Pagina 2 van 4

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 16:23
door marlies
Ah, ok, ik dacht al :)

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 16:50
door Suus
Van buiten lijken ze oud, maar van binnen zijn ze technologisch zo goed als nieuw, aangezien praktisch de gehele stuurtafel is/wordt vervangen :)

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 16:54
door Thom91
Vandaag komt de TRAXX over vanuit Emmerich naar De Meer..

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 16:54
door Karl
Maar ook deze worden na zes a zeven jaar toch weer vervangen?

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 17:02
door Suus
Ik heb nog geen concrete plannen gezien om in de toekomst ander materieel dan V160-materieel in te zetten op de "Benelux via Breda", ondanks dat een Belgiƫpakket een mogelijke optie is voor de IC200. Ik heb ook niet het idee dat we snel van ICR af zullen zijn. Als je dat anderhalf jaar geleden tegen mij had gezegd had ik je uitgelachen trouwens :P

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 17:25
door Daniel
webguy schreef:Voor de liefhebbers - hier foto's (op Facebook) van de bijhorende stuurstanden, die dus uiterlijk er nogal hetzelfde uitzien als de IC BDS-stuurstanden.
Sterker nog, ze zijn hetzelfde. Ze zijn alleen nog geschilderd en nog niet voorzien van een nieuwe stuurtafel.

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: vr 22 aug 2014, 15:37
door Michael
Loc 186 002 verlaat deze middag de fabriek in Kassel. Deze is dus ook klaar voor de reis naar Nederland.

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 16:17
door n-evo
Geweldige aanwinst locomotieven die max 160 km p/u gaan op een traject dat voor 300 km p/u geschikt is! Zo prettig dat de NS hier gewoon lekker mee wegkomt. Fantastisch gewoon.

En dat terwijl Arriva met een prachtig alternatief kwam. -o-

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 16:47
door Klaasje
Ik weet niet precies waar je het over hebt..

Het alternatief van Arriva kost ons allen meer geld, levert wel hogesnelheidstreinen op maar nauwelijks meer tijdwinst, geeft onduidelijkheid over de te voeren tarieven en als voorwaarde zat er aan vast dat er ook een deel van het Hoofdrailnet naar Arriva zou moeten. Tevens moet ook Arriva/DB nieuwe treinen bestellen. Leuk dat je 300 km/h gaat maar als dat op Amsterdam-Breda 4 minuten sneller rijden en 4 minuten meer stilstaan inhoudt t.o.v. de 200 km/h-plannen van NS wordt niemand daar beter van.

Goed, jammer dat we eerst maar 160 km/h rijden, 200 km/h was zeker wel beter geweest maar daar zitten meer risico's en regels aan vast terwijl het een tijdelijke situatie betreft en het al een grote verbetering geeft t.o.v. geen treinen op de HSL. Bovendien geven de plannen van NS straks wel een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 18:42
door n-evo
200 km p/u plannen voor wanneer, 2020-2025? En dat we "eerst" maar 160 km p/u rijden doen we dus ook al jaren. Ik hoef niet per see met 300 km p/u te gaan binnen Nederland. Maar dat we nu nog tig jaar vast zitten aan 160 km p/u terwijl er met alle geweld peperdure infra moest komen voor bijna het dubbele aan snelheid is toch wel heel sneu. Nu heeft Thalys daar de monopoliepositie met prijzen to match.

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 18:55
door jesse-cruzu
Ik ben het volledig met n-evo eens.
Er wordt een peperdurelijn aangelegd met onze belasting centen voor vmax 300 km/h. NS beloofde met de Fyra die 250 km/h te halen. Dat was opzich een mooi plan. Maar nu loop je achter de feiten aan met slechts 160 km/h en dan ben je ook nog een toeslag verschuldigd aan de IC direct. Het zou redelijk zijn om meer geld te vragen aan de reiziger als je je beloftes na zou komen. Tot nu toe faalt de NS keer op keer, en is de Thalys de enige trein die echt de lijn benut waarvoor deze gebouwd is.

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 19:08
door MdJ
Moeten we de gehele discussie wederom voeren? Dat hebben we toch zachtjes aan alles al een keer uitgekauwd?

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 19:18
door jesse-cruzu
Back on topic dan maar.
Ik moet zeggen dat de locs er fraai uitzien in de NS kleuren en de gehele trein eindelijk strak en mooi wordt.
Heeft er iemand meer foto's van de rijtuigen en Bds?

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: zo 24 aug 2014, 19:49
door Michael
Loc 186 002 staat momenteel in Bad Bentheim en wordt morgenochtend overgebracht naar de Watergraafsmeer.

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: do 28 aug 2014, 19:09
door wouter15
Huisstijl Intercity Direct aangepast aan NS

28 augustus 2014

De Intercity direct, de snelle trein van Amsterdam naar Breda, wordt geel / blauw. De huidige wit / rode huisstijl - gebaseerd op de kleuren van het voormalige NS Hispeed - verdwijnt. Ook de locomotieven zullen straks herkenbaar zijn aan de NS huisstijl.
Lees verder

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 14:23
door Suus
Ik had het idee dat ik gisteren al enkele geel-blauwe rijtuigen zag in een Intercity Direct. Had ik nog zand in mijn ogen of heb ik dat juist gezien?

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 14:42
door Thom91
Uhm, ik weet dat bij de testritten voor de nieuwe Traxx'en tussen de rijtuigen een aantal gele zitten ja.

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 20:54
door Thom91

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 21:36
door Daniel
Die foto's zijn notabene recenter dan Bee's post :wink:

Puur toevallig wel die combi die je nu linkt een uurtje of twee geleden vanuit de trein op de Watergraafsmeer zien staan, toen leek de boel nog maar net aan elkaar gekoppeld te zijn. Maar wat een fraaie combinatie is dat zeg, zo'n complete stam vers gespoten ICRm met geel/blauwe Traxx ervoor. Een aanwinst!

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: za 30 aug 2014, 08:47
door GTI
Twee opmerkingen over de nieuwe huisstijl:

- Het grootste verschil tussen een normale intercity en de intercity direct verdwijnt: de kleur. De intercity direct gaat lijken op een normale trein. Dat is verwarrend, want nu moet je extra goed opletten in welke intercity naar Amsterdam of Rotterdam je stapt. Toeristen zullen vaker in de fout gaan. (Tussen haakjes: krijg je een boete als je zonder toeslag met de intercity direct reist?)

- Met de nieuwe huisstijl van de intercity direct verliest het luxeproduct een deel van haar luxe. Het is een gewone intercity, dus waarom zou ik nog toeslag betalen? De bereidheid om de toeslag te betalen zal verminderen.

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: za 30 aug 2014, 08:52
door Suus
Als je in de IC Direct zit zonder toeslag krijg je een "toeslagsboete" van 10 euro.

De IC Direct/Fyra heeft allang haar status als luxeproduct verloren, eigenlijk al toen de catering werd geschrapt. Je betaalt nu toeslag omdat je ruim 30 minuten reistijd bespaard tussen Rotterdam en Schiphol.

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: za 30 aug 2014, 11:10
door jesse-cruzu
Vanaf december gewoon weer met de Beneluxtrein reizen. Ik vermeed de IC direct toch altijd al vanwege de onbetrouwbaarheid en dure toeslag...

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: za 30 aug 2014, 11:20
door marlies
Maar de Benelux heeft een behoorlijke tijdstoeslag en de betrouwbaarheid moet nog maar gaan blijken... :P

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: za 30 aug 2014, 11:27
door baladid
jesse-cruzu schreef:Vanaf december gewoon weer met de Beneluxtrein reizen. Ik vermeed de IC direct toch altijd al vanwege de onbetrouwbaarheid en dure toeslag...
Vanwege de betrouwbaarheid de Beneluxtrein pakken... HEt zijn barre tijden. HAd je zoiets vijf jaar geleden geschreven had iedereen je uitgelachen...

Re: Geel/blauwe Traxx'en voor IC Direct

Geplaatst: za 30 aug 2014, 20:30
door jesse-cruzu
baladid schreef:
jesse-cruzu schreef:Vanaf december gewoon weer met de Beneluxtrein reizen. Ik vermeed de IC direct toch altijd al vanwege de onbetrouwbaarheid en dure toeslag...
Vanwege de betrouwbaarheid de Beneluxtrein pakken... HEt zijn barre tijden. HAd je zoiets vijf jaar geleden geschreven had iedereen je uitgelachen...
Jammer dat jij het verkeerd begrijpt. Maar de onbetrouwbaarheid duidt ik op de IC direct (Voorheen Fyra)...

Back on topic :pos: