Pagina 8 van 11

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 23 aug 2014, 21:39
door MdJ
Bee schreef:105/205 is in het verleden geknipt om technische redenen.
Ik herinner me iets dat het OV-chipkaartsysteem maar een X-aantal haltes mocht kennen (een stuk of 30 ofzo?)

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 23 aug 2014, 21:41
door Etienne
Erik1100 schreef:Om het even over het interieur van Connexxion bussen te hebben. Vandaag heb ik een kort ritje gemaakt in de 8423, een van de laatste bussen van Connexxion met een volledig interieur met lichtgroene xx'en over de stoelbekleding heen. Waarom heeft men hiervan afgezien in de latere bussen vanaf begin 2005?
De 8423 reed hiervoor al in meerdere concessies, maar werd in 2009 (?) samen met de 8427 enigzins gemodificeerd, zodat deze nu als streekbussen in Utrecht-Oost rijden.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 23 aug 2014, 21:49
door rww
Zijn er naast de brabantliner nog meer busdiensten met een persoonlijk stopcontact voor elke reiziger?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 23 aug 2014, 21:59
door Ardan
De 4100-serie van Syntus heeft ook stopcontacten, maar dat zijn er maar 4 of 8.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 23 aug 2014, 22:14
door Suus
De Volvo 8900's die Arriva in de Zuid-Hollandse concessies inzet hebben een USB-aansluiting zodat je je telefoon kan opladen maar niet je computer.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 23 aug 2014, 22:21
door Daniel
Zo'n USB-aansluiting om op te laden zit ook in de bussen van OV Regio IJsselmond, alleen bij een wel heel erg beperkt aantal plaatsen.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 23 aug 2014, 22:28
door Zonnig
rww schreef:Ik heb een kruidvat ov dagkaart gekocht, mag ik deze gebruiken op lijn 350?
Deze is gewoon geldig op de 350.
Ik had er vandaag geen enkel probleem mee.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 23 aug 2014, 22:36
door rww
Ardan schreef:De 4100-serie van Syntus heeft ook stopcontacten, maar dat zijn er maar 4 of 8.
Zijn dat deze Afbeelding ?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 23 aug 2014, 23:14
door Ardan
Dat plaatje is veel te klein om het nummer te kunnen lezen :P Maar het zijn van die bussen ja, de streekvariant. (4000 = stad, enkele rij stoelen rechtsvoor, 4100 = streek, dubbele rij stoelen rechtsvoor, stopcontacten, hoofdsteuntjes en klaptafeltjes. In de praktijk rijdt stad en streek door elkaar)

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 00:22
door Meltrain
Daniel schreef:Vanwege de verkoopbaarheid zodra ze ze niet meer nodig hebben. Dan is het handiger een bus met neutraal interieur te hebben dan eentje waarin je altijd de vorige eigenaar blijft herkennen tenzij je de stoelen opnieuw bekleed.
Was dat ook niet omdat Connexxion op dat moment bezig was overgenomen te worden door Transdev en het nog maar de vraag zou zijn of de naam "Connexxion" het überhaupt nog lang zou volhouden?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 20:10
door rww
Bestaat er bij ns nog een papieren klasse wissel?

Ik wil een kruidvat kaartje gebruiken samen met een toeslag klasse wissel vol tarief, maar op internet lees ik alleen hoe je dat doet met een ov kaart.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 20:48
door Suus
rww schreef:Bestaat er bij ns nog een papieren klasse wissel?
Nee.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 20:53
door Anne
Volgens deze info is het afgeschaft in de kaart automaat.
Overgangsbewijzen 2-1

Vaste Toeslag op de OV-chipkaart laden of klassewissel op de OV-chipkaart laden (alleen beschikbaar voor abonnementhouders)
Op vallend is wel dat bij de FAQ's van het e-ticket bij de vraag:
Ik heb een verkeerde klasse op mijn e-ticket ingevoerd
het volgende antwoord wordt gegeven
Zolang u de bestelling nog niet heeft afgerond is het mogelijk deze gegevens nog aan te passen. Heeft u de bestelling al afgerond dan is het niet meer mogelijk deze gegevens aan te passen.

Heeft u een tweede klasse vervoerbewijs gekocht maar wilde u eigenlijk eerste klasse reizen? Koop dan een Overgang 2-1 voor het traject dat u 1e klas wilt reizen. Een Overgang 2-1 is te koop bij onze kaartautomaat.

Korte vragen #10

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 21:13
door Suus
De Vaste Toeslag is alleen voor abonneehouders, de klassewissel is voor iedereen die op saldo reist beschikbaar.

Ik ga van de week toch eens een uitgebreid verhaal over allerlei aspecten op de wiki zetten, want het is soms om horendol van te worden.

@Webguy: kan jij zorgen dat dat laatste op de NS-site wordt gefixt, het klopt niet.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 21:20
door rww
Hmm en op zo kruidvat kaartje kun je natuurlijk geen andere product laden, klote.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 21:44
door waldo79
Een Kruidvatkaartje is een promotiekaartje om mensen de trein in te lokken. Dat hoeft niet te betekenen dat je dezelfde voordelen krijgt als een abonnee. Zou fraai wezen ; (

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 01:20
door rww
waldo79 schreef:Een Kruidvatkaartje is een promotiekaartje om mensen de trein in te lokken. Dat hoeft niet te betekenen dat je dezelfde voordelen krijgt als een abonnee. Zou fraai wezen ; (

Dat is belachelijk, een upgrade was nooit een abonnee voordeel, vroeger kon gewoon iedereen het uit de automaat trekken, dus niet zo dom lullen.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 08:58
door fogeltje
Een vriendin heeft een dagkaart 1e klas op marktplaats gezet en vraagt zich af wat een redelijke prijs is. Wat kosten die dingen normaal als je die vol tarief uit de online winkel trekt bij NS?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 09:03
door Tochjo
Een Dagkaart 1e klas, verkrijgbaar bij de kaartautomaat, kost € 86,40. Dat ding is dan alleen geldig in treinen van NS.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 09:33
door fogeltje
Beetje jammer dus dat ik naar Hoevelaken moet :') Wilde in eerste instantie met BrengVrij tot Ede-Wageningen en dan Valleilijn. Maar met dagkaart kan ik net zo goed in Nimwegen de trein pakken en via Amersfoort gaan. Dank voor info. Wellicht betaal ik dan iets meer. Vriendin wilde er 15 euro voor hebben.Vreemden op marktplaats "afzetten" heb ik geen moeite mee, bekenden afzetten wel.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 09:45
door Tochjo
Het is ook niet gezegd dat haar dagkaart alleen geldig is bij NS. Het komt voor dat abonnementhouders andere aanbiedingen krijgen dan regulier te koop zijn. Zo heb ik nu een aanbieding voor tweemaal een Toeslag 2-1 Dagkaart voor 9 euro, waarbij staat vermeld: "De Toeslag 2-1 Dagkaart is geldig in binnenlandse treinen", zonder enig woord over andere vervoerders, dus ik neem aan dat die daar ook geldig zal zijn.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 09:54
door fogeltje
Ik vraag het nog even na maar hij moet aanstaand weekend gebruikt worden dus ik vermoed idd dat het iets voor abohouders was.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 10:01
door Tochjo
Heeft ze een NS-Business Card? Mijn vriendin kreeg daarbij een aanbieding voor twee Dagkaarten 1e klas. Het lijkt erop dat die wel geldig is bij andere vervoerders.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 14:12
door fogeltje
Jep, ze is Businesskaarthouder, dus dan zal het die aanbieding zijn. Bedankt voor link. Die dagkaarten zijn verder niet aan de businesskaart gekoppeld (cq de ontvangers kunnen ze "doorgeven" aan andere personen)?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 14:33
door Tochjo
Dat is zo. Mijn vriendin en ik hebben samen heerlijk eerste klas gereisd van Maastricht naar Utrecht 8-)

Het zijn e-tickets waarbij je moet aangeven wie ermee gaat reizen. Je vriendin zal couponcodes gekregen hebben. Die kan ze doorgeven aan de koper, die ze vervolgens kan verzilveren.