Korte vragen #11

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Hainje » Zo 14 Sep 2014, 18:29

Etienne schreef:
Hainje schreef:Weet iemand hoe de halte Zwijndrecht (B), Krijgsbaan P+R in elkaar steekt? Vertrekken alle bussen (dus ook die al eerder vertrokken waren bij Premetro van Eeden) vanaf dezelfde haltes vlak naast het tramperron? Of moet ik bij sommige ritten toch nog de grote weg oversteken? Ik kan het niet zo goed zien op Google Maps en er is geen perronindelingenkaart op de website van De Lijn.

Ik ben daar éénmaal geweest. Als ik het goed heb (maar pin me er niet op vast) heeft lijn 87 een eigen perron, de lijnen 81/82 ook en de lijnen 83/84/85 delen een perron. Naast uiteraard een perron voor de tram.

Nou ja het belangrijkste om te weten is of ik de grote weg over moet steken of niet. Maar als ik jouw bericht goed begrijp is dat dus niet het geval en stoppen de bussen direct langs de tram.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Z2N » Zo 14 Sep 2014, 19:33

Het is een proef uit 2012 waarbij de kermisafdeling de 'gewone coupé' moet voorstellen, in tegenstelling tot de bosafdeling die er ook in zit en de stiltezone voor moet stellen.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor webguy » Zo 14 Sep 2014, 19:36

Het gaat inderdaad om het toetsen van de 'treinbeleving'. Er lopen nog wat andere experimenten en komen er ook paar bij geloof ik.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Suus » Zo 14 Sep 2014, 19:38

Als ik mij niet vergis is het invalidentoilet in dat treinstel volledig beplakt met fotobehang van rode rozen.
Rame à l'approche

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Freek » Zo 14 Sep 2014, 19:57

Serieus? Ik vond het nogal een idiote bepakking; alsof ik bij het zien van een poffertjeskraam denk dat ik wel mag praten.

koosmat64
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 10 Sep 2014, 17:21

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor koosmat64 » Ma 15 Sep 2014, 17:47

Bij Veolia in Limburg zijn verschillende soorten bussen in dienst, nu weet ik welke bussen het zijn enzo maar ik zou er graag iets meer van willen weten.

Neem de Ambassadors, hier lijken wel 3 verschillende uitvoeringen van te zijn.
Vanochtend had ik op lijn 28 een bus waar rechts aan de buitenkant niet alleen het lijnnummer stond, maar hier stond ook echt de bestemming van de bus. Van binnen viel op dat deze enkel een display had van de eerstvolgende halte en de datum/tijd van vandaag. Het tv schermpje ontbrak. Van deze soort lijken er slechts enkele rond te rijden.

Verder zijn er ook nog Ambassadors die dezelfde details hebben als de vorige maar die van binnen een ander interieur hebben met blauwe bekleding. Deze zijn vooral te zien op de buslijnen die door het Mergelland heen rijden.
Ook van deze lijken er niet heel veel te zijn.

Weet iemand hoe het komt dat er in het zelfde type bus verschillen zitten? Want dat is eigenlijk mijn vraag.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor julsteren » Ma 15 Sep 2014, 18:05

Ik weet wel dat er een 10,6 m en een 12m amba rond rijd in het zuiden, meer weet ik niet.

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor microshit » Ma 15 Sep 2014, 18:06

Omdat ze dan qua carrosserie hetzelfde zijn, maar gekozen is voor andere opties. Vergelijk het met een gewone personenauto, die met/zonder ingebouwde navigatie, getinte ruiten etc te krijgen is.

MdJ
Berichten: 3802
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor MdJ » Ma 15 Sep 2014, 18:16

koosmat64 schreef:Bij Veolia in Limburg zijn verschillende soorten bussen in dienst, nu weet ik welke bussen het zijn enzo maar ik zou er graag iets meer van willen weten.

Neem de Ambassadors, hier lijken wel 3 verschillende uitvoeringen van te zijn.
Vanochtend had ik op lijn 28 een bus waar rechts aan de buitenkant niet alleen het lijnnummer stond, maar hier stond ook echt de bestemming van de bus. Van binnen viel op dat deze enkel een display had van de eerstvolgende halte en de datum/tijd van vandaag. Het tv schermpje ontbrak. Van deze soort lijken er slechts enkele rond te rijden.

Dat is (vermoedelijk)een bus die ooit bedoelt was voor de concessie in Brabant.

koosmat64 schreef:Verder zijn er ook nog Ambassadors die dezelfde details hebben als de vorige maar die van binnen een ander interieur hebben met blauwe bekleding. Deze zijn vooral te zien op de buslijnen die door het Mergelland heen rijden. Ook van deze lijken er niet heel veel te zijn.

Dat is een ex-Brabantliner (van lijn 400/401). Die is gekomen in ruil voor wat Volvo 8700'den die naar Zeeuws Vlaanderen zijn gegaan voor lijn 19 (Breda-Hulst via Antwerpen). (De rest van de ex Brabantliners rijdt van/naar Bergen op Zoom (lijn 101 en de stadsdienst)
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 899
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor nvdw » Ma 15 Sep 2014, 18:19

In het algemeen worden de meeste bussen op aangeven van de klant samengesteld, al dan niet als gevolg van concessie-eisen. Dat heeft dan weer gevolgen voor de interieuropstelling, het gekozen meubilair...

Ik rijd dagelijks met Ambassadors in het DAV-gebied en zelfs binnen een bepaalde serie kunnen er bijzondere afwijkingen zijn, met name in de 8000-reeks: wel/geen airco, wel/geen lijnfilm aan de zijkant, Gorba-lijnfilmkastjes van diverse types...

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor microshit » Ma 15 Sep 2014, 18:44

En zelfs binnen dezelfde concessie en levering kan het nog verschillen. U-ov heeft gelede Amba's gekocht met zowel rolstoelplaats naast en tegenover de deur.

Milco
Berichten: 3574
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Milco » Ma 15 Sep 2014, 19:16

microshit schreef:En zelfs binnen dezelfde concessie en levering kan het nog verschillen. U-ov heeft gelede Amba's gekocht met zowel rolstoelplaats naast en tegenover de deur.

1 april! :lol:
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Daniel » Ma 15 Sep 2014, 19:18

Gelede Citaro's, gelede Amba's bestaan niet :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Stefan » Ma 15 Sep 2014, 19:32

nvdw schreef:In het algemeen worden de meeste bussen op aangeven van de klant samengesteld, al dan niet als gevolg van concessie-eisen. Dat heeft dan weer gevolgen voor de interieuropstelling, het gekozen meubilair...

Ik rijd dagelijks met Ambassadors in het DAV-gebied en zelfs binnen een bepaalde serie kunnen er bijzondere afwijkingen zijn, met name in de 8000-reeks: wel/geen airco, wel/geen lijnfilm aan de zijkant, Gorba-lijnfilmkastjes van diverse types...

Oh, dat van 'onze' Amba's komt omdat er een deel wél in Waterland heeft gereden en een deel is in 't hoge Noorden gebleven. In Waterland waren een zijfilm en airco verplicht en die zijn dus later ingebouwd. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Daniel » Ma 15 Sep 2014, 19:41

In DAV is een zijfilm overigens ook verplicht, was niet zonder reden dat de Citaro's die in Dordrecht gereden hebben daar speciaal van voorzien zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Stefan » Ma 15 Sep 2014, 19:44

Ja, daarom vind ik ook zo vreemd dat wij vervolgens nog steeds tig bussen zónder hebben rijden. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Daniel » Ma 15 Sep 2014, 19:47

Ik denk dat er iemand vergeten is die dingen uit te bouwen bij de afgevoerde Wrights, daar zat immers een mooie los ingebouwde zijfilmbak in die ze zo over hadden kunnen zetten naar de Amba's die er geen hebben. Kabeltje aansluiten en klaar (hoewel... bij die Citaro's ging het ook zo makkelijk niet)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

GTI
Berichten: 12
Lid geworden op: Wo 27 Aug 2014, 13:08

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor GTI » Ma 15 Sep 2014, 20:16

Kun je op ieder Frans station je kaartje uit de automaat trekken of zijn er uitzonderingen?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Suus » Ma 15 Sep 2014, 20:34

Veel stations hebben wel een automaat, maar zeker niet élk station. In die gevallen kan je terecht bij de treinconducteur.

Sommige regio's hebben op www.ter.sncf.com informatiefiches online staan van hun stations met informatie over kaartautomaten, maar ook dat is niet volledig.
Rame à l'approche

koosmat64
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 10 Sep 2014, 17:21

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor koosmat64 » Ma 15 Sep 2014, 20:45

@Mdj, bedankt voor alle antwoorden.

Iets anders wat ik me afvraag. Op: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2014.htm kun je zien welke trein met wat voor materieel gepland staat.
Is er net zo'n site voor het busvervoer van Veolia in Limburg? Daar zou ik erg benieuwd naar zijn. Het lijkt namelijk wel zo dat op bijvoorbeeld Lijn 50 (Maastricht-Aken) Vaste ritten met een Volvo 8700 rijden, en de ander weer met een Ambassador.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor webguy » Ma 15 Sep 2014, 21:03

Ga er maar van uit van niet helaas. Zoiets staat in de omlopen - die bijna altijd bedrijfsgeheim zijn zo'n beetje, helemaal als het rond een aanbesteding komt. De NS "publiceert" de roosters met het materieel daar op, die dan verwerkt kunnen worden tot die lijst.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 899
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor nvdw » Ma 15 Sep 2014, 21:09

Daniel schreef:Ik denk dat er iemand vergeten is die dingen uit te bouwen bij de afgevoerde Wrights, daar zat immers een mooie los ingebouwde zijfilmbak in die ze zo over hadden kunnen zetten naar de Amba's die er geen hebben. Kabeltje aansluiten en klaar (hoewel... bij die Citaro's ging het ook zo makkelijk niet)


Zo makkelijk zal het ook niet zijn. De Wrights gebruiken geen Gorba maar Meister voor de aansturing van de films.

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor microshit » Ma 15 Sep 2014, 22:36

Milco schreef:
microshit schreef:En zelfs binnen dezelfde concessie en levering kan het nog verschillen. U-ov heeft gelede Amba's gekocht met zowel rolstoelplaats naast en tegenover de deur.

1 april! :lol:

Gelede bussen dan :p Jeeminee zal het ook nooit leren met die dingen

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor waldo79 » Di 16 Sep 2014, 17:55

waldo79 schreef:Kan ik ook een beroep doen op "Geld terug bij vertraging" als ik met NMBS een vertraging heb opgelopen tussen Edn en Mt. Je checkt namelijk wel in bij NS :?:

Ik kijk zojuist naar de status en het vertrekstation is aangepast naar Mt. Daar mogen ze mij best uitleg over geven :X
Gebeld met NS Klantenservice. Daar alvast een dossier gestart, het kan zijn dat het instapstation analoog aan mijn incheckgegevens wordt aangepast naar Edn. Daar kon de medewerker mij nog niks over zeggen.

Mocht het tot een afwijzing van de claim komen, dan wordt het opgeschaald naar een servicemelding.
Ik heb ook aangegeven dat ik NMBS laks vond in het beperken van de vertraging. De aansluitende trein naar Asd vertrok afwijkend van spoor 1 en de HC daarvan kan niet de binnenkomende trein uit Luik niet zien op spoor 5a.
Mij best :)

rww
Berichten: 164
Lid geworden op: Vr 28 Feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor rww » Wo 17 Sep 2014, 10:20

Ik zie net een nid naar heerlen rijden.


Is de vaste slag plan z(planmatig ingezet op de rit van 10:44) vervangen door een vaste slag nid?


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast