Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Beetje jammer van het uitzicht op de servicekast...

Zo te zien zijn dezelfde stoelen gebruikt als in de R-NET FLIRT, maar dan met een leren bekleding.
Wordt sowieso nog een hele toer om die servicekast te bereiken, moet eerst die hele stoel verwijderd worden. :')
🍉
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door katvis »

Stadsbus schreef:Hier een filmpje van het interieur en exterieur: https://www.youtube.com/watch?v=B3RwfgVGwuQ
Mooie trein! Maar ergens vind ik hem als een metro ogen en klinken :roll:
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

De stoelen zitten nog een beetje hard, maar ik vind ze wel comfortabel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door koekje »

Hainje schreef:
Suus schreef:Beetje jammer van het uitzicht op de servicekast...

Zo te zien zijn dezelfde stoelen gebruikt als in de R-NET FLIRT, maar dan met een leren bekleding.
Wordt sowieso nog een hele toer om die servicekast te bereiken, moet eerst die hele stoel verwijderd worden. :')
Valt wel mee. Dat privézitje heb je alleen in de extra bak die een 4'tje heeft. Er zit verder weinig boeiends achter die kleppen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door julsteren »

Ik heb gisteren een ritje (Hlm-Gvc-Hlm-Gvc-Hlm) gemaakt met de SNG, ik moet eerlijk bekennen, het is een prachtig mooie trein, het niveau van uitstraling en comfort evenaart met de FLIRT, en is erg denigrerend ten opzichte van de SGM en de SLT. De stoelopstelling is prima, goede verhouding tussen coach en vis-a-vis, het toilet is zeer ruim, het veiligheidsgevoel is hoog door de vele zichtbare camera's en ten slotte zijn de stoelen prima te doen voor ritten tot een uur (dat ik er 4 uur in heb gezeten voelde ik op het laatst wel, dan is het balkon van een overvolle VIRM heel comfortabel).

Ik heb natuurlijk ook een hoop beeldmateriaal bij elkaar geraapt, en die gemonteerd tot een filmpje: https://youtu.be/HVmzttX3l5w

Afbeelding

Afbeelding
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door katvis »

Ik denk ook niet dat de SNG's zijn bedoeld om er 4 uur lang in te zitten :P
PSA: Links gaan, rechts staan
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door julsteren »

Dat is een LINT ook niet, toch zijn er mensen die de hele 5 uur in een LINT op de RE4 van Lübeck naar Szczecin afleggen :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

De pers was op bezoek bij de productielijn van de ICNG in Polen: https://www.bndestem.nl/breda/komt-de-v ... ~a08960c3/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Ik zie nu SLT 2606, die blijkbaar ook al voorzien is van een toilet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door mijack1985 »

NS besteld 88 extra Sprinters volgens NOS.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Ik snap dat Van Boxtel tegen de drukte wil vechten, maar waar wil NS in vredesnaam al die 395 sprintertreinstellen (SLT+SNG+FLIRT) inzetten, of überhaupt opstellen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

Vergeet PHS niet voor Gvc-Ddr, Ut-Vndc/Ed & Ut-Wd.

En eventueel de spitsdiensten naar Hd.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Ik snap dat Van Boxtel tegen de drukte wil vechten, maar waar wil NS in vredesnaam al die 395 sprintertreinstellen (SLT+SNG+FLIRT) inzetten, of überhaupt opstellen?
SGM, DD-AR en DDM moeten toch volledig uit dienst gaan. Dat lukt niet met slechts 118 SNG-stellen. Dus dit is een mooi bericht op de donderdagochtend.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
PHS

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door PHS »

En het verlengen van diverse treinen, de reizigersgroei zet nog wel even door de komende jaren. Goed nieuws dus.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Mooi nieuws. :pos: Ik vind SNG ook prima materieel, dus meer is alleen maar beter. :Y
Wel een kleine opmerking: er zijn straks 118 stellen driedelige SNG, dus ik ben benieuwd hoe ze dat qua nummering gaan doen. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door waldo79 »

Die nummering loopt wel los. Bij plan V was er ook geen sprake van een aaneengesloten nummering.
samsam538
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 23:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door samsam538 »

Suus schreef:Ik snap dat Van Boxtel tegen de drukte wil vechten, maar waar wil NS in vredesnaam al die 395 sprintertreinstellen (SLT+SNG+FLIRT) inzetten, of überhaupt opstellen?
In Lelystad wordt het opstelterrein uitgebreid: https://www.prorail.nl/projecten/opstelterrein-lelystad

Voor de rest zou ik het niet weten.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lijn 45 »

Strukton* :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Mooi nieuws. :pos: Ik vind SNG ook prima materieel, dus meer is alleen maar beter. :Y
Wel een kleine opmerking: er zijn straks 118 stellen driedelige SNG, dus ik ben benieuwd hoe ze dat qua nummering gaan doen. :X
waldo79 schreef:Die nummering loopt wel los. Bij plan V was er ook geen sprake van een aaneengesloten nummering.
Plan V zat echter nog wel in unieke nummerreeksen (met uitsluitend Plan V stellen binnen een bepaald honderdtal). Dat gaat je met SNG niet meer lukken met alle hondertallen in de 2xxx-reeks waar de Sprinters in zitten al deels in gebruik.
Al is er tegen de tijd dat die extra SNG's komen natuurlijk geen SGM meer, allicht dat ze dan de 28xx-reeks wel weer willen hergebruiken want die is tot nu toe na de revisie van SGM angstvallig vrijgehouden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door trolly »

Lijn 45 schreef:Strukton* :wink:
Ook best, als ze maar reskjoeën.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Daniel schreef:
Meltrain schreef:Mooi nieuws. :pos: Ik vind SNG ook prima materieel, dus meer is alleen maar beter. :Y
Wel een kleine opmerking: er zijn straks 118 stellen driedelige SNG, dus ik ben benieuwd hoe ze dat qua nummering gaan doen. :X
waldo79 schreef:Die nummering loopt wel los. Bij plan V was er ook geen sprake van een aaneengesloten nummering.
Plan V zat echter nog wel in unieke nummerreeksen (met uitsluitend Plan V stellen binnen een bepaald honderdtal). Dat gaat je met SNG niet meer lukken met alle hondertallen in de 2xxx-reeks waar de Sprinters in zitten al deels in gebruik.
Al is er tegen de tijd dat die extra SNG's komen natuurlijk geen SGM meer, allicht dat ze dan de 28xx-reeks wel weer willen hergebruiken want die is tot nu toe na de revisie van SGM angstvallig vrijgehouden.
De 20xx-reeks is al deels hergebruikt, dus ik zie niet in waarom een reeks die al langer leeg is niet gebruikt kan worden.

Of je gaat gewoon verder met 2x100, 2x101, 2x102.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Suus schreef:De 20xx-reeks is al deels hergebruikt, dus ik zie niet in waarom een reeks die al langer leeg is niet gebruikt kan worden.
Waarvoor dan? SLT zit in de 2400 en 2600, Flirt in de 2200 en 2500, SNG in de 2300 en 2700 en SGM in de 2100 en 2900. 20xx-nummers zijn er op dit moment echt niet bij NS.

Nu ik al die nummers op 'n rijtje zie zit er kennelijk trouwens nog een logica in die series ook: alle kortste Sprinter-varianten zitten in de reeksen tot 2499, 2500 en hoger zijn de lange varianten. Dus dan zou dat restantje SNG haast wel in de 20xx moeten komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Milco »

Dan zal er wel vanaf 2016 genummerd moeten worden om geen problemen te krijgen met de R-Net FLIRT's die bij NS rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

TAG Flirt 2010-2015 zijn toch écht van NSR. :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten