Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door cassie127 »

Reizigers kunnen vanaf volgend jaar tóch naar de wc tijdens een langere reis met een stoptrein. NS gaat een intercitytrein met een toilet inzetten op alle trajecten waarin meer dan eenderde van de reizigers in de stoptrein langer dan een half uur onderweg is. Dat staat in afspraken tussen staatssecretaris Wilma Mansveld en de vervoerder voor de nieuwe vergunning, die volgend jaar ingaan.

Lees verder http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/20 ... reinritten
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 02 sep 2014, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Geert »

DDZ naar de stoptreinseries?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Michael 1988 »

Ombouwen is te duur of geen goed idee? Ik ben namelijk eerder daar voorstander van. Veel stations hebben namelijk geen wc en vaak ben je toch nog wel al even onderweg om op het station te komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Suus »

Er zijn toch aardig wat stations met een toilet en er worden er ook nog steeds bijgebouwd: in Diemen Zuid zijn ze alweer een paar weekjes bezig, volgens mij moeten ze nog eventjes de buitenkant van het hok betegelen en dan is het klaar. NS had een een kaart met alle toiletten op de website staan: http://www.ns.nl/binaries/content/asset ... s-2014.pdf (PDF)

Een toilet voor SLT wordt bestudeerd, maar dat zal sowieso pas iets voor de eerste grote revisie zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Frans F »

Geert schreef:DDZ naar de stoptreinseries?
Nee, Plan V terug in dienst.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef: Nee, Plan V terug in dienst.
Niet weer deze discussie,Plan-V verdwijnt waarschijnlijk in de shredder.
Geert schreef:DDZ naar de stoptreinseries?
Zou goed kunnen,tot dat de nieuwe sprinter wordt geleverd.
Hoe zit het eigenlijk met de toegankelijkheidseisen ?
Ontstaat er dan een tekort aan Intercity-materieel omdat DDZ teruggaat naar sprinterdienst en VIRM in de revisie,al valt dat natuurlijk op te lossen met het huren van rijtuigen uit het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Suus »

SGM naar langere diensten waar veel mensen doorgaand mee reizen en SLT naar kortere diensten. Ik denk niet dat er veel hoeft te veranderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Karl »

Mr-W schreef:Zou goed kunnen,tot dat de nieuwe sprinter wordt geleverd.
Hoe zit het eigenlijk met de toegankelijkheidseisen ?
Ontstaat er dan een tekort aan Intercity-materieel omdat DDZ teruggaat naar sprinterdienst en VIRM in de revisie,al valt dat natuurlijk op te lossen met het huren van rijtuigen uit het buitenland.
Volgens mij is er nu IC materieel in overvloed; DDZ-4'tjes kunnen dus prima in Sprinterdiensten rijden. Het enige dat niet zal gebeuren is dat ze dan verlengd worden, omdat zesjes niet kunnen/mogen rijden in Sprinterdienstne.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Niet weer deze discussie, Plan-V verdwijnt waarschijnlijk in de shredder.
Afbeelding
🍉
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:SGM naar langere diensten waar veel mensen doorgaand mee reizen en SLT naar kortere diensten. Ik denk niet dat er veel hoeft te veranderen.
Vreselijk. Helemaal omdat de s4000 ook kandidaat hiervoor zal zijn. En aangezien ik vanaf Dvd naar Rtd 99% van de keren met deze serie doe, is het knap klote want dat wordt met rugpijn aankomen op mijn bestemming :|

Maar gelukkig hebben ze het over IC-treinen die in de stoptreindienst worden gereden. *O*
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door VIRM »

@Hauptbahnhof: zou de s4000 echt in aanmerking komen? Ik vraag mij af of er zoveel reizigers daar erg lang inzitten.

@Bee: wordt zo'n WC op Diemen Zuid dan bemand? En moet je er voor betalen? En krijgen we bij de opening een reisverslag van jou? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Suus »

Het lijkt mij zo'n SMS-toilet te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door VIRM »

SMS-toilet?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Suus »

Ja, je moet een code naar een bepaald nummer SMS'en en dan gaat het toilet open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Aking »

Of je tyft 50 cent in een gleuf, werkt ook geloof ik :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Ardan »

Volgens mij zijn er stations waar je alléén maar kunt sms'en voor het toilet, geen geld mogelijk :evil:
Ik doe ook maar wat
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Frans F »

Ik denk eerlijk gezegd dat het maar om heel weinig treinseries gaat.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Bakpapier »

In welke stoptreinen zitten mensen langer dan een half uur? Een voorbeeldje dat ik zou kunnen bedenken is Rhenen - Utrecht Centraal. Maar de meeste mensen gaan naar Veenendaal en niet naar Rhenen met die trein, dus ik denk dat daar ook geen WC in komt. Rhenen - Ut is 37 minuten, Veenendaal-Centrum - Ut is net geen halfuur, dus komt net niet in aanmerking.

Veel andere stoptreinen zijn nu niet langer van de NS, dus ook ik denk dat er in de praktijk maar weinig wordt veranderd. Van de dichtstbijzijnde IC stop naar station X is echt zelden meer dan een half uur op NS-trajecten. Rhenen is dus wel een van de uitzonderingen daarin, en daarmee een van de weinige.


Vroeger was de Zeeuwse Lijn natuurlijk een voorbeeld, maar daar rijdt nu al een sprintercity met wc (en vroeger een plan v stoptrein met wc).

De Hoekse Lijn zou kunnen, maar dat wordt nu een metro (ook zonder WC maar dat mag dan weer wel).

Utrecht- Den Bosch zou nog kunnen, maar ook dit zal zelden meer dan een halfuur duren (b.v. naar culemborg is al minder dan een half uur).
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Bakpapier »

Nog een voorbeeld zijn de sprinters naar Tiel, daar zit je al gauw langer dan een half uur in.

Ik zou dus nomineren voor WC-sprinters:

serie 6000
serie 7400

Nog enkele sprinters in Brabant?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Milco »

Ik zou dan eerder denken aan de s4000 die te Asd gekoppeld is met de s4700.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Meltrain »

Bakpapier schreef: De Hoekse Lijn zou kunnen, maar dat wordt nu een metro (ook zonder WC maar dat mag dan weer wel).
Rtd - Hld is precies 30 minuten, dus ik denk van niet. Naar Hlds is dus enkele minuten meer, maar verwaarloosbaar.
Bovendien rijdt daar reeds SGMm. :wink:

Verder uiteraard de s5600 en ik denk ook de s4800, s5000, s5100, s4900, s5700 en s15100.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Mr-W »

Bakpapier schreef:
Nog enkele sprinters in Brabant?
De sprinter Tilburg universiteit-eindhoven en den bosch-nijmegen duren langer dan 30 minuten en zit wel
1/3 langer dan 30 minuten in. Vorig jaar werd er in de s5200 zelfs redelijk structureel virm ingezet.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door isadora »

Ardan schreef:Volgens mij zijn er stations waar je alléén maar kunt sms'en voor het toilet, geen geld mogelijk :evil:
Dus, gewoon schijt aan reizigers, die geen mobiel op zak dragen als standaard-uitrusting.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Frans F »

Bakpapier schreef:Nog een voorbeeld zijn de sprinters naar Tiel, daar zit je al gauw langer dan een half uur in.
Minimaal 1/3 deel van de reizigers moet er langer dan een halfuur in zitten. Daar kom je naar Tiel nooit aan want minstens driekwart van de reizigers die in Utrecht instappen zijn er uiterlijk in Geldermalsen al weer uit. Zelfs Utrecht-Breda zal er niet aan voldoen, dat bestaat in feite uit drie delen: Utrecht-Geldermalsen, Geldermalsen-Den Bosch en Den Bosch-Breda met steeds maximale wisseling van reizigers. Alleen Den Bosch-Breda komt aan die 30 minuten, maar daar haal je die 33% weer niet omdat het grootste deel van de reizigers van/naar Tilburg of Tilburg Universiteit gaat.
Laatst gewijzigd door Frans F op do 04 sep 2014, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Frans F »

Mr-W schreef:De sprinter Tilburg universiteit-eindhoven en den bosch-nijmegen duren langer dan 30 minuten en zit wel
1/3 langer dan 30 minuten in. Vorig jaar werd er in de s5200 zelfs redelijk structureel virm ingezet.
Dat betwijfel ik. De Spinters Den Bosch-Nijmegen hebben vooral vervoer Oss-Den Bosch en Wijchen-Nijmegen, het aantal reizigers dat helemaal van Den Bosch tot Nijmegen mee rijdt is absoluut minder dan 33%. Tilburg U-Eindhoven vrees ik hetzelfde verhaal, ook daar is het vooral Tilburg-Boxtel en Boxtel-Eindhoven, alleen in de studentenspits haal je misschien die 33% maar buiten die uren zeker niet.
Laatst gewijzigd door Frans F op do 04 sep 2014, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten