Pagina 10 van 11

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 15:47
door Tochjo
fogeltje schreef:Hoe zit met kaartjes voor de fiets ? Kan ik zoiets nog uit de automaat trekken al dan niet in de vorm van een sjipkaartproduct?
Een Dagkaart fiets is verkrijgbaar als los kaartje (eenmalige chipkaart zonder toeslag) of te laden op de OV-chipkaart.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 15:52
door Aking
Dus dan kan dat eenmalige chipapparaat ineens wel zonder toeslag? :')

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 15:59
door Tochjo
Toeslag wordt alleen geheven op een eenmalige chipkaarten voor een enkele reis, retour, dagkaart en het van AnaarBeter-kaartje. Voor spannendere zaken als een Railrunner, Dagkaart Fiets, Dagkaart Hond, ICE toeslag enkele reis, Euregioticket, Intercity direct Toeslagen en voor kaartjes (met of zonder korting) naar België, Luxemburg, Duitsland en Lille (Frankrijk) wordt geen toeslag in rekening gebracht.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 16:01
door Aking
Dus bij kaartjes van 20-40 euro is die toeslag nodig want bladiebla kosten enzo, maar op een kaartje van 2 nogwat zijn die kosten dr ineens niet? :') :X

Mjah nee, logisch wel :Y

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 16:59
door Michael
Een vriend van mij gaat met kerst naar Oostenrijk en moet van Wenen met de trein naar Klagenfurt. Op welke site kan hij het beste informatie vandaan halen wat betreft het plannen van de reis en tarieven?

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 17:07
door huibe
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/d

Is een goede planner. Tarieven krijg je niet altijd.

In dit geval gewoon via http://www.oebb.at/ de lokale vervoerder

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 17:41
door Aking
Tarieven krijg je bijna nooit, enkel bij Fernverbindingen van/naar Duitsland ;)

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 17:46
door Michael
Okee. Bedankt voor de info. Ik ga dit doorgeven.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 18:17
door webguy
fogeltje schreef:Hoe zit met kaartjes voor de fiets ? Kan ik zoiets nog uit de automaat trekken al dan niet in de vorm van een sjipkaartproduct?
Ja :P Het is een eenmalige OV Chipkaart.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 21:20
door Wubbo
Is MijnNS stuk? Net het wachtwoord gewijzigd, maar na het eten werkt het wachtwoord opeens niet meer. Tenminste, ik kan niet inloggen en krijg ook geen foutmelding...

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 21:53
door Tochjo
Ik kan zonder problemen inloggen.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 27 sep 2014, 21:59
door Freek
Geert schreef:
Tochjo schreef:Voor reizigers uit internationale treinen die overstappen op binnenlandse treinen, begreep ik.
Op perron 3/4 staat ook zo'n overstapmeubel, zodat je uit kunt checken als je naar het buitenland reist.
Betreft een proef om te kijken of dit een oplossing is voor reizigers met Internationale treinen. Wordt ook gekeken hoeveel binnenlandse reizigers nu foutief uitchecken. Die lopen immers bij gesloten poortjes tegen een probleem op.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 28 sep 2014, 16:20
door Aking
Het viel mij vanmorgen op dat de RET op het terrein tussen Capelsebrug en Kralingse Zoom een geïsoleerd stuk (wat dus nergens doorloopt) bovenleiding heeft hangen, waar dient dit voor?

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 28 sep 2014, 16:39
door dylanwild94
misschien om de pantografen te testen aangezien er daar ook werkplaats is voor de metro. :wink:

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 28 sep 2014, 17:24
door Aking
Maar hoe komen die dingen daar dan? of hebben die ook een 3e-rail ding?

Korte vragen #11

Geplaatst: zo 28 sep 2014, 17:47
door Suus
Alle metro's van de RET hebben een stroomafnemer voor de derde rail, alleen de 5300-serie heeft geen pantograaf. Ik denk dat je in de toekomst geen bestellingen van metro's zonder pantografen hoeft te verwachten van de RET.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 28 sep 2014, 20:05
door fogeltje
webguy schreef:
fogeltje schreef:Hoe zit met kaartjes voor de fiets ? Kan ik zoiets nog uit de automaat trekken al dan niet in de vorm van een sjipkaartproduct?
Ja :P Het is een eenmalige OV Chipkaart.
Daar moet ik dan ook mee insjekken? C.q. mijn fiets moet dat doen?

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 28 sep 2014, 20:06
door Aking
Je fiets moet dat doen inderdaad 8-)

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 28 sep 2014, 21:06
door fogeltje
Is hem niet gelukt. Mij ook niet.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 28 sep 2014, 21:09
door Aking
Wat een kutfiets heb je dan zeg -o-

Een beetje fiets kan tegenwoordig toch wel inchecken? :N

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 28 sep 2014, 21:29
door Thom91
Ik check met foursquare ook altijd in op mijn fiets

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: ma 29 sep 2014, 21:38
door Ardan
Lieve mensen en dergelijke,
Vrind S. wil met een andere vrind met de trein een weekendje naar Köln. Via Venlo, zaterdag heen, zondag terug. Vrind S. heeft WeekendVrij voor het Nederlandse deel en de ander reist mee met 40% korting.
Hij vraagt zich af wat het goedkoopste is. Ik zat aan een SWT te denken maar die is dus maar één dag geldig en niet een heel weekend. Bahn.de geeft een totaalprijs van 80 euro. Dat moet goedkoper kunnen. Wie heeft antwoord?

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: ma 29 sep 2014, 21:55
door Suus
SWT is sowieso overdreven omdat je in NRW blijft, het NRW-SchönerTagTicket is dan goedkoper, en die is wel geldig in het Keulse stadsvervoer. Als ze in Keulen alleen gaan lopen zijn andere tarieven misschien goedkoper, maar dat durf ik niet zo te zeggen.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: ma 29 sep 2014, 22:01
door Ardan
Dan heb je een STT nodig voor 5 personen en die is maar liefst 41 euro, en dan heb je er zelfs twee nodig voor beide dagen :O Vroeger kon je gewoon een STT halen voor één persoon en voor elke persoon extra 2 euro bijbetalen... is dat niet meer?

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: ma 29 sep 2014, 22:25
door Suus
Je hebt van het NRW-STT een Singleversie en een Groepsversie, dat is al een aantal jaren zo. NRW-STT heeft wel als voordeel dat het in al het OV geldig is in NRW, in de meeste andere deelstaten is dat slechts gedeeltelijk het geval of alleen in de trein geldig.

In andere deelstaten zijn de Ländertickets dan weer wel met een startprijs plus een toeslag per extra persoon. Bijvoorbeeld Rheinland-Pfalz-ticket (en het identieke Saarland-ticket) dat 23 euro kost plus 4 euro per persoon extra.

SWT heeft dit jaar nog een vaste prijs van 44 euro ongeacht het aantal personen, per 1 januari wordt die 40 euro en 4 euro per extra reiziger (maximum blijft 5 euro) maar is alleen in de trein geldig.
QdL is ook 44 euro, maar daar moet je per extra reiziger 8 euro extra betalen en ook dit ticket is alleen in de trein geldig.

Vorig jaar was een enkele reis Venlo - Köln trouwens 17 euro nog wat bij de kaartautomaat in Venlo, gezien de jaarlijkse prijsstijgingen is de prijs die DB geeft niet eens zo extreem.