Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door AppleMoose »

Dat NS nog steeds niet snapt dat families/kinderen vooral boven willen zitten in plaats van beneden is mij nog steeds een raadsel...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door JWM »

Volgensmij is het achterliggende idee omdat het bovenin al rustiger is qua rijgeluid.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door AppleMoose »

Dat is een leuk technisch aspect, maar families/kinderen gaan vooral boven zitten (iets met uitzicht, anders dan normale treinen en zo) waardoor het boven vaak rumoeriger is dan beneden met rijgeluid.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door webguy »

Weet niet hoe vaak je in de spits in de trein zit, maar ik durf een gok te nemen dat grootste deel van klanten wordt vervoerd als kids op school zitten.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hageneis »

webguy schreef:Weet niet hoe vaak je in de spits in de trein zit, maar ik durf een gok te nemen dat grootste deel van klanten wordt vervoerd als kids op school zitten.
School begint pas rond kwart voor negen. En voor wat betreft de avondspits zijn de basisscholen dan al lang en breed klaar. Komen de Kids Vrij bovenin zitten :D
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door OmniLezer »

reisthijs schreef:Over randjes om de deuren gesproken, zou dit nog beter zichtbaar zijn?:
https://twitter.com/74rk/status/7158320 ... 84/photo/1
Afbeelding
Het is wel modern, maar niet bepaald de zakelijke standaard look als de sprinters. Dit past ook eerder bij de Sprinters. De hele trein moest dan ook wit zijn met deze "lijnennetkaart look."
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
EtienneM
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 22:55

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door EtienneM »

reisthijs schreef:
marvinkok schreef:Het is wel contrastverhogend voor de deuren...
Precies, zo wordt voldaan aan de nieuwe Europese regels.
Als mensen de nieuwe regels willen lezen, kan dat hier
4.2.2.3.2. Buitendeuren

(1)
Alle buitendeuren moeten in geopende stand een nuttige vrije breedte van 800 mm hebben.
(2)
Op treinen met een ontwerpsnelheid van minder dan 250 km/h moeten rolstoeltoegankelijke deuren die toegang verlenen op gelijke hoogte als gedefinieerd in punt 2.3 in geopende stand een nuttige vrije breedte van 1 000 mm hebben.
(3)
Alle buitendeuren moeten aan de buitenkant als zodanig gemerkt zijn en contrasteren met de rest van de zijwand van het voertuig.
(4)
Als zodanig aangeduide buitendeuren voor rolstoelgebruikers moeten zo dicht mogelijk bij de rolstoelplaatsen zijn aangebracht.

Etc. etc.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door OmniLezer »

Volgens mij lijkt dit net Amerikaans te worden. Net die praktijken alsof iemand op de raam heeft gedrukt en dan de NS heeft aangeklaagd dat hij dan is verongelukt.

Ze kunnen volgende keer gewoon pijlen zetten tot aan elke deur.
Alleen heeft NS dat nu mooi verwerkt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Z2N »

Die regels zijn er eerder ter behoeve van kleurenblinden en slechtzienden, deze reizigers willen helpen is niet typisch Amerikaans. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ODRAIL »

Het zijn richtlijnen van de Europese Unie :wink: .
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hendrik »

Nee, het is een Europese Verordening... :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ODRAIL »

Ah ... oké :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Het is onderdeel van de Technische Specificaties voor Interoperabiliteit, onderdeel Persons with reduced mobility, die het Europese Spoorwegbureau (ERA) opstelt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 22:08

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door AlexNL »

En het is de designer van NS die er uiteindelijk zo'n gedrocht van maakt ;)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door trolly »

AlexNL schreef:En het is de designer van NS die er uiteindelijk zo'n gedrocht van maakt ;)
:Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Alargule »

Laten we eerst de praktijk eens afwachten in plaats van ons gal te spuwen over één fotootje.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door n-evo »

Vind het het er wel oké uit zien. :pos:

Het lijkt wel beetje een last-minute aanpassing. Op voorgaande impressies waren deuren hetzelfde als ze nu waren. Op deze foto zit de rand er ook niet omheen.

http://imgur.com/0YmbVlq
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ArrivaBas »

*Dweilt topic*
Klik voor een artikel over de FLIRT met een kaartje van het inzetgebied
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ODRAIL »

Dat wordt dus een ritje naar het zuiden van het land. Ik dacht dat de FLIRT's van de NS door het gehele land ingezet worden of heb ik het mis?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door JWM »

Nesselande - Dordrecht is toch niet zo ver?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ODRAIL »

Nee ... dat niet. Maar ik dat dat ze ook ingezet worden tussen Rotterdam en Gouda (bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Nee ... dat niet. Maar ik dat dat ze ook ingezet worden tussen Rotterdam en Gouda (bijvoorbeeld).
Daar is naar mijn weten nooit echt sprake van geweest vanwege de onderhoudslocaties.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

SLT wordt nog meer in de Randstad geconcentreerd waar het het beste tot zijn recht komt en SGM gaat vanwege de langere afstanden en het toilet naar de plekken waar dat gewenst is, bijvoorbeeld Twente.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door JWM »

Naast het ingetekende Flirt-inzetgebied en de sprinter Apeldoorn - Twente heeft de NS helemaal geen sprinters meer buiten de Randstad. Ja boven Zwolle, maar daar zal ICM wel blijven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Afhankelijk van hoe breed je "Randstad" definieert, valt de [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] er net wel of net niet onder, maar voor de rest heb je wel gelijk ja.
Nu is het wel zo dat SLT vanaf medio 2018 langzaam in revisie gaat, dus betekent dat dat SLT in die treinseries dan vervangen wordt door DD-AR en later door SNG?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten