Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Frans F » Wo 29 Okt 2014, 19:22

Ennes schreef:Ik zou je "bijna" willen vragen om eens een poosje mee te lopen!

Toch zit daar ook een oorzaak-gevolg probleem. Veel conducteurs realiseren zich niet dat reizigers zich groen en geel ergeren aan de vele conducteurs die er opzichtig de kantjes vanaf lopen waardoor het respect van veel reizigers voor "de conducteur" ver is gedaald. De kosten van de conducteur zijn een substantieel deel van de prijs die de reiziger betaalt voor zijn kaartje en de reiziger verlangt daarom dat de conducteur net als de machinist zijn werk doet en dat "werk doen" is in de optiek van de reiziger door trein lopen om de kaartjes te controleren en eventuele vragen te beantwoorden.

Ik zat in gisteren in een DDZ6 tussen Nijmegen en Zwolle, twee conducteurs die tijdens de gehele rit nergens te bekennen waren. Vervolgens komt er bij Dieren een oude man naar me toe die naar Enschede moet en vraagt of ik voor hem kan uitzoeken of hij het beste in Zutphen of in Deventer kan overstappen. Op zich geen probleem, maar dan denk ik wel waarom betaal ik eigenlijk voor twee conducteurs?
Laatst gewijzigd door Frans F op Wo 29 Okt 2014, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9552
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Wubbo » Wo 29 Okt 2014, 19:34

Ronaldussen schreef:Een HC laat een trein niet vertrekken, maar start (in mijn beleving) de vertrekprocedure. Het is aan de machinist om uiteindelijk aan de hand van de seinbeelden te bepalen of hij vertrekt ja of te nee. Dat een machinist vertrekt omdat de HC de deuren heeft gesloten, maar het sein nog op rood staat, kun je mijns inziens niet de HC verwijten maar enkel en alleen de machinist. Hij heeft de verantwoordelijkheid om op de seinen te letten en aan de hand daarvan zijn acties te bepalen.
Klopt. Toch is een deel van de stoptonend sein passages te wijten aan een situatie waarbij een conducteur sleutelde terwijl het sein nog rood was, en de machinist vervolgens gaat rijden zonder het sein te checken. Natuurlijk is dat een fout van de machinist, maar waarschijnlijk is een deel van die situaties te voorkomen door de machinist het vertrekproces te laten doen: dan zal hij/zij altijd actiever naar het sein kijken (dat bewijst de huidige praktijk bij eenmansbediening).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25112
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Daniel » Wo 29 Okt 2014, 20:07

Ik heb me lang ingehouden om te reageren, maar begin me nu toch wel een beetje te ergeren aan de reacties van Ennes. Je kunt veel goed blijven praten vanuit het standpunt hoe je het zelf doet/ervaart, maar ik krijg dan toch wel de indruk dat je tot een minderheid onder de conducteurs behoort.
Hoeveel zwartrijders je ook tegen komt en hoe traag het lezen van chipkaarten ook gaat, het blijft naar mijn idee niet goed te praten dat het geregeld voorkomt dat je geen conducteur ziet op het volledige traject van een treinserie in een trein die rijdt met iets als een losse ICM-IV. En hoe vaak ik al niet de HCs bij het instappen uit de achteroplopende cabine zag komen waar ze direct na vertrek weer in verdwenen is ondertussen niet meer te tellen... waarna vervolgens op het volgende knooppuntstation de reizigers het met een kort omroepje door de machinist moeten doen.
Als dat gebeurd doordat ze nog met hun ronde bezig zijn zie ik daar geenenkel probleem in, maar als het komt door drukke gesprekken met hun collega in de cabine notabene naast de microfoon van de omroepinstallatie zittend dan gaat er toch echt wat mis.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Ennes » Wo 29 Okt 2014, 20:34

Daniel schreef:Ik heb me lang ingehouden om te reageren, maar begin me nu toch wel een beetje te ergeren aan de reacties van Ennes. Je kunt veel goed blijven praten vanuit het standpunt hoe je het zelf doet/ervaart, maar ik krijg dan toch wel de indruk dat je tot een minderheid onder de conducteurs behoort.
Hoeveel zwartrijders je ook tegen komt en hoe traag het lezen van chipkaarten ook gaat, het blijft naar mijn idee niet goed te praten dat het geregeld voorkomt dat je geen conducteur ziet op het volledige traject van een treinserie in een trein die rijdt met iets als een losse ICM-IV. En hoe vaak ik al niet de HCs bij het instappen uit de achteroplopende cabine zag komen waar ze direct na vertrek weer in verdwenen is ondertussen niet meer te tellen... waarna vervolgens op het volgende knooppuntstation de reizigers het met een kort omroepje door de machinist moeten doen.
Als dat gebeurd doordat ze nog met hun ronde bezig zijn zie ik daar geenenkel probleem in, maar als het komt door drukke gesprekken met hun collega in de cabine notabene naast de microfoon van de omroepinstallatie zittend dan gaat er toch echt wat mis.

Dan kan je je ergeren aan mijn reacties, maar wat je betoog betreft zijn we vrijwel dezelfde mening toegedaan, ik irriteer me namelijk ook aan die collega´s die hun en vooral mijn baan aan het verklooien zijn, zeker daar waar je over hele trajecten spreekt.

Echter zie en weet ik dat een heel groot deel wel zijn werk doet, en ik erger me er dan op mijn beurt aan dat door sommigen een hele beroepsgroep zonder enige nuance wordt neergezet als luie varkens.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Ronaldussen
Berichten: 3112
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Ronaldussen » Wo 29 Okt 2014, 20:44

Wubbo schreef: Toch is een deel van de stoptonend sein passages te wijten aan een situatie waarbij een conducteur sleutelde terwijl het sein nog rood was, en de machinist vervolgens gaat rijden zonder het sein te checken. Natuurlijk is dat een fout van de machinist, maar waarschijnlijk is een deel van die situaties te voorkomen door de machinist het vertrekproces te laten doen: dan zal hij/zij altijd actiever naar het sein kijken (dat bewijst de huidige praktijk bij eenmansbediening).
En dus ligt de schuld primair bij de machinist en niet bij de conducteur. Als een machinist niet de activiteit/concentratie kan opbrengen om het sein te checken alvorens hij vertrekt, dan is hij absoluut niet geschikt om dit vak uit te oefenen. Dan kun je allerlei trucjes verzinnen om deze manko's te verbergen en/of schuld deels bij een HC neerleggen, maar feit blijft dat hij/zij gewoon deze functie niet kan en mag uitvoeren. :idea:

Je kunt de conducteur hooguit verwijten dat hij te vroeg fluit, (We willen bovendien ook het liefst 100% punctualiteit) maar het blijft de verantwoordelijkheid van de machinist, en van de machinist alleen, om daadwerkelijk te vertrekken!
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Ennes » Wo 29 Okt 2014, 20:50

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang jullie denken dat een gemiddelde controleronde in een IRM VI duurt bij een zitplaatsbezetting van ongeveer 50%, en dan inclusief stationnement, omroep etc.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor WSM » Wo 29 Okt 2014, 20:50

De conducteur mag de vertrekprocedure pas beginnen als het vertrekseinlicht brandt. Conducteurs die door rood sleutelen zijn dus net zo min geschikt voor hun vak.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Ronaldussen
Berichten: 3112
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Ronaldussen » Wo 29 Okt 2014, 20:58

@WSM: Volledig mee eens.

@Ennes: driekwartier tot een uur? Ligt er natuurlijk wel aan of het een knooppuntstation is en/of er tunnels in het traject zitten...
*Doorfietsen maar*

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Klaasje » Wo 29 Okt 2014, 21:41

Dat hangt natuurlijk helemaal af van het type reizigers dat in de trein zit en hoe vaak je stopt. Een VIRM VI die halfvol zit kan je 's ochtends tussen 7 en 8 voor een heel groot deel doen op het stuk Assen-Zwolle bijvoorbeeld terwijl je op een stukje als Schiphol-Duivendrecht niet echt aan controleren toekomt. Dat laatste is ook helemaal niet erg zolang je maar wel toegankelijk bent voor reizigers met een vraag.

Aan de andere kant heb ik wel een beetje het idee dat de vakbond krokodillentranen aan het huilen is. Ja, onregelmatige diensten en het vervelende deel van de reizigers maken het werk zwaar maar voor wat betreft het wc-bezoek is het voor conducteurs veel beter geregeld dan voor buschauffeurs en voor wat betreft het traplopen: Zorgen dat je spieren en conditie in orde zijn en zorgen dat je geen overgewicht hebt scheelt al meer dan de helft. Daar heb je ook zelf een eigen verantwoordelijkheid in.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Ennes » Do 30 Okt 2014, 14:15

Klaasje schreef:Dat hangt natuurlijk helemaal af van het type reizigers dat in de trein zit en hoe vaak je stopt. Een VIRM VI die halfvol zit kan je 's ochtends tussen 7 en 8 voor een heel groot deel doen op het stuk Assen-Zwolle bijvoorbeeld terwijl je op een stukje als Schiphol-Duivendrecht niet echt aan controleren toekomt.

Ik zie op zich het verschil niet, behalve dat het stuk Zl - Asn 3x zo lang is, maar de controle blijft hetzelfde, je komt op dat stuk alleen verder

Dat laatste is ook helemaal niet erg zolang je maar wel toegankelijk bent voor reizigers met een vraag.

De kans om op een VIRM VI gevonden te worden voor een reiziger met een vraag blijft een kans van 1:12 (mits de Hc zich niet verstopt natuurlijk)

voor wat betreft het wc-bezoek is het voor conducteurs veel beter geregeld dan voor buschauffeurs

Wat is er dan beter geregeld? een 3,5 uur op een SLT is zeker geen uitzondering.

en voor wat betreft het traplopen: Zorgen dat je spieren en conditie in orde zijn en zorgen dat je geen overgewicht hebt scheelt al meer dan de helft. Daar heb je ook zelf een eigen verantwoordelijkheid in.

Klopt wat betreft een deel zelf verantwoordelijkheid, echter hebben onderzoeken uitgewezen dat er wel degelijk risicofactoren zijn aan het veelvuldig traplopen en het lopen op een (onverwachts) bewegende ondergrond.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Vinny » Do 30 Okt 2014, 21:44

Ennes schreef:Dan kan je je ergeren aan mijn reacties, maar wat je betoog betreft zijn we vrijwel dezelfde mening toegedaan, ik irriteer me namelijk ook aan die collega´s die hun en vooral mijn baan aan het verklooien zijn, zeker daar waar je over hele trajecten spreekt.

Echter zie en weet ik dat een heel groot deel wel zijn werk doet, en ik erger me er dan op mijn beurt aan dat door sommigen een hele beroepsgroep zonder enige nuance wordt neergezet als luie varkens.

Ik heb zelf het idee dat binnen de NS er weinig doorstorming plaatsvindt naar andere (en eventueel) hogere functies. Volgens mij hebben de vakbonden wel gelijk dat wanneer je nauwgezet het takenpakket opvolgt dat van een conducteur verwacht wordt het best een zware baan is, wat je wellicht niet makkelijk volhoudt van je 18e tot je 65e. Om- en bijscholing lijken mij dan ook toverwoorden. Oudere conducteurs kunnen prima terecht in andere functies, bijvoorbeeld op het kantoor of als servicemedewerker op het station. Dan hoef je niet meer dagelijks de trein door te rennen en zwartrijders in de kraag te vatten, maar kun je gewoon achter een schermpje reizigers voorzien van de juiste informatie. De conducteurs die in deze draad worden weggezet als lui, zijn niet de mensen die hun takenpakket nauwgezet volgen. Dat lijkt me duidelijk ;)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor fogeltje » Vr 31 Okt 2014, 09:27

Ennes schreef:Klopt wat betreft een deel zelf verantwoordelijkheid, echter hebben onderzoeken uitgewezen dat er wel degelijk risicofactoren zijn aan het veelvuldig traplopen en het lopen op een (onverwachts) bewegende ondergrond.

Ik kan me goed voorstellen dat de hele dag, dag in dag uit, door rijdende treinen lopen een behoorlijke moordaanslag op je knieën is.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31497
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Suus » Vr 31 Okt 2014, 09:54

Dat is het ook, en je moet ook niet bang zijn voor blauwe plekken.

Helaas is het ook wel zo dat toch ongeveer de helft van het rijdend personeel overgewicht heeft, dat helpt ook niet mee met gezonde gewrichten.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Ennes » Vr 31 Okt 2014, 17:37

Bee schreef:Dat is het ook, en je moet ook niet bang zijn voor blauwe plekken.

Helaas is het ook wel zo dat toch ongeveer de helft van het rijdend personeel overgewicht heeft, dat helpt ook niet mee met gezonde gewrichten.


Dat klopt, en voor een deel is dat ook te wijten aan de dubbele onregelmatigheid, een goed voedingspatroon is dan ook zeer lastig te volgen. En een ongezond/onregelmatig voedingspatroon is nu eenmaal een van de oorzaken van overgewicht.

Probeer bijvoorbeeld in een week late diensten waarbij de begintijden in een week schommelen tussen 13.00 en 17.00 uur (wat ook geen uitzondering is) maar eens normaal te eten.

los van het feit "wat" te eten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Ennes » Vr 31 Okt 2014, 17:40

Vinny schreef:Oudere conducteurs kunnen prima terecht in andere functies, bijvoorbeeld op het kantoor of als servicemedewerker op het station. Dan hoef je niet meer dagelijks de trein door te rennen en zwartrijders in de kraag te vatten, maar kun je gewoon achter een schermpje reizigers voorzien van de juiste informatie.


Helaas zijn dergelijke functies nauwelijks beschikbaar.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31497
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Suus » Vr 31 Okt 2014, 17:45

Ik ga niet ontkennen dat het met onregelmatige diensten lastiger is om een goed voedingspatroon op te bouwen, maar de vakbond zou zich dan ook kunnen richten op de vetschuur die vermomd gaat onder de naam bedrijfscatering en meer aandacht kunnen vragen voor het bedrijf voor een gezond bewegingspatroon en voedingspatroon.

Sommigen noemen dat betutteling, maar het is duidelijk dat veel mensen niet in staat zijn goede keuzes te maken en dan is van bovenaf ingrijpen noodzakelijk.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2380
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Mr-W » Zo 02 Nov 2014, 08:21

Bee schreef:Ik ga niet ontkennen dat het met onregelmatige diensten lastiger is om een goed voedingspatroon op te bouwen, maar de vakbond zou zich dan ook kunnen richten op de vetschuur die vermomd gaat onder de naam bedrijfscatering en meer aandacht kunnen vragen voor het bedrijf voor een gezond bewegingspatroon en voedingspatroon.

Dat lijkt me inderdaad een goed plan om als NS zijnde meer aandacht aan gezond eten te schenken,ook vanuit de maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Wat staat er eigenlijk op het menu van de bedrijfscatering? Moet ik dan denken aan het smullers assortiment of hebben ze ook gezonde maaltijden ?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31497
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Suus » Zo 02 Nov 2014, 09:27

Nasi, nasi, nasi, nasi, nasi, bami en ohja, nasi. Tenminste, dat is wat ik begreep van het personeel in Eindhoven...
Rame à l'approche

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor hauptbahnhof » Zo 02 Nov 2014, 11:06

Dat is toch geen ongezond eten?

Dacht eerder dat je het over vette happen hebt.

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4452
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Daantje » Zo 02 Nov 2014, 15:50

Eenzijdig is ook ongezond.
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

Ronaldussen
Berichten: 3112
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Ronaldussen » Zo 02 Nov 2014, 15:56

Dat aanbod verschilt sowieso per standplaats/cateraar geloof ik.
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Geert » Zo 02 Nov 2014, 16:03

Met het risico dat ik welwillende conducteurs op hun tenen trap, maar: gisteravond een IC van Den Haag naar Utrecht genomen, losse VIRM-IV, en zeker niet vol. Wel een ruime 10 minuten vertraging doordat de machinist zoek was. Geen servicerondje gezien, laat staan controle. :( Op de terugweg, laatste trein naar Den Haag, een losse ICM-IV en ook zeker niet vol. Ik zat halverwege de trein en ook geen conducteur gezien.

Ik geloof best dat conducteurs wel eens administratie bij moeten werken of gewoon even moe zijn, maar het valt me op hoe vaak je in losse treinstellen met nog geen 50% bezetting geen HC langs ziet komen. En zeker bij een flinke vertraging lijkt een serviceronde me wel het minimale...

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Ennes » Zo 02 Nov 2014, 16:38

Bee schreef:Ik ga niet ontkennen dat het met onregelmatige diensten lastiger is om een goed voedingspatroon op te bouwen, maar de vakbond zou zich dan ook kunnen richten op de vetschuur die vermomd gaat onder de naam bedrijfscatering en meer aandacht kunnen vragen voor het bedrijf voor een gezond bewegingspatroon en voedingspatroon.


Een gezond voedingspatroon? met elke dag je pauze op andere tijden, te weinig tijd om "normaal" te kunnen eten?

Mr-W schreef:Dat lijkt me inderdaad een goed plan om als NS zijnde meer aandacht aan gezond eten te schenken,ook vanuit de maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Wat staat er eigenlijk op het menu van de bedrijfscatering? Moet ik dan denken aan het smullers assortiment of hebben ze ook gezonde maaltijden ?


Ze zijn wel bezig met wat gezondere maaltijden, echter is lang niet op elke schaftlocatie catering, en de openingstijden zijn ook vaak dusdanig dat rijdend personeel er geen gebruik van kan maken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9552
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Wubbo » Zo 02 Nov 2014, 17:15

Ik ben, sinds ik geen onregelmatige diensten meer draai, flink aangekomen. Toen ik onregelmatige diensten draaide bewoog ik namelijk veel meer op mijn werk, en was het inderdaad vaak even snel tussendoor eten. Nu eet ik thuis, eet ik door tot de pan leeg is en zit ik de hele dag op mijn bureaustoel. Onregelmatige diensten zijn dus geen garantie voor zwaarlijvigheid, het is net hoe je er mee om gaat.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vakbond VVMC: Werk Conducteurs wordt te zwaar

Berichtdoor Hainje » Zo 02 Nov 2014, 17:31

Dan is het een kwestie van het volume aan voedsel in de pan aan te passen dat er net voldoende is. :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten