Zijn de NS coulant of niet?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
LeonOVM
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 23:05

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door LeonOVM »

Ik vind de ns niet coulant

Eind vorig jaar was er flinke storm tijdens een rit zoetermeer-Nijmegen en 's middags terug. De kaart van iemand die ik kende had kuren (checkte wel in en uit maar op de een of andere manier pakte de controle apparatuur hem niet, wist die persoon niet vooraf). Onderweg naar Utrecht leverde dit dus een bekeuring op want niet ingecheckt (Ik heb zovaak conducteurs zien bellen of iemand een studenten product had maar volgens de conducteur kon dit niet), en op de terug weg met flinke vertragingen vanuit de storm werd de persoon gewoon de trein uit gezet want 'geen vervoerbewijs'. Hierop heb ik de ns klantenservice gebeld en daarbij werd letterlijk gezegd 'Ja dat is jammer maar het is uw verantwoording die collega heeft goed gehandeld wees blij dat u niet nog een boete heeft gehad', op de vraag hoe het mijn verantwoording kan zijn dat poortjes en kaartlezers hem wel pakken en de handhelds niet werd alleen gezegd 'Ja daar kan ik niets aan doen'. Uiteindelijk via de twitter webcare de boete kwijtgescholden want zagen dat er wel ingecheckt was, maar compensatie of zelfs excuses voor het met extreme storm iemand die wel ingecheckt heeft de trein uit zetten op een vreemd afgelegen station met een volgende sprinter die pas 3 kwartier later kwam tot op de dag van vandaag niet gezien.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door Ennes »

Aking schreef:Nou vind ik die "waarde" ook nog wel twijfelachtig... Hoeveel dagkaarten worden er voor daadwerkelijk die waarde verkocht? :roll:
Misschien dan voortaan een treinreis tevoren reserveren, en dan de daadwerkelijke prijs van een rit met een goede verdeelsleutel delen door het aantal reizigers? Dan hebben we de werkelijke waarde van een treinkaartje.

Die twijfelachtige waarde is gewoon de vastgestelde prijs van een dagkaart vol tarief 2e klas. en daarbij wordt geen rekening gehouden van eventuele actie tarieven.

(Een brood bij de bakker kost ook een x bedrag, en daarbij kan je ook zeggen dat de eigenlijk waarde veel lager ligt omdat dat soort brood de vorige week in de aanbieding goedkoper was.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door Aking »

Bij de bakker is het niet zo dat dat brood bijna elke week wel in de aanbieding is...

Als jij bij de bakker ineens 10 euro voor een brood kwijt bent terwijl je bijna altijd een euro of 3 betaald, trek ik die waarde van 10 euro ook in twijfel...

Daarnaast zul je dan waarschijnlijk ook nog wel een dagje wachten tot je dat brood weer voor 3 euro kunt krijgen...

Blijft mijn vraag staan hoeveel van die kaarten NS voor de "normale" prijs verkoopt, volgens mij zijn dat er namelijk héél weinig...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door Ennes »

LeonOVM schreef:Ik vind de ns niet coulant

Eind vorig jaar was er flinke storm tijdens een rit zoetermeer-Nijmegen en 's middags terug. De kaart van iemand die ik kende had kuren (checkte wel in en uit maar op de een of andere manier pakte de controle apparatuur hem niet, wist die persoon niet vooraf). Onderweg naar Utrecht leverde dit dus een bekeuring op want niet ingecheckt (Ik heb zovaak conducteurs zien bellen of iemand een studenten product had maar volgens de conducteur kon dit niet), en op de terug weg met flinke vertragingen vanuit de storm werd de persoon gewoon de trein uit gezet want 'geen vervoerbewijs'. Hierop heb ik de ns klantenservice gebeld en daarbij werd letterlijk gezegd 'Ja dat is jammer maar het is uw verantwoording die collega heeft goed gehandeld wees blij dat u niet nog een boete heeft gehad', op de vraag hoe het mijn verantwoording kan zijn dat poortjes en kaartlezers hem wel pakken en de handhelds niet werd alleen gezegd 'Ja daar kan ik niets aan doen'. Uiteindelijk via de twitter webcare de boete kwijtgescholden want zagen dat er wel ingecheckt was, maar compensatie of zelfs excuses voor het met extreme storm iemand die wel ingecheckt heeft de trein uit zetten op een vreemd afgelegen station met een volgende sprinter die pas 3 kwartier later kwam tot op de dag van vandaag niet gezien.
Dat een conducteur niet met DUO "kan/mag" bellen voor de geldigheid van een studenten reisproduct ligt niet aan de NS maar aan DUO. (dit is een korte periode mogelijk geweest, en uitsluitend tijdens kantooruren)
Verder veronderstel ik dat hij op de terugweg ook heeft kunnen kiezen voor een kaartje met de wettelijke verhoging. Als achteraf blijkt dat er gewoon een geldig reis product was, dan is er niets aan de hand geweest.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door Ennes »

Aking schreef:....

Daarnaast zul je dan waarschijnlijk ook nog wel een dagje wachten tot je dat brood weer voor 3 euro kunt krijgen...
Tenzij je vandaag honger hebt.
Blijft mijn vraag staan hoeveel van die kaarten NS voor de "normale" prijs verkoopt, volgens mij zijn dat er namelijk héél weinig...
Doet het aantal ter zake? het is gewon de reguliere prijs, of ze er nou 1 of 1.000.000 van verkopen.

Daarnaast hebben de kaartjes tegen een actietarief beperkingen, en de reguliere dagkaarten niet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door marlies »

Gaat er om wat je er aan hebt. En als je al wel een dagkaart voor een tientje kunt kopen bij de grootgrutter die op de kleintjes let op het moment dat je er eentje nodig hebt maakt dat het niet zo belangrijk is dat het ding eigenlijk veel meer waard is. Op dat moment bespaart het jou een tientje en geen 50 euro, die 'reguliere' verkoopprijs is dus niet zo relevant.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door Bakpapier »


Edit: Als ik kijk naar mijn eigen ervaringen op het gebied van coulance kan ik zeggen dat ik zeer correct en coulant behandelt ben. Het is vaak ook hoe jij jezelf opstelt naar het personeel toe. Ben je vriendelijk dan is men veel coulanter dan wanneer je als een botte hark "je recht opeist".
Dit is heel erg waar. Ik was een keer vergeten in te checken, dus ik liep naar de conducteur en zei'oeps ik heb niet ingechekt moet ik eruit?' Maar ze wilde net de deuren sluiten, dus ze zei 'ach u komt zelf naar me toe dus u krijgt geen boete en mag er bij de volgende halte uit'. En dat scheelde wel, want Den Haag Mariahoeve is een beetje de middle of nowhere, en Voorschoten daar komt in ieder geval nog een bus.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door Obus »

Een bloemlezing van mijn eigen ervaringen van de laatste tijd:

*Een oudere man heeft een vrij reizen dag maar heeft niet ingecheckt. Op Zwolle moest hij overstappen, de conducteur vond het prima als hij daar alsnog even incheckte.
*Een Marokkaanse Nederlander heeft geen kaartje gekocht. De conducteur grijpt niet direct in maar belt even verderop (waar ik zit) de politie vanwege een 'bedreigende situatie'. Op het volgende station wordt hij niet zachtzinnig uit de trein gezet. (discriminatie ?!)
*In de snelbus naar Eindhoven zit een man. Hij checkt in Eindhoven in en vervolgt zijn reis. Met andere woorden: hij reist zwart tussen Breda en Eindhoven. De conducteur heeft dit gezien en waarschuwt hem in bijzonder krachtige taal.

Wat betreft de kaartjes: je zou de omzet van de kaartjes moeten delen door het aantal verkochte kaartjes. Dan heb je de daadwerkelijke prijs.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door AppleMoose »

Aking schreef:Ronald, waarom hamer je zo op dat gratis?
Om aan te geven dat hij in mijn ogen voldoende wordt gecompenseerd en dat je ook wel eens tevreden mag zijn met wat je krijgt...
Als ik een vervoerbewijs in mijn bezit heb waarmee ik het RECHT heb om te REIZEN is het van geen enkel belang of ik die gekocht, gekregen of gejat heb.
Indien je het gejat hebt ben je in overtreding (al valt dat moeilijk te controleren maar in dat geval lijkt me al helemaal onredelijk om überhaupt over compensatie te praten...), voor de rest is het niet van belang wat de reisrechten betreft, maar dát staat hier dan ook niet ter discussie.
Ik had een een geldig vervoerbewijs en heb door onwetendheid/fouten van het personeel kosten gemaakt. Ik wil die kosten die ik TEN ONRECHTE heb gemaakt dus terug!
Dat is heel vervelend, absoluut niet zoals het hoort. Dat staat buiten kijf. Maar hij krijgt zijn gemaakte kosten wel terug, namelijk in een vorm van een dagkaart met als bijkomend voordeel dat die (hoogst waarschijnlijk) meer waarde heeft dan de gemaakte kosten. Nogmaals, dat is al meer dan wanneer je in een winkel iets koopt en je door procedure/productiefouten niet (gelijk) gebruik kunt maken van het product.
Dat ze er dan als goedmakertje nog een dagkaart bij doen is leuk, maar niet prioriteit nummer een. Mijn dagje uit is verneukt, dus wie zegt dat ik er überhaupt nog op zit te wachten om weer die kuttrein in te stappen?
Die tweede dagkaart is niet alleen een goedmakertje maar bovenal een compensatie voor de gemaakte kosten. Nogmaals, deze dagkaart heeft waarschijnlijk meer waarde dan de gemaakte kosten. Wil je liever cash terug, prima, maar klaag dáár dan over.
In dat geval is het wel of-of (cash terug of een dagkaart= als soort tegoedbon) en niet en-en (en geld terug en dagkaart).
Als ik iets koop in de winkel wat ik niet kan gebruiken, kan ik ook niet meer eisen dan mijn geld terug danwel een vervangend product, ook al is mijn dag verziekt... Daarom zou dat nú wel kunnen/moeten?
En mocht r nou een of ander treinongeluk gebeuren, hebben de mensen in die trein met een gratis vervoerbewijs dan ook minder rechten?
Nee. Buiten dat dit een geheel andere casus betreft en je daarmee ook hele andere compensatie-/schadeloosstellingsregelingen hebt, heb je in beide casussen geen minder rechten. Dat heb ik ook nergens beweerd...
"ja meneer, u bent uw benen verloren, maar hé, u had een gratis vervoerbewijs. Dus eigenlijk moet u er maar blij mee zijn dat we nog een ambulance voor u gebeld hebben" :')
Leuk geprobeerd, maar totaal niet vergelijkbaar met de casus van meneer. Hij krijgt, naar mijn mening, wel degelijk een afdoende compensatie, alleen jij (en meerdere hier) vinden van niet. Dat kan en mag gewoon, alleen denk ik dat we hierin niet tot overeenstemming zullen raken en dat het mijns inziens dan ook weinig zinvol is om hier veel verder over te discussiëren...

Buiten dit alles, heeft mijn opstelling in deze casus niets te maken met een politieke voorkeur (Thom91 :wink: ), maar ik snap dat het leuk blijft om te proberen iemand op die manier uit z'n tent te lokken. (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door WSM »

Uitgangspunt zou moeten zijn dat als iemand in het bezit is van een geldig vervoerbewijs, maar de conducteur niet van de regels hieromtrent op de hoogte is het volgende gebeurt:
1. boete wordt kwijtgescholden;
2. NS biedt excuses aan;
3. eventuele meerkosten voor extra vervoerbewijzen e.d. worden volledig vergoed;
4. indien de reis niet meer aan de oorspronkelijke bedoeling beantwoordde wordt een vervoerbewijs met gelijke voorwaarden verstrekt;
5. conducteur krijgt een berisping. Bij regelmatige onregelmatigheden volgt uiteraard ontslag.

Ik vind het daarnaast eigenlijk zeer ernstig als iemand die volledig te goeder trouw handelt in feite beticht wordt van een strafbaar feit.

Als mensen niet in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs (vergeten in te checken etc) is dat uiteraard voor eigen risico.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door AppleMoose »

WSM schreef:Uitgangspunt zou moeten zijn dat als iemand in het bezit is van een geldig vervoerbewijs, maar de conducteur niet van de regels hieromtrent op de hoogte is het volgende gebeurt:
1. boete wordt kwijtgescholden;
Gebeurt al. (en terecht!)
2. NS biedt excuses aan;
Lijkt mij het minste wat je kunt doen en gebeurt meestal ook. Of het in deze casus wel of niet is gebeurt is niet met zekerheid te zeggen.
3. eventuele meerkosten voor extra vervoerbewijzen e.d. worden volledig vergoed;
Is in deze casus gedaan doormiddel van het verstrekken van een dagkaart.
4. indien de reis niet meer aan de oorspronkelijke bedoeling beantwoordde wordt een vervoerbewijs met gelijke voorwaarden verstrekt;
In dit geval is er zelfs een product verstrekt met ruimere voorwaarden (voor zover ik dat kan inschatten)
5. conducteur krijgt een berisping. Bij regelmatige onregelmatigheden volgt uiteraard ontslag.
Als NS een klacht krijgt over een conducteur, krijgt deze zeker wat te horen van z'n manager en indien de klacht terecht is volgen er eventuele verdere maatregelen.
Ik vind het daarnaast eigenlijk zeer ernstig als iemand die volledig te goeder trouw handelt in feite beticht wordt van een strafbaar feit.
Mee eens. Mijn ervaring is echter wel zodra de fout helder is bij de klantenservice, dit gewoon correct behandelt wordt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door baladid »

Ik vind dat de NS met twee dagkaarten (over de waarde kun je een lange discussie vervoeren) goedkoop is weggekomen. Hun hebben een geldig contract, dat tussen 10 sreiziger en NS bestond, eenzijdig verbroken. Een is gecompenseerd, negen niet. Hethadden ook tien vrienden kunnen zijn die een reünie hadden - dan helpt een dagkaart ook niet meer veel. Twee groepsretours lijken me een minimum.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door JWM »

De dagkaart die de prullenbak in kon was gratis. Daar krijgt hij een dagkaart voor terug. Helaas heeft hij geld moeten besteden om weer naar huis te kunnen, wat mij betreft biedt die tweede dagkaart daar compensatie voor. Je moet ook ergens tevreden mee kunnen zijn...
Niet mee eens. NS heeft de beste man onnodig met extra kosten opgezadeld, dus dat is wat mij betreft ook datgene wat minimaal terugbetaald moet worden. Als goedmakertje een dagkaart geven is prima, maar dat mag wat mij betreft niet in plaats zijn van het terugbetalen van de extra gemaakte kosten, tenzij dat in goed overleg gaat. Ik mis in het verhaal van treinreiziger.nl dan ook wat die man zelf van deze oplossing vindt.

In z'n algemeenheid vind ik conducteurs op de trein zelfs vaak te coulant. Voorbeeldje, jongen zit met z'n poten op de bank voor hem en de conducteur spreekt hem hier op aan. Conducteur is de coupé nog niet uit of die poten liggen er alweer. Paar minuten later loopt de conducteur weer langs en de jongen krijgt opnieuw een waarschuwing. Op zo'n moment kan je ook gewoon een PV uitschrijven.

Met de klantenservice een jaar of wat terug een minder coulante ervaring. Avond van te voren een E-ticket gekocht (makkelijk te declareren, 's ochtends niet langs de automaat). Bleek de volgende ochtend door een storing het treinverkeer plat te liggen dus zelf maar voor alternatief gezorgd. Keurig briefje naar de klantenservice gestuurd met uitleg en het verzoek dat E-ticket terug te betalen. Kreeg ik een brief terug dat volgens de productvoorwaarden E-tickets niet worden gerestitueerd. Vervolgens maar een Geld-terug-bij-vertraging-formulier ingevuld (gecommuniceerde omreisadvies betekende minstens +60) en toen kreeg ik het wel...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door Ennes »

baladid schreef:Ik vind dat de NS met twee dagkaarten (over de waarde kun je een lange discussie vervoeren) goedkoop is weggekomen. Hun hebben een geldig contract, dat tussen 10 sreiziger en NS bestond, eenzijdig verbroken. Een is gecompenseerd, negen niet. Hethadden ook tien vrienden kunnen zijn die een reünie hadden - dan helpt een dagkaart ook niet meer veel. Twee groepsretours lijken me een minimum.
Zodat de beste man 2x met zijn negen alter ego´s van Emmen naar Amsterdam kon reizen, na de spits?
Nu heeft de man 2x een dagkaart zonder spitsbeperking gekregen, waarmee hij ook naar Vlissingen of Maastricht of weet ik waar kan reizen.

Die meneer heeft namelijk helemaal niets aan 2 groepsretours, daar het geen vriendengroepje betrof.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door Ennes »

JWM schreef: Niet mee eens. NS heeft de beste man onnodig met extra kosten opgezadeld, dus dat is wat mij betreft ook datgene wat minimaal terugbetaald moet worden. Als goedmakertje een dagkaart geven is prima, maar dat mag wat mij betreft niet in plaats zijn van het terugbetalen van de extra gemaakte kosten...
Dus wat jij feitelijk zegt, NS had in plaats van 2 dagkaarten (zonder beperkingen) t.w.v. € 101,60 eigenlijk het door de man aangeschafte kruidvat kaartje t.w.v. € 14,00 moeten vergoeden, en dan was het allemaal prima opgelost.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door JWM »

Dat is het minimale wat NS moet doen ja. Als de gedupeerde het ook prima vindt om in plaats daarvan twee dagkaarten te ontvangen kan dat natuurlijk ook maar zoals gezegd moet zoiets dan wel in overleg gaan. Aangezien dit stukje op Treinreiziger komt is de gedupeerde daar dus niet blij mee, dus geef hem dan gewoon die 14 euro i.p.v. die duurdere dagkaarten. Probleem ook opgelost lijkt mij.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door AppleMoose »

Dus die man wil eigenlijk minder compensatie? Of wil die stiekem nog meer? En twee dagkaarten die samen veel meer waarde hebben dan z'n niet gebruikte product en gemaakte kosten EN nog eens 14 euro terug?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door baladid »

Ennes schreef: Die meneer heeft namelijk helemaal niets aan 2 groepsretours, daar het geen vriendengroepje betrof.
Dus je wilt het niet compenseren omdat het geen vriendengroepje betrof? Groep is groep, lijkt me.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door Zugführer »

Het is eigenlijk gewoon een hele vreemde situatie, omdat het in de praktijk vrijwel niet voor zal komen dat iemand met een groepsretour weg gaat zonder de groep te kennen.
Ik vind een dagkaartje geen vergoeding, ongeacht hoe duur het is. Zoals iemand hierboven al zei, wie zegt dat deze meneer überhaupt nog met de trein wil reizen? Misschien ging hij wel eenmalig een keer met de trein. Hij zou gewoon een acceptabele financiële vergoeding moeten krijgen en dan kan hij zelf bepalen of hij daar een nieuw treinkaartje van koopt of benzine
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door Dagren »

Zugführer schreef:Het is eigenlijk gewoon een hele vreemde situatie, omdat het in de praktijk vrijwel niet voor zal komen dat iemand met een groepsretour weg gaat zonder de groep te kennen.
Ik vind een dagkaartje geen vergoeding, ongeacht hoe duur het is. Zoals iemand hierboven al zei, wie zegt dat deze meneer überhaupt nog met de trein wil reizen? Misschien ging hij wel eenmalig een keer met de trein. Hij zou gewoon een acceptabele financiële vergoeding moeten krijgen en dan kan hij zelf bepalen of hij daar een nieuw treinkaartje van koopt of benzine
Ik vind dit ook niet helemaal een koosjere manier om die groepsretour te gebruiken. Ja, het valt binnen de regels, maar dit zijn ook situaties waardoor regels weer verscherpt worden ten nadele van andere reizigers. Ik denk dat "This is why we can't have nice things" wel van toepassing is hier. :P
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Zijn de NS coulant of niet?

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:Dus die man wil eigenlijk minder compensatie? Of wil die stiekem nog meer? En twee dagkaarten die samen veel meer waarde hebben dan z'n niet gebruikte product en gemaakte kosten EN nog eens 14 euro terug?
Ik heb geen idee wat die wil, ik zeg alleen dat ik vind dat NS minimaal die 14 euro moet terugbetalen. Wat die man zelf redelijk vindt of hoe ruimhartig NS verder wil zijn vind ik niet zo interessant.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten