Korte vragen #10
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39114
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
De overstaptijden op Amersfoort Schothorst en Vathorst zijn trouwens ook wel krap hoor, daar moet je vaak de tunnel door (al heb je er door de dienstregelings-opzet toch tijd zat voor).
En serieus 2 minuten in Arkel... wat slechts één perron heeft dus eigenlijk kan je er niet eens overstappen (hoewel, ik heb geregeld dienstregelingen met een kruising in Arkel gezien dus niet iedereen lijkt dat te weten )
En serieus 2 minuten in Arkel... wat slechts één perron heeft dus eigenlijk kan je er niet eens overstappen (hoewel, ik heb geregeld dienstregelingen met een kruising in Arkel gezien dus niet iedereen lijkt dat te weten )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #10
Dronrijp, 4 minuten :')
Waarom staan dat soort stationnetjes er überhaupt in?
Waarom staan dat soort stationnetjes er überhaupt in?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #10
Ik denk dat dat de tijd tot de boot is. Dat zou ook die 6 in Vs en die 8 in Hlgh verklaren.Wubbo schreef:Die overstaptijd op Hoek van Holland Haven vind ik opvallend. Ik kan dat sneller denk ik ;-)Somoht schreef:In de data die de planner en 9292 gebruikt staat er een nogal hoge minimum overstaptijd en een hele hoop uitzonderingen:
http://pastebin.com/raw.php?i=YYaUTzkS
Edit: De mouse-overs schijnen niet te werken. Vlissingen en Harlingen Haven.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #10
Die 19 minuten rekent hij niet voor bus 35. En ook niet voor de veerboot vanuit de Maasvlakte.
Voor de boot naar Engeland is 19 minuten nogal weinig, aangezien je ook nog door de douane moet.
Voor de boot naar Engeland is 19 minuten nogal weinig, aangezien je ook nog door de douane moet.
Re: Korte vragen #10
2 minuten in Groningen Noord is echt wel .. spannend. Dan moet je goed vlot de trap af- en op. Niet dat dat nou een veelvoorkomend scenario is.
Re: Korte vragen #10
Die 19 minuten kan wel eens nog van de boottreinen zijn. Het systeem is zowiezo iets wat al sinds eind jaren 90 wordt gebruikt want in de lijst vervoerders wat in de NS planner wordt gevoed staan nog de Provinciale Stoombootdiensten, Stenaline, Limex, Stadsvervoer Oss, British Rail, Rederij Naco, SVD, MTI.
Dat stadvervoerders uit dat lijstje komen ongetwijfeld nog uit het tijdperk dat NS nog bus/tram metro kreeg via 9292, maar uiteindelijk begon 9292 daarvoor te hoge prijzen te vragen ondanks dat NS 42% van de 9292 aandelen bezit. Erg jammer gezien we anders al sinds 2009 een realtime treinplanner met btm hadden kunnen hebben :/ Monopolisten blijven monopolisten...
Dat stadvervoerders uit dat lijstje komen ongetwijfeld nog uit het tijdperk dat NS nog bus/tram metro kreeg via 9292, maar uiteindelijk begon 9292 daarvoor te hoge prijzen te vragen ondanks dat NS 42% van de 9292 aandelen bezit. Erg jammer gezien we anders al sinds 2009 een realtime treinplanner met btm hadden kunnen hebben :/ Monopolisten blijven monopolisten...
Re: Korte vragen #10
Vraagje: ik zie dat s1200 niet rijdt tussen Gv en Rsd dit weekend. Betekent dit dat de rest van het traject met Varkensneuzen wordt gereden?
Re: Korte vragen #10
De s1200 zal waarschijnlijk zoals vorige keren gewoon Brussel-Roosendaal rijden.
Re: Korte vragen #10
Dat begrijp ik, maar wordt er dan Belgisch materieel ingezet?
Re: Korte vragen #10
Voor zover ik weet gewoon het gebruikelijke materieel. Loc loopt om in Roosendaal.
Re: Korte vragen #10
Oké :pos:
Re: Korte vragen #10
Zojuist heb ik Stallen op rekening geactiveerd. Daarmee kan ik mijn fiets stallen in een bescheiden verzameling daarvoor geschikte stallingen en eventuele kosten worden achteraf van mijn rekening afgeschreven. Ik had mijn Random Reader al in de hand toen bleek dat ik hiervoor geen eurocent hoefde over te maken, alleen wat persoonlijke gegevens invullen was genoeg.
Waarom moet ik dan wel die eurocent betalen voor de aanvraag van Traject Vrij of automatisch opladen? Of hoefde ik juist geen cent te betalen omdat ik dat al gedaan heb voor Traject Vrij? Bij de gegevens in Mijn deur tot deur staat wel dat ik ze kan wijzigen via Mijn NS, dus het hangt allemaal wel met elkaar samen.
Waarom moet ik dan wel die eurocent betalen voor de aanvraag van Traject Vrij of automatisch opladen? Of hoefde ik juist geen cent te betalen omdat ik dat al gedaan heb voor Traject Vrij? Bij de gegevens in Mijn deur tot deur staat wel dat ik ze kan wijzigen via Mijn NS, dus het hangt allemaal wel met elkaar samen.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Korte vragen #10
Ik zag 2 transporten van ICK-rijtuigen voorbijkomen op Drehscheibe. Zijn met deze en deze transporten nu alle ICK-rijtuigen weg uit Nederland? Of zijn er nog losse rijtuigen over?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39114
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Er staan nog een paar rijtuigen met brandschade in Nijmegen, maar die krijgen een enkeltje naar de sloop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #10
Ik heb een kruidvat ov dagkaart gekocht, mag ik deze gebruiken op lijn 350?
Re: Korte vragen #10
Er is volgens mij geen enkele reden waarom hij niet geldig zou zijn op de Afsluitdijk.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
@rvv: De ov-dagkaart van Kruidvat is op één zaterdag of zondag te gebruiken in alle bussen, treinen (geen Thalys; ICE en IC direct met toeslag), trams en metro's, dus ook in HOV (Brabantliner; Interliner; Qliner etc.). :)
Er zijn diverse buslijnen die standaard aan een andere lijn gekoppeld zijn, bijvoorbeeld:
* lijn 42 Tiel - Druten en lijn 85 Druten - Nijmegen
* lijn 148 Harderwijk - Lelystad en lijn 345 Lelystad - Emmeloord
* lijn 3 Utrecht Zuilen - Centraal en lijn 9 Utrecht Centraal - Overvecht
* lijn 105 Arnhem - Barneveld en lijn 205 Barneveld - Harderwijk
Waarom hebben deze buslijnen, ondanks hun koppeling, toch een eigen nummer? Mij lijkt het handiger om gekoppelde buslijnen op hun gehele route hetzelfde lijnnummer te geven, bijvoorbeeld: lijn 42 Tiel - Druten - Nijmegen.
Valt dit trouwens nog onder een korte vraag, of had ik hier een nieuw topic voor aan moeten/kunnen maken?
Er zijn diverse buslijnen die standaard aan een andere lijn gekoppeld zijn, bijvoorbeeld:
* lijn 42 Tiel - Druten en lijn 85 Druten - Nijmegen
* lijn 148 Harderwijk - Lelystad en lijn 345 Lelystad - Emmeloord
* lijn 3 Utrecht Zuilen - Centraal en lijn 9 Utrecht Centraal - Overvecht
* lijn 105 Arnhem - Barneveld en lijn 205 Barneveld - Harderwijk
Waarom hebben deze buslijnen, ondanks hun koppeling, toch een eigen nummer? Mij lijkt het handiger om gekoppelde buslijnen op hun gehele route hetzelfde lijnnummer te geven, bijvoorbeeld: lijn 42 Tiel - Druten - Nijmegen.
Valt dit trouwens nog onder een korte vraag, of had ik hier een nieuw topic voor aan moeten/kunnen maken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #10
Ik heb de 105/205 even bekeken, waarschijnlijk vanwege de afwijkende frequenties..
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #10
Van Tiel naar Nijmegen zijn 2 concessies, die sinds 2003 een eigen nummering hebben.
Lijn 85 was van oudsher de stopdienst naar Nijmegen. Lijn 42 is een semi-snelbus. Stopt namelijk niet in de kernen.
Lijn 85 was van oudsher de stopdienst naar Nijmegen. Lijn 42 is een semi-snelbus. Stopt namelijk niet in de kernen.
Re: Korte vragen #10
105/205 is in het verleden geknipt om technische redenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Omdat lijn 350 een qliner is, ik kan me van vroeger herinneren dat ik met een ov ns dagkaart alleen mee mocht met toeslag.Z2N schreef:Er is volgens mij geen enkele reden waarom hij niet geldig zou zijn op de Afsluitdijk.
Hoe zit dat eigenlijk met de fast ferry?
Laatst gewijzigd door rww op za 23 aug 2014, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39114
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
@Milco: Lijn 3 en 9 in Utrecht is naar mijn idee niet echt een logische verbinding als combinatie, da's meer gekoppeld omdat het handig was in de omloop aannemelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #10
Om het even over het interieur van Connexxion bussen te hebben. Vandaag heb ik een kort ritje gemaakt in de 8423, een van de laatste bussen van Connexxion met een volledig interieur met lichtgroene xx'en over de stoelbekleding heen. Waarom heeft men hiervan afgezien in de latere bussen vanaf begin 2005?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39114
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Vanwege de verkoopbaarheid zodra ze ze niet meer nodig hebben. Dan is het handiger een bus met neutraal interieur te hebben dan eentje waarin je altijd de vorige eigenaar blijft herkennen tenzij je de stoelen opnieuw bekleed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Gekoppelde lijnen lijken mij duidelijker voor de reiziger als ze 1 lijnnummer hebben. Voorkomt weer vragen en onduidelijkheden. "Oh, rijdt deze bus door als lijn 9? Wist ik niet!"
@rww:
@rww:
Zoals ik even hierboven al meldde:rww schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de fast ferry?
Dus niet in boten. ;)Milco schreef:De ov-dagkaart van Kruidvat is op één zaterdag of zondag te gebruiken in alle bussen, treinen (geen Thalys; ICE en IC direct met toeslag), trams en metro's
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten