Minder klachten over overvolle treinen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Minder klachten over overvolle treinen

Bericht door Frans F »

Daniel schreef:Da's wel heel vroeger dan? Mijn herinnering wat die lijn betreft gaat terug tot 2005 (toen reisde ik geregeld over die lijn op weg naar m'n stage in de spits). Destijds stopte m'n gebruikelijke trein alleen extra in Wijchen ter ontlasting van de Sprinter.
Het ging om de allereerste trein richting Zwolle die in Den Bosch begon rond 5.40 uur en tot Nijmegen als stoptrein reed en de laatste sneltrein uit Zwolle die rond middernacht vanaf Nijmegen nog als stoptrein tot Den Bosch reed (en daar eindigde). Dat is pas met de nieuwe dienstregeling van 2007 beeindigd.
Sowieso gaat het om een aantal extreem verspitste ritten als ik de inzet zo eens terugkijk via ovtijden.com: op de piek rijdt er 3x Plan V of een DDZ-IV, dat zal qua capaciteit wel gelijk op gaan.
Qua totale capaciteit klopt het, maar het vervelende met DDZ-IV is dat het IC-treinen zijn met voor de sprintersdienst te veel eerste klas. Ik snap nog steeds niet waarom DD-AR is verbouwd tot DDZ (met het verlies van flink wat zitplaatsen) om vervolgens alsnog als sprinter te worden ingezet.
Laatst gewijzigd door Frans F op do 25 sep 2014, 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minder klachten over overvolle treinen

Bericht door Suus »

In principe past 4x Plan V ook wel overal langs de perrons tussen Den Bosch en Nijmegen, alleen in Ravenstein begint het langs het perron van spoor 2 wel krap te worden met nog geen vijf meter marge. Als de foto op Wikipedia nu zes jaar later nog actueel is lijkt dat vooral te komen vanwege de veilige afstand tot het sein, dat nog voor de spoorwegovergang staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7130
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Minder klachten over overvolle treinen

Bericht door Klaasje »

Dat is een vrij arbitraire discussie want bij een hoog sein hoef je er echt niet per se 10 meter vanaf te staan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten