Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 3619
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor waldo79 » Vr 29 Aug 2014, 19:37

Zucht...nu die haltes er eenmaal zijn en ze ook frequent gebruikt worden, waarom dan ter discussie stellen?

Je verhaal over Apeldoorn De Maten spreekt zichzelf tegen; eerst zeg je dat het geen nut heeft en iets verderop zeg je dat het reizigers richting Arnhem trekt ten opzichte van Osseveld. Volgens mij is het aantal reizigers naar Arnhem hier niet maatgevend omdat beide stations geen directe verbinding met Arnhem hebben :N
Mij best :)

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1361
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor baladid » Vr 29 Aug 2014, 20:04

Direct niet nee maar van de Maten ben je wel sneller en goedkoper in Arnhem dan van Osseveld...
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Daniel » Vr 29 Aug 2014, 21:41

JWM schreef:Voor de bediening van Twello moest wel de stoptrein doorgetrokken worden van Deventer naar Apeldoorn. Denk dat de NS daar vooral z'n bedenkingen bij had.

Het complete busnet in de omgeving moest er ook zo'n beetje voor worden opgeheven en vervangen worden door een soort van buurtbusnet naar de nieuwe stations (al zijn sommige verbindingen ondertussen wel weer als normale buslijn teruggekeerd).

Het was die opheffingsslag in het busnet waar we bv. een station als Voorst-Empe aan over gehouden hebben. Nu mag Erno-BE dat station nutteloos vinden, maar het was of dat station of helemaal geen OV meer daar.

Maargoed, dit gaat ondertussen allesbehalve nog over de dienstregeling 2015...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11116
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Meltrain » Ma 01 Sep 2014, 00:40

Bee schreef:En voor Amsterdam - Rotterdam is de HSL sinds de introductie van de lage toeslag gewoon the train of choice.

Voor mij is dat gewoon de s2600 hoor. :Y
(Tenzij ik enorme haast heb, wat tot nu toe pas één keer voorgekomen is.)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast