Korte vragen #12
Re: Korte vragen #11
Op de stemmen in zijn hoofd denk ik
Re: Korte vragen #11
Ik zit nu in de t1762 en de piloot riep net om dat 'deze sneltrein' 'in Utrecht wordt gesplitst'. Ik dacht dat dat tegeswoordigs in Gouda gebeurde?
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #11
Dat gebeurd normaalgesproken in Gouda inderdaad. Al was er vroeg in de middag wel eentje die pas in Utrecht combineerde, maar dat gebeurd wel vaker als het in Gouda niet wil lukken (sturen ze het Haagse deel om het Rotterdamse heen om het in Utrecht andersom opnieuw te proberen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #11
Op de foto van Cookie staat op de Wadloper "Nog 1 maand". En huibf wil dat Veolia in november 2016 zoiets ook op haar treinen (en/of bussen) zet, aangezien huibf denkt (/ hoopt) dat Veolia per december 2016 uit Limburg vertrokken is.waldo79 schreef:Waar reageer je op, huibf?
Die foto van Cookie is overigens in januari 2008 gemaakt tijdens de NVBS-afscheidsrit voor Wadlopers.
Andere vraag:
Staan er in Venlo kaartautomaten van DB (of een andere Duitse vervoerder) en zo ja, kun je daar met PIN betalen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #11
Er staan wel DB-automaten, maar met beperkt assortiment (alleen VRR/NRW dacht ik). Of je met PIN kunt betalen weet ik niet meer eigenlijk.
Re: Korte vragen #11
Oke, het gaat om een SchönerTagTicket NRW, dus dat beperkte assortiment is niet zo'n probleem.
Anders nemen we voor de zekerheid maar €41,- contant mee. :')
Anders nemen we voor de zekerheid maar €41,- contant mee. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #11
Maestro is geen probleem bij de DB-kaartautomaten in Venlo. V-Pay (wat SNS gebruikt) durf ik niet te garanderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #12
Kan eventueel ook online gekocht worden: https://fahrkarten.bahn.de/privatkunde/ ... standalone& .
Re: Korte vragen #12
Ik was nieuwsgierig naar km vergoeding die vervoerders krijgen als ze een passagier mee nemen met een SOV kaart die in de SOV vrij periode reist.
Re: Korte vragen #12
Er wordt niet per kilometer betaald. Het ministerie van OC&W heeft een contract met de vervoerders afgesproken waardoor er per student wordt betaald. In totaal is men daar per jaar ongeveer 850 miljoen aan kwijt. Dat bedrag verdelen de vervoerders onderling weer met elkaar. Hoe die verdeling exact tot stand komt weet vrijwel niemand. Een bedrijf kan uit verschillende potjes wat krijgen: Arriva bijvoorbeeld krijgt geld vanuit VRS (Vereniging regionale spoorbedrijven) en vanuit het streekbus tak. VRS krijgt weer geld van de NS op basis van meten in de trein. Busvervoer wordt weer verdeeld op basis van een ijking elke 2 jaar; overigens een ijking die de vervoerders zelf doen. Welke verdeelbasis daar achter zit weet ik niet. Hoeveel welke vervoerder voor een kilometer krijgt is dus niet na te gaan (Althans, niet op basis van de openbare data).
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #12
Zit nu in een VIRM-VI op de 2600 naar Schiphol vanuit Rotterdam. Deze werd binnen gerangeerd met beide stroomafnemers op. Ik dacht zelf dat dit bij de VIRM nooit zou voorkomen en altijd met 1 opgelaten stroomafnemer rijdt.
Ik vroeg mij dus af hoe dat mogelijk is om toch met beide stroomafnemers te rijden en in welke situaties dit kan voorkomen bij de VIRM.
Het ging om treinstel 8675
Ik vroeg mij dus af hoe dat mogelijk is om toch met beide stroomafnemers te rijden en in welke situaties dit kan voorkomen bij de VIRM.
Het ging om treinstel 8675
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #12
het enige wat ik me erbij kan voorstellen is dat dat in de winter de voorste pantograaf de ijspegels verwijderd van de bovenleiding.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
Even nieuwsgierig... :)
Als lijn 82 vanuit Amersfoort aankomt bij Doorn, Centrum dan moet deze weer keren voor de terugrit. Echter, er is geen rotonde of andere keermogelijkheid in de nabijheid voor zover ik weet.
Weet iemand hoe de (meeste) bussen van lijn 82 keren in Doorn?
Als lijn 82 vanuit Amersfoort aankomt bij Doorn, Centrum dan moet deze weer keren voor de terugrit. Echter, er is geen rotonde of andere keermogelijkheid in de nabijheid voor zover ik weet.
Weet iemand hoe de (meeste) bussen van lijn 82 keren in Doorn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #12
In principe heb je 2 opties: Als de weg breed genoeg is kan je gewoon keren door je stuur naar links te gooien, anders duik je een zijweg in en ga je drie keer rechts en dan links. Dan ben je ook gekeerd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
Ja hèhè... :')
Nee, maar ik bedoel: is er geen vaste "keerroute" die de bussen moeten volgen o.i.d.? Niet iedere straat zal denk ik breed genoeg zijn om een bus te laten keren.
Nee, maar ik bedoel: is er geen vaste "keerroute" die de bussen moeten volgen o.i.d.? Niet iedere straat zal denk ik breed genoeg zijn om een bus te laten keren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #12
er zal dan heus wel een vaste keerroute zijn maar die staat dan niet aangegeven op de kaart. zo'n zelfde verhaal heb je bij de 106 in Rozenburg Zh namelijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
Er zit daar ergens in een zijstraat een mogelijkheid om te keren. Volgens mij Doorn Gezichtslaan, oftewel de plek waar in het verleden ook de BRU-ritten van lijn 50 keerden. Alleen kwamen die van de andere kant en stopten ze na invoering van dat keerpunt niet meer op halte Centrum zelf, Qbuzz-lijn 71 doet dat nu anders en rijdt via een parkeerterreintje bij Doorn, Huis Doorn om te keren.Milco schreef:Even nieuwsgierig... :)
Als lijn 82 vanuit Amersfoort aankomt bij Doorn, Centrum dan moet deze weer keren voor de terugrit. Echter, er is geen rotonde of andere keermogelijkheid in de nabijheid voor zover ik weet.
Weet iemand hoe de (meeste) bussen van lijn 82 keren in Doorn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #12
Vanmiddag zag ik op een nieuwe Traxx dit staan:
Ik neem aan dat de kruisjes betekenen dat deze loc nóg niet toegelaten is voor Belgie, Duitsland en Oostenrijk?
Ik neem aan dat de kruisjes betekenen dat deze loc nóg niet toegelaten is voor Belgie, Duitsland en Oostenrijk?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
En waar is 25 KV gebleven?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
Dat is voor het de rijtuigen bereikt 1500V 50hz geworden. In dit vakje staat namelijk de boordspanning.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #12
Op een foto in Ontwerpen aan het spoor zie ik bordjes op station Utrecht hangen, waarop verwezen wordt naar spoor 1a/b t/m 3a/b, 8a/b tm 14 en 21. Ik kan dat niet rijmen met de sporenplannen die op Sporenplan.nl staan, weet iemand hoe de sporensituatie van Utrecht ergens in de jaren 70 (het jaartal van de foto is onbekend) was?
Re: Korte vragen #12
Even verder gezocht: hier staat een foto van gelijke nummering, gedateerd in 1970.
Re: Korte vragen #12
Wat is het rustig op die foto, die moet haast wel op zondagochtend genomen zijn.
🍉
Re: Korte vragen #12
Op Somda kom ik op 31 dec 2010 een discussie tegen over de hernummering van de sporen op Utrecht CS in de 70-er jaren.
Als ik het goed begrijp waren de buurtsporen (nu 1-4) toen 11-14 genummerd en was 21 een kopspoor aan de oostzijde.
LINK
Als ik het goed begrijp waren de buurtsporen (nu 1-4) toen 11-14 genummerd en was 21 een kopspoor aan de oostzijde.
LINK
Re: Korte vragen #12
Dank voor de link! Ik zal er nog eens induiken, kijken of ik het allemaal ga begrijpen ;-)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 177 gasten