Korte vragen #11
Re: Korte vragen #10
In dit geval was wellicht het koper van de aankondiging een paar honderd meter ervoor gestolen?
Re: Korte vragen #10
Lijkt me sterk, koperdiefstal was bij Riekerpolder en de dichtstbijzijnde overweg is Delft Zuid..
Tenzij ik nog ene koperdiefstal heb gemist overigens.
Tenzij ik nog ene koperdiefstal heb gemist overigens.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #10
je hebt inderdaad wat gemistThom91 schreef:Lijkt me sterk, koperdiefstal was bij Riekerpolder en de dichtstbijzijnde overweg is Delft Zuid..
Tenzij ik nog ene koperdiefstal heb gemist overigens.
www.l1.nl/nieuws/266796-vertraging-na-koperdiefstal
Re: Korte vragen #10
Vorige week vroeg ik waarom er zo weinig prijsverschil zit tussen de ritten Deventer - Harlingen Haven en Winterswijk - Harlingen Haven, het bleek door het maximumtarief te komen. Had ik van de week mijn moeder verteld, en toen vroeg ze 'Oh mooi, maar geldt dat ook voor de chipkaart of alleen bij losse kaartjes?' Ik antwoordde dat dat ook voor de chipkaart geldt, maar nu begin ik toch te twijfelen omdat we met twee vervoerders reizen. Mijn moeder begint en eindigt zelfs met Arriva maar moet tussendoor met NS... Iemand die het weet?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #10
De prijzen op NS.nl zijn voor reizen op Saldo en wegwerpchipkaarten, maar bij dat laatste wordt het wel een euro duurder uiteraard. Maak wel even een foto van het kaartje dan, dat moet er hilarisch uitzien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
De tarieven op NS.nl zijn voor reizen op saldo.
Sinds invoering langeafstandskorting wordt voor elk segment
de prijs berekend door de som van het verschil tussen (prijs bij huidige vervoerder voor tariefeenheden bij einde segment) en (prijs bij huidige vervoerder bij begin segment). Hoe meer tariefeenheden je reist hoe goedkoper het KM-tarief. Boven de 250 tariefeenheid reis je gratis.
Een segment bestaat uit de kortste (in afstand) reis tussen twee stations over het netwerk van de vervoerder. Overstappen binnen dezelfde vervoerder doen er niet toe. bijvoorbeeld Dordrecht -Geldermalsen is voor NS de kortste reis die niet via de MerwedeLingeLijn gaat.
Als je geen zin hebt in gezeur en toch geen kortingskaart hebt kan ik je gewoon eticket aanraden.
Sinds invoering langeafstandskorting wordt voor elk segment
de prijs berekend door de som van het verschil tussen (prijs bij huidige vervoerder voor tariefeenheden bij einde segment) en (prijs bij huidige vervoerder bij begin segment). Hoe meer tariefeenheden je reist hoe goedkoper het KM-tarief. Boven de 250 tariefeenheid reis je gratis.
Een segment bestaat uit de kortste (in afstand) reis tussen twee stations over het netwerk van de vervoerder. Overstappen binnen dezelfde vervoerder doen er niet toe. bijvoorbeeld Dordrecht -Geldermalsen is voor NS de kortste reis die niet via de MerwedeLingeLijn gaat.
Als je geen zin hebt in gezeur en toch geen kortingskaart hebt kan ik je gewoon eticket aanraden.
Re: Korte vragen #10
Wat moest de zweinsteinexpress op rdam? Zojuist vetrokken.
Er zat trouwens een rallion loc voorop, stoomloc maakte veel lawaai en stoom maar mag kennelijk niet zelf rijden
Er zat trouwens een rallion loc voorop, stoomloc maakte veel lawaai en stoom maar mag kennelijk niet zelf rijden
Re: Korte vragen #10
Haven dagen, http://wereldhavendagen.nl/programma/db ... r-express/
Die Raillion is vanwege de ETCS die de stoomloc niet heeft en wel vereist is.
Die Raillion is vanwege de ETCS die de stoomloc niet heeft en wel vereist is.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #10
Wereldhavendagen. Dus over de havenspoorlijn, dus ETCS. En in NL heeft geen enkele stoomloc dat.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen #10
Ik kan het trouwens aanraden, twee jaar geleden heb ik de Midnight Express gedaan vanaf Rotterdam Centraal naar het raccordement op de Tweede Maasvlakte, en als dan de schemering invalt en de duizenden lichtjes van de haven gaan branden, dat is echt een magnifiek gezicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Aha oke
En dan zo laat op de avond nog een slag moeten maken? Hij zat propvol.
En dan zo laat op de avond nog een slag moeten maken? Hij zat propvol.
Re: Korte vragen #10
Kan ik ook een beroep doen op "Geld terug bij vertraging" als ik met NMBS een vertraging heb opgelopen tussen Edn en Mt. Je checkt namelijk wel in bij NS
Re: Korte vragen #10
Wie niet waagt, wie niet wint
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Volgens mij heeft NS dat "uitbesteed" aan de NMBS maar is NS wel vervoerder, dus in principe moet dat volgens mij kunnen...
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #10
Ik vraag me af waarom de s3300 nu Sloterdijk-Schiphol eruit ligt niet doorrijdt naar Amsterrdam Centraal maar keert op de Hemboog?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen #10
Ik heb een claim ingediend via Mijn NS.Bee schreef:Wie niet waagt, wie niet wint
Re: Korte vragen #10
Werkzaamheden op Amsterdam Centraal, daar zijn ook nog drie perronfasen buiten dienst.Erno-BE schreef:Ik vraag me af waarom de s3300 nu Sloterdijk-Schiphol eruit ligt niet doorrijdt naar Amsterrdam Centraal maar keert op de Hemboog?
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #10
Ik heb eigenlijk niet echt gesnapt wat er dit weekend nou aan elkaar geknoopt is via de Bijlmerbogen. De ene sprinter uit richting Dmz keert op Asb spoor 8, de andere rijdt door naar Breukelen (tot Breukelen of stiekem nog verder?), maar stopt niet op Ashd. Waarom niet?
Ik doe ook maar wat
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
* De s4300 rijdt naar Asb en dan door naar Bkl (en richting Bkl geen stop te Ashd, waarom dat is weet ik ook niet). Vanaf Bkl gekoppeld aan s7400 naar Rhn.
* De s700 en s12700 rijden ook naar Asb en zijn daar aan de s3100 gekoppeld.
* De s5700 rijdt naar Asb en keert daar.
* De s3000 stopt extra te Asb.
* De s800 (beide dagen), s3000 en s4000 zijn geknipt te Asd. De s800 van/naar Alkmaar is aan de ingekorte s2600 naar Lls gekoppeld.
* De s4000 van/naar Uitgeest is de Asd gekoppeld aan de s5800 die naar Amfs rijdt.
* De s700 en s12700 rijden ook naar Asb en zijn daar aan de s3100 gekoppeld.
* De s5700 rijdt naar Asb en keert daar.
* De s3000 stopt extra te Asb.
* De s800 (beide dagen), s3000 en s4000 zijn geknipt te Asd. De s800 van/naar Alkmaar is aan de ingekorte s2600 naar Lls gekoppeld.
* De s4000 van/naar Uitgeest is de Asd gekoppeld aan de s5800 die naar Amfs rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #10
Vanaf spoor 1/8 in Bijlmer kom je niet langs het perron van Holendrecht. Of, je komt er wel langs maar er staan hekken die de toegang blokkeren. Het kan mogelijk ook nog aan de noodzakelijke tijd liggen om de treinen aan elkaar te knopen, daar heb ik niet naar gekeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Even op sporenplan gekeken. Vanaf Asb spoor 8 kun je wel naar Ashd, maar je kunt niet van Ashd naar spoor 1. Ik denk niet dat ze dezelfde trein de ene richting wel en de andere richting niet op Ashd wilden laten stoppen. Aan de andere kant, je kunt wel van Ashd naar Asb-spoor 3 en dan de Bijlmerboog op richting Dmnz.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #10
De s3500 rijdt helemaal niet, das vreemd.
Verder is het beter als op de CTA de feitelijke bestemming vermeld wordt ipv de oorspronkelijke bestemming. Mensen raken hierdoor in de war.
Verder is het beter als op de CTA de feitelijke bestemming vermeld wordt ipv de oorspronkelijke bestemming. Mensen raken hierdoor in de war.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen #10
Ik durf niet met droge ogen te beweren dat Sporenplan.nl klopt. De tekening van Bijlmer ArenA is namelijk van 2006.Ardan schreef:Even op sporenplan gekeken. Vanaf Asb spoor 8 kun je wel naar Ashd, maar je kunt niet van Ashd naar spoor 1.
De s3500 heeft dit weekend tussen Heerlen en Utrecht gereden.Erno-BE schreef:De s3500 rijdt helemaal niet, das vreemd.
Uit onderzoek van NS blijkt precies iets anders. Ik denk dat de NS dat dan ook beter kan onderbouwen dan met een loos statement op dit forum.Erno-BE schreef:Verder is het beter als op de CTA de feitelijke bestemming vermeld wordt ipv de oorspronkelijke bestemming. Mensen raken hierdoor in de war.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Uit onderzoek van NS blijkt wel vaker iets wat hun toevallig handig uitkomt door rare softwarebeperkingen
Bij inkortingen en verlengingen krijg je nu vaak een situatie waarin de eindbestemming van de trein helemaal nergens op het bord staat. Ik kan me echt niet voorstellen dat een incidentele reiziger dat duidelijk vindt als die met z'n printje van de planner aan komt lopen waarop staat dat 'ie de trein "richting Utrecht Centraal" moet hebben en vervolgens een bord ziet met in koeienletters "Rotterdam Centraal" erop, waarbij hij uit de kleine lettertjes "Rijdt niet verder dan Utrecht Centraal i.v.m. een of andere reden" moet afleiden dat het toch wel z'n trein is.
Bij inkortingen en verlengingen krijg je nu vaak een situatie waarin de eindbestemming van de trein helemaal nergens op het bord staat. Ik kan me echt niet voorstellen dat een incidentele reiziger dat duidelijk vindt als die met z'n printje van de planner aan komt lopen waarop staat dat 'ie de trein "richting Utrecht Centraal" moet hebben en vervolgens een bord ziet met in koeienletters "Rotterdam Centraal" erop, waarbij hij uit de kleine lettertjes "Rijdt niet verder dan Utrecht Centraal i.v.m. een of andere reden" moet afleiden dat het toch wel z'n trein is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten