Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door Daniel »

Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart
Geplaatst op: maandag 22 september 2014 20:51
Laatst bijgewerkt: maandag 22 september 2014 20:53


De Reisplanner Xtra-app van de NS heeft een update gekregen en toont voortaan ook het laatst bekende saldo op de ov-chipkaart.
De update is maandagochtend zowel voor Android als iOS uitgebracht. Voor Windows Phone is geen officiële NS-app. De toegevoegde saldocheck baseert zich wel enkel de transacties via de NS, informatie van andere vervoerders is niet beschikbaar en kan daarom ook niet worden meegenomen.
Reisplanner Xtra biedt na de update ook de mogelijkheid om direct melding te maken van drukke treinen, bovenop de functie om een indicatie te krijgen van hoe druk het is in bepaalde treinen.
Lees verder | Dossier OV-Chipkaart | Meer nieuws over OV-Chipkaart
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door Hainje »

Weer een stap in de goede richting zullen we maar zeggen :)
🍉
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door VIRM »

Geen slecht idee, om via d eapp door te kunnen geven of een trein druk is. :) Daarnaast ook prima als je via een smartphone producten op je chipkaart kunt zetten: voor mij zou dat echt een uitkomst zijn! *O*

Daarentegen heeft saldo op de NS app weergeven weinig nut als hij niet goed rekening houdt met transacties bij overige vervoerders. Dan is het een beetje verspilde moeite.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door Aking »

Ah, dus dat was waar onze Wepmeneer zo geheimzinnig over deed? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door Suus »

Met die saldofunctie van de NS-app kan ik ook helemaal niets aanvangen inderdaad. Er komt een of ander saldo tevoorschijn dat al niet strookt met mijn saldo op OV-Chipkaart.nl wat ook al niet strookt met het bedrag dat daadwerkelijk op mijn kaart staat (dat ik toevallig heb onthouden omdat ik daarmee bij de volgende keer inchecken een autoload krijg).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Ik kan niet met mn VDU inloggen. Wel met mn business card. Snap er niks van.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door webguy »

Bee schreef:Met die saldofunctie van de NS-app kan ik ook helemaal niets aanvangen inderdaad.
De transacties zijn toch wel handig? - dat is het hoofddoel. Het saldo is inderdaad bijvangst die wat prominent is en inderdaad niet altijd klopt: het is als het goed is het saldo na de laatste transactie die je in het scherm ziet.
hauptbahnhof schreef:Ik kan niet met mn VDU inloggen. Wel met mn business card. Snap er niks van.
Je hebt dus voor je VDU een Mijn NS account - staan daar per ongeluk meerdere kaarten aan gekoppeld? Probeer dan een minuut na inloggen nog een keer - je ziet waarschijnlijk nu niet de kaart die je wilt zien.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Hij geeft aan dat er geen kaarten beschikbaar zijn en dat ik die eerst via de website moet koppelen.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door Hageneis »

Maar qua actuele reisinformatie vond ik versie 2 echt veel beter. Die wist bij opgeslagen reizen meteen wat de vertraging dan wel uitval was. Zonet nog doodleuk een signaal dat trein 2116 rijdt zoals gepland. In werkelijkheid was deze opgeheven.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door webguy »

Het probleem daarbij is dat je niet elke 2 minuten kan checken of een trein wel/niet rijdt. De huidige seintjes zijn zeker niet perfect.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door reisthijs »

Ik mis bij de druktemelder de mogelijkheid om aan te geven in welk treinstel je zit. Ik zit nu weer eens in een trein waarin wordt ongeroepen dat het erg druk is, terwijl ik de drukte waar ik nu zit beoordeel als 'groen' (ik kan zitten en er zijn nog zitplaatsen vrij). Dat geeft toch een scheef beeld.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Reisplanner-app NS toont recent saldo ov-chipkaart

Bericht door Hageneis »

webguy schreef:Het probleem daarbij is dat je niet elke 2 minuten kan checken of een trein wel/niet rijdt. De huidige seintjes zijn zeker niet perfect.
Dat hoeft ook niet. Het is voldoende om dit te doen als ik de geplande reis raadpleeg én vlak voor het alarm af moet gaan.

Daarnaast schuiven geplande reizen niet op naar de eerstvolgende en kan je ook niet een keer overslaan.

Allemaal zaken die in versie 2.X van Reisplanner Xtra wél mogelijk waren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten