef:Ach, er is een kleine groep fanatici die tegen de OV-chipkaart is en dagelijks probeert zoveel herrie te maken en aandacht te trekken. Ebt vanzelf weg.
Duurt hier anders verdomd lang....
Zolang onder andere ik de Ontzettend Verschrikkelijke Chipkaart een zeer slecht, zeer klantONvriendelijk flutproduct vind, zal dat ook zo blijven. Het ebt pas weg als de BVP-kaart (Besloten Vereniging Personenvervoer) in mijn ogen klantvriendelijk is geworden of is afgeschaft.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Condoleanceregister

Bericht door ODRAIL »

waldo79 schreef:Je hebt gelijk, Frans F. Overigens heb ik geen kaartje gekocht dinsdag om in te lijsten :lol:
Die kans heb ik ook laten lopen. Als laatste papieren kaartje heb ik een toeslagkaartje voor de ICE van 5 juli 2013. Achteraf een mooi afscheid van het papieren treinkaartje.

Nu nog een keertje een nieuw papieren ov-chipkaartje zien te scoren :wink: (maar dit moet niet zo moeilijk zijn).
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Condoleanceregister

Bericht door Klaasje »

Ach.. als de chipkaart het ov, bv maakt... En je hebt gelijk, dan win je toch gewoon de rechtzaak als je die aanspant?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Condoleanceregister

Bericht door Vinny »

Een enkeltje kost een euro meer. Nou, dat is dan jammer. Er zijn ergere dingen op de wereld. Voor één euro heb je een halve gehaktbal bij de Hema, dus dat geld kan je ook wel weer missen lijkt me. En anders geen slagroom op de taart doen 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door Suus »

Ik heb voor de gein nog even mijn portemonnee opgeruimd en de papieren treinkaartjes op de foto gezet. Het is misschien veelzeggend dat ik 5 buitenlandse vervoersbewijzen en maar vier Nederlandse vervoersbewijzen uit mijn portemonnee haalde...

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Condoleanceregister

Bericht door Ruben »

Een punt van kritiek is dat er 20 euro op je kaart moet staan voor reizen op saldo. Waarom maakt NS het niet mogelijk om een reis tussen twee stations op je chipkaart te laden? Op die wegwerpdingen doen ze dat wel. Dan kunnen mensen exact hun reis betalen zonder die euro extra voor het wegwerpkaartje.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Condoleanceregister

Bericht door Ardan »

Ik moet morgen naar Ommen, maar die 10 euro borg die ik nodig heb (dat is toch 10 euro bij DalVoordeel?) kan ik op dit moment niet missen. Ik koop morgen maar gewoon een wegwerpkaartje volle pond, dan bespaar ik weer wat. Dan betaal ik hooguit een tientje ofzo, terwijl ik anders 10 euro borg + minimaal 3,50 kwijt ben (want door het omchecken in Zwolle moet ik daar nog minimaal 10 euro erop hebben staan, anders kan ik niet verder). Scheelt dat ik zondag met de fiets terugga :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door reisthijs »

Het is 6 euro en je moet niet zeuren.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door webguy »

Ruben schreef:Waarom maakt NS het niet mogelijk om een reis tussen twee stations op je chipkaart te laden?
Gaat vast nog wel een keer gebeuren
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Condoleanceregister

Bericht door Reiziger Delft »

Ardan schreef:Ik moet morgen naar Ommen, maar die 10 euro borg die ik nodig heb (dat is toch 10 euro bij DalVoordeel?) kan ik op dit moment niet missen.
Optie los kaartje kopen: 9,55 + 1,00 = 10,55 Euro.

Optie op Saldo reizen:
In Deventer 10 Euro op je kaart zetten. Deventer --> Zwolle is met korting is 3,50 Euro, dus je hebt nog 6,50 Euro op je kaart staan. Dat is genoeg om in te checken. Zwolle --> Ommen is nog 2,19 Euro.
Totale prijs: 5,69 Euro

Kortom:
:arrow: Met OV-Chipkaart heb je 10,00 Euro nodig, met los kaartje 10,55 Euro = meer
:arrow: Met OV-Chipkaart ben je in totaal 5,69 Euro kwijt, met los kaartje 10,55 Euro = meer.

Als je zegt dat je 10 Euro al niet (tijdelijk) kan missen, waarom zou je dan 4,86 Euro teveel uitgeven. :6 :wink:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door reisthijs »

webguy schreef:
Ruben schreef:Waarom maakt NS het niet mogelijk om een reis tussen twee stations op je chipkaart te laden?
Gaat vast nog wel een keer gebeuren
Het is al mogelijk, maar om die optie is alleen geactiveerd voor jaartrajectkaarten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Condoleanceregister

Bericht door marlies »

webguy schreef:
Ruben schreef:Waarom maakt NS het niet mogelijk om een reis tussen twee stations op je chipkaart te laden?
Gaat vast nog wel een keer gebeuren
Weet ik niet, dat was ooit de bedoeling maar dat is toen heel expliciet geschrapt. Ik vind het inderdaad wel heel raar dat ze het niet alsnog hebben gedaan want daarmee kunnen ze al die consumentenorganisatiekritiek over de borg (die voor zeer incidentele reizigers, met name gezinnen, ook echt wel terecht is) in één veeg van tafel krijgen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door webguy »

reisthijs schreef:
webguy schreef:
Ruben schreef:Waarom maakt NS het niet mogelijk om een reis tussen twee stations op je chipkaart te laden?
Gaat vast nog wel een keer gebeuren
Het is al mogelijk, maar om die optie is alleen geactiveerd voor jaartrajectkaarten.
Maar hoe werkt dat dan?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Condoleanceregister

Bericht door n-evo »

fogeltje schreef:Maar mogen die mensen met OV wel door die straat heenrijden (zolang ze er maar niet uitstappen)?
Nee, nee. Die moeten de halte ervoor uitstappen, omlopen en dan mogen ze weer de tram in. Regels zijn regels! :D
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Condoleanceregister

Bericht door reisthijs »

webguy schreef:
reisthijs schreef:Het is al mogelijk, maar om die optie is alleen geactiveerd voor jaartrajectkaarten.
Maar hoe werkt dat dan?
Een extra keuzemogelijkheid die alleen verschijnt als je een jaartrajectkaart voor de kaartlezer houdt.

Het werkt verder gewoon hetzelfde als een papieren kaartje kopen alleen wordt het aan het eind niet geprint maar als product op je kaart geladen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Condoleanceregister

Bericht door Freek »

Dat product kan de HC dan weer uitlezen tijdens een controle zodat het verschil gezien kan worden tussen een JTK met check in en een geladen reis en een JTK met check in zonder reis. Zoals jullie weten kan een JTK-houder gewoon inchecken zonder dat er saldo afgeschreven wordt omdat de kaart als sleutel fungeert.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten