Pagina 10 van 11

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 13:33
door Hainje
Wat is hier de maximum afmeting voor een avatar eigenlijk? Kan het zo nergens vinden.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 13:45
door marlies
100x100 dacht ik

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 15:34
door Ardan
Heeft iemand enig idee waarom Antwerpen-Mol is geëlektrificeerd? Ik was gisteren in Mol en zag nog steeds alleen maar AR41. Aan de ene kant logisch omdat de meeste treinen na Mol doorrijden naar Hasselt en Neerpelt/Hamont, maar ook de tussenritten Antwerpen-Mol reden met de diesels. De vriend bij wie ik op bezoek was kon het ook niet precies vertellen.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 15:57
door julsteren
Ik dacht zelf dat vanaf de nieuwe dienstregeling de Omnirail (Nieuwe L-trein) Antwerpen-Mol met wat stroomverbruikends ging rijden. Ik denk AM80, de IC Antwerpen-Hamont en Antwerpen-Hasselt blijven dan diesels.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 16:02
door Mr-W
Ardan schreef:Heeft iemand enig idee waarom Antwerpen-Mol is geëlektrificeerd? Ik was gisteren in Mol en zag nog steeds alleen maar AR41. Aan de ene kant logisch omdat de meeste treinen na Mol doorrijden naar Hasselt en Neerpelt/Hamont, maar ook de tussenritten Antwerpen-Mol reden met de diesels. De vriend bij wie ik op bezoek was kon het ook niet precies vertellen.
In de nieuwe dienstregeling is het plan om alle tussenritten met elektrisch materieel te rijden. Momenteel rijden zelfs sommige L treinen tot Herentals met dieselmaterieel terwijl dat stuk allang onder draad is.
In de toekomst is het plan om dubbelspoor en te elektrificeren tot Hamont,alleen wordt dat vaak uitgesteld.
TV Limburg (B)

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 16:18
door Suus
Er gaan pas tussen Mol en Herentals elektrische treinen rijden vanaf december 2015. Infrabel heeft te lang getreuzeld met de vergunningsaanvraag voor een onderstation in Mol

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 17:58
door Hainje
marlies schreef:100x100 dacht ik
Oh ja, nu zie ik het ook op het tabblad staan waar ik mijn avatar kan instellen.
Had van tevoren wel kunnen bedenken dat het daar stond. :')
Thanks though!
Dit is overigens mijn eerste gifje dat ik zelf bewerkt heb *O*

=====

Nog een vraag. Normaal gesproken stopt de t3687 altijd op alle stations tussen Tilburg en Roosendaal, echter viel mij recent op dat er op zondag een bus word ingezet en de t3687 dus niet stopt op Tilburg Universiteit, Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen. Ik weet dat het op zondagavond laat niet echt heel druk is in Brabant, maar scheelt het niet stoppen op deze stations dan zoveel dat een bus parallel laten rijden alsnog goedkoper is? Over welke bedragen praten we dan?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 19:19
door Thom91
Wellicht om die trein alsnog voor start onderhoudsrooster in Roosendaal te hebben, en dat net die paar minuten het hem doen ;)

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 20:26
door Hainje
Om die vijf minuutjes? Nah, lijkt mij wel wat ver gezocht.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 20:51
door Thom91
Het zou zomaar kunnen ;)

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 23:48
door Suus
Stel dat een deel van het emplacement Roosendaal om 01:20 buiten dienst gaat, dan heb je met een aankomst om 01:09 nog net wat meer speelruimte om het trein op het opstelterrein te krijgen dan als de trein om 01:15 aankomt.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 23:58
door Hainje
Wijken die sluitingstijden dan wel eens af op dagen als zondag?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 30 aug 2014, 00:10
door Suus
Zo'n onderhoudsrooster is vaak voor een of meerdere dagen per week en dan bijvoorbeeld voor elke nacht voor een ander gedeelte van het emplacement. In de meeste nachten kan gewoon continue gerangeerd worden als men dat zou willen maar in sommige nachten maakt men een deel treinvrij zodat men niet voor noodzakelijk onderhoud steeds momenten hoeft aan te vragen om daarop weer aanpassingen aan de dienstregeling noodzakelijk te maken. Dat vindt die lokale planner van Roosendaal ook helemaal niet leuk.

Uiteraard zitten er ook nadelen aan onderhoudsroosters, maar de bedoeling is dat het meerwerk voorkomt in plaats van oplevert :)

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 31 aug 2014, 10:12
door Mr-W
Wat is het nut van [wiki]Treinserie 12600 (2014)[/wiki] en waarom rijdt ie niet naar Leeuwarden op woensdag ?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 31 aug 2014, 20:47
door Daniel
Dat is de superdal-samenvoeging van de s2600 en de s700 / s12700. De naam superdal zegt het eigenlijk al: die rijdt op de heel rustige uren als er niet voldoende vraag is voor én een IC Schiphol - Lelystad én een IC Amsterdam Centraal - Lelystad en combineert die twee series.

Dat soort treinen aan de dagranden rijden ook vaak niet op alle dagen en aangezien deze serie alleen op die momenten rijdt zie je dus dat een complete treindienst niet voorkomt op een bepaalde dag.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 31 aug 2014, 21:52
door Thom91
Mr-W schreef:Wat is het nut van [wiki]Treinserie 12600 (2014)[/wiki] en waarom rijdt ie niet naar Leeuwarden op woensdag ?
Die woensdag zal wel met een onderhoudsrooster te maken hebben.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 31 aug 2014, 23:12
door Busfoto.nl
Ik vroeg het me gewoon even af: waarom zijn er in Duitsland vaak van die enorm hoge lijnnummers?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 31 aug 2014, 23:19
door Suus
Meestal omdat men in een verkeersverbond geen dubbele lijnnummers wil hebben. Niet zelden geeft het eerste getal dan ook nog een geografische zone binnen het verkeersverbond aan, dat is in ieder geval in het aangrenzende VRR.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 17:23
door jamy015
Ik heb me al jaren afgevraagd waar dit ding in de Veolia-bussen (iig in Haaglanden) voor is:

Afbeelding

Foto van de achterkant:

Afbeelding

Het is waarschijnlijk geen in-/uitcheckapparaat, dat zijn bij Veolia andere apparaten (op de onderste foto rechts). Vermoedelijk is het ook geen ophaalautomaat, want Veolia heeft ook blauwe ophaalautomaten in de bus hangen.

Bedankt Spoorjan van Wikipedia voor de foto's

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 17:56
door Daantje
Volgens mij was dat ooit bedoeld voor wegwerpchipkaartjes die de chauffeur dan kon verkopen.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 18:00
door Hainje
In België hangen de nieuwe generatie van die apparaten inmiddels ook in de bussen. In de regio Turnhout in ieder geval, in de regio Zelzate heb ik er niet op gelet.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 19:36
door dylanwild94
ik heb geen idee wat het is ik weet wel dat ze het niet doen. :lol: :P

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 21:12
door rww
Vanaf station Rotterdam Centraal met tram 7 naar het Willemsplein. Hier kun je op zaterdag en zondag gratis opstappen op de veerdienst (steiger naast de Spido)

Kan iemand mij vertellen welke veerdienst ik moet nemen? is dat de boot naar hotel newyork?

Het gaat om een bezoek aan de karel doorman schip gelegen aan de Holland Amerikakade (Wilhelminapier).

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 21:18
door zone5324bericht...
zo'n kastje in de bus ben ik ook al eens tegengekomen.
achter het klepje zit een kassarolprintertje.
dus voor wegwerp ovc-kaarten zal het niet zijn.
volgens mij is het eerder van voor de ovc-kaart en bedoeld voor simpele wagenverkoop met 3 soorten kaartjes (gezien aan de 3 gekleurde knopjes bovenop)...

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: di 02 sep 2014, 02:39
door STF
In ALLE Luxemburgse bussen zaten tot voor kort ook zulke printertjes, waar een soort kassabonnetje als vervoersbewijs uit kwam.

-Gele knop drukken voor een 2-uurskaartje.
-Rode knop drukken voor een dagkaartje.
-Groene knop drukken voor een overzicht wat de chauffeur die werkdag aan vervoersbewijzen heeft verkocht.
-Zilveren knop drukken (op de zijde die naar de chauffeur is gericht) om het laatst geprinte vervoersbewijs te annuleren.

Inmiddels zijn er in Luxemburg niet tot nauwelijks nog bussen met dat printertje er in, is vervangen door een ander systeem. In ieder geval denk ik dat ze in Nederland vrijwel net zo werken of werkten.