Oplossing voor incheckproblemen blinden en slechtzienden in

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Oplossing voor incheckproblemen blinden en slechtzienden in

Berichtdoor Michael » Do 04 Sep 2014, 16:26

Oplossing voor incheckproblemen blinden en slechtzienden in OV

Blinde en slechtziende reizigers kunnen vanaf oktober achteraf voor hun tram-, bus-, trein-, of metroreis betalen. Zij hoeven niet langer geld op hun ov-chipkaart te laden, maar betalen de rekening pas nadat zij hebben kunnen controleren of het in- en uitchecken onderweg goed is gegaan.

Vervoerders, reizigersorganisaties en overheden hebben in het zogenoemde Nationaal Openbaar Vervoer Beraad afgesproken dat er zo snel mogelijk een oplossing komt voor blinden en slechtzienden. Trans Link Systems, de beheerder van de ov-chipkaart, denkt ongeveer een maand nodig te hebben om het achteraf controleren en betalen van de reis mogelijk te maken. Waarschijnlijk is achteraf betalen dus in oktober al mogelijk voor visueel beperkte reizigers in het bezit van een ov-begeleiderskaart.

Lees verder op: http://www.metronieuws.nl/nieuws/oploss ... XSqHRY0AM/
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Oplossing voor incheckproblemen blinden en slechtzienden

Berichtdoor VIRM » Do 04 Sep 2014, 19:09

Wat dus het probleem niet oplost van onvindbare CiCo's... En zo rennen we weer van het ene lapmiddel naar het andere lapmiddel, terwijl dit al 10-15 jaar geleden op de tekentafel geregeld had moeten zijn.

Het kan in potentie werken, zolang het achteraf controleren op een goede en duidelijke pagina gebeurd waarbij je iets makkelijk kunt corrigeren. Dus niet bijvoorbeeld het huidige onoverzichtelijke transactieoverzicht op ov-chipkaart.nl.
Beul van de blindegeleidelijn


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast