Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door ThePretender »

Dan hoop ik ook de s4000 want daar zit ik toch een kleine vijf kwartier in. Niet dat ik een derde van de reizigers representeert. En ik doe het ook niet om de wc's. Af en toe een meer luxe trein zou mijn rug wel waarderen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door reisthijs »

NS kan op die verbinding ook Plan V, SGM of DDAR inzetten, dan is er ook een toilet en voldoet NS aan de eisen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Frans F »

ThePretender schreef:Dan hoop ik ook de s4000 want daar zit ik toch een kleine vijf kwartier in. Niet dat ik een derde van de reizigers representeert. En ik doe het ook niet om de wc's. Af en toe een meer luxe trein zou mijn rug wel waarderen.
Ik vraag me af of 1/3 van de reizigers daar langer dan een halfuur in zit. Het vervoer in de Zaanstreek gaat allemaal maar tot Amsterdam en vanaf Rotterdam is in Gouda het leeuwendeel er weer uit. Misschien dat het tussenstuk Gouda-Amsterdam er wel aan komt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door reisthijs »

Dat blijft de grote vraag in dit verhaal, hoe wordt die reizigersverdeling berekend, is dat voor een hele treinserie of alleen per deel traject (en hoe zit het met gekoppelde series?), en wie controleert of NS zich aan de afspreken houdt?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door hauptbahnhof »

Ik denk dat het probleem van de s4000 is dat hij 2 gebieden met elkaar verbindt die geen directe IC-verbinding hebben
verfmeer
Berichten: 776
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door verfmeer »

Inderdaad, tussen station Amsterdam Bijlmer Arena en station Gouda is de s4000 de snelste verbinding. Dus mensen uit Gouda die in Amsterdam werken, zijn met 50 minuten via Bijlmer Arena op de Zuidas. Daarvan zitten ze bijna 40 minuten op de s4000, en dan zijn dat slechts mensen uit Gouda. Vanuit Nieuwerkerk en Capelle aan den IJssel is dat al meer dan 3 kwartier.
Maar ook bij de s5600 duurt het tussen Amersfoort Vathorst en Zwolle meer dan 50 minuten, evenals bij de s5700 tussen Leiden en Bussum-Zuid en de s4900 tussen Utrecht Centraal en Almere Oostvaarders.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door n-evo »

Tijdje terug in de Sprinter van Zwolle naar CS gezeten... Wat een drama. Ben halverwege uitgestapt omdat ik het niet meer hield. :X
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door waldo79 »

Welke CS?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Meltrain »

Groningen heeft geen CS (maar een HS) en naar Utrecht rijden Sprinters met een toilet, dus ik gok Almere.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Suus »

Er is maar een echt CS in Nederland, en dat is Amsterdam Centraal :mrgreen:

Immers, het gehele zonnestelsel draait om de Amsterdamse ring :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Tóch wc tijdens lange stoptreinritten

Bericht door Justin »

Bee schreef:Er is maar een echt CS in Nederland, en dat is Amsterdam Centraal :mrgreen:

Immers, het gehele zonnestelsel draait om de Amsterdamse ring :wink:
U bedoelt dit? :p.

Maak regelmatig een ritje Amsterdam Bijlmer/Holendrecht <> Rotterdam Noord/Centraal. Dat kleine uurtje is wel funest voor je blaas, dus ik zorg meestal ervoor dat ik voor zo'n rit wel geplast hebt. Heb die rit ook al een keer gemaakt met tergende buikpijn en maagkrampen. Dan is een toiletloos stel ook wel onprettig, maar ja, om nou in een prullenbak mijn maag of darmen te legen, vind ik ook wel ver gaan :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten