Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Maar zo laag zijn die Duitse perrons toch niet, althans, in mijn ervaring?
In Oost-Duitsland, Rheinland-Pfalz en Beieren wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Tja, maar de foto's zijn van stellen voor de RheinRuhrExpress. En die gaat toch echt in NRW rondrijden en niet in de regio's die jij noemt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bobo17
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 21 jan 2015, 12:42

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door bobo17 »

De dubbeldeksingang bij de rrx desiro HC zit op 73 cm, dus gwn voor de 76 cm perrons.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Z2N »

ArrivaBas schreef:Die Regio2N's zijn vooral breed. Ik vrees dat die dingen onaangepast buiten het profiel van vrije ruimte vallen in Nederland. De grote hoeveelheid aan (grove) naden maakt het treinstel ook nog eens enorm lelijk om te zien.
De Régio2N is ontworpen voor het Franse profiel van vrije ruimte, wat 31 centimeter smaller is dan het smalste profiel in Nederland, en past daarin maar net. Een versie voor Nederland zou dus kunnen worden ontworpen met strakkere naden, omdat je ruimte 'over' hebt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door OmniLezer »

Die 2N treinen zien er echt heel breed uit. Breder dan een VIRM zelfs.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door trolly »

2,99 m voor de dubbeldeksrijtuigen, 3,05 m enkeldeks. De VIRM is 3,02 m :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Z2N »

De Régio2N heeft kortere bakken op jacobsdraaistellen, daardoor kan je de trein breder maken. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door trolly »

Dat lijkt me wel. Op grond van m'n eigen cijfertjes over de breedte durf ik ook wel te gokken dat de enkeldekkers korter zijn dan de dubbeldekkers. Bijkomend voordeel is, dat de deuren dichter bij het perron zitten. Erg slim allemaal. Maar kanonnen, wat zijn die krengen lelijk! :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Geert »

Dit had ik nog niet langs zien komen:
NS gaat zijn nieuwe intercity’s uitrusten met meerdere 4G modems per treinstel. Verder zal op de ICNG’s de bandbreedte worden verhoogd en zullen premium-diensten worden aangeboden. Dat meldt NS desgevraagd aan Telecompaper.
“Het mobiele netwerk wordt ook gebruikt voor het Onboard Informatie Systeem en voor realtime monitoring (technische werking) van de trein. Het backbone network is 1 Gbps. Per treinstel zijn er dus meerdere 4G modems met meerdere antennes. Voor verhoging van de bandbreedte wordt gebruik gemaakt van MIMO”, zegt woordvoerster Ingeborg de Boer.

Van welke snelheden reizigers in de ICNG’s gebruik willen maken en welke premium-diensten NS zal gaan aanbieden, is nog onduidelijk. “Wij zijn nog in ontwerpfase en is deze fase is nog niet alles definitief”, aldus woordvoering.
bron: https://www.telecompaper.com/nieuws/ns- ... n--1215022
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door webguy »

Grappig, maar dat bedenken we nu en in 2022 zitten we alweer op 5G en is MIMO vast ouderwets. Daarnaast vraag ik me oprecht af wat je in een trein aan IT kan stoppen qua wifi waar de klant wat aan heeft. Maar goed, ik laat me verrassen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Je wil premiumdiensten maar weet niet welke premiumdiensten. Tja, doe dan gewoon niets :')

Zullen we gewoon beginnen met bereik in de HSL-tunnels (alhoewel ik al die afgekapte telefoongesprekken wel erg rustgevend vind)?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door PHS »

Ik vraag mij af wat die premiumdiensten kunnen zijn. NS wifi biedt als enige voordeel dat het niet van je bundel af gaat. En dat je kan internetten als je geen bundel hebt. Maar wie heeft geen data straks in 2022?

TL;DR: Netflixen zal straks prima gaan op 5G, daar heb ik de NS niet voor nodig.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door JWM »

Wellicht exclusieve content voor treinreizigers. Een NS-soap over de verwikkelingen van machinist Joop met conductrice Magda lijkt mij heel erg leuk.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Geert »

Een trein-stel :X

Zonder gekheid, bij die premiumdiensten kan ik me ook niet zoveel voorstellen, tenzij men standaard de wifi af gaat knijpen. Maar data wordt inderdaad steeds goedkoper dus ik denk dat de meerwaarde klein zal zijn.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mdk »

Ik vind het opzich wel grappig dat in dit filmpje word geroepen dat de techniek simpelweg niet meer aankan, maar dat de NS claimt dat ze dus wel kunnen verbeteren, en dus premium diensten aan kunnen bieden, dat wil ik zien.

Wifi in de trein gebruik ik overigens toch nooit meer nu ik een onbeperkt abonnement heb (is echt een aanrader trouwens). lekker netflixen op 4g gaat nu ook al prima, met uitzondering van dat ene stukje op amersfoort-apeldoorn waar je geen signaal hebt, en als ik op mn laptop wil werken gooi ik even snel een hotspotje. Zo goed als frustratie-vrij, dat kan je van de wifi in de trein niet zeggen.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Vandaag wordt blijkbaar officieel de SNG gepresenteerd, dus is er een persbericht verschenen op de site van de NS:
http://nieuws.ns.nl/ns-nieuwe-sprinters ... sprinters/

Rechtsboven is er als download een kaart te vinden, met daarop (onder andere) het geplande inzetgebied van de SNG.
Dit betreft met name het noordelijk deel van Zuid-Holland, Noord-Holland, Flevoland, Noord-Nederland en de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie].

In de zuidelijke Randstad blijven blijkbaar (voorlopig) SGM en SLT rijden. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Klopt het dat de sprinter Zwolle - Amsterdam Centraal komt te vervallen en voortaan via Amsterdam Zuid naar Den Haag Centraal gaat?

Vind het wel opvallend dat ze de 5600 met SNG willen laten rijden. Die is nu al druk met 2× DDZ-4. Wel jammer dat de 7000 geen nieuwe materieel krijgt... Daar zet NS al jaren oud materieel op in (op die enkele SLT na dan)
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 19 okt 2017, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

Zwolle - Den Haag bestaat al ([serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] zijn gekoppeld aan elkaar).
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Ja over Amsterdam Centraal. Maar dat kaartje bij het bericht van NS zegt dat die sprinter niet meer over Amsterdam Centraal gaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef: In de zuidelijke Randstad blijven blijkbaar (voorlopig) SGM en SLT rijden. :(
Haal het voorlopig maar weg hoor: Daar waar nu Flirt rijdt zal het Flirt blijven, het SNG wordt ingezet in Flevoland, NoordOost-Nederland en beperkt in de westelijke Randstad, en de rest wordt uiteindelijk SLT. Het SGM blijft, totdat de verbouwing van SLT afgerond wordt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door jelmerrr »

Klopt het dat in 2020 SNG ook moet gaan rijden naar Groningen en Leeuwarden?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

Z2N schreef:
Meltrain schreef: In de zuidelijke Randstad blijven blijkbaar (voorlopig) SGM en SLT rijden. :(
Haal het voorlopig maar weg hoor: Daar waar nu Flirt rijdt zal het Flirt blijven, het SNG wordt ingezet in Flevoland, NoordOost-Nederland en beperkt in de westelijke Randstad, en de rest wordt uiteindelijk SLT. Het SGM blijft, totdat de verbouwing van SLT afgerond wordt.
Denk dat "Zuidelijke randstad" toch eerder Den Haag - Rotterdam - Utrecht - Dordrecht wordt bedoeld ipv Breda of Roosendaal.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mikos »

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door JWM »

Meer sprinters Geldermalsen - Den Bosch? Gaat dat alleen om een verdwaalde rit in de avond ofzo?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:
Meltrain schreef: In de zuidelijke Randstad blijven blijkbaar (voorlopig) SGM en SLT rijden. :(
Haal het voorlopig maar weg hoor: Daar waar nu Flirt rijdt zal het Flirt blijven, het SNG wordt ingezet in Flevoland, NoordOost-Nederland en beperkt in de westelijke Randstad, en de rest wordt uiteindelijk SLT. Het SGM blijft, totdat de verbouwing van SLT afgerond wordt.
Het "voorlopig" sloeg dan ook op SGM.
Maar aangezien SNG in Leidschendam onderhouden gaat worden, is het vreemd dat het alleen maar ten noorden van Den Haag wordt ingezet. Een inzet in heel Noord- en Zuid-Holland zou dan logischer zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten