Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:Da's wel heel vroeger dan? Mijn herinnering wat die lijn betreft gaat terug tot 2005 (toen reisde ik geregeld over die lijn op weg naar m'n stage in de spits). Destijds stopte m'n gebruikelijke trein alleen extra in Wijchen ter ontlasting van de Sprinter.
Het ging om de allereerste trein richting Zwolle die in Den Bosch begon rond 5.40 uur en tot Nijmegen als stoptrein reed en de laatste sneltrein uit Zwolle die rond middernacht vanaf Nijmegen nog als stoptrein tot Den Bosch reed (en daar eindigde). Dat is pas met de nieuwe dienstregeling van 2007 beeindigd.
Sowieso gaat het om een aantal extreem verspitste ritten als ik de inzet zo eens terugkijk via ovtijden.com: op de piek rijdt er 3x Plan V of een DDZ-IV, dat zal qua capaciteit wel gelijk op gaan.
Qua totale capaciteit klopt het, maar het vervelende met DDZ-IV is dat het IC-treinen zijn met voor de sprintersdienst te veel eerste klas. Ik snap nog steeds niet waarom DD-AR is verbouwd tot DDZ (met het verlies van flink wat zitplaatsen) om vervolgens alsnog als sprinter te worden ingezet.
Laatst gewijzigd door Frans F op do 25 sep 2014, 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
In principe past 4x Plan V ook wel overal langs de perrons tussen Den Bosch en Nijmegen, alleen in Ravenstein begint het langs het perron van spoor 2 wel krap te worden met nog geen vijf meter marge. Als de foto op Wikipedia nu zes jaar later nog actueel is lijkt dat vooral te komen vanwege de veilige afstand tot het sein, dat nog voor de spoorwegovergang staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.