Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die staat momenteel nog steeds in Haarlem, maar het zou niet al te lang meer moeten duren.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
welke kleuren krijgen de SNGtjes? net zoals de Flirtjes (met blauw naast de deuren) of SLT kleurtjes?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De Flirts zijn aangepast naar de nieuwe kleurstellingregels, de SLT's nog niet. Je mag zelf raden... (A)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
dacht ik al :) maar zitten de ns logo's aan de zijkanten met wit in het blauwe banen of met blauw in het witte onder de blauwe banen?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zoek op de foto's van de Flirts en je hebt je antwoord.Renebussen schreef:dacht ik al :) maar zitten de ns logo's aan de zijkanten met wit in het blauwe banen of met blauw in het witte onder de blauwe banen?
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
OmniLezer schreef:Mooie halve metro's trouwens.
Is er nog al wat bekend van de vernieuwde V-IRM 9411. Die is echt al een lange tijd onder het mes.
Bron RailMagazine
Hij is een weekje geleden gespot, inclusief de banden om de deur heen volgens de EU-regels om te contrasteren. Mooi is anders...
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die blauwe baan langs de benedenverdieping vind ik wel leuk, net zoals DDZ dat heeft. Alleen die gele deuren hierbij vind ik geen pan. -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- AppleMoose
- Berichten: 6036
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom hebben ze geen grijze deuren gedaan zoals DD-AR/DDM etc. ? Geeft mijns inziens genoeg contrast en ziet er beter uit dan die vage blauwe randen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Omdat grijze deuren geen onderdeel zijn van de huisstijl.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dit ook niet.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vraag me eerder af hoe de binnenkant er uit ziet. De buitenkant is een teleurstelling. Maar de binnenkant is nog steeds een raadsel. Ik heb niet genoeg aan het antwoord dat het gelijk is aan de DDZ. De scchuine onderkant vraagt een heel andere soort aanpak. Daarvan wil ik zien hoe dat gelopen is.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die deuren hebben de hele trein verpest. -o-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik kan mij nog vaag herinneren hoeveel commentaar er hier gegeven werd op de nieuwe huisstijl van de DDZ en hoe stil het daar nu over is. Ook dit is gewoon een kwestie van wennen lijkt mij.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Juist dat. Een flink aantal VIRMs is ondertussen zodanig verbleekt dat ze aan een opfrisbeurt toe zijn.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vraag me af hoe ze dat doen met de VIRM-2-IV'tjes en VIRM-4-IV'tjes.
Of ze die ook nog een schilderbeurt geven, of dat ze die banen zo laten (en bij VIRM1-IV + VIRM4-IV+ VIRM1-IV (of juist andersom) er ontzettend lelijk uit ziet)
Of ze die ook nog een schilderbeurt geven, of dat ze die banen zo laten (en bij VIRM1-IV + VIRM4-IV+ VIRM1-IV (of juist andersom) er ontzettend lelijk uit ziet)
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
VIRM-4 is nog niet aan revisie toe, die stellen zijn nieuwer immers. Als ik me niet vergis gingen de VIRM-2 bakken die gebruikt zijn voor de verlenging van VIRM-1 (of eigenlijk het DD-IRM dus) gelijk in de revisie mee, maar weet niet of VIRM-3 (de nieuwe stellen die direct achter de verlenging aan kwamen) ook al aan revisie toe zijn eigenlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
2 dingetjes: is er nou bij de bovenverdieping van een mBvk een raampje weg gehaald? op de foto ziet het er uit als een geel rooster iets.
en bij het rijtuig er naast ook een raam gesneuveld? voor de WC of voor de...?
en bij het rijtuig er naast ook een raam gesneuveld? voor de WC of voor de...?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat gele rooster zit nu ook al in VIRM op die plek, alleen is het nu nog blauw Verder is er inderdaad een klein raampje bij de WC verdwenen, maar dat raampje was toch al geblindeerd en had dus op zich geen functie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
VIRM-1 = IRM + verlengingsbakkenDaniel schreef:VIRM-4 is nog niet aan revisie toe, die stellen zijn nieuwer immers. Als ik me niet vergis gingen de VIRM-2 bakken die gebruikt zijn voor de verlenging van VIRM-1 (of eigenlijk het DD-IRM dus) gelijk in de revisie mee, maar weet niet of VIRM-3 (de nieuwe stellen die direct achter de verlenging aan kwamen) ook al aan revisie toe zijn eigenlijk.
VIRM-2 = 13x VIRM-IV + 12 VIRM VI. (8701-8725/9501-9525)
VIRM-3 = 21x VIRM6 (8726-8746)
Gaat mij meer om 2, 3 en 4 dus :) Schilderbeurtje kan geen kwaad :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De verlengingsbakken valle volgens mij onder VIRM2/3.... Is bijvoorbeeld aan het interieur te zien.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er worden 418 bakken gereviseerd, dat is VIRM1 met de verlengingen. Alle stammen waarvan het nummer met 86 of 94 begint dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mja, maar die verlengingsbakken zijn dus op zich geen VIRM-1 bij mijn weten maar horen bij het VIRM-2. Net zoals MetroRET ook al zegt (en ik eerder ook nog)
Al zijn er met alle bakwisselingen in de loop der jaren zat wisselingen opgetreden waardoor andere mengsels ontstaan zijn. Al dacht ik wel dat ze met het oog op de revisie wel wat bakwisselingen gedaan hebben omdat er ook nieuwe stammen ooit een VIRM-1 kopbak gekregen hebben bijvoorbeeld na een aanrijding van de nieuwe stam terwijl de VIRM-1 bv. wegens brand in een andere bak dan de kopbak aan de kant stond.
Al zijn er met alle bakwisselingen in de loop der jaren zat wisselingen opgetreden waardoor andere mengsels ontstaan zijn. Al dacht ik wel dat ze met het oog op de revisie wel wat bakwisselingen gedaan hebben omdat er ook nieuwe stammen ooit een VIRM-1 kopbak gekregen hebben bijvoorbeeld na een aanrijding van de nieuwe stam terwijl de VIRM-1 bv. wegens brand in een andere bak dan de kopbak aan de kant stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Niet dat het ook iets boeit voor dit topic; wat ik bedoelde lijkt mij duidelijk...
Verlengingsbakken kunnen geen VIRM-2 zijn, omdat er anders geen VIRM-1 bestaat. De oorspronkelijke bakken zijn immers IRM, geen VIRM.
1 tot 2 jaar geleden zijn de verschillende bakwisselingen weer teruggedraaid met oog op de revisie. Het scheelt iig niet veel meer zoals het vroeger wel ooit was.
Verlengingsbakken kunnen geen VIRM-2 zijn, omdat er anders geen VIRM-1 bestaat. De oorspronkelijke bakken zijn immers IRM, geen VIRM.
1 tot 2 jaar geleden zijn de verschillende bakwisselingen weer teruggedraaid met oog op de revisie. Het scheelt iig niet veel meer zoals het vroeger wel ooit was.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er rijdt nog wel wat aan mengselstellen rond, maar dat zullen ze rond die tijd wel terugdraaien. Ik zat laatst nog in een 8600-VIRM met een kopbak in coachopstelling (dus van VIRM-2).
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zat vanochtend in stel 8644 die ook een "nieuwe" kopbak heeft. Maar ik klaagde uiteraard niet. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 gasten