Korte vragen #10
Re: Korte vragen #10
Wat is hier de maximum afmeting voor een avatar eigenlijk? Kan het zo nergens vinden.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km
Re: Korte vragen #10
100x100 dacht ik
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10363
- Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
- Contact:
Re: Korte vragen #10
Heeft iemand enig idee waarom Antwerpen-Mol is geëlektrificeerd? Ik was gisteren in Mol en zag nog steeds alleen maar AR41. Aan de ene kant logisch omdat de meeste treinen na Mol doorrijden naar Hasselt en Neerpelt/Hamont, maar ook de tussenritten Antwerpen-Mol reden met de diesels. De vriend bij wie ik op bezoek was kon het ook niet precies vertellen.
2018 (20-3):
Trein 1031 km · S-Bahn 86 km · Zweeftrein 2 km · (Snel)tram 109 km · Bus 203 km
Trein 1031 km · S-Bahn 86 km · Zweeftrein 2 km · (Snel)tram 109 km · Bus 203 km
Re: Korte vragen #10
Ik dacht zelf dat vanaf de nieuwe dienstregeling de Omnirail (Nieuwe L-trein) Antwerpen-Mol met wat stroomverbruikends ging rijden. Ik denk AM80, de IC Antwerpen-Hamont en Antwerpen-Hasselt blijven dan diesels.
Buurtbuschauffeur Borne lijnen 530, 531 en 532.
YouTube: https://www.youtube.com/c/Juli%C3%ABnOtten1998
Flickr: https://www.flickr.com/photos/112509828@N06/
YouTube: https://www.youtube.com/c/Juli%C3%ABnOtten1998
Flickr: https://www.flickr.com/photos/112509828@N06/
Re: Korte vragen #10
Ardan schreef:Heeft iemand enig idee waarom Antwerpen-Mol is geëlektrificeerd? Ik was gisteren in Mol en zag nog steeds alleen maar AR41. Aan de ene kant logisch omdat de meeste treinen na Mol doorrijden naar Hasselt en Neerpelt/Hamont, maar ook de tussenritten Antwerpen-Mol reden met de diesels. De vriend bij wie ik op bezoek was kon het ook niet precies vertellen.
In de nieuwe dienstregeling is het plan om alle tussenritten met elektrisch materieel te rijden. Momenteel rijden zelfs sommige L treinen tot Herentals met dieselmaterieel terwijl dat stuk allang onder draad is.
In de toekomst is het plan om dubbelspoor en te elektrificeren tot Hamont,alleen wordt dat vaak uitgesteld.
TV Limburg (B)
Re: Korte vragen #10
Er gaan pas tussen Mol en Herentals elektrische treinen rijden vanaf december 2015. Infrabel heeft te lang getreuzeld met de vergunningsaanvraag voor een onderstation in Mol
Rame à l'approche
Re: Korte vragen #10
marlies schreef:100x100 dacht ik
Oh ja, nu zie ik het ook op het tabblad staan waar ik mijn avatar kan instellen.
Had van tevoren wel kunnen bedenken dat het daar stond.

Thanks though!
Dit is overigens mijn eerste gifje dat ik zelf bewerkt heb

=====
Nog een vraag. Normaal gesproken stopt de 3687 altijd op alle stations tussen Tilburg en Roosendaal, echter viel mij recent op dat er op zondag een bus word ingezet en de 3687 dus niet stopt op Tilburg Universiteit, Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen. Ik weet dat het op zondagavond laat niet echt heel druk is in Brabant, maar scheelt het niet stoppen op deze stations dan zoveel dat een bus parallel laten rijden alsnog goedkoper is? Over welke bedragen praten we dan?
Laatst gewijzigd door Hainje op Vr 29 Aug 2014, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km
Re: Korte vragen #10
Wellicht om die trein alsnog voor start onderhoudsrooster in Roosendaal te hebben, en dat net die paar minuten het hem doen 

Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #10
Om die vijf minuutjes? Nah, lijkt mij wel wat ver gezocht.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km
Re: Korte vragen #10
Stel dat een deel van het emplacement Roosendaal om 01:20 buiten dienst gaat, dan heb je met een aankomst om 01:09 nog net wat meer speelruimte om het trein op het opstelterrein te krijgen dan als de trein om 01:15 aankomt.
Rame à l'approche
Re: Korte vragen #10
Wijken die sluitingstijden dan wel eens af op dagen als zondag?
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km
Re: Korte vragen #10
Zo'n onderhoudsrooster is vaak voor een of meerdere dagen per week en dan bijvoorbeeld voor elke nacht voor een ander gedeelte van het emplacement. In de meeste nachten kan gewoon continue gerangeerd worden als men dat zou willen maar in sommige nachten maakt men een deel treinvrij zodat men niet voor noodzakelijk onderhoud steeds momenten hoeft aan te vragen om daarop weer aanpassingen aan de dienstregeling noodzakelijk te maken. Dat vindt die lokale planner van Roosendaal ook helemaal niet leuk.
Uiteraard zitten er ook nadelen aan onderhoudsroosters, maar de bedoeling is dat het meerwerk voorkomt in plaats van oplevert
Uiteraard zitten er ook nadelen aan onderhoudsroosters, maar de bedoeling is dat het meerwerk voorkomt in plaats van oplevert

Rame à l'approche
Re: Korte vragen #10
Wat is het nut van Treinserie 12600 (2014) en waarom rijdt ie niet naar Leeuwarden op woensdag ?
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29186
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: Korte vragen #10
Dat is de superdal-samenvoeging van de 2600 en de 700 / 12700. De naam superdal zegt het eigenlijk al: die rijdt op de heel rustige uren als er niet voldoende vraag is voor én een IC Schiphol - Lelystad én een IC Amsterdam Centraal - Lelystad en combineert die twee series.
Dat soort treinen aan de dagranden rijden ook vaak niet op alle dagen en aangezien deze serie alleen op die momenten rijdt zie je dus dat een complete treindienst niet voorkomt op een bepaalde dag.
Dat soort treinen aan de dagranden rijden ook vaak niet op alle dagen en aangezien deze serie alleen op die momenten rijdt zie je dus dat een complete treindienst niet voorkomt op een bepaalde dag.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Re: Korte vragen #10
Mr-W schreef:Wat is het nut van Treinserie 12600 (2014) en waarom rijdt ie niet naar Leeuwarden op woensdag ?
Die woensdag zal wel met een onderhoudsrooster te maken hebben.
Komt wel goed schatje.
- Busfoto.nl
- Berichten: 854
- Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
- Contact:
Re: Korte vragen #10
Ik vroeg het me gewoon even af: waarom zijn er in Duitsland vaak van die enorm hoge lijnnummers?
Re: Korte vragen #10
Meestal omdat men in een verkeersverbond geen dubbele lijnnummers wil hebben. Niet zelden geeft het eerste getal dan ook nog een geografische zone binnen het verkeersverbond aan, dat is in ieder geval in het aangrenzende VRR.
Rame à l'approche
Re: Korte vragen #10
Ik heb me al jaren afgevraagd waar dit ding in de Veolia-bussen (iig in Haaglanden) voor is:

Foto van de achterkant:

Het is waarschijnlijk geen in-/uitcheckapparaat, dat zijn bij Veolia andere apparaten (op de onderste foto rechts). Vermoedelijk is het ook geen ophaalautomaat, want Veolia heeft ook blauwe ophaalautomaten in de bus hangen.
Bedankt Spoorjan van Wikipedia voor de foto's
Foto van de achterkant:
Het is waarschijnlijk geen in-/uitcheckapparaat, dat zijn bij Veolia andere apparaten (op de onderste foto rechts). Vermoedelijk is het ook geen ophaalautomaat, want Veolia heeft ook blauwe ophaalautomaten in de bus hangen.
Bedankt Spoorjan van Wikipedia voor de foto's
- Daantje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 4877
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contact:
Re: Korte vragen #10
Volgens mij was dat ooit bedoeld voor wegwerpchipkaartjes die de chauffeur dan kon verkopen.
Re: Korte vragen #10
In België hangen de nieuwe generatie van die apparaten inmiddels ook in de bussen. In de regio Turnhout in ieder geval, in de regio Zelzate heb ik er niet op gelet.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km
- dylanwild94
- Berichten: 4816
- Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
- Locatie: rozenburg zh
- Contact:
Re: Korte vragen #10
ik heb geen idee wat het is ik weet wel dat ze het niet doen.



gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #10
Vanaf station Rotterdam Centraal met tram 7 naar het Willemsplein. Hier kun je op zaterdag en zondag gratis opstappen op de veerdienst (steiger naast de Spido)
Kan iemand mij vertellen welke veerdienst ik moet nemen? is dat de boot naar hotel newyork?
Het gaat om een bezoek aan de karel doorman schip gelegen aan de Holland Amerikakade (Wilhelminapier).
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen #10
zo'n kastje in de bus ben ik ook al eens tegengekomen.
achter het klepje zit een kassarolprintertje.
dus voor wegwerp ovc-kaarten zal het niet zijn.
volgens mij is het eerder van voor de ovc-kaart en bedoeld voor simpele wagenverkoop met 3 soorten kaartjes (gezien aan de 3 gekleurde knopjes bovenop)...
achter het klepje zit een kassarolprintertje.
dus voor wegwerp ovc-kaarten zal het niet zijn.
volgens mij is het eerder van voor de ovc-kaart en bedoeld voor simpele wagenverkoop met 3 soorten kaartjes (gezien aan de 3 gekleurde knopjes bovenop)...
Re: Korte vragen #10
In ALLE Luxemburgse bussen zaten tot voor kort ook zulke printertjes, waar een soort kassabonnetje als vervoersbewijs uit kwam.
-Gele knop drukken voor een 2-uurskaartje.
-Rode knop drukken voor een dagkaartje.
-Groene knop drukken voor een overzicht wat de chauffeur die werkdag aan vervoersbewijzen heeft verkocht.
-Zilveren knop drukken (op de zijde die naar de chauffeur is gericht) om het laatst geprinte vervoersbewijs te annuleren.
Inmiddels zijn er in Luxemburg niet tot nauwelijks nog bussen met dat printertje er in, is vervangen door een ander systeem. In ieder geval denk ik dat ze in Nederland vrijwel net zo werken of werkten.
-Gele knop drukken voor een 2-uurskaartje.
-Rode knop drukken voor een dagkaartje.
-Groene knop drukken voor een overzicht wat de chauffeur die werkdag aan vervoersbewijzen heeft verkocht.
-Zilveren knop drukken (op de zijde die naar de chauffeur is gericht) om het laatst geprinte vervoersbewijs te annuleren.
Inmiddels zijn er in Luxemburg niet tot nauwelijks nog bussen met dat printertje er in, is vervangen door een ander systeem. In ieder geval denk ik dat ze in Nederland vrijwel net zo werken of werkten.
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten