Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jultar
Berichten: 271
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Jultar » wo 19 jun 2019, 20:14

Ach, ik vind het een leuke reden. En anders verzinnen we toch gewoon een nieuwe kleur van de lamp deuren dicht voor de volgende generatie sprinters en dubbeldekkers :)
Wat vinden jullie van pimpelpaars?

Voor de ICNG is het al te laat, die krijgt gewoon een witte lamp.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4559
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Mikos » wo 19 jun 2019, 20:21

Daniel schreef:Dat die gaan knipperen had toch juist te maken met de zichtbaarheid als je tegen de zon in naar een vertreksein staat te kijken als HC?
Ja, natuurlijk, maar op Aking moet je toch niet al te serieus reageren? Ze gaan trouwens vooral voor het schijnen van de zon op het vertreklicht, waardoor het lijkt alsof het vertreklicht brandt, knipperen.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4146
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor cassie127 » wo 19 jun 2019, 21:44

marvinkok schreef:Hebben wel meerdere treinen niet (meer), een groene lamp. Zwenzwoka Flirt bijvoorbeeld ook niet meer, en de eurobahn/abellio Flirt3 ook niet

Bij de eurobahn/Abellio Flirts zitten ze gewoon bij de deur zelf, zover ik me kan herinneren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

dennistd
Berichten: 3426
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor dennistd » wo 19 jun 2019, 21:53

Dit gaat over een groene lamp op de stuurtafel van de machinist :mrgreen:

Bij de deur zelf ziet de machinist ze niet hè :wink:

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4146
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor cassie127 » do 20 jun 2019, 00:14

Haha nee dat snap ik ook wel ja :P

Maar ze hebben weldegelijk nog een groene lamp dus helemaal weg zijn ze niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2364
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor marvinkok » do 20 jun 2019, 07:27

Maar dat is niet de Groene Lamp die bedoeld wordt. Die heeft er weinig mee te maken. Al kun je bij die multicourante Flirts wel bij de deur zelf zien of ie netjes meedoet met de Grünschleife, oftewel de veiligheidsstroomlus, een klein groen vierkant lampje links van de deur. Zodra die lus verbroken is krijg je foutmeldingen en mag je niet rijden.
Voor de machinist geldt ook dat als tijdens het rijden de Groene Lamp (of z'n equivalent) dooft er direct gestopt dient te worden.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14771
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » vr 28 jun 2019, 07:29

Omdat ik SLT zo veel mogelijk probeer te vermijden, zit ik nu pas voor het eerst in een stel met gerenoveerde stoelen. Ik ben niet positief over die stoelen. :N
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Hendrik
Berichten: 2083
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hendrik » vr 28 jun 2019, 10:27

Mogen we ook weten waarom niet?

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 4703
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Ronaldussen » vr 28 jun 2019, 11:12

Het is beleid van NS dat je zo snel mogelijk oprot uit de trein, dus plaatsen ze in elke trein kl*testoelen :Y
*Kabbel kabbel*

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2939
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Nitein-Repart » di 09 jul 2019, 21:24

Ze hebben de stoelen van de SNG juist uit laten testen door de reizigers. Toch hoor ik veel negatieve verhalen over het comfort van de stoelen van de SNG. Ik heb zelf nog nooit in een SNG gezeten, maar ik vind dat best een vreemde gewaarwording.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Post
Berichten: 532
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Post » di 09 jul 2019, 21:28

Tja dat krijg je als je reizigers laat kiezen tussen soortgelijke stoelen. Dan kan dit best het fijnst zittende model zijn, het blijven natuurlijk stoelen die lang mee gaan en weinig kosten. (Alles relatief natuurlijk)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32797
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » di 09 jul 2019, 21:29

Nouja, het kan natuurlijk dat de alternatieven nog slechter zaten dan wat er nu in SNG zit. Dat die als beste uit de test kwamen wil niet zeggen dat ze lekker zaten.
Zelf alleen nog 1e klasse in SNG gezeten, maar het schijnt dat de 2e klasse stoel beter zit dus dat moet ik nog eens proberen. De 1e klasse variant is inderdaad nogal oncomfortabel, zelfs SLT zit nog beter (ook met de nieuwe bekleding, wat qua comfort niet direct een verbetering is).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 522
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor luka23 » di 09 jul 2019, 21:29

Ik vind die SNG stoelen best fijn. Ja, je moet wel rechtop zitten maar je zit dan tenminste wel met een goede houding.
PSA: Links gaan, rechts staan

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32797
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » di 09 jul 2019, 21:32

Het probleem is niet het rechtop zitten, maar bij die 1e klasse stoel zit er een bult in de rugleuning en of je dat comfortabel vindt hangt heel erg van je lichaamsbouw af. Als de holte in je rug op dezelfde plek zit kan dat comfortabel zijn, maar zit die net niet op dezelfde hoogte dan is het hoogst oncomfortabel.

Net zoiets zijn voorgevormde stoeltjes die je in sommige bussen tegenkomt, dat zit ook voor geen meter als je wat breder gebouwd bent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2236
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor julsteren » di 09 jul 2019, 21:34

In een SNG sta ik het liefst. Daarmee belast ik mijn rug het minst.

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 4703
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Ronaldussen » di 09 jul 2019, 21:53

Uitslag van de test door reizigers wordt meegenomen in de beslissing welke stoelen er in de treinen komen. Dat betekent dus niet dat ze een beslissende stem hebben en de uitslag 1-op-1 wordt overgenomen. En het kan inderdaad zijn dat de alternatieven nog slechter waren...
*Kabbel kabbel*

Jultar
Berichten: 271
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Jultar » wo 10 jul 2019, 07:32

Ik vond zelf één van de andere stoelen uit de test fijner.
Dit was echter wel degelijk de keuze van de meeste reizigers, en dat het een goedkope stoel was met eenvoudig onderhoud heeft uiteraard ook wel meegeholpen :)
Ik vind zelf de 2e klas stoelen van SNG beter zitten dan 1e klas, uiteraard omdat die bobbel daar minder aanwezig is en de stoelen (door het ontbreken van de middenarmleuning) breder zijn.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14771
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » wo 10 jul 2019, 18:12

Ik ben goed te spreken over de stoelen in SNG (2e klas) en vind ze beter zitten dan SLT en FLIRT. :pos:
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4146
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor cassie127 » wo 10 jul 2019, 22:27

En dan ben ik weer van dat de stoelen in de NS Flirts beter zitten dan die in de Flirts van Keolis/Abellio. Overigens was tijdens een interview met reizigers in de Keolis trein, naderhand van de uitslag van de OV barometer ook dat het meest gehoorde kritiekpunt... De stoelen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10072
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hainje » wo 10 jul 2019, 22:50

Die stoelen in de 1e klasse van Keolis-Flirts hebben ook een echt megamoeilijk te verzetten rugleuning. Alsof het skai aan de stoel geplakt zit, zo irritant.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

DingeZ
Berichten: 292
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor DingeZ » do 11 jul 2019, 15:01

De vraag is, moet de stoel het best zijn voor de meerderheid van de mensen, of moet de stoel acceptabel zijn voor zoveel mogelijk mensen? Stel dat 55% een stoel A lekker vindt zitten, maar de andere 45% vindt 'm verschrikkelijk en stoel B vindt 40% lekker en 60% acceptabel. Volgens het principe wat gebruikt wordt (voorkeur van de meerderheid) wordt het stoel A, terwijl stoel B voor het geheel beter is. Dat is ook het probleem met de stoelen van de SNG. Ja, de meerderheid (hoeveel weten we niet, kan ook 40% zijn) vond deze het best zitten, maar er is een aanzienlijk deel wat deze stoel verschrikkelijk vindt zitten, veel meer dan gemiddeld.

waldo79
Berichten: 4928
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor waldo79 » do 11 jul 2019, 20:44

Dat is juist het lastige met dat soort onderzoeken, smaak is nogal persoonlijk en uiteindelijk is dat klantenonderzoek maar één van de factoren geweest bij de bestelling van de stoelen.
Mij best :)

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 522
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor luka23 » zo 14 jul 2019, 11:25

Inmiddels ook de eerste klas stoel SNG getest, die eerder genoemde bobbel in de rug is inderdaad niet echt fijn. Sluit me aan bij de mensen die de tweede klas stoelen beter vinden zitten.
PSA: Links gaan, rechts staan

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41378
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » zo 21 jul 2019, 09:54

Op de Twitters kwam ik dit tegen: https://twitter.com/tk_wro/status/11528 ... 21505?s=21

Een ICNG die als deels in definitieve kleurstelling is gespoten.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32797
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » zo 21 jul 2019, 10:58

Gestickerd bij mijn weten, alleen het zwart en de gele neus zijn gespoten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten