Pagina 2 van 2

Re: NS geïnteresseerd in belang Thalys

Geplaatst: di 26 aug 2014, 15:18
door marlies
Mr-W schreef: Naar Groningen gaat het zelfs bij binnenlands verkeer veel tijd schelen,rechtstreeks vanuit Amsterdam naar Zwolle en Groningen met +200KM/H tegen de huidige 140km/h + redelijk veel stops.
Ik reis Amsterdam - Groningen redelijk vaak maar ik vind het wel meevallen met de hoeveelheid stops hoor.. Van mij mag het natuurlijk vlotter, daar niet van, maar het is nou niet echt bepaald een intercity die veel of nutteloze stops maakt. Dat je er drie kort op elkaar hebt (Duivendrecht, Amsterdam Zuid, Schiphol) geeft misschien die perceptie maar daar staat tegenover dat er behoorlijk lange stukken zonder stop (Assen-Zwolle en Zwolle-Lelystad) in zitten.

Iemand zin om per (IC-)treinserie uit te rekenen hoe de verhouding stops tot het totaal aantal kilometers is? Denk dat de 700 en 500 nou juist redelijk laag (dus goed) op scoren, landelijk gezien.

Re: NS geïnteresseerd in belang Thalys

Geplaatst: di 26 aug 2014, 15:29
door Suus
Ik heb vorig jaar zo'n tabel gezien, daarin was de s500 de snelste treinserie van Nederland.

Re: NS geïnteresseerd in belang Thalys

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 00:25
door Meltrain
Werd de s12500 daarin als aparte serie gezien?
(Mijn excuses voor off topic, maar ik vind het wel interessant om het over (relatief) snelle treinseries te hebben. Wat mij betreft mag het ook afgesplitst worden.)