Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het zijn rode deuren in een grijze trein. Er werd gevraagd of lichtgekleurde deuren een eis waren, maar de eis is dat er contrast moet zijn en dat is er.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zo in het halfdonker onder de stationskap is het inderdaad te donker, maar met een flauw zonnetje in de vrije natuur ziet ie er al een stuk beter uit vind ik:
Strukton 303001 met Abellio-FLIRT 2011, Deurningen by Dennis te D, on Flickr
Strukton 303001 met Abellio-FLIRT 2011, Deurningen by Dennis te D, on Flickr
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De Flirts die gewoon geel/blauw/wit worden zijn toch geen tweebakkers?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Klopt, dat worden drietjes en viertjes.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vind het geen verschil maken. Die kleurstelling blijft zwaar ogen op groot materieel. Helemaal met die zwarte rouwranden om de ramen.dennistd schreef:Zo in het halfdonker onder de stationskap is het inderdaad te donker, maar met een flauw zonnetje in de vrije natuur ziet ie er al een stuk beter uit vind ik:
Logischerwijs zal het om contrast gaan, niet specifiek om lichttinten.Daniel schreef:Sowieso is de regelgeving voor de specifieke kleur van het front van een trein al lang geleden vervallen. Maar wat de deuren betreft is het wel opvallend: de treinen voor de Vechtdallijnen waren bijvoorbeeld geleverd met donkerblauwe deuren in een donkerblauwe trein maar dat is nog voor indienststelling aangepast naar lichtblauwe deuren.
Dat zal men daar niet gedaan hebben omdat ze het zo leuk vonden staan, dus ligt wel voor de hand dat dat met een of andere richtlijn te maken heeft.
Bee was me voor.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom krijgt de NS eigenlijk twee verschillende soorten Flirt qua kop? Het oudere design en nieuw design.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS krijgt alleen maar FLIRT-treinstellen met de nieuwe kop. Die met de oude kop zijn voor Hongarije.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind het stoer staan :) De trein wordt er wel wat lomper en robuuster van maar dat vind ik bij een trein wel passen. Bij een tram niet.
Ik doe ook maar wat
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens mij wel een gedekte (goede) kleurcombinatie waarop vuil niet direct erg zichtbaar is.. zoals het op geel of wit al wel snel vies is.
Kan een wasbeurtje schelen.
Kan een wasbeurtje schelen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dank voor de opheldering, Daniel :DDaniel schreef:Sowieso is de regelgeving voor de specifieke kleur van het front van een trein al lang geleden vervallen. Maar wat de deuren betreft is het wel opvallend: de treinen voor de Vechtdallijnen waren bijvoorbeeld geleverd met donkerblauwe deuren in een donkerblauwe trein maar dat is nog voor indienststelling aangepast naar lichtblauwe deuren.
Dat zal men daar niet gedaan hebben omdat ze het zo leuk vonden staan, dus ligt wel voor de hand dat dat met een of andere richtlijn te maken heeft.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ah thnx. Leek ook op een NS-trein haha.Bee schreef:NS krijgt alleen maar FLIRT-treinstellen met de nieuwe kop. Die met de oude kop zijn voor Hongarije.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Alsof NS zich druk maakt over vieze treinen :')Durashift schreef:Kan een wasbeurtje schelen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Van binnen wel, tegenwoordig, begreep ik uit de krant (VK) vandaagRonaldussen schreef:Alsof NS zich druk maakt over vieze treinen :')Durashift schreef:Kan een wasbeurtje schelen.
Hoe groot zijn de afvalbakken in de Flirts3?
Al voorbereid op de hedendaagse 'troep' dat de diverse stationswinkelformules genereren?
(dat was min of meer de strekking van de puinhopen die in de trein vaak te zien zijn)
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vandaag per toeval de nieuwe Flirt in het echt mogen aanschouwen op Arnhem Velperpoort. Ben nog steeds niet enthousiast over het uiterlijk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
JWM schreef:De Flirts die gewoon geel/blauw/wit worden zijn toch geen tweebakkers?
Dat klop, maar voor de lijn Alphen aan den Rijn - Gouda komen er 6 tweebakkers.reisthijs schreef:Klopt, dat worden drietjes en viertjes.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zag de R-NET Flirt vanmiddag voorbijkomen op Sloterdijk. Wel grappig dat ze dat ding hierzo intensief testen terwijl ie in Zuid-Holland komt te rijden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mja, dat stukje in Zuid-Holland stelt ook niet zoveel voor natuurlijk. Daarnaast als de R-NET Flirt verder hetzelfde is als de NS Flirt, dan snap ik wel dat ze met dit treinstel die testen doen. Dan hoef je de NS Flirts niet meer te testen en kunnen ze in december gelijk de reizigersdienst op.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Testritten zijn er als ik me niet vergis altijd nog wel, maar voor de toelating van de Flirt in Nederland moet er een bepaald aantal storingsvrije kilometers mee gemaakt zijn. Dat is inderdaad het handigst om nu met de R-net Flirt te doen en dat gebeurd uiteraard door het hele land omdat je anders wel erg vaak op en neer Gouda - Alphen moet rijden om dat aantal kilometers te halen.
Dit uiteraard ook naast het feit dat je zo'n stel ook wilt kunnen testen in situaties die op het traject waar het stel uiteindelijk gaat rijden niet voorkomen.
Dit uiteraard ook naast het feit dat je zo'n stel ook wilt kunnen testen in situaties die op het traject waar het stel uiteindelijk gaat rijden niet voorkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik bedoel inderdaad toelating. Ben nog niet zo thuis in die spoorse termen.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De R-NET-stellen zullen ook regelmatig Gouda - Den Haag of Alphen - Leiden - Den Haag rijden, aangezien onderhoud in Leidschendam gaat plaatsvinden en een opstelterrein heb ik in Alphen en Gouda ook nog niet gevonden ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Per wanneer is die richtlijn ingegaan? Het is mij uiteraard opgevalllen dat DDZ en de rijtuigen in de ICD witte driehoekjes op de dueren hebben gekregen. Maar een trein als ICM vind ik qua deuren herkennen echt dramatisch. Nu ben ik daar wat gevoeliger voor dan de gemiddelde treinreiziger denk ik zo. ;)ArrivaBas schreef:Dank voor de opheldering, Daniel :DDaniel schreef:Sowieso is de regelgeving voor de specifieke kleur van het front van een trein al lang geleden vervallen. Maar wat de deuren betreft is het wel opvallend: de treinen voor de Vechtdallijnen waren bijvoorbeeld geleverd met donkerblauwe deuren in een donkerblauwe trein maar dat is nog voor indienststelling aangepast naar lichtblauwe deuren.
Dat zal men daar niet gedaan hebben omdat ze het zo leuk vonden staan, dus ligt wel voor de hand dat dat met een of andere richtlijn te maken heeft.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vermoed dat tijdens de revisie van ICM die richtlijn nog niet gold, VIRM. In 2010 moest voor de Vrijheidstrein ontheffing worden aangevraagd voor een rood en blauw front ipv een wit of geel front. Ik kan me trouwens wel voorstellen waarom ze voor die contrastregel hebben gekozen, want slechtzienden kunnen zo de deuren niet onderscheiden van een kleiner raam. ILenT heeft daarom de richtlijn van contrasterende deuren ingevoerd. (Rode deuren in grijze trein om maar iets geks te noemen.)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waar willen ze de Geel-Blauw-Witte FLIRT gaan inzetten? Zijn bepaalde diensten al genoemd?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zuid-Nederland wordt vaak genoemd, omdat de werkplaats Maastricht het onderhoud gaat doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Z2N noemde de Sprinter Ht-Ddr (vanaf December) ook een goede kanshebber voor de FLIRTjes vanwege de toiletten.Widejo schreef:Waar willen ze de Geel-Blauw-Witte FLIRT gaan inzetten? Zijn bepaalde diensten al genoemd?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 196 gasten