Diverse materieelprojecten bij NS
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In het persbericht kan je lezen dat er Stehhilfen in komen, kennelijk deels in plaats van klapstoelen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik in Duitse Flirts zo'n 'Mehrzweckabteil' heb gezien, hooguit een rijtje klapstoeltjes ter hoogte van het toilet.
Ik doe ook maar wat
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De Eurobahn heeft het in een of beide kopbakken :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als ik die afbeelding zie: wordt nog handig dat er dadelijk massa's door de eerste klas heen gaan lopen vanaf de eerste/laatste deur. Bij de SLT was dat juist goed geregeld.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zie geen verschil met de SLT wat betreft de positie van de eerste klas?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zijn twee renders in omloop, één met alleen eerste klas in de uiteinden (die klopt met de spec van het aantal stoelen) en één waarbij de ruimte aan beide zijdes van de buitenste deuren een eersteklasstreep hebben. Dat laatste zou inhouden dat er bijna 1,5 bak eerste klas in zou zitten, dus die is gelukkig fout, al wil ik best mijn eigen privecoupe ;-).
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zou dat niet het verschil in bakken zijn?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Anderhalve bak eerste klas op een vierdelige enkeldeks trein zou wat veel zijn, dat is meer dan bijvoorbeeld ICM. En we hebben het hier wel over een sprinter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ze hebben het zowel bij de drie- als vierdelige stellen over 32 zitplaatsen 1e klas. Dat komt overeen met 8 rijen van 4 stoelen, dus 4 rijen per kopbak. Dat zijn twee ramen, en er zitten ook twee ramen tussen de deur en de cabine. Oftewel: alleen 1e klas tegen de cabine aan en niet tussen de deuren.Die 4-teiligen Züge verfügen über 32 Sitzplätze in der 1. Klasse, 170 Plätze in der 2. Klasse, 12 Klappsitze und 26 Stehhilfen, in 3-teiligen Zügen sind es 32 Plätze in der 1. Klasse, 114 in der 2. Klasse, 12 Klappsitze und 20 Stehhilfen. Die Züge erreichen eine Höchstgeschwindigkeit von 160 km/h.
http://www.stadlerrail.com/de/medien/20 ... derlanden/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat worden dan wat ruimere 1e klas zitplaatsen dan bij de SLT waar ze 5 rijen achter die twee ramen gepropt hebben.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zit dan ook weinig verschil in pitch in de SLT
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Sprinter Lighttrain upgrade contract awarded
NETHERLANDS: The consortium of Bombardier and Siemens which supplied NS Reizigers’ fleet of 131 Sprinter Lighttrain electric multiple-units has been awarded a contract to install toilets and fit slide-out steps to improve accessibility by mid-2021.
The modifications were not foreseen when first orders for the EMUs were placed in 2005, but following staff and public complaints the government has made the installation of toilets a requirement of NS Reizigers’ concession to operate passenger services on the core network in 2015-24.
Bron en meer
Siemens & Bombardier gaan toiletten en nieuwe treeplanken in de SLT inbouwen.
NETHERLANDS: The consortium of Bombardier and Siemens which supplied NS Reizigers’ fleet of 131 Sprinter Lighttrain electric multiple-units has been awarded a contract to install toilets and fit slide-out steps to improve accessibility by mid-2021.
The modifications were not foreseen when first orders for the EMUs were placed in 2005, but following staff and public complaints the government has made the installation of toilets a requirement of NS Reizigers’ concession to operate passenger services on the core network in 2015-24.
Bron en meer
Siemens & Bombardier gaan toiletten en nieuwe treeplanken in de SLT inbouwen.
Komt wel goed schatje.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Even weer back to the FLIRT's
Wanneer komt de eerste, of is dat nog niet bekend?
Wanneer komt de eerste, of is dat nog niet bekend?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgend jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
eigenlijk vroeg ik specifiek naar een maand :)Bee schreef:Volgend jaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een maand volgend jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En als je heeeeel lief bent misschien zelfs wel op een bepaalde dag!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nou, Kan een beheerder hier ff ingrijpen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoezo? Er is in persberichten altijd geschreven dat vanaf eind 2016 de treinstellen zullen instromen, dan zullen ze niet in januari al op de stoep staan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoi, er is een mooi uitroeptekentje rechtsbovenin waar je op kunt cliquen. Laat je even weten wat het beheer erop antwoordt? Doei :)ArrivaBas schreef:Nou, Kan een beheerder hier ff ingrijpen?
Maar goed, eind 2016 dus, verwacht ze maar met dienstregeling 2017 (half december 2016 dus).
Ik doe ook maar wat
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
maar dan motten die dingen toch in dienst? We vergeten de toelatingsprocedure.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ergens dit jaar zal als het goed is de eerste de fabriek uit rollen..
Komt wel goed schatje.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De eerste stellen van Abellio voor Alphen - Gouda komen in januari/februari naar Nederland voor de toelatingsritten, en daar deze aan het einde van 2016 in dienst moeten zijn ga ik ervan uit dat dat de eerste stellen zijn die komen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat vroeg je niet, dat voegde je later toe en de reacties die daarop kwamen waren gekscherend en niet in het minst bedoeld om je te beledigen. Kom op, niet zo huilen.ArrivaBas schreef:Nou, Kan een beheerder hier ff ingrijpen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik gok dat die redelijk kort kan zijn (even ATB en ERTMS niet meegeteld) omdat er al een beperkte toelating is voor Nederland en een volledige voor Duitsland.ArrivaBas schreef:maar dan motten die dingen toch in dienst? We vergeten de toelatingsprocedure.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten