Diverse materieelprojecten bij NS
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja er zijn wel meer routes mogelijk, maar over het algemeen kiest men voor dit soort transporten (met name omdat je met de koppelwagens zit) een route zonder kopmaken.
En dan lijkt vanaf Bad Bentheim via Zwolle en de Hanzelijn me een stuk logischer dan het enige andere kopmaakvrije alternatief: dat zou namelijk via Utrecht, 's-Hertogenbosch, Breda, Rotterdam en Leiden zijn en dat gaat niet want op die route zijn werkzaamheden
En dan lijkt vanaf Bad Bentheim via Zwolle en de Hanzelijn me een stuk logischer dan het enige andere kopmaakvrije alternatief: dat zou namelijk via Utrecht, 's-Hertogenbosch, Breda, Rotterdam en Leiden zijn en dat gaat niet want op die route zijn werkzaamheden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mag zo'n Koppelwagen wel over de Hanzelijn? Is dat niet allemaal #veiligheidsjihad-unproof enzo? :o
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Koppelwagens maakt toch niet zoveel uit... Die zitten gewoon op een normale manier aan de loc vast, 't is niet veel anders dan een "gewone" goederentrein die kop moet maken...Daniel schreef:Ja er zijn wel meer routes mogelijk, maar over het algemeen kiest men voor dit soort transporten (met name omdat je met de koppelwagens zit) een route zonder kopmaken.
En dan lijkt vanaf Bad Bentheim via Zwolle en de Hanzelijn me een stuk logischer dan het enige andere kopmaakvrije alternatief: dat zou namelijk via Utrecht, 's-Hertogenbosch, Breda, Rotterdam en Leiden zijn en dat gaat niet want op die route zijn werkzaamheden
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Overigens blijkbaar net gemis dat ding, ik reed met de 20374 er precies voor _O-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mwoh, iets meer rangeren aangezien je de koppelwagens op een of andere manier aan de andere kant van de loc moet zien te krijgen. Al lijkt het op de foto van DSO dat er ook wat koppelwagens aan de achterkant van de trein hangen. maar dan nog is Utrecht Centraal niet echt een handig station om de loc om te laten lopen.marvinkok schreef:Koppelwagens maakt toch niet zoveel uit... Die zitten gewoon op een normale manier aan de loc vast, 't is niet veel anders dan een "gewone" goederentrein die kop moet maken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor de liefhebbers wat tijden trouwens...
"RXP 9901 met koppelwagens + ICNG 3108 + koppelwagens + remwagens om 18:12 uit Oldenzaal richting Deventer (19:22), Zwolle (19:46), Lelystad (20:32) en Watergraafsmeer (21:15)"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ze rijden mede daarom ook eigenlijk altijd met koppelwagens voor en achter...
Al kan het goed zijn dat het te transporteren treinstel zonder remmen meereist, en dan móet er wel een wagen achterop omdat het laatse deel van de trein nooit ongeremd mag zijn...
Al kan het goed zijn dat het te transporteren treinstel zonder remmen meereist, en dan móet er wel een wagen achterop omdat het laatse deel van de trein nooit ongeremd mag zijn...
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zal het anderhalfmeter-instappen langzamer duren met de enkelbladsdeuren?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tegen de tijd dat dat spul in dienst is is dat hele anderhalvemetercircus al lang voorbij joh :Y
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En de deuren zijn even breed als twee normale deuren.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En er is eenrichtingverkeer, niemand reist meer met de trein en iedereen is dood *O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mag ik dan als haunted train ghost voor eeuwig met de trein reizen? *O* *O* *O*
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor de liefhebbers, een filmpje en twee foto's in Wierden gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=Aoy_KaNRYHs
https://flic.kr/p/2j4Udqd
[/url]https://flic.kr/p/2j4SG66
https://www.youtube.com/watch?v=Aoy_KaNRYHs
https://flic.kr/p/2j4Udqd
[/url]https://flic.kr/p/2j4SG66
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ga er maar vanuit dat je wordt bijgezet in het spoorwegmuseum *O* *O* *O*Aking schreef:Mag ik dan als haunted train ghost voor eeuwig met de trein reizen? *O* *O* *O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Kopmaken op Maarn Goederen is ook nog een optie (alhoewel niet logisch als je naar Amsterdam wil). Meerdere goederentreinen tussen Coevorden/Bad Bentheim en Rotterdam hebben dat vandaag gedaan.Daniel schreef:...maar dan nog is Utrecht Centraal niet echt een handig station om de loc om te laten lopen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar deze is ondertussen al bij Lelystad dus inderdaad via Flevolijn. Deze hoeft ook niet naar Rotterdam dus daarom is dit ook veel makkelijker.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat me trouwens wel opvalt als breuk met het verleden op diverse foto's: de 1e klasse rijtuigen zijn verder niet herkenbaar door een extra blauwe streep. Al scheelt het wel dat de stellen soort van symmetrisch zijn waardoor de A-bak altijd in het midden zit, tenminste, bij het nu de grens over gekomen vijfje wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bij de 8-delige ICNG treinstellen zit de 1ste klas iets voor en iets achter de middelste bakken, mocht deze tekening kloppen tenminste. De plekken van de 1ste klas zijn wel symmetrisch maar niet in het midden. Nu maar hopen dat die extra streep er nog wel komt bij de 1ste klas, anders gaat het een stuk moeilijker worden om de 1ste klas te vinden.
Laatst gewijzigd door Stadsbus op za 23 mei 2020, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vandaar ook dat ik tussen haakjes schreef dat het niet logisch wasjelmerrr schreef:Maar deze is ondertussen al bij Lelystad dus inderdaad via Flevolijn. Deze hoeft ook niet naar Rotterdam dus daarom is dit ook veel makkelijker.
@Daniel
Niet geheel symmetrisch, ik weet niet of de assen jou (of iemand anders natuurlijk) al zijn opgevallen, het zijn namelijk niet allemaal jacobsdraaistellen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De assen zijn me niet opgevallen nee, ik zag het namelijk in een filmpje waarin de ICNG langs een perron rijdt Maar inderdaad niet 100% symmetrisch want hoewel de middelste bak van een vijfje een A-bak is heeft het betreffende stel ook een AB-bak (Bak C2 in jouw plaatje).
Al is dat dan toch weer soort van wel symmetrisch, gezien bak C2 langer is dan bak H2.
Al is dat dan toch weer soort van wel symmetrisch, gezien bak C2 langer is dan bak H2.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De allereerste spoorwegovergang na de grens is https://goo.gl/maps/BLbGkdaCFgBE9aBY9.Jultar schreef:Hahaha, wie gaat de primeur hebben op Nederlands grondgebied? :-)
Ik zie de foto's hier graag verschijnen :-)
Daar maakte ik deze foto, dit is 566 meter na de grens, kans is groot dat ik dus de eerste was :D
Meer foto's? Jazeker!
Hier kwam de BR111 van railadventure aan te Bad Bentheim.
Aan de haak dus de ICNG 3108, de allereerste die Nederlands grondgebied heeft bereikt, en wat is ie mooi zeg *trein*
En om het af te leren nog een keertje in Borne.
Natuurlijk ook bewegend beeld! https://youtu.be/7h1_rQp8FWg, neem gerust een kijkje! :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Heel erg tof om nu eindelijk beelden te zien van zo'n ding in Nederland na al het werk dat de afgelopen jaren verzet is. Dank!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mij was wel een in verhouding erg lange bakovergang opgevallen zonder draaistel, maar ik had nog geen schema gezien hoe de stellen opgebouwd zijn. Dank daarvoor!Gebruikersnaam schreef:Niet geheel symmetrisch, ik weet niet of de assen jou (of iemand anders natuurlijk) al zijn opgevallen, het zijn namelijk niet allemaal jacobsdraaistellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten