Korte vragen #12
Korte vragen #12
Kan iemand mij een link geven naar een CAO voor De Lijn in Antwerpen? Alles wat ik tegenkom betreft documentjes van max. 15 pagina's. Misschien dat ik er overheen kijk.
🍉
Re: Korte vragen #11
Doen ze bij de zuiderburen wel aan CAO's?
M'n pa is laatst naar een infodag geweest voor mensen die interesse hadden in een baan als machinist bij NMBS, daar werd 6 uur lang geneuzeld over de werktijden (voornamelijk de eerste 10 jaar alleen maar LM-ritten rijden in de nacht), maar niet over andere arbeidsvoorwaarden en al helemaal niet over een CAO.
M'n pa is laatst naar een infodag geweest voor mensen die interesse hadden in een baan als machinist bij NMBS, daar werd 6 uur lang geneuzeld over de werktijden (voornamelijk de eerste 10 jaar alleen maar LM-ritten rijden in de nacht), maar niet over andere arbeidsvoorwaarden en al helemaal niet over een CAO.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #11
Hmm, apart dan.
Ja ze doen wel aan CAO's (want ik zie wel allerlei documentjes in Google waarin over CAO-onderhandelingen word gesproken). Maar ik weet niet in hoeverre ze die dingen dat ook op internet plaatsen zoals dat in Nederland gebeurd. Kan best dat dit niet gebruikelijk is in België.
Ja ze doen wel aan CAO's (want ik zie wel allerlei documentjes in Google waarin over CAO-onderhandelingen word gesproken). Maar ik weet niet in hoeverre ze die dingen dat ook op internet plaatsen zoals dat in Nederland gebeurd. Kan best dat dit niet gebruikelijk is in België.
🍉
Re: Korte vragen #11
Iemand enig idee wat er met de oude Syntus-Lintjes gaat gebeuren? Zag er tijdens het wandelen rond 15 uur twee gekoppelde van Snipperling Aansluiting richting Deventer rijden en en kwartiertje later terug. Geen idee waarvandaan en waarheen, kon bij Spa net niet zien welke kant ze op reden. Heb ook geen nummers gezien want die zitten er niet meer op.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #11
Volgens mij naar de valleilijn(Ede-Wageningen/ Amersfoort).
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #11
Dat lijkt me stug, Diesel onder de draad is ook niet iets dat je structureel wil. Ik had wel iets vernomen over inzet op de Maaslijn via Somda.
Re: Korte vragen #11
Er schijnen er twee naar Veolia te gaan inderdaad. De rest staat nog altijd werkloos in de verhuur/verkoop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #11
of het was veolia ik wist het niet meer zeker.Z2N schreef:Dat lijkt me stug, Diesel onder de draad is ook niet iets dat je structureel wil. Ik had wel iets vernomen over inzet op de Maaslijn via Somda.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #11
Per eind oktober komen er iig twee in dienst op de maaslijn.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #11
Het gaat om de 35 en 37 trouwens.
De 33 en 34 rijden bij Arriva en de 36 en 38 t/m 45 bij Syntus.
Dit betekent dat maar liefst bij drie vervoerders in Nederland LINTen gaan rijden, wie had dat ooit gedacht?
De 33 en 34 rijden bij Arriva en de 36 en 38 t/m 45 bij Syntus.
Dit betekent dat maar liefst bij drie vervoerders in Nederland LINTen gaan rijden, wie had dat ooit gedacht?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #11
Kan NSR er niet ook even eentje als reserve voor Zwolle-Kampen inzetten ofzo? Zou nergens op slaan met het overschot aan buffels maar dan zitten we al op vier
Re: Korte vragen #11
Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat er nog met al die overtollige LINTjes kan gebeuren. Ze worden in de huidige vorm niet meer geproduceerd en toegelaten, in Nederland zijn ze niet direct meer nodig en in Duitsland ook niet, daar is genoeg dieselmaterieel bij de grootste vervoerders om door te schuiven en bij nieuwe concessies wordt er meestal nieuw spul aangeschaft. Hooguit dat ze nog ergens in Oost-Europa dienst kunnen doen en zelfs daar zijn lokale fabrikanten al bezig met de bouw van nieuwe treinstellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #11
Och, ze zijn de Wadlopers ook kwijtgeraakt dus wat dat betreft is er hoop
Re: Korte vragen #11
Ben toch wel heel benieuwd hoe straks de LINT treinen er uit gaan zien mochten ze worden omgespoten naar VEOLIA kleuren.
Re: Korte vragen #11
Ik kan mij niet voorstellen dat ze voor dat jaartje de hele boel over gaan spuiten. Hebben ze bij de Wadlopers ook niet gedaan.
🍉
Re: Korte vragen #11
Op een na ;) :
Re: Korte vragen #11
Ze komen maar een jaartje in dienst ja? En wat gaat er daarna gebeuren? Het lijkt me niet dat je die extra treinen dan plotseling niet meer nodig hebt.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #11
Mja, hangt er natuurlijk vanaf welke vervoerder er voor de nieuwe concessie wordt gestrikt. Zou best kunnen dat ze daarna wel overgespoten worden in de nieuwe huisstijl, maar zolang dat niet zeker is lijkt het mij kapitaalvernietiging om ze over te spuiten. Tenzij LINTjes ook elders op Veoliatrajecten in het buitenland mogen rijden, dan kunnen ze natuurlijk daarna weer doorgeschoven worden naar ginder.
🍉
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #11
Ze zijn toch van NSFS/NS Lease tak? Dan zal het wel een korte lease opdracht zijn...
Re: Korte vragen #11
Drie volgens het oktobernummer van het Railmagazine (blz .Bee schreef:Er schijnen er twee naar Veolia te gaan inderdaad. De rest staat nog altijd werkloos in de verhuur/verkoop.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #11
Dan huur/lease je ze toch nog een keer voor een jaar.Ardan schreef:Ze komen maar een jaartje in dienst ja? En wat gaat er daarna gebeuren? Het lijkt me niet dat je die extra treinen dan plotseling niet meer nodig hebt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #11
Claimen van een vertraging is wat lastiger met de Chipkaart.
Gisteren terugreis Amf - Tl: aanrijding veroorzaakt een half uur vertraging.
Keurig kunnen omreizen via Hvs, echter kun je in Hvs spoor 1 enkel bereiken door een uit- en incheckhandeling. Mijn NS ziet het nu als twee reizen. Heb dus 2 claims ingevuld, met eenmaal een verkeerde vertrektijd.
Als men nu de heenreis Tl - Amf erbij pakt, dan kan men zelf concluderen dat ik ineens Amf - Tl heb willen reizen via Ut.
Gisteren terugreis Amf - Tl: aanrijding veroorzaakt een half uur vertraging.
Keurig kunnen omreizen via Hvs, echter kun je in Hvs spoor 1 enkel bereiken door een uit- en incheckhandeling. Mijn NS ziet het nu als twee reizen. Heb dus 2 claims ingevuld, met eenmaal een verkeerde vertrektijd.
Als men nu de heenreis Tl - Amf erbij pakt, dan kan men zelf concluderen dat ik ineens Amf - Tl heb willen reizen via Ut.
Re: Korte vragen #11
Hoe werkt het tarief op het stadsvervoer van Lelystad ?
Volgens de wiki geldt er een vast tarief. Hoe wordt de ritprijs berekend met een studentenov of een altijdkorting abbonement ?
Waarom is er eigenlijk gekozen voor een vast tarief ?
Volgens de wiki geldt er een vast tarief. Hoe wordt de ritprijs berekend met een studentenov of een altijdkorting abbonement ?
Waarom is er eigenlijk gekozen voor een vast tarief ?
Re: Korte vragen #11
Ze moet de foto van veolia "nog 1 maand" zo in november 2016 inzetten...
Re: Korte vragen #11
Waar reageer je op, huibf?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten