Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Alleen maar mooi... kan de DDZ ook gewoon naar de IC's.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat klopt, het Railmagazine van vorige maand had het over een levensduurverlenging van drie jaar.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat zal wel nodig zijn als overbrugging gedurende de verbouwing van SLT. Op de lange termijn is er met de Flirts en de SNG voldoende materieel om de groei op te vangen.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wanneer moest DDM er ook alweer uit? (DD-AR in principe als wisselgeld SNG in 2018 meen ik mij te herinneren, maar DDM?)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als het SNG up and running is kan DDM1, DD-AR en SGM in theorie buiten dienst. Omdat het SLT echter verbouwd gaat worden is er niet voldoende materieel om te voorzien in de groeiende behoefte, daarom wordt tijdens de verbouwing van het SLT nog SGM-III gebruikt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is dat een soort Nürburgring maar dan voor treinfabrikanten?
Moeten daar alle 118 stellen naar toe of alleen de eerste ivm toelating?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is een soort testcircuit, bestaande uit een grote ovaal: https://www.google.nl/maps/@50.0965727, ... 3.4z?hl=nl\
Daar worden hooguit een paar stellen getest, het overgrote deel zal daarna direct naar Nederland komen.
Dichter bij huis ligt ook zo'n baan, in het Duitse Wildenrath: https://www.google.nl/maps/@51.1152619, ... .11z?hl=nl
Die baan is echter eigendom van Siemens, dus zal een concurrent daar niet snel zijn treinen willen/mogen testen.
Daar worden hooguit een paar stellen getest, het overgrote deel zal daarna direct naar Nederland komen.
Dichter bij huis ligt ook zo'n baan, in het Duitse Wildenrath: https://www.google.nl/maps/@51.1152619, ... .11z?hl=nl
Die baan is echter eigendom van Siemens, dus zal een concurrent daar niet snel zijn treinen willen/mogen testen.
Laatst gewijzigd door dennistd op za 18 mar 2017, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja, zoiets inderdaad. Meestal hoeft er maar een exemplaar heen voor beproevingen, en dan vaak ook alleen als iets echt nieuw-nieuw is. De zoveelste Flirt sturen ze er niet heen.
De klimaatkamer in Wenen is ook zo'n terugkerend dingetje.
De klimaatkamer in Wenen is ook zo'n terugkerend dingetje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ok, duidelijk. Bedankt. :pos:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vanochtend bestond her voorste treinstel van mijn 2129 uit een VIRMm4. Dus die is nu ook buiten aan het spelen.
Helemaal spiksplinternieuw, maar ben niet echt heel erg te spreken over de harde stoelen in de tweede klas.
Helemaal spiksplinternieuw, maar ben niet echt heel erg te spreken over de harde stoelen in de tweede klas.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De 9405 is nu ook in dienst inderdaad
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarschijnijk moeten die stoelen nog wat ingezeten worden?VIRM schreef:Vanochtend bestond her voorste treinstel van mijn 2129 uit een VIRMm4. Dus die is nu ook buiten aan het spelen.
Helemaal spiksplinternieuw, maar ben niet echt heel erg te spreken over de harde stoelen in de tweede klas.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik hoop dat die VIRMm-vernieuwing toch wel in een stroomversnelling komt want ik zit nu in de 9416 maar auw, die piep achterin! En geen klaptafeltjes en niet-verstelbare (of in het midden een gebrek aan) leuningen. Het waren altijd al de meest armoedige IC's die er zijn (met bijgeleverde goedkope uitstraling/kleurtjes/materiaalgebruik, felle lampen, veel te smalle bagagerekken) dus tja. Ze waren nooit bedoeld om helemaal mee naar Limburg of Groningen mee te pendelen en dus krijg ik nu pijn aan 'm kont.
Tijd voor meer luxe. Wanneer is de 9416 aan de beurt?
Tijd voor meer luxe. Wanneer is de 9416 aan de beurt?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als ze gewoon achtereenvolgend werken dan zal het niet lang meer duren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar om nou te zeggen dat de genoemde punten bij de revisie van VIRM verbeteren. Niet bepaald volgens mij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gereviseerd VIRM krijgt in de tweede klas geen middenleuningen, geen verstelbare stoelen, geen grotere bagagerekken en geen gedimde lampen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De SNG op de Ring van Velim, foto via RailMagazine op Facebook :)
Ik doe ook maar wat
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik dacht eerst dat het een heel lomp ding werd. Maar vind hem er zo toch heel nice uit zien!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar de liftschachten voor de Railtender worden wel omgebouwd tot ruimte voor bagage en in dit artikel wordt gesproken over "design LED-lampen die zich aanpassen aan de hoeveelheid buitenlicht".Suus schreef:Gereviseerd VIRM krijgt in de tweede klas (...) geen grotere bagagerekken en geen gedimde lampen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tsja, je zal een LED-lamp in zo'n ding stoppen waar niet aan gedesignd is
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als die lampen zich net zo goed aan het buitenlicht aanpassen als de klimaatregeling aan de buitentemperatuur dan zit je 's avonds in het donker vrees ik
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- AppleMoose
- Berichten: 6032
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die SNG ziet er inderdaad goed uit zo. Treintje ernaast mag er ook wel wezen trouwens.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die gedachte had ik ook, ja :')Daniel schreef:Als die lampen zich net zo goed aan het buitenlicht aanpassen als de klimaatregeling aan de buitentemperatuur dan zit je 's avonds in het donker vrees ik
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 987
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Welke VIRMm's zijn er nu precies in dienst? Alleen de 9405, 9411 en 8637?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ook de 9404 dacht ik
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten