Pagina 2 van 11

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 13:27
door dennistd
In dit geval was wellicht het koper van de aankondiging een paar honderd meter ervoor gestolen?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 13:29
door Thom91
Lijkt me sterk, koperdiefstal was bij Riekerpolder en de dichtstbijzijnde overweg is Delft Zuid..

Tenzij ik nog ene koperdiefstal heb gemist overigens.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 13:36
door rww
Thom91 schreef:Lijkt me sterk, koperdiefstal was bij Riekerpolder en de dichtstbijzijnde overweg is Delft Zuid..

Tenzij ik nog ene koperdiefstal heb gemist overigens.
je hebt inderdaad wat gemist

www.l1.nl/nieuws/266796-vertraging-na-koperdiefstal

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 16:41
door Ardan
Vorige week vroeg ik waarom er zo weinig prijsverschil zit tussen de ritten Deventer - Harlingen Haven en Winterswijk - Harlingen Haven, het bleek door het maximumtarief te komen. Had ik van de week mijn moeder verteld, en toen vroeg ze 'Oh mooi, maar geldt dat ook voor de chipkaart of alleen bij losse kaartjes?' Ik antwoordde dat dat ook voor de chipkaart geldt, maar nu begin ik toch te twijfelen omdat we met twee vervoerders reizen. Mijn moeder begint en eindigt zelfs met Arriva maar moet tussendoor met NS... Iemand die het weet?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 16:51
door Suus
De prijzen op NS.nl zijn voor reizen op Saldo en wegwerpchipkaarten, maar bij dat laatste wordt het wel een euro duurder uiteraard. Maak wel even een foto van het kaartje dan, dat moet er hilarisch uitzien.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 16:53
door Ardan
Mijn moeder reist op saldo, geen los kaartje dus :)

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 17:14
door Somoht
De tarieven op NS.nl zijn voor reizen op saldo.
Sinds invoering langeafstandskorting wordt voor elk segment
de prijs berekend door de som van het verschil tussen (prijs bij huidige vervoerder voor tariefeenheden bij einde segment) en (prijs bij huidige vervoerder bij begin segment). Hoe meer tariefeenheden je reist hoe goedkoper het KM-tarief. Boven de 250 tariefeenheid reis je gratis.
Een segment bestaat uit de kortste (in afstand) reis tussen twee stations over het netwerk van de vervoerder. Overstappen binnen dezelfde vervoerder doen er niet toe. bijvoorbeeld Dordrecht -Geldermalsen is voor NS de kortste reis die niet via de MerwedeLingeLijn gaat.

Als je geen zin hebt in gezeur en toch geen kortingskaart hebt kan ik je gewoon eticket aanraden.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:48
door rww
Wat moest de zweinsteinexpress op rdam? Zojuist vetrokken.


Er zat trouwens een rallion loc voorop, stoomloc maakte veel lawaai en stoom maar mag kennelijk niet zelf rijden

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:52
door Thom91
Haven dagen, http://wereldhavendagen.nl/programma/db ... r-express/

Die Raillion is vanwege de ETCS die de stoomloc niet heeft en wel vereist is.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:53
door MdJ
Wereldhavendagen. Dus over de havenspoorlijn, dus ETCS. En in NL heeft geen enkele stoomloc dat.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:35
door Suus
Ik kan het trouwens aanraden, twee jaar geleden heb ik de Midnight Express gedaan vanaf Rotterdam Centraal naar het raccordement op de Tweede Maasvlakte, en als dan de schemering invalt en de duizenden lichtjes van de haven gaan branden, dat is echt een magnifiek gezicht. 8-)

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:57
door rww
Aha oke


En dan zo laat op de avond nog een slag moeten maken? Hij zat propvol.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 12:26
door waldo79
Kan ik ook een beroep doen op "Geld terug bij vertraging" als ik met NMBS een vertraging heb opgelopen tussen Edn en Mt. Je checkt namelijk wel in bij NS :?:

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 12:44
door Suus
Wie niet waagt, wie niet wint :P

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 15:26
door Aking
Volgens mij heeft NS dat "uitbesteed" aan de NMBS maar is NS wel vervoerder, dus in principe moet dat volgens mij kunnen...

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 16:36
door Nitein-Repart
Ik vraag me af waarom de s3300 nu Sloterdijk-Schiphol eruit ligt niet doorrijdt naar Amsterrdam Centraal maar keert op de Hemboog?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 17:11
door waldo79
Bee schreef:Wie niet waagt, wie niet wint :P
Ik heb een claim ingediend via Mijn NS.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 17:19
door Thom91
Erno-BE schreef:Ik vraag me af waarom de s3300 nu Sloterdijk-Schiphol eruit ligt niet doorrijdt naar Amsterrdam Centraal maar keert op de Hemboog?
Werkzaamheden op Amsterdam Centraal, daar zijn ook nog drie perronfasen buiten dienst.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 17:35
door Ardan
Ik heb eigenlijk niet echt gesnapt wat er dit weekend nou aan elkaar geknoopt is via de Bijlmerbogen. De ene sprinter uit richting Dmz keert op Asb spoor 8, de andere rijdt door naar Breukelen (tot Breukelen of stiekem nog verder?), maar stopt niet op Ashd. Waarom niet?

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 17:42
door Milco
* De s4300 rijdt naar Asb en dan door naar Bkl (en richting Bkl geen stop te Ashd, waarom dat is weet ik ook niet). Vanaf Bkl gekoppeld aan s7400 naar Rhn.
* De s700 en s12700 rijden ook naar Asb en zijn daar aan de s3100 gekoppeld.
* De s5700 rijdt naar Asb en keert daar.
* De s3000 stopt extra te Asb.
* De s800 (beide dagen), s3000 en s4000 zijn geknipt te Asd. De s800 van/naar Alkmaar is aan de ingekorte s2600 naar Lls gekoppeld.
* De s4000 van/naar Uitgeest is de Asd gekoppeld aan de s5800 die naar Amfs rijdt.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 19:42
door Suus
Vanaf spoor 1/8 in Bijlmer kom je niet langs het perron van Holendrecht. Of, je komt er wel langs maar er staan hekken die de toegang blokkeren. Het kan mogelijk ook nog aan de noodzakelijke tijd liggen om de treinen aan elkaar te knopen, daar heb ik niet naar gekeken.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 20:03
door Ardan
Even op sporenplan gekeken. Vanaf Asb spoor 8 kun je wel naar Ashd, maar je kunt niet van Ashd naar spoor 1. Ik denk niet dat ze dezelfde trein de ene richting wel en de andere richting niet op Ashd wilden laten stoppen. Aan de andere kant, je kunt wel van Ashd naar Asb-spoor 3 en dan de Bijlmerboog op richting Dmnz.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 20:38
door Nitein-Repart
De s3500 rijdt helemaal niet, das vreemd.

Verder is het beter als op de CTA de feitelijke bestemming vermeld wordt ipv de oorspronkelijke bestemming. Mensen raken hierdoor in de war.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 21:51
door Suus
Ardan schreef:Even op sporenplan gekeken. Vanaf Asb spoor 8 kun je wel naar Ashd, maar je kunt niet van Ashd naar spoor 1.
Ik durf niet met droge ogen te beweren dat Sporenplan.nl klopt. De tekening van Bijlmer ArenA is namelijk van 2006.
Erno-BE schreef:De s3500 rijdt helemaal niet, das vreemd.
De s3500 heeft dit weekend tussen Heerlen en Utrecht gereden.
Erno-BE schreef:Verder is het beter als op de CTA de feitelijke bestemming vermeld wordt ipv de oorspronkelijke bestemming. Mensen raken hierdoor in de war.
Uit onderzoek van NS blijkt precies iets anders. Ik denk dat de NS dat dan ook beter kan onderbouwen dan met een loos statement op dit forum.

Re: Korte vragen #10

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 22:01
door Daniel
Uit onderzoek van NS blijkt wel vaker iets wat hun toevallig handig uitkomt door rare softwarebeperkingen :wink:

Bij inkortingen en verlengingen krijg je nu vaak een situatie waarin de eindbestemming van de trein helemaal nergens op het bord staat. Ik kan me echt niet voorstellen dat een incidentele reiziger dat duidelijk vindt als die met z'n printje van de planner aan komt lopen waarop staat dat 'ie de trein "richting Utrecht Centraal" moet hebben en vervolgens een bord ziet met in koeienletters "Rotterdam Centraal" erop, waarbij hij uit de kleine lettertjes "Rijdt niet verder dan Utrecht Centraal i.v.m. een of andere reden" moet afleiden dat het toch wel z'n trein is.