Pagina 2 van 2

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 21:43
door Vinny
Wellicht legt het GVB dan een extra bus- of tramlijn in naar de binnenstad. Een verlenging van lijn 10 naar Station Sloterdijk staat ook al op de wensenlijst van de gemeente bijvoorbeeld.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: di 02 sep 2014, 15:28
door paolie
Lijn 12 is juist een erg handige lijn voor toeristen. Komt langs het Vondelpark en Museumplein, en daarmee heb je dus meteen twee van de allergrootste toeristische hotspots van Amsterdam te pakken. Vanaf het Museumplein loop je zo richting grachtengordel en Leidseplein. Daanaast bevindt zich rond het Museumplein een grote concentratie van hotels, van Stayokay tot 5 sterren (al zal daarvan niemand per bus komen).

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: di 02 sep 2014, 16:03
door Hainje
Bakpapier schreef:
Bee schreef:Bij Lelylaan zijn er bouwplannen, bij Sloterdijk niet.
Wat voor plannen dan?
Bouwplannen.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: di 02 sep 2014, 16:05
door JWM
Busfoto.nl schreef:Vraag me af wat de tourboeren hiervan vinden. Het is toch weer een kwartier extra vanuit Duitsland ten opzichte van Amstel of Zeeburg. Leidt tot extra brandstofkosten, personeel en een groter risico dat de rusttijden niet gehaald worden.
Die zijn helemaal niet verplicht gebruik te maken van Sloterdijk. Er zijn nu al diverse bedrijven die naar Sloterdijk rijden en daar komen dus wat extra faciliteiten beschikbaar, maar dat betekent niet meteen dat alle busbedrijven daar naartoe gaan lijkt mij.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: di 02 sep 2014, 17:18
door Daantje
Is er ook al iets bekend over dit soort busterminals in andere steden, bijvoorbeeld Rotterdam?

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: di 02 sep 2014, 20:24
door michiel71
Daantje schreef:Is er ook al iets bekend over dit soort busterminals in andere steden, bijvoorbeeld Rotterdam?
Een overzichtelijk, veilig en comfortabel busstation Rotterdam Centraal.

In de toekomst ligt het nieuwe busstation in het verlengde van het kantorengebied van Nationale-Nederlanden, Unilever en het Groot Handelsgebouw. Op de Conradstraat verrijst een nieuw comfortabel busstation.

Het busstation bestaat uit 11 halteplaatsen voor stadslijndiensten en een halteplaats voor internationale lijndiensten en een dynamische reisinformatie. Ook het nachtnet start vanuit dit busstation.

Het busstation bestaat uit een midden-eiland. Dat betekent dat alle busreizigers vanaf 1 punt (eiland) naar hun bus kunnen lopen zonder extra de rijweg over te hoeven steken waardoor een veilige situatie ontstaat.

Vanaf het busstation is er een directe toegang naar het ondergrondse metrostation en RandstadRail. De Conradstraat biedt ook een plek voor laden en lossen en Kiss&Ride.


Bron: http://www.rotterdam.nl/busstation

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: do 04 sep 2014, 23:18
door zumo
Vergeet niet dat Sloterdijk tevens een uitstekende verbinding heeft met Haarlem (en de kust), Zaandam (en de rest van NH met toeristische trekpleisters), Utrecht en verder (net als Amstel), Den Haag en vooral ook Schiphol. Ik denk dat toeristen erg blij zijn met deze keuze.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: vr 05 sep 2014, 22:11
door Bluearrow
Ik vraag me echt af of meneer Bakpapier uberhaupt wel eens in Amsterdam komt. Voor zijn gevoel ligt het centrum waarschijnlijk alleen maar binnen de grachtengordel. Het is trouwens niet geheel toevallig dat wegens de steeds maar stijgende grondprijzen in het centrum van Amsterdam, de grote hotelketens steeds meer kiezen voor vestigingen aan de rand van de stad, zoals Sloterdijk, Zuidoost en Zuidas.

Bovendien is Amsterdam ook weer niet zo'n ultra grote wereldstad, dus de meeste toeristen verplaatsen zich gemakkelijk binnen de stadsgrenzen. Vanaf Sloterdijk zijn veel goede verbindingen met veel hoeken van de stad. Dus, waarom niet.

Om nog even twee mooie zaken te combineren. In de ultieme wereld van Bakpapier zou het internationale busstation natuurlijk bij het wereldse station van Duivendrecht moeten komen :)

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 08:49
door FLJ
Om toch nog even op het onderwerp aan te haken, de verbindingen met de kunnen verder verbeterd worden door lijn 14 te verleggen. Slotermeer kent een behoorlijke overbediening en daarnaast is het de wens van de stad om reizigers meer via alternatieve knooppunten (waaronder Sloterdijk) te laten reizen. Om die reden wordt er ook gesproken om lijn 12 via het Leidseplein te laten rijden.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 11:49
door find_your_spot
Toeristen kiezen er zelf voor 16 uur in een goedkope Eurolines bus te zitten naar Amsterdam. En dan zouden ze bij aankomst ineens binnen 10 minuten op plaats van bestemming moeten zijn. Wat een onrealistische gedachte van toeristen.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 12:01
door Jef400
Ik ben dan ook blij dat deze voorzieningen buiten de stad gekwakt worden.

Maar even wat anders. Als ik zo de plannen doorlees, is het dan de bedoeling dat op termijn de tramlijnen 10, 12 en 14 Sloterdijk gaan bedienen?

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 12:17
door Dennenboom
find_your_spot schreef:Toeristen kiezen er zelf voor 16 uur in een goedkope Eurolines bus te zitten naar Amsterdam. En dan zouden ze bij aankomst ineens binnen 10 minuten op plaats van bestemming moeten zijn. Wat een onrealistische gedachte van toeristen.
Bovendien komen die Eurolines gasten niet voor het Rijksmuseum maar voor de cannabis.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 15:08
door Bluearrow
Dennenboom schreef:
find_your_spot schreef:Toeristen kiezen er zelf voor 16 uur in een goedkope Eurolines bus te zitten naar Amsterdam. En dan zouden ze bij aankomst ineens binnen 10 minuten op plaats van bestemming moeten zijn. Wat een onrealistische gedachte van toeristen.
Bovendien komen die Eurolines gasten niet voor het Rijksmuseum maar voor de cannabis.
Heb je daar ervaring mee?

De laatste keer dat ik een Eurolines bus nam, vanuit London, was het merendeel van de passagiers toch wel 35+ en ik heb toch het idee dat die niet allemaal richting The Bulldog gingen....!

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: zo 26 okt 2014, 17:42
door Suus
Eurolines gaat naar station Duivendrecht verhuizen per 2 december, aldus een spandoek op de gevel van hun te slopen kantoorgebouw bij het Amstelstation.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterm

Geplaatst: zo 26 okt 2014, 23:21
door Bakpapier
Is dat dan tijdelijk tot aan de komst van de sloterdijkterminal?

Op zich is het een prima locatie; zuidas, overamstel (waar een hotel zit) en sloterdijk zijn allemaal per metro te bereiken, en ook het centrum is rechtstreeks per metro te bereiken, en per trein direct naar Schiphol. Maar rondom duivendrecht zelf is er helemaal niks noppes nada.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterminal

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 00:58
door michiel71
michiel71 schreef:Staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur en Milieu) heeft Station Amsterdam Sloterdijk aangewezen als busterminal waarin bijstand kan worden verleend aan personen met een handicap. Internationale lijndiensten kunnen vanaf 1 september 2014 gebruik maken van de terminal. Nederland moet in verband met de VERORDENING (EU) Nr. 181/2011 betreffende de rechten van autobus- en touringcarpassagiers een of meer terminals aanwijzen waar zich een aantal voorzieningen bevinden zoals een incheckbalie en een wachtruimte.

De minister van Infrastructuur en Milieu moet dit jaar (2014) busterminals aanwijzen waarvan met name reizigers op internationale lijndiensten gebruik van gaan maken. Dit is echter ook voor de touringcarsector van belang omdat het betekent dat er in een aantal grote steden mogelijk voorzieningen komen ofwel dat een bestaande halteplaats voor touringcars moet worden aangepast. Zoals het zich laat aanzien zullen er terminals komen in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Breda en Utrecht. Het begrip terminal is overigens breed. Zo dient er een wachtruimte te zijn en moet ondersteuning aan gehandicapte reizigers geboden kunnen worden. De lijst met door de minister aangewezen busterminals zal door de Europese Commissie op een aparte website gepubliceerd worden.
Vanaf 1 februari 2016 zullen de bussen van Megabus vertrekken vanaf Amsterdam Sloterdijk i.p.v. de Zeeburg P&R busparkeerplaats.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterminal

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 09:38
door JWM
Opvallend omdat een paar dagen terug dit artikel (inclusief slechte woordgrap) op AT5 stond: http://www.at5.nl/artikelen/150270/duit ... sloterdijk

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterminal

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 11:34
door Hainje
Die woordgrap is dan wel heel slecht, want ik kan geen woordgrap ontdekken. Al kan dat natuurlijk ook aan mijzelf liggen. :P

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterminal

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 11:55
door JWM
Focus je op het eerste en derde woord van de kop.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterminal

Geplaatst: vr 04 dec 2015, 11:56
door Hainje
Oh ja :')

Gemeente Amsterdam wilt internationaal busstation verplaatsen van Sloterdijk naar Holendrecht

Geplaatst: di 08 mar 2016, 03:05
door michiel71
Nog geen 1,5 jaar geleden werd Amsterdam Sloterdijk aangewezen als internationaal busstation, maar nu wilt
wethouder Pieter Litjens van verkeer dat alle lange afstandsbussen verhuizen naar station Holendrecht.
michiel71 schreef:Staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur en Milieu) heeft Station Amsterdam Sloterdijk aangewezen als busterminal waarin bijstand kan worden verleend aan personen met een handicap. Internationale lijndiensten kunnen vanaf 1 september 2014 gebruik maken van de terminal. Nederland moet in verband met de VERORDENING (EU) Nr. 181/2011 betreffende de rechten van autobus- en touringcarpassagiers een of meer terminals aanwijzen waar zich een aantal voorzieningen bevinden zoals een incheckbalie en een wachtruimte.

De lijst met door de minister aangewezen busterminals zal door de Europese Commissie op een aparte website gepubliceerd worden.

"Liever Sloterdijk dan Holendrecht
Busbedrijven zien verhuizing niet zitten

De aanstormende vervoersbedrijven Flixbus en Megabus, die met de bus de concurrentie willen aangaan met de NS, willen niet weg van station Sloterdijk. De busbedrijven zijn zelfs bereid om te betalen voor de geliefde halterlocatie.

Dat stellen woordvoerders van de bedrijven. De gemeente wil de bussen naar station Holendrecht verbannen, volgens de busbedrijven. Maar dat zien ze helemaal niet zitten. Flixbus en Megabus, ondernemingen uit Duitsland en Groot-Brittannië, verwijten Amsterdam niet te willen luisteren naar hun argumenten. „Er is wel overleg, maar de ambtenaren houden alleen maar monologen. Ze horen niet wat we zeggen”, moppert een woordvoerder van Megabus."


De Telegraaf, dinsdag 1 maart 2016
Lees verder bij Blendle

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterminal

Geplaatst: di 08 mar 2016, 09:26
door JWM
Is het busplatform achter CS geen optie? Na opening van de NZ-lijn komen er daar heel wat minder OV-bussen.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterminal

Geplaatst: di 08 mar 2016, 11:52
door Suus
Dat lijkt mij niet. Er is juist voor Sloterdijk gekozen omdat de bussen dan niet meer binnen de ring hoeven te komen.

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterminal

Geplaatst: wo 09 mar 2016, 21:53
door waldo79
Holendrecht is als sprinterstation veel minder goed bereikbaar voor lange-afstandsreizigers :N

Re: Aanwijzing Station Amsterdam Sloterdijk als int. busterminal

Geplaatst: do 10 mar 2016, 21:03
door Vinny
„Er is wel overleg, maar de ambtenaren houden alleen maar monologen. Ze horen niet wat we zeggen”
Dat klopt. Als je gemeenteambtenaar bent wordt je geacht het beleid van de gemeente te allen tijde uit te dragen. Luisteren naar wat andere mensen zeggen hoort daar niet bij. :evil: