Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hier wel een plaatje van de "restauratie". De "keuken" was een hokje waar je water kon koken, en er zal een koelkast in gezeten hebben. De introductie van de Wagon-Lits-karretjes (later rail tender genoemd) betekende het einde voor deze horacavoorziening.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat was een van deze geweest.Chrysa schreef:Wat gebeurt er met mat64 tegenwoordig? Ik kwam zojuist een kopbak tegen op de A59, tussen knooppunt Zonzeel en Made.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Jemig, dat filmpje: alsof ooit zo'n kloek treinstel niks meer voorstelt qua gewicht.. hoe die kraan ermee omgaat..
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Eigenlijk stelt het ook niets meer voor. De onderdelen zijn er allemaal al uit- en afgehaald, in feite is het enkel nog de carrosserie die over is.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De Buffels worden verhuisd van Nijmegen naar Amsterdam:
https://www.at5.nl/artikelen/198138/buf ... avengebied
https://www.at5.nl/artikelen/198138/buf ... avengebied
Beul van de blindegeleidelijn
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Werd tijd. In de nieuwste Railmagazine werd al gemeld dat de sporen die tot voor kort bezet werden door DDM-materieel en 1700-locs, werden vrijgemaakt voor de DM 90-stellen. De meeste 1700-locs die daar stonden zijn naar de sloper gebracht, het overige materieel is naast de sporen geplaatst.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgende maand zou de ICNG te bewonderen moeten zijn.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS denkt na over een nieuwe dubbeldekker-IC, die in 2027 zou moeten instromen:
https://www.treinreiziger.nl/ns-denkt-n ... eldekkers/
Nu is het idee van verhoogde vierzits wel interessant voor bagage-opslag, maar hopelijk gaan ze niet teveel hobbyen met het interieur en zo het aantal zitplaatsen verminderen.
https://www.treinreiziger.nl/ns-denkt-n ... eldekkers/
Nu is het idee van verhoogde vierzits wel interessant voor bagage-opslag, maar hopelijk gaan ze niet teveel hobbyen met het interieur en zo het aantal zitplaatsen verminderen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als je een enkeldeks trein maakt, heb je toch ruimte genoeg voor bagagerekken zou ik zeggen. ICM, ICR, past prima.
Om iets onder de stoel kwijt te kunnen is wel handig, hoef je niet te tillen, maar in het plaatje zit je dan op een soort barkruk (bank). Is dat wel verantwoord bij hoge snelheden? Als er abrupt geremd wordt, vlieg je de hele coupé door.
Om iets onder de stoel kwijt te kunnen is wel handig, hoef je niet te tillen, maar in het plaatje zit je dan op een soort barkruk (bank). Is dat wel verantwoord bij hoge snelheden? Als er abrupt geremd wordt, vlieg je de hele coupé door.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In een vierzits zou dat volgens mij wel moeten kunnen: dan vlieg je tegen de bank tegenover je.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dit vind ik wel een hele vreemde uitspraak. Juist op de HSL-Zuid zou dat geen probleem moeten zijn, daar ligt een zetteingsvrije plaat onder.“Omdat we op de HSL-Zuid niet met dubbeldekkers willen rijden. Nederland heeft op veel plaatsen een slappe bodem. We willen de combinatie van het hoge gewicht van een dubbeldekker en hoge snelheden vermijden.”
Op traditionele trajecten die wél verzakken rijden ondertussen gewoon dubbeldekkers. Die straks dus worden vervangen door nieuwe dubbeldekkers.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geen zorgen, ook de HSL verzakt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De HSL is te licht onderheid. Ook de ICNG zit eigenlijk al zo goed over de limiet qua aslast.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vanavond eens treininterieurs wezen testen in Culemborg. 1e klas WeekendVrij was ook geldig in de mockup , dus mocht die testen als enige in mijn tijdvak...
Prima stoeltjes trouwens, zaten alleen wat kort op de tafel dus dat was mijn grootste minpunt voor op het prikbord.
Prima stoeltjes trouwens, zaten alleen wat kort op de tafel dus dat was mijn grootste minpunt voor op het prikbord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zijn dit niet gewoon VIRM-stoelen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Daar leken ze wel verdacht veel op ja, maar dan wel met het comfort van de oude VIRM1/2 stoelen en niet die harde van VIRM4.
Alleen aanmerkelijk grotere tafels en zijdelings langs het raam werkplekken die wat krap zaten (vallen buiten de foto). Die werkplekken waren ook de enige plekken met stopcontact trouwens.
Alleen aanmerkelijk grotere tafels en zijdelings langs het raam werkplekken die wat krap zaten (vallen buiten de foto). Die werkplekken waren ook de enige plekken met stopcontact trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS heeft een paar honderd vaste reizigers uitgenodigd voor bepaalde dagen. De mock-ups zijn niet openbaar toegankelijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Oftewel: reizigers die lid zijn van het NS Panel.ArrivaBas schreef:NS heeft een paar honderd vaste reizigers uitgenodigd voor bepaalde dagen. De mock-ups zijn niet openbaar toegankelijk.
Zelf was ik er dinsdag en toen zaten er heel andere stoelen, die iets meer ondersteuning gaven aan mijn hoofd. Ze zaten wel lekker comfortabel, maar die tafels mogen wel de mogelijkheid krijgen om ze om te klappen zodat reizigers makkelijker konden in-/uitstappen. Ook mag er iets meer kleur er in komen. -o-
Verder heb ik een nieuw ezelsbruggetje bedacht voor de vernieuwde klassen: lichte modus = 2e klas, donkere modus = 1e klas.
Laatst gewijzigd door omaylie op vr 06 mar 2020, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gezien de grootte van de groep vanavond (man of 6) en dat men achter elkaar doortest in tijdvakken van een half uur een week lang denk ik dat het wel meer reizigers zijn geweest dan ArrivaBas noemt.
Overigens is er een simpele manier als je ooit een keer mee wilt doen: aanmelden bij het NS Panel. Via die weg kreeg ik althans de uitnodiging om m'n beschikbaarheid op te geven en uiteindelijk ook een moment waarop ik ingedeeld was.
Overigens is er een simpele manier als je ooit een keer mee wilt doen: aanmelden bij het NS Panel. Via die weg kreeg ik althans de uitnodiging om m'n beschikbaarheid op te geven en uiteindelijk ook een moment waarop ik ingedeeld was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik ben lid van bij de NS Panel, maar ik heb helegaar niks gekregen -o-
Dat dus! :YHainje schreef:Kudtns -o-
-
- Donateur
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Niet helemaal, ik heb geen uitnodiging gehad, maar ben natuurlijk wel panellid. Misschien hebben ze mij niet uitgenodigd omdat ik vorig jaar al in de VR mock-up voor deze mock-up stond.omaylie schreef:Oftewel: reizigers die lid zijn van het NS Panel.ArrivaBas schreef:NS heeft een paar honderd vaste reizigers uitgenodigd voor bepaalde dagen. De mock-ups zijn niet openbaar toegankelijk.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik had wel een uitnodiging gekregen, maar ben niet gegaan. Wel iets nuttigs t.o.v. de gebruikelijke vragenlijsten van bij welke winkeltjes heb jij iets gekocht/hoe was de reisinformatie?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom in Culemborg eigenlijk?Hainje schreef: (..) waar in Culemborg?
Is de testlocatie bij één van de meubelbedrijven aldaar?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten