Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SGM is inderdaad 120 km/h. Maar het verschil tussen 120 en 130 is niet erg groot. Kijk maar naar de marginale reistijdwinst die de snelheidsverhoging op de snelwegen heeft opgeleverd.
Ik ben het ermee eens dat DDZ comfortabeler materieel is dan SGM, maar dat is geen reden om sprinters met DDZ te rijden, want daar is het simpelweg niet voor bedoeld. De enige reden dat het nog steeds gebeurt is dat er niet genoeg spintermaterieel was. Maar nu er heel wat SGM van de Hoekse Lijn is vrijgekomen, gaat dat niet langer op, of in elk geval minder.
Maar even los daarvan, zou ik eerder aan de [serie=Stoptrein|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie] en de [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] denken om DDZ door SGM te vervangen. Daar had namelijk al FLIRT moeten rijden en zolang dat niet kan, voldoet SGM prima.
En verder mag ik hopen dat NS vanaf september zijn zaakjes weer op orde heeft en dat FLIRT dan kan rijden de [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/[serie=Stoptrein|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie], [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] en integraal in de [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie].
Ik ben het ermee eens dat DDZ comfortabeler materieel is dan SGM, maar dat is geen reden om sprinters met DDZ te rijden, want daar is het simpelweg niet voor bedoeld. De enige reden dat het nog steeds gebeurt is dat er niet genoeg spintermaterieel was. Maar nu er heel wat SGM van de Hoekse Lijn is vrijgekomen, gaat dat niet langer op, of in elk geval minder.
Maar even los daarvan, zou ik eerder aan de [serie=Stoptrein|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie] en de [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] denken om DDZ door SGM te vervangen. Daar had namelijk al FLIRT moeten rijden en zolang dat niet kan, voldoet SGM prima.
En verder mag ik hopen dat NS vanaf september zijn zaakjes weer op orde heeft en dat FLIRT dan kan rijden de [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/[serie=Stoptrein|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie], [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] en integraal in de [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie].
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bij hardnekkige storingen mag je de rit afmaken met de ATB uitgeschakeld. Daarna moet het uiteraard wel gerepareerd worden.sven_engelen schreef:Mag de ATB tijdens de dienst überhaupt uit?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarbij toegevoegd moet worden dat met de ATB uit de machinist niet harder mag rijden dan 80 km/h.
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
@starx, de materieelinzet is in de meeste treinseries onveranderd gebleven, omdat de NS zat met de personeelsplanning rond de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]. DDZ vervangen door SGM in de [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/[serie=Stoptrein|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie] is vrij kansloos als er toch voldoende rijvaardig Flirt-materieel beschikbaar is en er toch al plannen zijn om Flirt in de [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/[serie=Stoptrein|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie] te laten rijden. Twee keer kort achter elkaar van materieeltype wisselen, terwijl je het over een paar weken ook in één keer goed kan doen is gewoon niet handig.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom is dat kansloos en niet handig?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is dat niet een interne NS-regel?Z2N schreef:Waarbij toegevoegd moet worden dat met de ATB uit de machinist niet harder mag rijden dan 80 km/h.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die bij NS in de praktijk ook wordt uitgevoerd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De 9405 rijdt wel lekker, maar de ruimte boven tussen de stoelen en het raam is wel even wennen.
Daarnaast hoorde ik geen geluid meer wat je normaal wel in de andere VIRM treinen hoort.
Ten slotte mogen ze wel de Wifi fixen, want dat was echt ruk.
Al met al is het een mooie trein. Lekker modern.
Daarnaast hoorde ik geen geluid meer wat je normaal wel in de andere VIRM treinen hoort.
Ten slotte mogen ze wel de Wifi fixen, want dat was echt ruk.
Al met al is het een mooie trein. Lekker modern.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is volgens mij niet zo dat NS dit allemaal "overkomt". Alle beoogde wijzigingen kon je van mijlenver zien aankomen en de personeelsplanning is gewoon een puinhoop. En er mag dan in jouw woorden genoeg rijvaardig FLIRT-materieel zijn, maar daar heb je helemaal niks aan als machinisten er niet mee mogen rijden.Erno-BE schreef:@starx, de materieelinzet is in de meeste treinseries onveranderd gebleven, omdat de NS zat met de personeelsplanning rond de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]. DDZ vervangen door SGM in de [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/[serie=Stoptrein|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie] is vrij kansloos als er toch voldoende rijvaardig Flirt-materieel beschikbaar is en er toch al plannen zijn om Flirt in de [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/[serie=Stoptrein|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie] te laten rijden. Twee keer kort achter elkaar van materieeltype wisselen, terwijl je het over een paar weken ook in één keer goed kan doen is gewoon niet handig.
Dan blijft dus staan dat er rijvaardig materieel (waar wel machinisten mee mogen rijden) langs de kant staat, terwijl er bij de IC's nog altijd treinen uitpuilen. Dat is niet te verkopen. Zeker niet omdat er al een jaar lang te weinig materieel is. En nu kan het worden opgelost en laat NS het na...
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is ook niet te verkopen dat rijvaardig materieel (gloednieuwe Flirts) aan de kant staan, terwijl andere treinen uitpuilen. Of er machinisten wel of niet mee mogen rijden, doet het er eigenlijk niet zo toe. Rijvaardig materieel=rijvaardig materieel.
Maar ja, de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] valt nog steeds uit, terwijl de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] al sinds januari rijdt over de HSL. Zelfs Abellio, die nog maar amper een week rijdt op Arnhem-Emmerich dat technisch gezien een complex stuk spoor is, doet het beter qua uitval.
Het is zo jammer dat de NS de hele HSL-soap door laat vloeien naar de rest van het Hoofdrailnet, zodat niet alleen de gebruikers van de HSL slachtoffer zijn van wanbeleid.
Maar ja, de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] valt nog steeds uit, terwijl de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] al sinds januari rijdt over de HSL. Zelfs Abellio, die nog maar amper een week rijdt op Arnhem-Emmerich dat technisch gezien een complex stuk spoor is, doet het beter qua uitval.
Het is zo jammer dat de NS de hele HSL-soap door laat vloeien naar de rest van het Hoofdrailnet, zodat niet alleen de gebruikers van de HSL slachtoffer zijn van wanbeleid.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Inderdaad! Abellio doet het stukken beter. Misschien moet NS eens wat tips vragen aan Abellio, of diens moederbedrijf
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zag gisteren de VIRMm voor het eerst en het viel me op dat er een stuuk meer eerste klas en minder tweede klas gekomen is.
Nu is het echter in de tweede klas vaak overvol, terwijl je in de eerste klas zowat een kanon kunt afsteken.
Ik vraag me dus af wat de reden van deze wijziging is. :?
Nu is het echter in de tweede klas vaak overvol, terwijl je in de eerste klas zowat een kanon kunt afsteken.
Ik vraag me dus af wat de reden van deze wijziging is. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik neem aan dat je een VIRMm viertje gezien heb dan. VIRM-IV zat onder het gemiddelde percentage eerste klas, terwijl VIRM-VI boven het gemiddelde zat. Bij VIRMm wordt dit gelijk getrokken waarbij de viertjes dus meer en de zesjes minder eerste klas krijgen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als machinisten nog niet afdoende zijn opgeleid om met nieuwe Flirt-treinen te rijden, dan moeten ze ook met hun tengels van het materieel afblijven. Jammer dat de afdeling commercie het niet kan verkopen, maar in het echte leven gaat het ook zo. Als je een gloednieuwe brommer hebt gekocht maar je hebt nog geen bromfietscertificaat dan moet je nog steeds met je oude roestige fiets naar school.Het is ook niet te verkopen dat rijvaardig materieel (gloednieuwe Flirts) aan de kant staan, terwijl andere treinen uitpuilen. Of er machinisten wel of niet mee mogen rijden, doet het er eigenlijk niet zo toe. Rijvaardig materieel=rijvaardig materieel.
:Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ach de e-bike is een prima alternatief. Op brommers zitten tegenwoordig vooral oudjes met dikke buiken :D .
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat is het percentage waar NS dan op wil uitkomen? In een oude VIRM4 was iets van een kwart van de trein (twee halve bakken) eerste klas. Leek mij wel voldoende.Bemined schreef:Ik neem aan dat je een VIRMm viertje gezien heb dan. VIRM-IV zat onder het gemiddelde percentage eerste klas, terwijl VIRM-VI boven het gemiddelde zat. Bij VIRMm wordt dit gelijk getrokken waarbij de viertjes dus meer en de zesjes minder eerste klas krijgen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Aan de foto's van de VIRMm te zien zitten er dezelfde stoelen in als in de NID. Niet echt comfortabel (veel te rechtop), maar door de rechte rugleuning kunnen er wel meer achter elkaar staan. Wellicht dat de verhouding eerste/tweede klas daardoor niet eens zoveel veranderd is.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een oud viertje had 0,75 bakken eerste klas.VIRM schreef:Wat is het percentage waar NS dan op wil uitkomen? In een oude VIRM4 was iets van een kwart van de trein (twee halve bakken) eerste klas. Leek mij wel voldoende.Bemined schreef:Ik neem aan dat je een VIRMm viertje gezien heb dan. VIRM-IV zat onder het gemiddelde percentage eerste klas, terwijl VIRM-VI boven het gemiddelde zat. Bij VIRMm wordt dit gelijk getrokken waarbij de viertjes dus meer en de zesjes minder eerste klas krijgen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De stoelen in de tweede klas staan niet dichter bij elkaar dan voorheen: de plaatsing klopt nog steeds met de ramen. Het verlies aan plaatsen in de tweede klas wordt wel iets gecompenseerd doordat er meer klapstoelen zijn.sealynx schreef:Aan de foto's van de VIRMm te zien zitten er dezelfde stoelen in als in de NID. Niet echt comfortabel (veel te rechtop), maar door de rechte rugleuning kunnen er wel meer achter elkaar staan. Wellicht dat de verhouding eerste/tweede klas daardoor niet eens zoveel veranderd is.
Bijvoorbeeld op het balkon, tussen de trappen (waar vroeger het liftje zat) zit nu een klapstoel.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: RE: Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vond de stoelen van de DDZ ook te rechtop, maar dat is volgens mij bij de virmm aangepast. Of althans, toen ik er laatst een uurtje in zat, viel het mij niet op.sealynx schreef:Aan de foto's van de VIRMm te zien zitten er dezelfde stoelen in als in de NID. Niet echt comfortabel (veel te rechtop), maar door de rechte rugleuning kunnen er wel meer achter elkaar staan. Wellicht dat de verhouding eerste/tweede klas daardoor niet eens zoveel veranderd is.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een rechtere rugleuning is beter voor je rug, de ideale hoek is daarin circa 100 graden. Dus misschien doet NS dit niet om de reiziger te pesten.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind de stoelen van de VIRMm wel lekker zitten, beter dan van DDZ. Hoe dat precies komt geen idee.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Heb er dinsdag voor het eerst ingezeten. Wat is dat ding verschrikkelijk koud van binnen met die airco. -o-
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is iets waar nog aan gewerkt wordt gelukkig. :)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De VIRMm die ik vanmiddag had was juist erg warm.
Ik vind de VIRMm an sich een verbetering, en de stoelen zitten ook oke, maar op een of andere manier zit ik in een DDZ lekkerder. Maar wellicht is dat vanwege de afstand tussen de stoelen. Ik werk vaak (bijna altijd) op mijn laptop in de trein, maar op de een of andere manier zit ik niet lekker aan het tafeltje in de VIRMm. Het lijkt te laag of net iets te ver weg om lekker te werken, en bij DDZ heb ik daar niet (of minder) last van.
De tafeltjes in de koplopers zijn ook prima om met een laptop op te werken, het enige nadeel daar is dat ze af en toe nogal plakkerig zijn :X
Ik vind de VIRMm an sich een verbetering, en de stoelen zitten ook oke, maar op een of andere manier zit ik in een DDZ lekkerder. Maar wellicht is dat vanwege de afstand tussen de stoelen. Ik werk vaak (bijna altijd) op mijn laptop in de trein, maar op de een of andere manier zit ik niet lekker aan het tafeltje in de VIRMm. Het lijkt te laag of net iets te ver weg om lekker te werken, en bij DDZ heb ik daar niet (of minder) last van.
De tafeltjes in de koplopers zijn ook prima om met een laptop op te werken, het enige nadeel daar is dat ze af en toe nogal plakkerig zijn :X
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten