Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 3634
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor waldo79 » Wo 27 Aug 2014, 16:21

Benelux is de naam die bij het publiek is blijven hangen. NS communiceert het niet en Prorail gaat uitsluitend over de infrastructuur.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Hainje » Wo 27 Aug 2014, 16:24

@benza: Vermoedelijk ben je of nog heel jong of woon je pas een paar jaar in Nederland.
Maar Benelux is de benaming van het samenwerkingsverband tussen België, Nederland en Luxemburg, welke nu niet meer zo heel erg op de voorgrond staat door de opkomst van de EU.

Meer info over hoe de trein aan deze naam komt kun je hier lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beneluxtrein
Laatst gewijzigd door Hainje op Wo 27 Aug 2014, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

waldo79
Berichten: 3634
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor waldo79 » Wo 27 Aug 2014, 16:25

Sprak je mij of benza aan?
Mij best :)

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor reisthijs » Wo 27 Aug 2014, 16:46

benza schreef: Rijdt hij ook nu echt een uurdienst, zonder gatjes in het dienstregeling zoals nu?
Ja, gewoon weer een volledige uurdienst. Daarvoor wordt deze dienst geïntegreerd in de Belgische binnenlandse dienst.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3737
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Z2N » Wo 27 Aug 2014, 17:27

Sommige dingen zijn gewoon cultuur, de Afsluitdijk is bijvoorbeeld ook nooit een dijk geworden en dus nog steeds een dam. Er is niets mis mee, gewoon zo houden dus.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

benza
Berichten: 164
Lid geworden op: Zo 15 Dec 2013, 09:35
Locatie: Leeuwarden (Friesland)

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor benza » Wo 27 Aug 2014, 17:33

@hainze
Het word "benelux" is in het pers-bericht van pro-rail gebruikt.

Ik snap het op een historische oogpunt, nochtans vind ik het raar dat bij een nieuw trein een word blijft bestaan over iets die heeft absoluut niet te maken met Luxembourg. Zoals op je link geschreven is dit trein nooit naar Luxembourg gereden. Misschien is het tijd van een andere benoeming van deze trein.

Al maakt het niet zoveel uit :)

waldo79
Berichten: 3634
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor waldo79 » Wo 27 Aug 2014, 17:59

De locs die in 1986 in dienst kwamen voor de Benelux hadden moeite om de trein door de Ardennen te krijgen. Vandaar dat er geen verbinding met Luxemburg kwam.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3248
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Ronald » Wo 27 Aug 2014, 18:04

benza schreef:@hainze
Het word "benelux" is in het pers-bericht van pro-rail gebruikt.

Ik snap het op een historische oogpunt, nochtans vind ik het raar dat bij een nieuw trein een word blijft bestaan over iets die heeft absoluut niet te maken met Luxembourg. Zoals op je link geschreven is dit trein nooit naar Luxembourg gereden. Misschien is het tijd van een andere benoeming van deze trein.

Al maakt het niet zoveel uit :)

NS International heeft het dan ook gewoon over Intercity Brussel.

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Bakpapier » Wo 27 Aug 2014, 18:17

Benza komt zelf uit Luxemburg?

Voor Nederland is heel Luxemburg niet bijzonder van belang, ook niet stad luxemburg, behalve als leuke tussenstop om goedkoop te tanken. Het boeit mensen dus niks of dat ding benelux heet of iets anders. Bovendien is beneluxtrein ook niet de officiele benaming (meer), maar gewoon de volksbenaming voor dat ding.

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor MdJ » Wo 27 Aug 2014, 18:31

waldo79 schreef:De locs die in 1986 in dienst kwamen voor de Benelux hadden moeite om de trein door de Ardennen te krijgen. Vandaar dat er geen verbinding met Luxemburg kwam.

De treinstellen MAT57 hadden dat...
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1654
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Erno-BE » Wo 27 Aug 2014, 18:37

HLE11 was ook niet zo'n krachtige lok.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1654
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Erno-BE » Wo 27 Aug 2014, 19:32

Regionale vervoerders

Connexxion: Vanaf februari gaan 2 februari 2015 wordt station Barneveld Zuid geopend. De treinen Amersfoort - Ede-Wageningen zullen er stoppen, en de stoptrein naar Barneveld Centrum zal dan doorgetrokken worden naar Barneveld Zuid
Veolia, Arriva en Breng: geen grote veranderingen

Bron: http://www.treinreiziger.nl

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Bakpapier » Wo 27 Aug 2014, 20:28

Jammer dat men de valleilijn niet laat doorrijden naar Arnhem Centraal, met stops te wolfheeze en oosterbeek. Wellicht is het toch te lastig, twee vervoerders over zo'n lang traject gezamenlijk te laten rijden. Uiteraard zou de NS boemel dan wegkunnen.

Delftse Chauff
Berichten: 127
Lid geworden op: Wo 17 Nov 2010, 02:00

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Delftse Chauff » Wo 27 Aug 2014, 21:04

reisthijs schreef:
benza schreef: Rijdt hij ook nu echt een uurdienst, zonder gatjes in het dienstregeling zoals nu?
Ja, gewoon weer een volledige uurdienst. Daarvoor wordt deze dienst geïntegreerd in de Belgische binnenlandse dienst.


Komt er ook weer een "spiegel" IC tussen Rotterdam C en Amsterdam C in een 30/30 frequentie met de Benelux (voormalige serie 600)?

Dennenboom
Berichten: 405
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Dennenboom » Wo 27 Aug 2014, 21:14

Ik neem aan van niet. De spiegeldienst van enige tijd geleden was een voorloper van de Fyra. Nu we de IC-d hebben zou dat aan de wensen voor reizen tussen 010 en 020 moeten voldoen.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Frans F » Wo 27 Aug 2014, 21:20

Bakpapier schreef:Jammer dat men de valleilijn niet laat doorrijden naar Arnhem Centraal, met stops te wolfheeze en oosterbeek. Wellicht is het toch te lastig, twee vervoerders over zo'n lang traject gezamenlijk te laten rijden. Uiteraard zou de NS boemel dan wegkunnen.

Nu de NS ieder halfuur Sprinters moet gaan rijden tussen Arnhem en Ede (wat natuurlijk zeer zwaar verliesgevend wordt met tweemansbediening) denk ik dat NS snel zal gaan kijken of het niet goedkoper kan door die diensten aan CXX uit te besteden. Kortom dat doorrijden door CXX zou wel eens dichterbij kunnen zijn dan je wellicht denkt.

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor MdJ » Wo 27 Aug 2014, 21:22

Alleen is de vraag... met welk materieel?
Bij twijfel: gebruik beton.

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Bakpapier » Wo 27 Aug 2014, 21:24

MdJ schreef:Alleen is de vraag... met welk materieel?

Kan dat niet gewoon met de valleilijntreinen?

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1367
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor baladid » Wo 27 Aug 2014, 21:26

Als ze er genoeg van hebben..
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Gekko123 » Wo 27 Aug 2014, 21:26

Gedeeltelijk wel, maar Connexxion heeft momenteel precies genoeg treinen voor de volledige dienst tussen Amersfoort en Barneveld/Ede. Als de kwartierdienst rijdt tussen Amersfoort en Barneveld Centrum is er volgens mij 1 stel over voor onderhoud.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Frans F » Wo 27 Aug 2014, 21:38

MdJ schreef:Alleen is de vraag... met welk materieel?

Je hebt een extra Spurt3 nodig, die zal dus bij Stadler moeten worden bijbesteld, maar zo'n los stel kan wel in halfjaar geleverd worden (de orderboeken bij Stadler zijn angstwekkend leeg op dit moment).

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2103
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Zugführer » Wo 27 Aug 2014, 21:51

Daarmee krijg je de stoptrein tussen Ede-Wageningen en Arnhem meteen een beetje voller, omdat je reizigers die nu nog overstappen op de intercity in Ede-Wageningen tot Arnhem zullen blijven zitten.
Je zit alleen wel met een incheckpaaltjesprobleem, omdat dat tussen Amersfoort en Ede-Wageningen andere paaltjes staan dan tussen Ede-Wageningen en Arnhem...
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

VIRM
Berichten: 3410
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor VIRM » Wo 27 Aug 2014, 22:50

Kijk, extra late ritten in het weekend! Want dat is soms geen overbodige luxe. *O*
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor Meltrain » Wo 27 Aug 2014, 23:38

Erno-BE schreef:
Regionale vervoerders

Connexxion: Vanaf februari gaan 2 februari 2015 wordt station Barneveld Zuid geopend. De treinen Amersfoort - Ede-Wageningen zullen er stoppen, en de stoptrein naar Barneveld Centrum zal dan doorgetrokken worden naar Barneveld Zuid
Veolia, Arriva en Breng: geen grote veranderingen

Bron: http://www.treinreiziger.nl

Ze vergeten Syntus. :shock:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Weinig wijzigingen spoordienstregeling 2015

Berichtdoor dennistd » Do 28 Aug 2014, 05:18

Daar is op treingebied ook geen nieuws over te melden volgens mij
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten