Pagina 1 van 11

Korte vragen #12

Geplaatst: di 30 sep 2014, 19:17
door Hainje
Kan iemand mij een link geven naar een CAO voor De Lijn in Antwerpen? Alles wat ik tegenkom betreft documentjes van max. 15 pagina's. Misschien dat ik er overheen kijk.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: di 30 sep 2014, 19:26
door julsteren
Doen ze bij de zuiderburen wel aan CAO's?

M'n pa is laatst naar een infodag geweest voor mensen die interesse hadden in een baan als machinist bij NMBS, daar werd 6 uur lang geneuzeld over de werktijden (voornamelijk de eerste 10 jaar alleen maar LM-ritten rijden in de nacht), maar niet over andere arbeidsvoorwaarden en al helemaal niet over een CAO.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: di 30 sep 2014, 19:33
door Hainje
Hmm, apart dan.
Ja ze doen wel aan CAO's (want ik zie wel allerlei documentjes in Google waarin over CAO-onderhandelingen word gesproken). Maar ik weet niet in hoeverre ze die dingen dat ook op internet plaatsen zoals dat in Nederland gebeurd. Kan best dat dit niet gebruikelijk is in Belgiƫ.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: vr 03 okt 2014, 23:31
door Ardan
Iemand enig idee wat er met de oude Syntus-Lintjes gaat gebeuren? Zag er tijdens het wandelen rond 15 uur twee gekoppelde van Snipperling Aansluiting richting Deventer rijden en en kwartiertje later terug. Geen idee waarvandaan en waarheen, kon bij Spa net niet zien welke kant ze op reden. Heb ook geen nummers gezien want die zitten er niet meer op.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: vr 03 okt 2014, 23:34
door dylanwild94
Volgens mij naar de valleilijn(Ede-Wageningen/ Amersfoort).

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: vr 03 okt 2014, 23:41
door Z2N
Dat lijkt me stug, Diesel onder de draad is ook niet iets dat je structureel wil. Ik had wel iets vernomen over inzet op de Maaslijn via Somda.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: vr 03 okt 2014, 23:54
door Suus
Er schijnen er twee naar Veolia te gaan inderdaad. De rest staat nog altijd werkloos in de verhuur/verkoop.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: vr 03 okt 2014, 23:54
door dylanwild94
Z2N schreef:Dat lijkt me stug, Diesel onder de draad is ook niet iets dat je structureel wil. Ik had wel iets vernomen over inzet op de Maaslijn via Somda.
of het was veolia ik wist het niet meer zeker.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 04 okt 2014, 07:44
door Thom91
Per eind oktober komen er iig twee in dienst op de maaslijn.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 04 okt 2014, 11:36
door Meltrain
Het gaat om de 35 en 37 trouwens.
De 33 en 34 rijden bij Arriva en de 36 en 38 t/m 45 bij Syntus.
Dit betekent dat maar liefst bij drie vervoerders in Nederland LINTen gaan rijden, wie had dat ooit gedacht? :p

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 04 okt 2014, 13:56
door marlies
Kan NSR er niet ook even eentje als reserve voor Zwolle-Kampen inzetten ofzo? Zou nergens op slaan met het overschot aan buffels maar dan zitten we al op vier :P

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 04 okt 2014, 14:34
door Suus
Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat er nog met al die overtollige LINTjes kan gebeuren. Ze worden in de huidige vorm niet meer geproduceerd en toegelaten, in Nederland zijn ze niet direct meer nodig en in Duitsland ook niet, daar is genoeg dieselmaterieel bij de grootste vervoerders om door te schuiven en bij nieuwe concessies wordt er meestal nieuw spul aangeschaft. Hooguit dat ze nog ergens in Oost-Europa dienst kunnen doen en zelfs daar zijn lokale fabrikanten al bezig met de bouw van nieuwe treinstellen.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 04 okt 2014, 15:44
door marlies
Och, ze zijn de Wadlopers ook kwijtgeraakt dus wat dat betreft is er hoop :P

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 13:51
door Joshua
Ben toch wel heel benieuwd hoe straks de LINT treinen er uit gaan zien mochten ze worden omgespoten naar VEOLIA kleuren.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 14:16
door Hainje
Ik kan mij niet voorstellen dat ze voor dat jaartje de hele boel over gaan spuiten. Hebben ze bij de Wadlopers ook niet gedaan.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 14:46
door Cookie
Op een na ;) :

Afbeelding

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 15:13
door Ardan
Ze komen maar een jaartje in dienst ja? En wat gaat er daarna gebeuren? Het lijkt me niet dat je die extra treinen dan plotseling niet meer nodig hebt.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 15:28
door Hainje
Mja, hangt er natuurlijk vanaf welke vervoerder er voor de nieuwe concessie wordt gestrikt. Zou best kunnen dat ze daarna wel overgespoten worden in de nieuwe huisstijl, maar zolang dat niet zeker is lijkt het mij kapitaalvernietiging om ze over te spuiten. Tenzij LINTjes ook elders op Veoliatrajecten in het buitenland mogen rijden, dan kunnen ze natuurlijk daarna weer doorgeschoven worden naar ginder.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 16:20
door webguy
Ze zijn toch van NSFS/NS Lease tak? Dan zal het wel een korte lease opdracht zijn...

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 10:52
door ODRAIL
Bee schreef:Er schijnen er twee naar Veolia te gaan inderdaad. De rest staat nog altijd werkloos in de verhuur/verkoop.
Drie volgens het oktobernummer van het Railmagazine (blz 8).

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 13:08
door reisthijs
Ardan schreef:Ze komen maar een jaartje in dienst ja? En wat gaat er daarna gebeuren? Het lijkt me niet dat je die extra treinen dan plotseling niet meer nodig hebt.
Dan huur/lease je ze toch nog een keer voor een jaar.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 19:24
door waldo79
Claimen van een vertraging is wat lastiger met de Chipkaart.
Gisteren terugreis Amf - Tl: aanrijding veroorzaakt een half uur vertraging.
Keurig kunnen omreizen via Hvs, echter kun je in Hvs spoor 1 enkel bereiken door een uit- en incheckhandeling. Mijn NS ziet het nu als twee reizen. Heb dus 2 claims ingevuld, met eenmaal een verkeerde vertrektijd.

Als men nu de heenreis Tl - Amf erbij pakt, dan kan men zelf concluderen dat ik ineens Amf - Tl heb willen reizen via Ut.

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 11 okt 2014, 09:29
door Mr-W
Hoe werkt het tarief op het stadsvervoer van Lelystad ?
Volgens de wiki geldt er een vast tarief. Hoe wordt de ritprijs berekend met een studentenov of een altijdkorting abbonement ?
Waarom is er eigenlijk gekozen voor een vast tarief ?

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 11 okt 2014, 10:22
door huibf
Ze moet de foto van veolia "nog 1 maand" zo in november 2016 inzetten...

Re: Korte vragen #11

Geplaatst: za 11 okt 2014, 16:48
door waldo79
Waar reageer je op, huibf?