Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door trolly »

waldo79 schreef:De 2406 heeft ook een toilet. Vooralsnog levert het veel meer staanplaatsen op... het is maar waar je prioriteiten liggen...
Meer treinen met meer toiletten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Aking »

Misschien zit waldo liever in een vers gelegde drol dan dat ie moet staan naast een toilet, da kan hè :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door trolly »

Ik sta eigenlijk altijd naast het toilet. Tenzij drol, inderdaad :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door waldo79 »

Aking schreef:Misschien zit waldo liever in een vers gelegde drol dan dat ie moet staan naast een toilet, da kan hè :Y
Zeg, niet te beeldend spreken. Men heeft zich kennelijk bij de aanschaf van SLT vergist door geen toiletten te laten installeren...

Mocht ik onderweg eens naar het toilet willen, dan probeer ik toch op de vaste wal een toilet te gebruiken (al dan niet met een kwartier oponthoud).
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lijn 45 »

De eerste ICNG is rijvaardig *trein*
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hendrik »

Bericht van NS over de SNG: https://nieuws.ns.nl/eerste-ervaringen- ... -sprinter/
"De trein presteert goed voor een nieuwe trein." Anders gezegd: de prestaties zijn nog niet wat het zijn moet...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Ik heb nog nooit een nieuwe serie treinen gezien die volkomen foutloos van start ging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Cas »

Er is natuurlijk een reden dat ze als eerst op zijlijntjes worden ingezet. Er zijn bij mijn weten nog geen grootschalige problemen geweest, en kleine probleempjes en nieuwigheidjes zijn altijd aanwezig. Ze rijden nog niet zoals een 'ingereden' trein, maar voor een nieuwe trein gaat het naar mijn mening boven verwachting. Vergeleken met de afgelopen materieelprojecten is dit relatief vlekkeloos, voor mijn gevoel.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Anne »

Cas schreef:Er is natuurlijk een reden dat ze als eerst op zijlijntjes worden ingezet.
Noem Den Haag - Haarlem en Leiden - Schiphol (-Hoorn) maar een zijlijntje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jef400 »

Suus schreef:Ik heb nog nooit een nieuwe serie treinen gezien die volkomen foutloos van start ging.
De kritiek van de heer Spikhorst is dan ook weer buitengewoon goedkoop. Geen onderzoek, maar op speculaties proberen de NS in een kwaad daglicht te stellen. Ik kan me zelf ook geen nieuw materieel bedenken dat storingsvrij van start ging. Dat er dan eens een treintje uitvalt, ja jammer dan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik heb nog nooit een nieuwe serie treinen gezien die volkomen foutloos van start ging.
En inderdaad ... ook de nieuwe SNG heeft last van kinderziektes:

https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe-spr ... ~a792de84/

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3179722 ... eeft-kuren

https://nos.nl/artikel/2272708-nieuwe-s ... ektes.html
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door dennistd »

Laten we het even vergelijken met de FLIRTs van Keolis. Ik kan me niet herinneren dat die zo vaak kapot hebben gestaan onderweg. En dat terwijl iedereen een groot woord had over het personeel dat niet voldoende opgeleid zou zijn. Blijkbaar zijn ze bij NS dan nog slechter opgeleid (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mikos »

Maar de FLIRT was geen 'nieuw' materieel; daar was het handboek met Tips en Trucs al bijgeleverd. (A)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door reisthijs »

KM46 schreef:En inderdaad ... ook de nieuwe SNG heeft last van kinderziektes:
De punctualiteit is 87%, niet eens zo veel onder het landelijk gemiddelde en stukken beter dan de IC direct.
Paniek om niks.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door mijack1985 »

dennistd schreef:Laten we het even vergelijken met de FLIRTs van Keolis. Ik kan me niet herinneren dat die zo vaak kapot hebben gestaan onderweg. En dat terwijl iedereen een groot woord had over het personeel dat niet voldoende opgeleid zou zijn. Blijkbaar zijn ze bij NS dan nog slechter opgeleid (A)

Mwah, ook Keolis had in begin te maken met onervarenheid van personeel hoor aldus Spoorpro in juli 2018.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:Maar de FLIRT was geen 'nieuw' materieel; daar was het handboek met Tips en Trucs al bijgeleverd. (A)
Ja ... oké ... maar de nieuwe SNG komt toch ook uit de catalogus?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ArrivaBas »

De SNG is gebaseerd op het Civity-platform van CAF. Dat is nog vrij nieuw en significant minder verkocht dan de FLIRT.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ODRAIL »

Bedankt :pos: :wink: .
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door dennistd »

Mikos schreef:Maar de FLIRT was geen 'nieuw' materieel; daar was het handboek met Tips en Trucs al bijgeleverd. (A)
Ik koop nooit een product zonder handleiding. Helemaal niet handig om dat te doen. Zoiets zet je toch in je aanbesteding? "Gezocht: trein. Niet al te duur, snel optrekkend, in het bezit van voldoende deuren. Alleen met bijgeleverde handleiding." :wink:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mikos »

Dan zit je in het verkeerde land; ik denk dat je een heel stuk naar het oosten moet om daarvandaan zo'n uitvraag te kunnen doen. Er zal een oneindige hoeveelheid producten zijn die aan die uitvraag voldoen. Dan rijd je alleen wel met DH'tjes. Wel met gebruiksaanwijzing, dat dan weer wel :twisted:
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door dennistd »

Wel een stuk betrouwbaarder dan SNG op het moment :lol:

Maar zou het niet handiger zijn geweest om wat meer testritten te gaan rijden met die stellen (door het hele land) om zo voor dit soort zaken een handleiding op te stellen, in plaats van zoals nu elke keer stranden met reizigers?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mikos »

Er zijn ik weet niet hoeveel testritten door het land gedaan voordat de treinen in reizigersbedrijf zijn gekomen. Deels opleidingsritten voor het personeel, maar ook deels speciale testritten. Maar je kunt net zo veel testen als je wilt, alleen in volcontinu bedrijf kom je achter de echte problemen. En kun je dat handboek gaan schrijven.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ODRAIL »

wordt dat handboek dan niet door de fabrikant meegeleverd :shock: :? ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Deels wel. Maar je kan moeilijk alle eigenschappen van duizenden kilometers spoor allemaal vooraf als fabrikant kennen en de omgang van de trein daarmee bepalen. Stroomloze bruggen terwijl de stroomafnemer omhoog blijft zijn bovendien iets typisch Nederlands en grote softwareprogramma’s zoals in een trein kunnen soms nog wel eens onverwacht gedrag vertonen juist omdat het zulke grote programma’s zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mikos »

Een handboek van de fabrikant is pure theorie. In de praktijk kom je vaak andere dingen tegen. Het handboek met Tips en Trucs kan pas geschreven worden zodra er in de praktijk met het product gewerkt wordt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten