Korte vragen #10

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daniel »

De overstaptijden op Amersfoort Schothorst en Vathorst zijn trouwens ook wel krap hoor, daar moet je vaak de tunnel door (al heb je er door de dienstregelings-opzet toch tijd zat voor).
En serieus 2 minuten in Arkel... wat slechts één perron heeft dus eigenlijk kan je er niet eens overstappen (hoewel, ik heb geregeld dienstregelingen met een kruising in Arkel gezien dus niet iedereen lijkt dat te weten :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #10

Bericht door Ardan »

Dronrijp, 4 minuten :')
Waarom staan dat soort stationnetjes er überhaupt in?
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #10

Bericht door baladid »

Wubbo schreef:
Somoht schreef:In de data die de planner en 9292 gebruikt staat er een nogal hoge minimum overstaptijd en een hele hoop uitzonderingen:
http://pastebin.com/raw.php?i=YYaUTzkS
Die overstaptijd op Hoek van Holland Haven vind ik opvallend. Ik kan dat sneller denk ik ;-)
Ik denk dat dat de tijd tot de boot is. Dat zou ook die 6 in Vs en die 8 in Hlgh verklaren.

Edit: De mouse-overs schijnen niet te werken. Vlissingen en Harlingen Haven.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Korte vragen #10

Bericht door verfmeer »

Die 19 minuten rekent hij niet voor bus 35. En ook niet voor de veerboot vanuit de Maasvlakte.

Voor de boot naar Engeland is 19 minuten nogal weinig, aangezien je ook nog door de douane moet.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #10

Bericht door marlies »

2 minuten in Groningen Noord is echt wel .. spannend. Dan moet je goed vlot de trap af- en op. Niet dat dat nou een veelvoorkomend scenario is.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #10

Bericht door Somoht »

Die 19 minuten kan wel eens nog van de boottreinen zijn. Het systeem is zowiezo iets wat al sinds eind jaren 90 wordt gebruikt want in de lijst vervoerders wat in de NS planner wordt gevoed staan nog de Provinciale Stoombootdiensten, Stenaline, Limex, Stadsvervoer Oss, British Rail, Rederij Naco, SVD, MTI.

Dat stadvervoerders uit dat lijstje komen ongetwijfeld nog uit het tijdperk dat NS nog bus/tram metro kreeg via 9292, maar uiteindelijk begon 9292 daarvoor te hoge prijzen te vragen ondanks dat NS 42% van de 9292 aandelen bezit. Erg jammer gezien we anders al sinds 2009 een realtime treinplanner met btm hadden kunnen hebben :/ Monopolisten blijven monopolisten...
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #10

Bericht door waldo79 »

Vraagje: ik zie dat s1200 niet rijdt tussen Gv en Rsd dit weekend. Betekent dit dat de rest van het traject met Varkensneuzen wordt gereden?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Michael »

De s1200 zal waarschijnlijk zoals vorige keren gewoon Brussel-Roosendaal rijden.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #10

Bericht door waldo79 »

Dat begrijp ik, maar wordt er dan Belgisch materieel ingezet?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Michael »

Voor zover ik weet gewoon het gebruikelijke materieel. Loc loopt om in Roosendaal.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #10

Bericht door waldo79 »

Oké :pos:
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #10

Bericht door Tochjo »

Zojuist heb ik Stallen op rekening geactiveerd. Daarmee kan ik mijn fiets stallen in een bescheiden verzameling daarvoor geschikte stallingen en eventuele kosten worden achteraf van mijn rekening afgeschreven. Ik had mijn Random Reader al in de hand toen bleek dat ik hiervoor geen eurocent hoefde over te maken, alleen wat persoonlijke gegevens invullen was genoeg.

Waarom moet ik dan wel die eurocent betalen voor de aanvraag van Traject Vrij of automatisch opladen? Of hoefde ik juist geen cent te betalen omdat ik dat al gedaan heb voor Traject Vrij? Bij de gegevens in Mijn deur tot deur staat wel dat ik ze kan wijzigen via Mijn NS, dus het hangt allemaal wel met elkaar samen.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #10

Bericht door Srananbloke »

Ik zag 2 transporten van ICK-rijtuigen voorbijkomen op Drehscheibe. Zijn met deze en deze transporten nu alle ICK-rijtuigen weg uit Nederland? Of zijn er nog losse rijtuigen over?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daniel »

Er staan nog een paar rijtuigen met brandschade in Nijmegen, maar die krijgen een enkeltje naar de sloop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door rww »

Ik heb een kruidvat ov dagkaart gekocht, mag ik deze gebruiken op lijn 350?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #10

Bericht door Z2N »

Er is volgens mij geen enkele reden waarom hij niet geldig zou zijn op de Afsluitdijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Milco »

@rvv: De ov-dagkaart van Kruidvat is op één zaterdag of zondag te gebruiken in alle bussen, treinen (geen Thalys; ICE en IC direct met toeslag), trams en metro's, dus ook in HOV (Brabantliner; Interliner; Qliner etc.). :)


Er zijn diverse buslijnen die standaard aan een andere lijn gekoppeld zijn, bijvoorbeeld:
* lijn 42 Tiel - Druten en lijn 85 Druten - Nijmegen
* lijn 148 Harderwijk - Lelystad en lijn 345 Lelystad - Emmeloord
* lijn 3 Utrecht Zuilen - Centraal en lijn 9 Utrecht Centraal - Overvecht
* lijn 105 Arnhem - Barneveld en lijn 205 Barneveld - Harderwijk

Waarom hebben deze buslijnen, ondanks hun koppeling, toch een eigen nummer? Mij lijkt het handiger om gekoppelde buslijnen op hun gehele route hetzelfde lijnnummer te geven, bijvoorbeeld: lijn 42 Tiel - Druten - Nijmegen.

Valt dit trouwens nog onder een korte vraag, of had ik hier een nieuw topic voor aan moeten/kunnen maken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #10

Bericht door Thom91 »

Ik heb de 105/205 even bekeken, waarschijnlijk vanwege de afwijkende frequenties..
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #10

Bericht door waldo79 »

Van Tiel naar Nijmegen zijn 2 concessies, die sinds 2003 een eigen nummering hebben.
Lijn 85 was van oudsher de stopdienst naar Nijmegen. Lijn 42 is een semi-snelbus. Stopt namelijk niet in de kernen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Suus »

105/205 is in het verleden geknipt om technische redenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door rww »

Z2N schreef:Er is volgens mij geen enkele reden waarom hij niet geldig zou zijn op de Afsluitdijk.
Omdat lijn 350 een qliner is, ik kan me van vroeger herinneren dat ik met een ov ns dagkaart alleen mee mocht met toeslag.


Hoe zit dat eigenlijk met de fast ferry?
Laatst gewijzigd door rww op za 23 aug 2014, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daniel »

@Milco: Lijn 3 en 9 in Utrecht is naar mijn idee niet echt een logische verbinding als combinatie, da's meer gekoppeld omdat het handig was in de omloop aannemelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: Korte vragen #10

Bericht door Erik1100 »

Om het even over het interieur van Connexxion bussen te hebben. Vandaag heb ik een kort ritje gemaakt in de 8423, een van de laatste bussen van Connexxion met een volledig interieur met lichtgroene xx'en over de stoelbekleding heen. Waarom heeft men hiervan afgezien in de latere bussen vanaf begin 2005?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daniel »

Vanwege de verkoopbaarheid zodra ze ze niet meer nodig hebben. Dan is het handiger een bus met neutraal interieur te hebben dan eentje waarin je altijd de vorige eigenaar blijft herkennen tenzij je de stoelen opnieuw bekleed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Milco »

Gekoppelde lijnen lijken mij duidelijker voor de reiziger als ze 1 lijnnummer hebben. Voorkomt weer vragen en onduidelijkheden. "Oh, rijdt deze bus door als lijn 9? Wist ik niet!"

@rww:
rww schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de fast ferry?
Zoals ik even hierboven al meldde:
Milco schreef:De ov-dagkaart van Kruidvat is op één zaterdag of zondag te gebruiken in alle bussen, treinen (geen Thalys; ICE en IC direct met toeslag), trams en metro's
Dus niet in boten. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten