Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind het allebei enorme kutstoelen, want ze zijn knetterhard.
't Zijn volgens mij toch dezelfde stoelen.
Die van de VIRM (voor-revisie) zitten echt het beste. Ze zien er alleen uitgeleefd uit, maar ik heb liever die dan de VIRMm.
't Zijn volgens mij toch dezelfde stoelen.
Die van de VIRM (voor-revisie) zitten echt het beste. Ze zien er alleen uitgeleefd uit, maar ik heb liever die dan de VIRMm.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik weet het niet, DDZ vind ik wel prima (jammer van de slijtage maar daar word aan gewerkt volgens ons mikos), VIRMm weet ik niet. Enkel nog maar eerste klas mee gereisd (ik ben niet zo'n 2nd class monster).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ook op t serviceforum is er inmiddels een heel topic over.
https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/nieu ... ndex2.html
Zelf vind ik de stoelen van DDZ en VIRMm verschrikkelijk.
Geef mij maar de plastic stoelen van voor de verbouwing.
https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/nieu ... ndex2.html
Zelf vind ik de stoelen van DDZ en VIRMm verschrikkelijk.
Geef mij maar de plastic stoelen van voor de verbouwing.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind de nieuwe stoelen een flinke verbetering, de oude stoelen in VIRM begonnen na een uur altijd ontzettend hinderlijk te worden en met de nieuwe stoelen heb ik dat niet.
Al reis ik wel bijna uitsluitend enkeldeks over 's lands spoorwegen.
Al reis ik wel bijna uitsluitend enkeldeks over 's lands spoorwegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb er dinsdag van Castricum naar Arnhem gereisd met dat ding, dat was echt niet prettig. De oude Virmm's zitten ook niet geweldig, maar zit daar liever in dan in de 'nieuwe'.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoe staat het er voor met de ICNG?
Volgens OV Magazine (in februari 2017, bron) zou de productie van ICNG binnen 3 á 5 maanden starten, maar ik heb niks meer over gehoord.
Volgens OV Magazine (in februari 2017, bron) zou de productie van ICNG binnen 3 á 5 maanden starten, maar ik heb niks meer over gehoord.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vroeg me laatst hetzelfde af. Het blijft wel erg stil rondom de nieuwe intercity. Ook helemaal geen nieuwe mock-ups of impressies van hoe ie er nou echt uit gaat zien. Erg geheimzinnig allemaal.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het zal gewoon stil blijven totdat er iets uit de productie is gekomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Weinig geheimzinnigs aan. Tot de volledige mock-up klaar is, en de design freeze heeft plaatsgevonden zal er weinig naar buiten komen mag ik hopen, juist om te voorkomen dat er verkeerde verwachtingen gewekt worden door dingen die tijdens de ontwerpfase toegevoegd, veranderd of juist weggehaald worden.
Relatief binnenkort zou dat plaats moeten vinden, dus dan gok ik zo dat de trein vanaf dat moment ook aan het grotere publiek getoond gaat worden.
Relatief binnenkort zou dat plaats moeten vinden, dus dan gok ik zo dat de trein vanaf dat moment ook aan het grotere publiek getoond gaat worden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
^^ dus dan is de design freeze en overgang naar daadwerkelijke productie eigenlijk heel kort qua tijdspanne?
Lijkt mij dat als je pas weet wat je moet maken, de materialen daarvoor gaat inkopen. Dat zal toch ook levertijden kennen?
Ja, okay, sommige 'standaard' of niet te veranderen ontwerpdelen van de trein kunnen natuurlijk al wel besteld zijn.. of gereed voor productie aanwezig zijn..
Lijkt mij dat als je pas weet wat je moet maken, de materialen daarvoor gaat inkopen. Dat zal toch ook levertijden kennen?
Ja, okay, sommige 'standaard' of niet te veranderen ontwerpdelen van de trein kunnen natuurlijk al wel besteld zijn.. of gereed voor productie aanwezig zijn..
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom? Er is nog geen Amsterdamse 15G-tram volledig geproduceerd en toch weten we al een tijdje hoe dat ding eruit komt te zien.Suus schreef:Het zal gewoon stil blijven totdat er iets uit de productie is gekomen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Om je gerust te stellen, begin oktober komt er een update.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zojuist is de mock-up voor de ICNG onthuld:
http://www.treinreiziger.nl/intercity-n ... g-onthuld/
http://www.treinreiziger.nl/intercity-n ... g-onthuld/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ziet er uit als een trein uit een tekenfilm :X
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In de Telegraaf was Spithorst alweer erg kritisch:
"Er bestaan twijfels bij sommigen. „Het zou het volgende hsl-debacle kunnen worden, de veiligheidssystemen zijn te complex om steeds te switchen”, meent Rikus Spithorst van Voor Beter OV. NS en bouwer Alstom weerspreken dit. „Dit is de trein van de toekomst”, aldus de NS-zegsman."
Ik vind het een prachtig ontwerp en hoop dat we er snel van mogen genieten. *O*
"Er bestaan twijfels bij sommigen. „Het zou het volgende hsl-debacle kunnen worden, de veiligheidssystemen zijn te complex om steeds te switchen”, meent Rikus Spithorst van Voor Beter OV. NS en bouwer Alstom weerspreken dit. „Dit is de trein van de toekomst”, aldus de NS-zegsman."
Ik vind het een prachtig ontwerp en hoop dat we er snel van mogen genieten. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Met interactief filmpje, kan je zelf ook het interieur en de buitenkant bekijken:
https://youtube.com/watch?v=aEOoypeI5_4
https://youtube.com/watch?v=aEOoypeI5_4
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik ben er zelf nog niet weg van, want ik vind hem wel erg veel op de V250 lijken (die ik ook niet mooi vond). Vooral het grote gat bij de koppeling spreekt me niet aan. De overgang van blauw naar zwart snap ik ook niet zo: mocht de neus niet blauw zijn?
Meer foto's: https://www.rtlz.nl/life/eerste-beelden ... city-eruit
Meer foto's: https://www.rtlz.nl/life/eerste-beelden ... city-eruit
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is niet bepaald moeders mooiste. Dat ie erg veel op dat vogelbekdier - de V250 / Fyra - lijkt zei ik net ook al tegen een collega.
Ik begin dat donkergeel en -blauw steeds minder mooi te vinden eerlijk gezegd. Beetje truttig.
Ik begin dat donkergeel en -blauw steeds minder mooi te vinden eerlijk gezegd. Beetje truttig.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ligt het aan mij of heeft het model van de 2e klas stoelen wat weg van die in een ICE 3 of IC berlijn zitten?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vrees dat de stoelen van ICE 3 een stukkie beter zitten dan deze. Hoop niet dat ze zo recht in de rug aanvoelen zoals DDZ/VIRMm
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
+1.Meltrain schreef:Ik ben er zelf nog niet weg van, want ik vind hem wel erg veel op de V250 lijken (die ik ook niet mooi vond). Vooral het grote gat bij de koppeling spreekt me niet aan. De overgang van blauw naar zwart snap ik ook niet zo: mocht de neus niet blauw zijn?
(..)
Hele stijlbreuk met het huidige, recent en nog in te stromen materieel.
Zo'n CAF neus vind ik er gewoon lekker strak, harmonieus, uitzien. :pos:
http://www.treinennieuws.nl/officiele-r ... de-caf-sng
PS. Gisteren las ik op een ander forum dat iemand een CAF 4 bak had gespot @ Bad Bentheim.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zijn ondertussen zelfs al vier CAF'jes in Nederland.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Naast de ICNG is vandaag ook de mock-up van de nieuwe treinen voor Trenitalia onthuld. Zoek de verschillen!
Tegelijk geeft Alstom ook een nieuwe naam aan dit treintype: "Coradia Stream"
Tegelijk geeft Alstom ook een nieuwe naam aan dit treintype: "Coradia Stream"
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
^Ik neem terug wat ik over de NS-kleurstelling zei.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het Nederlandse interieur ziet er op foto’s veel warmer uit dan het Italiaanse. Het worden hele mooie treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten