Pagina 9 van 11

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: wo 24 sep 2014, 12:06
door waldo79
Vreemd, wegens werkzaamheden tussen Ut en Htn wordt Gdm komend weekend gepromoveerd tot IC-station.
Er stoppen per uur extra veel treinen.

4 keer naar Htn - s6000 en s16000
2 keer naar Ddr - s36700
2 keer naar Tl - s6000
6 (!) keer naar Ht - s800, s3500 en s16000

Reizigers naar Ut nemen de rechtstreekse snelbus. Verliestijd is circa 10 minuten ten opzichte van de trein.
Waarom kan zoiets nu wel en anders niet :?:

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: wo 24 sep 2014, 12:14
door Suus
Waarschijnlijk omdat de werkzaamheden nu beperkter zijn dan in eerdere gevallen. De bus komt pas in beeld als een alternatief per trein echt niet mogelijk is.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: wo 24 sep 2014, 12:19
door waldo79
Mij hoor je niet klagen. Als ik via knoop Ut wil reizen, dan verlies ik circa 15 - 30 minuten, door de 2 extra overstappen en als ik naar het zuiden wil reizen win ik 15 - 30 minuten door de ingelaste IC-stop en spaar ik een overstap uit. Voor Noord-Oost Nederland is via Ah reizen sneller en het scheelt 1 overstap :mrgreen:

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 12:53
door jensch_
Ik heb even een vraagje met betrekking tot de poortjes in de stations in Nederland. Ik ga morgen met de trein van Antwerpen naar Amsterdam (met overstap in Rotterdam). Zijn in die stations alle poortjes reeds gesloten (vorig jaar was dit nog niet het geval). Ik werk namelijk bij de NMBS dus ik kan ik de gehele benelux gratis in 1e klas de trein nemen, maar met onze papieren kaart is het onmogelijk om door die poortjes te geraken. Staan er aan de poortjes dan servicemedewerkers om het poortje dan te openen in dergelijke gevallen? Ik zou het nogal stom vinden om daar niet binnen of buiten te geraken. Op het werk kon mij daar niemand een antwoord op geven.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 12:54
door waldo79
Ik kan je geruststellen. Op Amsterdam Centraal kun je probleemloos het station verlaten.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 12:55
door Daantje
Op grotere stations zoals Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal zijn de poortjes nog niet gesloten. Dat is alleen op een aantal teststations zoals Woerden. Bovendien hoef je op Rotterdam Centraal om over te stappen niet door de poortjes heen.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 13:03
door Suus
Je kan altijd bij een medewerker voor NS naar een passagekaart vragen mocht je toch voor rij gesloten poortjes uitkomen. Waarschijnlijk zitten deze zelfs in de kaartautomaat. Op stations waar de poortjes gesloten zijn staat er ook altijd een automaat binnen de poortjes.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 14:21
door Freek
Je haalt twee dingen door elkaar Bee. In de automaat zit een Passagerecht, die moet geladen worden op een ovchipkaart. In Internationale treinen heeft de conducteur sleutelkaarten die uitgedeeld worden aan reizigers met een vervoerbewijs dat geen poortjes kan openen.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 14:58
door Aking
Nu haal je zelf ook dingen door elkaar, of krijgen reizigers zonder vervoerbewijs echt een kaart om de poortjes te openen ipv een UvB? (A)

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 15:00
door Ardan
Are you nou so dom, or ben I now so slim? :mrgreen:

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 15:20
door Aking
Heuj! Dont take me in the mailing Freend!

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 15:43
door Freek
Aangepast. Stond er mooi stom.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 17:16
door Etienne
Weet iemand waar de brede seinen op perron 2/3 en 4/5 te Den Haag Centraal voor bedoeld waren die bijna helemaal aan het einde van het perron staan?

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 19:38
door Daniel
Doel je op normale seinen met de lampen naast i.p.v. boven elkaar? Aannemelijk hadden die nog een functie toen in het verleden de sporen nog wat verder doorliepen hier en er ook een overloopwissel tussen spoor 2/3 en 4/5 zat t.b.v. het omlopen van de loc van getrokken treinen.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 20:55
door Etienne
Daniel schreef:Doel je op normale seinen met de lampen naast i.p.v. boven elkaar? Aannemelijk hadden die nog een functie toen in het verleden de sporen nog wat verder doorliepen hier en er ook een overloopwissel tussen spoor 2/3 en 4/5 zat t.b.v. het omlopen van de loc van getrokken treinen.
Precies, die bedoel ik. :pos:

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: do 25 sep 2014, 21:32
door Geert
Zijn dat niet de oude remproefseinen?

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 11:58
door MLouter
Waarom staan er op Rotterdam CS sindskort OV-overstap paaltjes op het perron, er rijden toch geen andere vervoerders? Het paaltje is ook een gewoon paaltje.

Ik zag vanuit de trein ook twee keer "NS logo" onder elkaar staan(waar je normaal twee verschillende vervoerders hebt).

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 12:02
door marlies
Handig als je met een omweg reist, I guess...

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 12:02
door Tochjo
Voor reizigers uit internationale treinen die overstappen op binnenlandse treinen, begreep ik.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 12:36
door webguy
De Thalys dus. Plus dat veel mensen uit de Benelux pas in Rotterdam overstappen.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 12:37
door MLouter
Alleen raar dat je dan in het Nederlands dan een ov-overstap bord neerzet... maargoed, dat is een andere discussie.
Strikt gesproken zou dan een bord met "inchecken" volstaan.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 13:02
door Ronald
Tochjo schreef:Voor reizigers uit internationale treinen die overstappen op binnenlandse treinen, begreep ik.
Mooi, ik vond het altijd al irritant om helemaal naar de poortjes te moeten lopen om in te checken komend uit de IC Brussel.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 15:19
door Geert
Tochjo schreef:Voor reizigers uit internationale treinen die overstappen op binnenlandse treinen, begreep ik.
Op perron 3/4 staat ook zo'n overstapmeubel, zodat je uit kunt checken als je naar het buitenland reist.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 15:33
door fogeltje
Hoe zit met kaartjes voor de fiets ? Kan ik zoiets nog uit de automaat trekken al dan niet in de vorm van een sjipkaartproduct?

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 15:38
door Aking
MLouter schreef:Alleen raar dat je dan in het Nederlands dan een ov-overstap bord neerzet... maargoed, dat is een andere discussie.
Strikt gesproken zou dan een bord met "inchecken" volstaan.
Strikt gezien stap je over, dus klopt ie wel weer (A)