Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
ZipperZapper
Berichten: 156
Lid geworden op: Wo 11 Mar 2015, 16:58

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor ZipperZapper » Di 17 Apr 2018, 13:18

Net voor het eerst een (best smerige) SNG in real life gezien, op station Meppel. Keurig voorzien van allerhande A4'tjes als "Test Train. Do not board" etc.

Mooie trein geworden! Fijne afwisseling tussen al het Stadler geweld van de laatste tijd.

Gebruikersavatar
Maurice Hooikammer
Berichten: 796
Lid geworden op: Ma 02 Apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Maurice Hooikammer » Di 24 Apr 2018, 18:14

Weet niet of dit de juiste plek is voor het melden én of dit al oud nieuws is, maar in Zwolle reed net de Virm 8640 (vergezeld door de 9401) langs die geheel gemoderniseerd is als Virmm.
Vooral te vinden op het traject Wezep - Delft

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1216
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor SLToilet » Di 24 Apr 2018, 22:23

Het komt af en toe weleens voor, al zie ik het dan vooral bij Rijden de Treinen o.i.d. omdat twee uit dezelfde serie vrij zeldzaam is als er met VIRM wordt gereisd. Dit neemt in de toekomst echter toe als de opvolgende series ook de werkplaats ingaan. Dan wordt het een uitdaging om twee ouwe bij elkaar te zien.
Instructie: als de deurknop groen wordt je een piepje hoort, kun je gaan drukken. Één seconde normaal drukken is echt voldoende. De knop wordt oranje/rood, vervolgens heel eventjes groen. Dan opent de deur voor je. Nog een prettige reis in de FLIRT!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37544
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Di 24 Apr 2018, 22:51

De 8640 is pas de tweede zesdelige VIRMm en daarmee is de revisie van de 86xx-jes nu definitief gestart. De 8640 heeft vandaag zijn eerste dag in reizigersdienst sinds de revisie.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 636
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: 070
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Stadsbus » Wo 02 Mei 2018, 15:30

NS gaat Vectrons leasen *trein* hier ,hier & hier
Laatst gewijzigd door Stadsbus op Wo 02 Mei 2018, 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2861
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Mr-W » Wo 02 Mei 2018, 15:43

Worden er ook nieuwe wagons aangeschaft?

diederickx
Berichten: 561
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2016, 22:59

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor diederickx » Wo 02 Mei 2018, 16:41

NS doet geen goederenvervoer meer dacht ik.

KM46
Berichten: 11005
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Wo 02 Mei 2018, 16:52

Al jaren niet meer.

Maar een Vectron kan ook gewoon voor een personentrein geplaatst worden hoor. Dat is niet zo moeilijk.

Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 636
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: 070
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Stadsbus » Wo 02 Mei 2018, 16:52

diederickx schreef:NS doet geen goederenvervoer meer dacht ik.

Maar wel de IC naar Berlijn :Y
Mr-W schreef:Worden er ook nieuwe wagons aangeschaft?

DB zou nieuwe wagens kopen, voor binnenlandse & buitenlandse diensten.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2042
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor marvinkok » Wo 02 Mei 2018, 16:54

De laatste keer dat men in wagons van Nederland naar Duitsland ging is toch al zo'n 75 jaar geleden...
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5771
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor dylanwild94 » Wo 02 Mei 2018, 17:35

En vrijdag gaan we o.a. herdenken dat dat gebeurt is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8794
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hainje » Wo 02 Mei 2018, 17:53

marvinkok schreef:De laatste keer dat men in wagons van Nederland naar Duitsland ging is toch al zo'n 75 jaar geleden...

Bakken worden door reizigers toch ook gewoon wagons genoemd?
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
08-09-2018: Trein: 10606,5 km * Bus: 1484,36 km * Metro: 62,2 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 3482
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor trolly » Wo 02 Mei 2018, 18:15

Zeker. "Wagon" is alles wat je achter een lok kan hangen. Met goederenwagons, ook wel goederenwagens of wagens worden getrokken spoorvoertuigen aangeduid die niet bestemd zijn voor het vervoer van passagiers. Wagons of rijtuigen worden door spoorwegbeambten gemeenlijk aangeduid als bakken. Deze zijn bedoeld voor personenvervoer, doch worden door slachtoffers van de NS wel eens met eerdergenoemde (vee)wagens vergeleken.
Laatst gewijzigd door trolly op Wo 02 Mei 2018, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2462
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Nitein-Repart » Wo 02 Mei 2018, 18:29

Mooi dat de 1700 wordt vervangen door Vectrons. Alleen jammer dat de NS geen Vectrons least voor de IC Brussel. Vectron+8x M7-rijtuigen zijn ideaal voor de IC Brussel omdat je dan weer rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel kan rijden. Met enkeldeksmaterieel ben je nog altijd verbonden aan de omweg via de Luchthaven, aangezien enkeldeksmaterieel te weinig capaciteit biedt op Antwerpen-Brussel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

KM46
Berichten: 11005
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Wo 02 Mei 2018, 18:46

In een van de berichten staat dat er 12 nieuwe Vectrons komen. Hoeveel locomotieven van de serie 1700 heeft de NS nu nog rond rijden?

MetroRET
Berichten: 1280
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor MetroRET » Wo 02 Mei 2018, 18:51

8 stuks.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11629
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Wubbo » Wo 02 Mei 2018, 19:00

Erno-BE schreef:Mooi dat de 1700 wordt vervangen door Vectrons. Alleen jammer dat de NS geen Vectrons least voor de IC Brussel. Vectron+8x M7-rijtuigen zijn ideaal voor de IC Brussel omdat je dan weer rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel kan rijden. Met enkeldeksmaterieel ben je nog altijd verbonden aan de omweg via de Luchthaven, aangezien enkeldeksmaterieel te weinig capaciteit biedt op Antwerpen-Brussel.
Dan moet je toch vooral iets aan die rijtuigen doen? De huidige locomotieven kunnen echt wel rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 3489
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Mikos » Wo 02 Mei 2018, 19:10

MetroRET schreef:8 stuks.

Wel meer; alle DD-AR'ren worden ook nog voortgetrokken door de 1700-locs.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5771
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor dylanwild94 » Wo 02 Mei 2018, 19:11

Wubbo schreef:
Erno-BE schreef:Mooi dat de 1700 wordt vervangen door Vectrons. Alleen jammer dat de NS geen Vectrons least voor de IC Brussel. Vectron+8x M7-rijtuigen zijn ideaal voor de IC Brussel omdat je dan weer rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel kan rijden. Met enkeldeksmaterieel ben je nog altijd verbonden aan de omweg via de Luchthaven, aangezien enkeldeksmaterieel te weinig capaciteit biedt op Antwerpen-Brussel.
Dan moet je toch vooral iets aan die rijtuigen doen? De huidige locomotieven kunnen echt wel rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel.
Het is dus ook kul dat de vectrons daarvoor op de BeNeLuxtrein ingezet zou moeten worden. Een traxx kan je ook prima op een M7 koppelen denk ik.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 636
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: 070
Contact:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Stadsbus » Wo 02 Mei 2018, 19:24

Mikos schreef:
MetroRET schreef:8 stuks.
Wel meer; alle DD-AR'ren worden ook nog voortgetrokken door de 1700-locs.

Volgens dit lijstje rijden er nog 8 rond voor NSI, de rest is in dienst voor andere treinen/staat stil/gesloopt.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37544
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Suus » Wo 02 Mei 2018, 19:37

Als DD-AR ergens in de loop van 2019 definitief uit dienst gaat, gaan de bijbehorende locomotieven ook mee. Dan zijn de 8 van NSI de enige die vervanging nodig hebben.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2861
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Mr-W » Wo 02 Mei 2018, 20:44

dylanwild94 schreef:
Wubbo schreef:
Erno-BE schreef:Mooi dat de 1700 wordt vervangen door Vectrons. Alleen jammer dat de NS geen Vectrons least voor de IC Brussel. Vectron+8x M7-rijtuigen zijn ideaal voor de IC Brussel omdat je dan weer rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel kan rijden. Met enkeldeksmaterieel ben je nog altijd verbonden aan de omweg via de Luchthaven, aangezien enkeldeksmaterieel te weinig capaciteit biedt op Antwerpen-Brussel.
Dan moet je toch vooral iets aan die rijtuigen doen? De huidige locomotieven kunnen echt wel rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel.
Het is dus ook kul dat de vectrons daarvoor op de BeNeLuxtrein ingezet zou moeten worden. Een traxx kan je ook prima op een M7 koppelen denk ik.

Alleen kunnen ze dan geen 200 km/h.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13472
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Meltrain » Wo 02 Mei 2018, 21:21

dylanwild94 schreef:
Wubbo schreef:
Erno-BE schreef:Mooi dat de 1700 wordt vervangen door Vectrons. Alleen jammer dat de NS geen Vectrons least voor de IC Brussel. Vectron+8x M7-rijtuigen zijn ideaal voor de IC Brussel omdat je dan weer rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel kan rijden. Met enkeldeksmaterieel ben je nog altijd verbonden aan de omweg via de Luchthaven, aangezien enkeldeksmaterieel te weinig capaciteit biedt op Antwerpen-Brussel.
Dan moet je toch vooral iets aan die rijtuigen doen? De huidige locomotieven kunnen echt wel rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel.
Het is dus ook kul dat de vectrons daarvoor op de BeNeLuxtrein ingezet zou moeten worden. Een traxx kan je ook prima op een M7 koppelen denk ik.

M7 krijgt ook motorrijtuigen, dus een locomotief is sowieso overbodig. ;)
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

KM46
Berichten: 11005
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor KM46 » Wo 02 Mei 2018, 21:38

Wat is een M7?

MetroRET
Berichten: 1280
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor MetroRET » Wo 02 Mei 2018, 21:40

Google, of in dit geval wikipedia, is je vriend. :mrgreen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig)


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 10 gasten