Kan ik mij wel voorstellen. Hoeft de verplichte (herfst/winter) koppeling met de 3'tjes ook niet meer plaats te vinden.jelmerrr schreef:Weet iemand hier of het klopt dat het SGMm-2 spuk er al uit gaat dgrl 2018? Dus dat alleen de 3tjes nog over zijn in januari 2018
Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een technische revisie; onderdelen vervangen die aan vervanging toe zijn, om de treinstellen nog een aantal jaren door te kunnen laten rijden, zodat ze aan alle termijnen voldoen om te kunnen blijven rijden en niet aan de kant moeten omdat ze een wettelijke termijn hebben overschreden.Wageningen1998 schreef:Wat houdt die revisie precies in? Nieuw interieur/reisinformatieschermen etc?
Stellen die op de lijst staan om te verdwijnen worden echt niet voorzien van een nieuw interieur of anderszins, dat zou kapitaalvernietiging zijn. Alsof je weet dat je over 3 jaar een nieuwe auto gaat kopen, omdat de huidige gewoon op is, maar je er dan toch een nieuwe bekleding in laat zetten. Beetje zonde van het geld.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Kleine update VIRMm: 9468 klaar om de dienst op te gaan en 9423 is nu in revisie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die rijdt al sinds donderdag ;-)
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Edit: 9468 rijdt al sinds donderdag
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het ICR was net klaar in Onnen met de volwielen, maar schijnt weer terug te mogen voor aanpassingen aan de elektrische installatie. Dus I6/I10 zal na volgende week wel weer te zien zijn in Nederland :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vraagje, weet iemand waar de sng's worden ingezet? Ik weet dat ze o.a. De dd-ar stellen moeten vervangen die als sprinters worden gebruikt, geld dit dan ook voor de sprinter vanaf Apeldoorn naar het oosten (almelo, hengelo en/of enschede)? Hier rijden die oude ransbakken al een flinke tijd.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is nog niet bekend, voorlopig is er nog geen stel in Nederland. Uiteindelijk zullen ze SGM en DDAR vervangen, maar dat kan rechtstreeks of door het doorschuiven van SLT.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is er al een datum bekend wanneer het eerste stel naar Nederland komt?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zat gisteren in een VIRMm4 in de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]. Het viel mij op dat toen de HC omriep, er gedurende de omroepen een pieptoon te horen was. Is bij de revisie de omroepinstallatie wel meegenomen?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SGM zou nog even blijven. En ik vermoed dat dat is om het tekort van de SLT op te vangen als daar de wc's ingebouwd gaan worden.Wubbo schreef:Dat is nog niet bekend, voorlopig is er nog geen stel in Nederland. Uiteindelijk zullen ze SGM en DDAR vervangen, maar dat kan rechtstreeks of door het doorschuiven van SLT.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De proefserie (althans dat is wat ik vernomen heb) moet gaan rijden op Gvc-Gdg die dan losgekoppeld gaat worden van de sprinter Gvc-Ht.Mdk schreef:Vraagje, weet iemand waar de sng's worden ingezet? Ik weet dat ze o.a. De dd-ar stellen moeten vervangen die als sprinters worden gebruikt, geld dit dan ook voor de sprinter vanaf Apeldoorn naar het oosten (almelo, hengelo en/of enschede)? Hier rijden die oude ransbakken al een flinke tijd.
Ook heb ik gehoord dat de sprinter Apeldoorn-Almelo/Enschede vanaf december weer met SGMm gaat rijden
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja, ze gaan rijden op de huidige [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle6800[/serie], en als ze defect gaan kunnen ze naar het dan net gerenoveerde Leidschendam gaan.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Enig idee wat er met de rest van de 118 treinen gaat gebeuren? Zoveel dd-ar' s rijden er volgensmij niet, en de SGMm's lijken me daarna een logische vervolgstap (los van de reizigersgroei opvangen natuurlijk).
Wat betreft de sprinter vanaf Apeldoorn, daar heb ik voor de vakantie een paar keer een SGMm richting het oosten zien staan. Ik weet echter niet of dit puur incidenteel is, of dat het iets te maken heeft met de situatie vanaf december. Ik hoop wel dat die SGMm's wel zo snel mogelijk weer van het traject verdwijnen. Dit zou ten goede komen van de reizigersvraag op dit traject. Ik hoor momenteel dat veel mensen de trein niet nemen door het verschrikkelijk oncomfortabele en vieze materieel dat er op rijdt, en dit zal met SGMm's niet verbeteren.
Zijn overigens alle NS flirts al geleverd? Zo ja blijven ze dus alleen in het zuiden en zuid-oosten van het land rijden? (excl. Die ene r-net lijn natuurlijk)
Bij twijfel altijd klagen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja, die is meegenomen (in de cabine van VIRM zit nu vgm zelfs een regelknop voor het volume). Als je het stelnummer hebt moet je het vooral doorgeven voor het grote plakboek van Mikos, al kan bij het omroepen op het balkon altijd een piep voorkomen door het Echoën van de omroep.VIRM schreef:Ik zat gisteren in een VIRMm4 in de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]. Het viel mij op dat toen de HC omriep, er gedurende de omroepen een pieptoon te horen was. Is bij de revisie de omroepinstallatie wel meegenomen?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ah, ik heb het stelnummer niet genoteerd. Volgende keer inderdaad wel even doen voor het grote boek van Sint Mikolaas. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
1. Waarschijnlijk gaan ze wel weer hier in het oosten rijden (SGMm)Mdk schreef:
Enig idee wat er met de rest van de 118 treinen gaat gebeuren? Zoveel dd-ar' s rijden er volgensmij niet, en de SGMm's lijken me daarna een logische vervolgstap (los van de reizigersgroei opvangen natuurlijk).
Wat betreft de sprinter vanaf Apeldoorn, daar heb ik voor de vakantie een paar keer een SGMm richting het oosten zien staan. Ik weet echter niet of dit puur incidenteel is, of dat het iets te maken heeft met de situatie vanaf december. Ik hoop wel dat die SGMm's wel zo snel mogelijk weer van het traject verdwijnen. Dit zou ten goede komen van de reizigersvraag op dit traject. Ik hoor momenteel dat veel mensen de trein niet nemen door het verschrikkelijk oncomfortabele en vieze materieel dat er op rijdt, en dit zal met SGMm's niet verbeteren.
Zijn overigens alle NS flirts al geleverd? Zo ja blijven ze dus alleen in het zuiden en zuid-oosten van het land rijden? (excl. Die ene r-net lijn natuurlijk)
2. Alle FLIRTs zijn er. Ze blijven ook in het zuiden rijden (4400/9600/7600/7500/5200/6400/6600/5900). De laatste twee moeten nog gebeuren.
Laatst gewijzigd door jelmerrr op ma 21 aug 2017, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie], jelmerrr. De [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] rijdt langs Schiphol.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik denk dat je de 5900 bedoelt, in plaats van de 5800. Die laatste rijdt namelijk op Hoofddorp-Amsterdam.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor zover ik weet zijn alle Flirts geleverd. Omdat ze in Mt worden onderhouden zullen ze in het zuiden blijven rijden.Mdk schreef: Zijn overigens alle NS flirts al geleverd? Zo ja blijven ze dus alleen in het zuiden en zuid-oosten van het land rijden? (excl. Die ene r-net lijn natuurlijk)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is het nachtelijke onderhoud (o.a. legen WC's) waardoor inzet elders lastig wordt. DDM1 wordt ook in Maastricht onderhouden, maar rijden in Noord Holland hun reizigersdiensten.
Bij twijfel: gebruik beton.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
DD-Ar vervangen is bijzaak, het hoofddoel is de vervanging van SGMm.Mdk schreef:Enig idee wat er met de rest van de 118 treinen gaat gebeuren? Zoveel dd-ar' s rijden er volgensmij niet, en de SGMm's lijken me daarna een logische vervolgstap (los van de reizigersgroei opvangen natuurlijk).
Het ligt voor de hand dat SGMm nog even in dienst blijft, tot alle SNG's zijn ingestroomd en betrouwbaar zijn bevonden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En van het SGM blijven juist de drietjes langer rondrijden, de tweetjes gaan wel aan de kant. Een en ander heeft te maken met de magneetremmen die wel op de drietjes zitten en niet op de tweetjes.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ook ik maak (zeker op mobiel) wel eens typefoutenArrivaBas schreef:De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie], jelmerrr. De [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] rijdt langs Schiphol.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoe wordt het toilet van een DDM1 dan na een dag werken geleegd?MdJ schreef:Het is het nachtelijke onderhoud (o.a. legen WC's) waardoor inzet elders lastig wordt. DDM1 wordt ook in Maastricht onderhouden, maar rijden in Noord Holland hun reizigersdiensten.
Dit hoort toch bij het schoonmaakproces wat op diverse standplaatsen kan worden uitgevoerd?
Lijkt mij toch wat al te omslachtig om elke nacht alle Flirts naar Maastricht te sturen..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 179 gasten