Pagina 1 van 3

Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 11:03
door iljitsch
Treinkaartje 1839 - 2014

Afbeelding

Tot groot verdriet toch nog onverwacht van ons heengegaan.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 11:21
door Dagren
Lief kaartje,

Ik dacht dat ik je ging missen, tot ik in het buitenland weer van je soortgenoten gebruik moest maken, omdat er geen chipkaarten bestonden. Toen besefte ik dat je tijd gekomen is.

Rust zacht.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 13:30
door Thom91
Laatste keer verwaarloosd in 2012, ik zal je niet missen.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 13:46
door Klaasje
Ik heb het ook al tijden niet meer gebruikt. Maar ik kan me voorstellen dat het gebrek aan kaartjes met korting en gecompliceerde handelingen met de chipkaart voor alles wat niet standaard Reizen op Saldo is als erg vervelend worden gezien en ervaren.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 14:55
door Alargule
Uit het oog, uit het hart. Ik ga het net zoveel missen als de vaste telefoon, mijn beeldbuis-TV, de videorecorder, de Sony Walkman, Gameboy en natuurlijk de derde klasse in de stoomtrein. Naar Uithoorn.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 15:59
door Dennenboom
Zo anders is dat nieuwe papieren kaartje met chip toch niet?

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 16:04
door Klaasje
Je kunt hem niet met korting krijgen en niet als retour krijgen. Gecombineerd met een euro toeslag is dat niet heel aardig zegmaar.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 16:06
door Dennenboom
Maar dat ligt niet aan het formaat. Dat is een keuze die los hiervan staat. Technisch konden ook de nieuwe kaartjes die eigenschap hebben.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 17:44
door Frans F
1839-2014, dat is niet slecht.
De meeste mensen uit 1839 leven al lang niet meer.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 17:45
door marlies
Dennenboom schreef:Maar dat ligt niet aan het formaat. Dat is een keuze die los hiervan staat. Technisch konden ook de nieuwe kaartjes die eigenschap hebben.
Dat klopt. Het gaat dus ook niet om "Afscheid van het medium papier voor een treinkaartje" maar om "Afscheid van het papieren treinkaartje in de vorm waarin dat tot vandaag werd aangeboden". Maar dat is voor de meeste mensen dusdanig overduidelijk dat dat niet expliciet benoemd is.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 17:47
door fogeltje
Houdoe en bedankt.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 19:46
door huibf
Heeft er iemand het kaartje van 8 juli, oud type ?
En eentje van vandaag?

Scannen aub...

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 19:49
door Daniel
Met "oud type" bedoel je gewoon deze neem ik aan?

Afbeelding

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 20:17
door Vinny
Ik ga de Internationale Nachttrein meer missen. Het is natuurlijk een volstrekt achterhaalde vervoersmethode nu iedereen goedkoper met het vliegtuig of sneller met de ICE/TGV rijdt, maar het heeft wel veel meer romantiek dan een snippertje papier. En een condoleanceregister is wel heel... erg... pathetisch...

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 21:13
door Tristan
Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).

Kortom: met het heen gaan van het papieren kaartje, is dus ook OPENBAAR vervoer heen gegaan. RIP Openbaar Vervoer.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 21:22
door iljitsch
Bij het stads- en streekvervoer valt het ook allemaal reuze mee.

Het grootste probleem is eigenlijk al de ingewikkelde situaties waarbij je niet gewoon op saldo reist en met name voor gezinnen de eenmalige kosten van de kaart en 20 euro die je erop moet zetten.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 21:33
door Geert
Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).
Wat een flauwekul. Het OV is nog steeds voor iedereen toegankelijk. Dat in sommige situaties je een euro extra betaalt is jammerlijk, maar doet geen afbreuk aan het openbare.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 22:40
door Dennenboom
Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).

Kortom: met het heen gaan van het papieren kaartje, is dus ook OPENBAAR vervoer heen gegaan. RIP Openbaar Vervoer.
Het E-ticket kent de toeslag van €1 toch niet?
Of is het dan weer niet openbaar omdat je een printer moet hebben?
Je moet trouwens ook eerst kleren kopen voordat je met het OV wilt. :wink:

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: do 10 jul 2014, 10:08
door Dagren
Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).

Kortom: met het heen gaan van het papieren kaartje, is dus ook OPENBAAR vervoer heen gegaan. RIP Openbaar Vervoer.
Wat zijn de daadwerkelijke kosten? Als een deel van de opbrengsten naar dividenduitkeringen gaan, betaal je ook voor meer dan alleen de reis. ;)

Als we zo gaan denken, is alleen OV wat door een non-profit bedrijf wordt uitgevoerd echt Openbaar Vervoer.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: do 10 jul 2014, 10:14
door Suus
Dus OV is alleen openbaar als je alleen je reiskosten hoeft te betalen? In dat geval is het OV voor mij toch echt openbaar, aangezien ik mijn vorige (studentenkaart) en mijn huidige persoonlijke OV-Chipkaart (NS-kaart) toch echt gratis heb gekregen :P

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: do 10 jul 2014, 11:33
door n-evo
Geert schreef:Wat een flauwekul. Het OV is nog steeds voor iedereen toegankelijk.
Volgens mij kan een vervoerder je toch echt toegang ontzeggen. Zie RET die een OV-ban oplegt. Dus van échte (vrije) toegang voor iedereen is sowieso geen sprake. :wink:

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: do 10 jul 2014, 11:39
door Dagren
Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige mensen bepaalde straten niet mogen betreden.

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: do 10 jul 2014, 11:54
door fogeltje
Geert schreef:
Tristan schreef:Één van de definities van 'openbaar' is 'vrij toegankelijk'. Omdat je vooraf nu altijd meer geld kwijt bent dan de reizen daadwerkelijk kosten (€ 7,50 aanschafkosten of minimaal € 1,- toeslag).
Wat een flauwekul. Het OV is nog steeds voor iedereen toegankelijk. Dat in sommige situaties je een euro extra betaalt is jammerlijk, maar doet geen afbreuk aan het openbare.
Dat dus. Altijd dat gejank.

Overigens mis ik de strippenkaart meer dan het treinkaartje. Aan de andere kant is het heerlijk nooit te hoeven nadenken of ik nu wel genoeg geld c.q. strippen bij me heb en regelmatig naar de sigarenboer moet. Dus van mij mag de kaart ondanks alle ellende voorlopig toch even blijven. *bus*

Ik moet die Breng-klantenservice immers aan het werk houden ;)

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: do 10 jul 2014, 12:20
door n-evo
Dagren schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige mensen bepaalde straten niet mogen betreden.
De les die we hieruit kunnen trekken? Vrije toegang is een illusie! :D

Re: Condoleanceregister

Geplaatst: do 10 jul 2014, 13:20
door fogeltje
n-evo schreef:
Dagren schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige mensen bepaalde straten niet mogen betreden.
De les die we hieruit kunnen trekken? Vrije toegang is een illusie! :D
Maar mogen die mensen met OV wel door die straat heenrijden (zolang ze er maar niet uitstappen)?