Pagina 5 van 11

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: di 12 aug 2014, 15:57
door lint41
De DDZ-6 heeft op papier iets meer vermogen ja, maar met alle aangedreven assen onder 1 bak zit je weer minder optimaal qua tractie. Als ik Somda mag geloven is het in ieder geval allebei niet geschikt voor stoptreinen ;-)

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: di 12 aug 2014, 16:00
door Ardan
Karl schreef:Voor de reiziger geldt de barcode bij internationale tickets als 'sleutel' om een poortje te openen.
Ah okee, ik wist niet dat dat al was ingevoerd. Maar is hij verplicht om daarmee in- en uit te checken op Rsd resp. Dv of kan hij op zicht reizen met het kaartje? Scheelt wel dat hij geen gesloten poortjes tegen zal komen :P

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: di 12 aug 2014, 16:01
door Daniel
Je kunt er niet mee in- en uitchecken, dus alleen op zicht reizen met zo´n internationaal kaartje. Enige doel ervan is de speciale poortjes ermee te kunnen openen.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: di 12 aug 2014, 16:04
door reisthijs
Ardan schreef:Oh ja klopt, was eventjes vergeten dat je niks betaalt als je binnen 30 minuten weer uitcheckt.
Als je het binnen 60 minuten doet is het ook nog steeds gratis.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: di 12 aug 2014, 16:33
door Meltrain
reisthijs schreef:DDAR zou vanaf september gaan instromen. Na Amsterdam-Zandvoort zullen vast wel andere series volgen (maar dan is de herfst waarschijnlijk alweer voorbij).
De instroom van DD-AR volgens Op de Rails 2014-7:
4 stammen in september
8 stammen in december
4 stammen in februari 2015
3 stammen in juni 2015

Alle rijtuigen zijn inmiddels volledig opgeknapt en zouden morgen al weer in dienst gesteld kunnen worden, maar de aanpassing van de locomotieven gaat erg traag. Vermoedelijk komt dit omdat locs worden gebruikt die nu pas net uit de dienst (met ICR) zijn onttrokken.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: di 12 aug 2014, 17:09
door lint41
reisthijs schreef:
Ardan schreef:Oh ja klopt, was eventjes vergeten dat je niks betaalt als je binnen 30 minuten weer uitcheckt.
Als je het binnen 60 minuten doet is het ook nog steeds gratis.
O ja, binnen 30 minuten gaan reizen, en binnen 60 uitchecken was het.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: do 14 aug 2014, 18:51
door dennistd
Ik zit me al een tijdje af te vragen wat dit voor groen bordje bovenop het haltebord is:
Afbeelding

Hij zit er voor zover ik weet alleen in Hardenberg bij de haltes Ziekenhuis en Wavin, en op allebei staat 85. Ik neem aan dat het in elk geval iets OV-gerelateerd is?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: do 14 aug 2014, 19:28
door Meltrain
Ik vind het ook al opvallend dat op de middelste sticker alleen een buurtbus-logo staat en geen lijnnummer. :o
(Of staat er in het klein "599" wat het lijnnummer zou moeten zijn?)

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: do 14 aug 2014, 19:32
door Meltrain
Meltrain schreef:
reisthijs schreef:DDAR zou vanaf september gaan instromen. Na Amsterdam-Zandvoort zullen vast wel andere series volgen (maar dan is de herfst waarschijnlijk alweer voorbij).
De instroom van DD-AR volgens Op de Rails 2014-7:
4 stammen in september
8 stammen in december
4 stammen in februari 2015
3 stammen in juni 2015

Alle rijtuigen zijn inmiddels volledig opgeknapt en zouden morgen al weer in dienst gesteld kunnen worden, maar de aanpassing van de locomotieven gaat erg traag. Vermoedelijk komt dit omdat locs worden gebruikt die nu pas net uit de dienst (met ICR) zijn onttrokken.
En weer een aanvulling, ditmaal uit OdR 2014-8 (die vandaag in de bus kwam):
De ombouw/opknapping van de rijtuigen heeft enige vertraging opgelopen wegens enkele missende onderdelen. Vooral de ombouw van enige rijtuigen Bv tot ABv duurt daarom langer.
In september starten de proefritten, dus de instroom zal wat later zijn.
Als locomotieven worden vermoedelijk de 1705, 1707, 1711, 1715, 1717 en 1728 (alle ex-DD-AR) opnieuw in dienst gesteld.
De overige locomotieven worden vermoedelijk wel 1700's die met ICR rijden.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: do 14 aug 2014, 21:14
door Hainje
dennistd schreef:Ik zit me al een tijdje af te vragen wat dit voor groen bordje bovenop het haltebord is:
Afbeelding

Hij zit er voor zover ik weet alleen in Hardenberg bij de haltes Ziekenhuis en Wavin, en op allebei staat 85. Ik neem aan dat het in elk geval iets OV-gerelateerd is?
Dat heb ik vroeger (in de Combofoontijd) ook wel eens zien hangen op de haltes Riel, Vonderstraat (bij Tilburg). Dat was de grens voor de CVL. Bij die halte moest de chauffeur instellen dat hij contact opnam met de CVL van Tilburg (13, van 013) of CVL Breda (76, van 076). Ik vermoed dat dit nog een overblijfsel uit die tijd is. Is het telefoonnetnummer in die hoek 085, dan moet het daar wel van zijn.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: do 14 aug 2014, 21:41
door baladid
Nee, en is het ook nooit geweest. 085 was Arnhem.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: do 14 aug 2014, 22:19
door dennistd
Meltrain schreef:Ik vind het ook al opvallend dat op de middelste sticker alleen een buurtbus-logo staat en geen lijnnummer. :o
(Of staat er in het klein "599" wat het lijnnummer zou moeten zijn?)
Er staat 119:
Afbeelding
Overigens geen lijn die bekend is op de wiki, en ook google kent hem niet zo te zien

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: do 14 aug 2014, 22:20
door Suus
Is het een groene halte met een wandelroute ofzo?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 21:53
door ODRAIL
Hainje schreef:
dennistd schreef:Ik zit me al een tijdje af te vragen wat dit voor groen bordje bovenop het haltebord is:
Afbeelding

Hij zit er voor zover ik weet alleen in Hardenberg bij de haltes Ziekenhuis en Wavin, en op allebei staat 85. Ik neem aan dat het in elk geval iets OV-gerelateerd is?
Dat heb ik vroeger (in de Combofoontijd) ook wel eens zien hangen op de haltes Riel, Vonderstraat (bij Tilburg). Dat was de grens voor de CVL. Bij die halte moest de chauffeur instellen dat hij contact opnam met de CVL van Tilburg (13, van 013) of CVL Breda (76, van 076). Ik vermoed dat dit nog een overblijfsel uit die tijd is. Is het telefoonnetnummer in die hoek 085, dan moet het daar wel van zijn.
Dit was inderdaard een overgangnummer voor de CVL. De buschauffeur moest dan naar het aangegeven kanaal schakelen. Deze kanalen waren niet kerngetal (telefoonnummer) of woonplaats gebonden.

Deze Informatie heb ik van een oud buschaffeur.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 16 aug 2014, 00:10
door Hainje
Oh dan is dat toeval van mijn voorbeeld. Of destijds bewust zo door de BBA gedaan.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 16 aug 2014, 11:58
door ODRAIL
Dat is dan wel puur toeval geweest ja. En het bord van de betreffende halte is al heel lang niet meer vervangen. Want bijna alle groene kanaalcodeborden (ja zo heten die dingen) zijn vrijwel in het gehele land verdwenen. Op een paar uitzonderingen na dan :wink: .

@ dennistd: Wanneer heb je deze foto gemaakt?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 16 aug 2014, 12:38
door marvinkok
Ergens na 8 december jl, er zit namelijk een "Twents, service van Syntus"-stickertje op en ik zie nog een randje Citea-buitenspiegel :p

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 16 aug 2014, 14:34
door Meltrain
dennistd schreef:
Meltrain schreef:Ik vind het ook al opvallend dat op de middelste sticker alleen een buurtbus-logo staat en geen lijnnummer. :o
(Of staat er in het klein "599" wat het lijnnummer zou moeten zijn?)
Er staat 119:
Afbeelding
Overigens geen lijn die bekend is op de wiki, en ook google kent hem niet zo te zien
Dat lijkt dus nu lijn 599 te zijn, die in de tijd van de VEONN (en ook nog bij Connexxion) lijn 199 heette.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 16 aug 2014, 15:23
door fogeltje
dennistd schreef:
Meltrain schreef:Ik vind het ook al opvallend dat op de middelste sticker alleen een buurtbus-logo staat en geen lijnnummer. :o
(Of staat er in het klein "599" wat het lijnnummer zou moeten zijn?)
Er staat 119:
Afbeelding
Overigens geen lijn die bekend is op de wiki, en ook google kent hem niet zo te zien
Bussen naar de Krim zullen tegenwoordig ook opgeheven zijn na de afscheiding ;)

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 16 aug 2014, 16:12
door Etienne
fogeltje schreef: Bussen naar de Krim zullen tegenwoordig ook opgeheven zijn na de afscheiding ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 17 aug 2014, 01:10
door dennistd
KM46 schreef:Dat is dan wel puur toeval geweest ja. En het bord van de betreffende halte is al heel lang niet meer vervangen. Want bijna alle groene kanaalcodeborden (ja zo heten die dingen) zijn vrijwel in het gehele land verdwenen. Op een paar uitzonderingen na dan :wink: .

@ dennistd: Wanneer heb je deze foto gemaakt?
Afgelopen donderdag

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 18 aug 2014, 22:53
door Hainje
Weet iemand eigenlijk waarom lijn 6 Terneuzen - Zelzate eigenlijk naar Debbautshoek rijd en niet het kanaal oversteekt naar het Busstation?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: di 19 aug 2014, 08:45
door huibe
Rijtijd en aansluitingen op WST.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: di 19 aug 2014, 11:21
door Davio
Ik ben opzoek naar info over de dienstregeling 2009, alleen ik loop een beetje stuk :? Nu heb ik her en der wel wat informatie gevonden, maar toch blijven dingen onbeantwoord. Tot nu toe zoek ik informatie over: Aankomst-/ Vertreksporen en als het kan s.v.p ook tijden, overzicht van LM-ritten en de gemiddelde hoeveelheid bakken van een treinserie. Alvast bedankt! :pos:

Gr.

Dave.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: di 19 aug 2014, 12:17
door waldo79
Oef, dat is nogal een brei aan informatie die je vraagt :lol: Maar van welke stations heb je specifiek data nodig?

Uit de OVinNL Wiki kun je al een hoop gegevens plukken.