Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Heeft ddm1niet gewoon nog een pijp het spoor op?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor dagelijks onderhoud zijn servicelocaties gebouwd. deze staan sowieso in Arnhem, Eindhoven, 's-Hertogenbosch, Maastricht, Roosendaal en Zutphen. Dit zijn precies de standplaatsen waar de FLIRT is ingedeeld. DDM1 kan overal wel terecht binnen het inzetgebied.Durashift schreef:Hoe wordt het toilet van een DDM1 dan na een dag werken geleegd?MdJ schreef:Het is het nachtelijke onderhoud (o.a. legen WC's) waardoor inzet elders lastig wordt. DDM1 wordt ook in Maastricht onderhouden, maar rijden in Noord Holland hun reizigersdiensten.
Dit hoort toch bij het schoonmaakproces wat op diverse standplaatsen kan worden uitgevoerd?
Lijkt mij toch wat al te omslachtig om elke nacht alle Flirts naar Maastricht te sturen..
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zijn meerdere locaties waar de Flirt-3 treinen geleegd kunnen wordenDurashift schreef:MdJ schreef:Dit hoort toch bij het schoonmaakproces wat op diverse standplaatsen kan worden uitgevoerd?
Lijkt mij toch wat al te omslachtig om elke nacht alle Flirts naar Maastricht te sturen..
Ja.Aking schreef:Heeft ddm1niet gewoon nog een pijp het spoor op?
Edit: Arrivabas was me voor :)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Oh ja, die pijp natuurlijk. Bedankt voor de antwoorden. :pos:
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5859
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor de meeste NS-treinen dus niet.Durashift schreef:Dit hoort toch bij het schoonmaakproces wat op diverse standplaatsen kan worden uitgevoerd?
De NS-FLIRT is een uitzondering, deze hebben een toilet dat dagelijks geleegd moet worden. Dat is niet ideaal, maar kon blijkbaar niet anders doordat het een spoedbestelling was.
Dit in tegenstelling tot de SNG die bio-toiletten krijgt die maar eens in de circa 6 weken geleegd moeten worden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
-
- Berichten: 6182
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoe zit dan dan met DDZ?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Net als VIRM4 (van 2008-2009) een bioreactor.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
ICM heeft toch, sinds de modernisering, ook een bioreactor?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Alleen de 4 baks ICM heeft een biobak. De 3tjes kwakken alles direct op het spoor
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoe zit het dan met de watervoorraad bij de toiletten met een bio dinges?
Is dat ook een voorraad van 6 weken om de handen te kunnen wassen?
Toiletpapier..
Is dat ook een voorraad van 6 weken om de handen te kunnen wassen?
Toiletpapier..
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wcpapier enzo gaat natuurlijk gewoon tegelijk met de schoonmaak, daar heb je geen speciale servicelocatie voor nodig...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In heb in de machinisten cabine van de treinen van Eurobahn en Westfalenbahn wel eens wc papier tegen de ruiten zien liggen. Zo kan het ook natuurlijk
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Lijkt mij ook. Kennelijk is het afvoersysteem bij de Flirt zodanig dat er een speciaal systeem voor gebouwd is? Het is dus meer dan een vuile cassette voor een schone wisselen?marvinkok schreef:Wcpapier enzo gaat natuurlijk gewoon tegelijk met de schoonmaak, daar heb je geen speciale servicelocatie voor nodig...
Diverse materieelprojecten bij NS
Het systeem in een FLIRT is ongeveer zoals in een touringcar. Het is een opvangbak die op een speciale plek geleegd moet worden in een rioolvoorziening.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In Serbistan doen ze dat gewoon op het perron!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In Serbistan gaat dat op termijn ook gebeuren, aangezien ze lid willen worden van de Europese Unie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gaat wat precies gebeuren?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Afvoeren bij een rioolinstallatie. Milieuwetgeving is een onderdeel van de Europese wetgevingsboeken die een kandidaat-lidstaat moet implementeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Moeten ze wel eerst Kosovo erkennen als onafhankelijke staatSuus schreef:In Serbistan gaat dat op termijn ook gebeuren, aangezien ze lid willen worden van de Europese Unie.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Spanje erkent Kosovo ook niet.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De NS lijkt nu een oplossing te hebben voor het zitplaatstekort in de drukste treinen. ;)
https://speld.nl/2017/08/29/ns-begint-p ... diepingen/
https://speld.nl/2017/08/29/ns-begint-p ... diepingen/
Beul van de blindegeleidelijn
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gister voor het eerst in een Virmm gezeten, maar wat een k*tstoelen zeg :N Irritante bobbel in de rug en de hoofdsteun zit ook veel te laag.
Verder zag de vloer er al behoorlijk afgeleefd uit en plakte het als een malle.
Verder zag de vloer er al behoorlijk afgeleefd uit en plakte het als een malle.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
-
- Berichten: 985
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Toch zit het iets beter dan DDZ naar mijn idee. Ik vind de eerste klas (zowel van DDZ als VIRMm) behoorlijk armoedig. Zitten best hard en de stoelen voelen best goedkoop aan
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zit toch 100x liever op een DDZ-stoel dan een uit een VIRMm. Vooral door de bobbel waar Ronaldussen het over heeft.
🍉
-
- Berichten: 985
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar die DDZ stoelen slijten zo hard, en voelen al behoorlijk doorgezakt. Kan m'n zit er ook niet echt op vinden. Heb daar met VIRMm geen last van, ik merk ook weinig van een bobbel oid.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten