Korte vragen #11

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor dennistd » Za 06 Sep 2014, 13:27

In dit geval was wellicht het koper van de aankondiging een paar honderd meter ervoor gestolen?
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Thom91 » Za 06 Sep 2014, 13:29

Lijkt me sterk, koperdiefstal was bij Riekerpolder en de dichtstbijzijnde overweg is Delft Zuid..

Tenzij ik nog ene koperdiefstal heb gemist overigens.
Komt wel goed schatje.

rww
Berichten: 164
Lid geworden op: Vr 28 Feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor rww » Za 06 Sep 2014, 13:36

Thom91 schreef:Lijkt me sterk, koperdiefstal was bij Riekerpolder en de dichtstbijzijnde overweg is Delft Zuid..

Tenzij ik nog ene koperdiefstal heb gemist overigens.
je hebt inderdaad wat gemist

www.l1.nl/nieuws/266796-vertraging-na-koperdiefstal

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9277
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Ardan » Za 06 Sep 2014, 16:41

Vorige week vroeg ik waarom er zo weinig prijsverschil zit tussen de ritten Deventer - Harlingen Haven en Winterswijk - Harlingen Haven, het bleek door het maximumtarief te komen. Had ik van de week mijn moeder verteld, en toen vroeg ze 'Oh mooi, maar geldt dat ook voor de chipkaart of alleen bij losse kaartjes?' Ik antwoordde dat dat ook voor de chipkaart geldt, maar nu begin ik toch te twijfelen omdat we met twee vervoerders reizen. Mijn moeder begint en eindigt zelfs met Arriva maar moet tussendoor met NS... Iemand die het weet?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Suus » Za 06 Sep 2014, 16:51

De prijzen op NS.nl zijn voor reizen op Saldo en wegwerpchipkaarten, maar bij dat laatste wordt het wel een euro duurder uiteraard. Maak wel even een foto van het kaartje dan, dat moet er hilarisch uitzien.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9277
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Ardan » Za 06 Sep 2014, 16:53

Mijn moeder reist op saldo, geen los kaartje dus :)
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Somoht
Berichten: 1190
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Somoht » Za 06 Sep 2014, 17:14

De tarieven op NS.nl zijn voor reizen op saldo.
Sinds invoering langeafstandskorting wordt voor elk segment
de prijs berekend door de som van het verschil tussen (prijs bij huidige vervoerder voor tariefeenheden bij einde segment) en (prijs bij huidige vervoerder bij begin segment). Hoe meer tariefeenheden je reist hoe goedkoper het KM-tarief. Boven de 250 tariefeenheid reis je gratis.
Een segment bestaat uit de kortste (in afstand) reis tussen twee stations over het netwerk van de vervoerder. Overstappen binnen dezelfde vervoerder doen er niet toe. bijvoorbeeld Dordrecht -Geldermalsen is voor NS de kortste reis die niet via de MerwedeLingeLijn gaat.

Als je geen zin hebt in gezeur en toch geen kortingskaart hebt kan ik je gewoon eticket aanraden.

rww
Berichten: 164
Lid geworden op: Vr 28 Feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor rww » Za 06 Sep 2014, 20:48

Wat moest de zweinsteinexpress op rdam? Zojuist vetrokken.


Er zat trouwens een rallion loc voorop, stoomloc maakte veel lawaai en stoom maar mag kennelijk niet zelf rijden

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Thom91 » Za 06 Sep 2014, 20:52

Haven dagen, http://wereldhavendagen.nl/programma/db ... r-express/

Die Raillion is vanwege de ETCS die de stoomloc niet heeft en wel vereist is.
Komt wel goed schatje.

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor MdJ » Za 06 Sep 2014, 20:53

Wereldhavendagen. Dus over de havenspoorlijn, dus ETCS. En in NL heeft geen enkele stoomloc dat.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Suus » Za 06 Sep 2014, 21:35

Ik kan het trouwens aanraden, twee jaar geleden heb ik de Midnight Express gedaan vanaf Rotterdam Centraal naar het raccordement op de Tweede Maasvlakte, en als dan de schemering invalt en de duizenden lichtjes van de haven gaan branden, dat is echt een magnifiek gezicht. 8-)
Rame à l'approche

rww
Berichten: 164
Lid geworden op: Vr 28 Feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor rww » Za 06 Sep 2014, 21:57

Aha oke


En dan zo laat op de avond nog een slag moeten maken? Hij zat propvol.

waldo79
Berichten: 3634
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor waldo79 » Zo 07 Sep 2014, 12:26

Kan ik ook een beroep doen op "Geld terug bij vertraging" als ik met NMBS een vertraging heb opgelopen tussen Edn en Mt. Je checkt namelijk wel in bij NS :?:
Mij best :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Suus » Zo 07 Sep 2014, 12:44

Wie niet waagt, wie niet wint :P
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3330
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Aking » Zo 07 Sep 2014, 15:26

Volgens mij heeft NS dat "uitbesteed" aan de NMBS maar is NS wel vervoerder, dus in principe moet dat volgens mij kunnen...
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1654
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Erno-BE » Zo 07 Sep 2014, 16:36

Ik vraag me af waarom de s3300 nu Sloterdijk-Schiphol eruit ligt niet doorrijdt naar Amsterrdam Centraal maar keert op de Hemboog?

waldo79
Berichten: 3634
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor waldo79 » Zo 07 Sep 2014, 17:11

Bee schreef:Wie niet waagt, wie niet wint :P

Ik heb een claim ingediend via Mijn NS.
Mij best :)

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Thom91 » Zo 07 Sep 2014, 17:19

Erno-BE schreef:Ik vraag me af waarom de s3300 nu Sloterdijk-Schiphol eruit ligt niet doorrijdt naar Amsterrdam Centraal maar keert op de Hemboog?

Werkzaamheden op Amsterdam Centraal, daar zijn ook nog drie perronfasen buiten dienst.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9277
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Ardan » Zo 07 Sep 2014, 17:35

Ik heb eigenlijk niet echt gesnapt wat er dit weekend nou aan elkaar geknoopt is via de Bijlmerbogen. De ene sprinter uit richting Dmz keert op Asb spoor 8, de andere rijdt door naar Breukelen (tot Breukelen of stiekem nog verder?), maar stopt niet op Ashd. Waarom niet?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Milco
Berichten: 3588
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Milco » Zo 07 Sep 2014, 17:42

* De s4300 rijdt naar Asb en dan door naar Bkl (en richting Bkl geen stop te Ashd, waarom dat is weet ik ook niet). Vanaf Bkl gekoppeld aan s7400 naar Rhn.
* De s700 en s12700 rijden ook naar Asb en zijn daar aan de s3100 gekoppeld.
* De s5700 rijdt naar Asb en keert daar.
* De s3000 stopt extra te Asb.
* De s800 (beide dagen), s3000 en s4000 zijn geknipt te Asd. De s800 van/naar Alkmaar is aan de ingekorte s2600 naar Lls gekoppeld.
* De s4000 van/naar Uitgeest is de Asd gekoppeld aan de s5800 die naar Amfs rijdt.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Suus » Zo 07 Sep 2014, 19:42

Vanaf spoor 1/8 in Bijlmer kom je niet langs het perron van Holendrecht. Of, je komt er wel langs maar er staan hekken die de toegang blokkeren. Het kan mogelijk ook nog aan de noodzakelijke tijd liggen om de treinen aan elkaar te knopen, daar heb ik niet naar gekeken.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9277
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Ardan » Zo 07 Sep 2014, 20:03

Even op sporenplan gekeken. Vanaf Asb spoor 8 kun je wel naar Ashd, maar je kunt niet van Ashd naar spoor 1. Ik denk niet dat ze dezelfde trein de ene richting wel en de andere richting niet op Ashd wilden laten stoppen. Aan de andere kant, je kunt wel van Ashd naar Asb-spoor 3 en dan de Bijlmerboog op richting Dmnz.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1654
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Erno-BE » Zo 07 Sep 2014, 20:38

De s3500 rijdt helemaal niet, das vreemd.

Verder is het beter als op de CTA de feitelijke bestemming vermeld wordt ipv de oorspronkelijke bestemming. Mensen raken hierdoor in de war.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Suus » Zo 07 Sep 2014, 21:51

Ardan schreef:Even op sporenplan gekeken. Vanaf Asb spoor 8 kun je wel naar Ashd, maar je kunt niet van Ashd naar spoor 1.

Ik durf niet met droge ogen te beweren dat Sporenplan.nl klopt. De tekening van Bijlmer ArenA is namelijk van 2006.
Erno-BE schreef:De s3500 rijdt helemaal niet, das vreemd.

De s3500 heeft dit weekend tussen Heerlen en Utrecht gereden.

Erno-BE schreef:Verder is het beter als op de CTA de feitelijke bestemming vermeld wordt ipv de oorspronkelijke bestemming. Mensen raken hierdoor in de war.

Uit onderzoek van NS blijkt precies iets anders. Ik denk dat de NS dat dan ook beter kan onderbouwen dan met een loos statement op dit forum.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #10

Berichtdoor Daniel » Zo 07 Sep 2014, 22:01

Uit onderzoek van NS blijkt wel vaker iets wat hun toevallig handig uitkomt door rare softwarebeperkingen :wink:

Bij inkortingen en verlengingen krijg je nu vaak een situatie waarin de eindbestemming van de trein helemaal nergens op het bord staat. Ik kan me echt niet voorstellen dat een incidentele reiziger dat duidelijk vindt als die met z'n printje van de planner aan komt lopen waarop staat dat 'ie de trein "richting Utrecht Centraal" moet hebben en vervolgens een bord ziet met in koeienletters "Rotterdam Centraal" erop, waarbij hij uit de kleine lettertjes "Rijdt niet verder dan Utrecht Centraal i.v.m. een of andere reden" moet afleiden dat het toch wel z'n trein is.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast