Korte vragen #10

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Daniel » Do 21 Aug 2014, 20:31

De overstaptijden op Amersfoort Schothorst en Vathorst zijn trouwens ook wel krap hoor, daar moet je vaak de tunnel door (al heb je er door de dienstregelings-opzet toch tijd zat voor).
En serieus 2 minuten in Arkel... wat slechts één perron heeft dus eigenlijk kan je er niet eens overstappen (hoewel, ik heb geregeld dienstregelingen met een kruising in Arkel gezien dus niet iedereen lijkt dat te weten :mrgreen: )
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Ardan » Do 21 Aug 2014, 20:40

Dronrijp, 4 minuten :')
Waarom staan dat soort stationnetjes er überhaupt in?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1367
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor baladid » Do 21 Aug 2014, 20:50

Wubbo schreef:
Somoht schreef:In de data die de planner en 9292 gebruikt staat er een nogal hoge minimum overstaptijd en een hele hoop uitzonderingen:
http://pastebin.com/raw.php?i=YYaUTzkS
Die overstaptijd op Hoek van Holland Haven vind ik opvallend. Ik kan dat sneller denk ik ;-)

Ik denk dat dat de tijd tot de boot is. Dat zou ook die 6 in Vs en die 8 in Hlgh verklaren.

Edit: De mouse-overs schijnen niet te werken. Vlissingen en Harlingen Haven.
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

verfmeer
Berichten: 490
Lid geworden op: Di 08 Apr 2014, 21:31

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor verfmeer » Do 21 Aug 2014, 21:18

Die 19 minuten rekent hij niet voor bus 35. En ook niet voor de veerboot vanuit de Maasvlakte.

Voor de boot naar Engeland is 19 minuten nogal weinig, aangezien je ook nog door de douane moet.

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor marlies » Do 21 Aug 2014, 21:18

2 minuten in Groningen Noord is echt wel .. spannend. Dan moet je goed vlot de trap af- en op. Niet dat dat nou een veelvoorkomend scenario is.

Somoht
Berichten: 1190
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Somoht » Vr 22 Aug 2014, 03:11

Die 19 minuten kan wel eens nog van de boottreinen zijn. Het systeem is zowiezo iets wat al sinds eind jaren 90 wordt gebruikt want in de lijst vervoerders wat in de NS planner wordt gevoed staan nog de Provinciale Stoombootdiensten, Stenaline, Limex, Stadsvervoer Oss, British Rail, Rederij Naco, SVD, MTI.

Dat stadvervoerders uit dat lijstje komen ongetwijfeld nog uit het tijdperk dat NS nog bus/tram metro kreeg via 9292, maar uiteindelijk begon 9292 daarvoor te hoge prijzen te vragen ondanks dat NS 42% van de 9292 aandelen bezit. Erg jammer gezien we anders al sinds 2009 een realtime treinplanner met btm hadden kunnen hebben :/ Monopolisten blijven monopolisten...

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor waldo79 » Vr 22 Aug 2014, 15:00

Vraagje: ik zie dat s1200 niet rijdt tussen Gv en Rsd dit weekend. Betekent dit dat de rest van het traject met Varkensneuzen wordt gereden?
Mij best :)

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Michael » Vr 22 Aug 2014, 15:11

De s1200 zal waarschijnlijk zoals vorige keren gewoon Brussel-Roosendaal rijden.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor waldo79 » Vr 22 Aug 2014, 15:12

Dat begrijp ik, maar wordt er dan Belgisch materieel ingezet?
Mij best :)

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Michael » Vr 22 Aug 2014, 15:14

Voor zover ik weet gewoon het gebruikelijke materieel. Loc loopt om in Roosendaal.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor waldo79 » Vr 22 Aug 2014, 15:23

Oké :pos:
Mij best :)

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Tochjo » Vr 22 Aug 2014, 16:49

Zojuist heb ik Stallen op rekening geactiveerd. Daarmee kan ik mijn fiets stallen in een bescheiden verzameling daarvoor geschikte stallingen en eventuele kosten worden achteraf van mijn rekening afgeschreven. Ik had mijn Random Reader al in de hand toen bleek dat ik hiervoor geen eurocent hoefde over te maken, alleen wat persoonlijke gegevens invullen was genoeg.

Waarom moet ik dan wel die eurocent betalen voor de aanvraag van Traject Vrij of automatisch opladen? Of hoefde ik juist geen cent te betalen omdat ik dat al gedaan heb voor Traject Vrij? Bij de gegevens in Mijn deur tot deur staat wel dat ik ze kan wijzigen via Mijn NS, dus het hangt allemaal wel met elkaar samen.

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Srananbloke » Za 23 Aug 2014, 09:43

Ik zag 2 transporten van ICK-rijtuigen voorbijkomen op Drehscheibe. Zijn met deze en deze transporten nu alle ICK-rijtuigen weg uit Nederland? Of zijn er nog losse rijtuigen over?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Daniel » Za 23 Aug 2014, 11:02

Er staan nog een paar rijtuigen met brandschade in Nijmegen, maar die krijgen een enkeltje naar de sloop.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

rww
Berichten: 164
Lid geworden op: Vr 28 Feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor rww » Za 23 Aug 2014, 13:21

Ik heb een kruidvat ov dagkaart gekocht, mag ik deze gebruiken op lijn 350?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Z2N » Za 23 Aug 2014, 15:38

Er is volgens mij geen enkele reden waarom hij niet geldig zou zijn op de Afsluitdijk.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Milco » Za 23 Aug 2014, 16:03

@rvv: De ov-dagkaart van Kruidvat is op één zaterdag of zondag te gebruiken in alle bussen, treinen (geen Thalys; ICE en IC direct met toeslag), trams en metro's, dus ook in HOV (Brabantliner; Interliner; Qliner etc.). :)


Er zijn diverse buslijnen die standaard aan een andere lijn gekoppeld zijn, bijvoorbeeld:
* lijn 42 Tiel - Druten en lijn 85 Druten - Nijmegen
* lijn 148 Harderwijk - Lelystad en lijn 345 Lelystad - Emmeloord
* lijn 3 Utrecht Zuilen - Centraal en lijn 9 Utrecht Centraal - Overvecht
* lijn 105 Arnhem - Barneveld en lijn 205 Barneveld - Harderwijk

Waarom hebben deze buslijnen, ondanks hun koppeling, toch een eigen nummer? Mij lijkt het handiger om gekoppelde buslijnen op hun gehele route hetzelfde lijnnummer te geven, bijvoorbeeld: lijn 42 Tiel - Druten - Nijmegen.

Valt dit trouwens nog onder een korte vraag, of had ik hier een nieuw topic voor aan moeten/kunnen maken?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Thom91 » Za 23 Aug 2014, 17:38

Ik heb de 105/205 even bekeken, waarschijnlijk vanwege de afwijkende frequenties..
Komt wel goed schatje.

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor waldo79 » Za 23 Aug 2014, 17:56

Van Tiel naar Nijmegen zijn 2 concessies, die sinds 2003 een eigen nummering hebben.
Lijn 85 was van oudsher de stopdienst naar Nijmegen. Lijn 42 is een semi-snelbus. Stopt namelijk niet in de kernen.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Suus » Za 23 Aug 2014, 18:01

105/205 is in het verleden geknipt om technische redenen.
Rame à l'approche

rww
Berichten: 164
Lid geworden op: Vr 28 Feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor rww » Za 23 Aug 2014, 19:11

Z2N schreef:Er is volgens mij geen enkele reden waarom hij niet geldig zou zijn op de Afsluitdijk.

Omdat lijn 350 een qliner is, ik kan me van vroeger herinneren dat ik met een ov ns dagkaart alleen mee mocht met toeslag.


Hoe zit dat eigenlijk met de fast ferry?
Laatst gewijzigd door rww op Za 23 Aug 2014, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Daniel » Za 23 Aug 2014, 20:42

@Milco: Lijn 3 en 9 in Utrecht is naar mijn idee niet echt een logische verbinding als combinatie, da's meer gekoppeld omdat het handig was in de omloop aannemelijk.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Erik1100 » Za 23 Aug 2014, 21:02

Om het even over het interieur van Connexxion bussen te hebben. Vandaag heb ik een kort ritje gemaakt in de 8423, een van de laatste bussen van Connexxion met een volledig interieur met lichtgroene xx'en over de stoelbekleding heen. Waarom heeft men hiervan afgezien in de latere bussen vanaf begin 2005?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Daniel » Za 23 Aug 2014, 21:09

Vanwege de verkoopbaarheid zodra ze ze niet meer nodig hebben. Dan is het handiger een bus met neutraal interieur te hebben dan eentje waarin je altijd de vorige eigenaar blijft herkennen tenzij je de stoelen opnieuw bekleed.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Milco » Za 23 Aug 2014, 21:37

Gekoppelde lijnen lijken mij duidelijker voor de reiziger als ze 1 lijnnummer hebben. Voorkomt weer vragen en onduidelijkheden. "Oh, rijdt deze bus door als lijn 9? Wist ik niet!"

@rww:
rww schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de fast ferry?

Zoals ik even hierboven al meldde:
Milco schreef:De ov-dagkaart van Kruidvat is op één zaterdag of zondag te gebruiken in alle bussen, treinen (geen Thalys; ICE en IC direct met toeslag), trams en metro's

Dus niet in boten. ;)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten