Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Koplopers zijn wel echt vieze treinen ja. Ze zitten prima, heel lekker zelfs, maar het beest plakt als de neten. Ook de vloeren zijn vies in ICM. Tafeltjes zijn handig! Die mis ik veel in regionale treinen, waar ik graag en vaak mee reis!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De oude koplopers met die oranje bankjes, die zaten pas lekker
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat vind ik juist totaal niet: doordat ik mijn laptop voor niet meer dan 90 graden kan openen (vanwege de stoel voor me), kijk ik er van schuin boven op en dat werkt vrij onhandig.Geert schreef: De tafeltjes in de koplopers zijn ook prima om met een laptop op te werken, het enige nadeel daar is dat ze af en toe nogal plakkerig zijn :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Heb je soms een grotere laptop? Normale grootte-laptops zie ik vaak genoeg zonder problemen gebruikt worden in ICM.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik kan mij voorstellen dat de tafeltjes in ICM (en ICR, dat heeft dezelfde stoelframes) wat krap zijn voor laptops met een scherm van 15 inch en groter. Mijn 13-inch zit soms al klem tegen het krantenhoudertjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Met een liniaal kon ik meten dat de lengte van de benedenhoek naar de bovenhoek van mijn laptop ongeveer 35,5 cm is, wat in Imperial units overeenkomt met 14 inch.Z2N schreef:Heb je soms een grotere laptop? Normale grootte-laptops zie ik vaak genoeg zonder problemen gebruikt worden in ICM.
Verder ben ik vrij lang, waardoor ik sowieso al wat meer van boven op mijn laptop kijk als deze vrij laag staat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind de stoelen in de nieuwe VIRMm anders gewoon echt als een harde plank zitten. Een andere hoek tussen de zitting en de leuning zou denk ik al iets uitmaken.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind zelf de eerste klasse van VIRMm tegenvallen. Redelijk harde stoelen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Toevallig vandaag weer in een VIRMm gereisd (vandaag in eerste klasse), daar kon ik gek genoeg wel normaal werken. Andere stoelen?
De stoel was inderdaad nog wat hard maar dat is misschien de nieuwigheid. Dat was een paar jaar terug bij DDZ ook en die stoelen zijn nu ook een stuk meer ingesleten.
De stoel was inderdaad nog wat hard maar dat is misschien de nieuwigheid. Dat was een paar jaar terug bij DDZ ook en die stoelen zijn nu ook een stuk meer ingesleten.
Ik heb een kleine 15" (eerder 14" denk ik, want vrij dun model) maar ik trek hem altijd een beetje naar voren en dan heb ik nergens last van. Het scherm zit dan inderdaad wel (bijna) tegen de stoel aan, maar de kijkhoek is voor mij goed.Suus schreef:Ik kan mij voorstellen dat de tafeltjes in ICM (en ICR, dat heeft dezelfde stoelframes) wat krap zijn voor laptops met een scherm van 15 inch en groter. Mijn 13-inch zit soms al klem tegen het krantenhoudertjes.
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nu je over ingesleten begint, de stoelen van DDZ tweede klasse beginnen al behoorlijk te slijten. Verschillende scheuren en stukjes bekleding (kunstleer denk ik?) die losraken.
- AppleMoose
- Berichten: 6030
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ingesleten? Volledig doorgezakt zul je bedoelen. Echt bedroevend hoe slecht veel stoelen er aan toe zijn bij DDZ en hoe smerig het materieel is, zowel binnen als de buitenkant. :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb 15,6' en kan hem moeiteloos gebruiken in een ICM hoewel prettig anders is.Z2N schreef:Heb je soms een grotere laptop? Normale grootte-laptops zie ik vaak genoeg zonder problemen gebruikt worden in ICM.
In de oudere VIRM's daarentegen gaan de pootjes aan minimaal één zijde over de rand heen, dát is pas irritant. Met mijn kleinere werklaptop lukt het overigens wel en heb ik aan de voorkant nog wat ruimte over waar ik dan lekker kan muizen. De tafeltjes zijn dan ook wat meer vierkant van vorm dan bij andere treinstellen. Destijds waren laptops altijd 4:3, tegenwoordig 16:9. Je ziet de tafels meegaan met de tijd.
In de VIRMm kan ik mijn thuislaptop gewoon kwijt zoals het hoort.
Ik tref overigens steeds vaker de VIRMm aan, als het goed is nu bijna twintig van die dingen. De 3025 heeft er vandaag twee aan elkaar gekoppeld!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als die stoelen zo slecht zijn snap ik niet dat ze voor dezelfde stoelen bij VIRMm hebben gekozen dan. Hogere capaciteit zal wel de voornaamste reden zijn.Ronaldussen schreef:Ingesleten? Volledig doorgezakt zul je bedoelen. Echt bedroevend hoe slecht veel stoelen er aan toe zijn bij DDZ en hoe smerig het materieel is, zowel binnen als de buitenkant. :X
-
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Sowieso is al het materieel van NS al jaren smerig. Echt zonde hoe er om wordt gegaan met treinstellen van miljoenen Euros. Ik vrees al voor de FLIRTs die er nu nog supergoed uitzien. Dweilen, doekjes over het interieur, bekleding reinigen, het wordt volgens mij nooit meer gedaan. Materieel in de landen om ons heen ziet er veel schoner uit.Ronaldussen schreef:Ingesleten? Volledig doorgezakt zul je bedoelen. Echt bedroevend hoe slecht veel stoelen er aan toe zijn bij DDZ en hoe smerig het materieel is, zowel binnen als de buitenkant. :X
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het gras bij de buren lijkt wel groener, maar ik zie weinig verschil tussen een Nederlandse of een Belgische trein qua reinheid van het interieur.
En op Amsterdam Centraal wordt elk halfuur de kerende [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] gedweild.
En op Amsterdam Centraal wordt elk halfuur de kerende [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] gedweild.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er is geen hogere capaciteit. De stoelen staan niet dichter op elkaar dan bij de ongemoderniseerde VIRM, het zijn nog steeds vier zitplaatsen per raam.Wageningen1998 schreef:Als die stoelen zo slecht zijn snap ik niet dat ze voor dezelfde stoelen bij VIRMm hebben gekozen dan. Hogere capaciteit zal wel de voornaamste reden zijn.
Er is bij de VIRMm wel geschoven met de verhouding eerste klas/tweede klas/klapstoelen maar het totale aantal zitplaasten is ongeveer hetzelfde gebleven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De achterkanten van de stoelen zaten toch verder van elkaar in de nieuwe 2e klas gedeeltes?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39171
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mwoh, de laatste tijd is het gras bij de buren echt wel groener (en ook bij de regionale vervoerders trouwens). De treinen van NS worden met de dag smeriger en kan met ondertussen niet eens meer een trein herinneren waarin ik in staat was het afvalbakje te gebruiken. Over het algemeen zitten die propvol.Suus schreef:Het gras bij de buren lijkt wel groener, maar ik zie weinig verschil tussen een Nederlandse of een Belgische trein qua reinheid van het interieur.
Ik had een tijdje nog de hoop dat als ze die dingen tijdens de kering in Rotterdam niet legen ze het tenminste nog in Groningen doen, maar laatst helaas mogen constateren dat dat daar dus ook niet gebeurd. Dan ben je met een beetje pech weer 9 uur verder als die trein weer een schoonmaker ziet.
Dat moet een uitzondering zijn, de reguliere treinen zien eruit of ze in maanden geen dweil gezien hebben.En op Amsterdam Centraal wordt elk halfuur de kerende [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] gedweild.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 436
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Intercity Direct, en Benelux worden altijd tijdens de keringen gereinigd zover ik weet. Die zien er ook altijd netjes uit als je erin stapt. Misschien omdat dit de vlaggenschepen van de NS zijn.
Weet niet zeker hoe het met de 1100 zit.
Weet niet zeker hoe het met de 1100 zit.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Prullenbakjes van de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie], [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] worden gewoon geleegd op Rotterdam Centraal, hoe zouden de schoonmakers op dat perron anders zo'n enorme berg volle vuilniszakken kunnen verzamelen? Alleen heb je met een korte kering dat er al snel veel reizigers inzitten en dat dus niet alles op tijd geleegd kan worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De houding van de gemiddelde schoonmaker dat ze de pruillenbakjes niet legen als er al iemand zit helpt daar ook niet echt aan mee. En ik heb het sterke vermoeden dat de gemiddelde reiziger het echt niet erg vind als een schoonmaker even snel het prullenbakje leegt waar ze bijzitten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39171
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Precies, en meer dan eens zie ik die treinen vanuit Rotterdam binnenkomen met door de hele trein heen overvolle prullenbakjes tot afval op de tafeltjes aan toe. Dat geeft niet echt de indruk dat er enige poging tot reinigen is geweest.
Want tja, als je in de spits de stoelen waar al iemand zit overslaat heb je effectief nul prullenbakjes geleegd nadat je de trein door bent gelopen natuurlijk.
Want tja, als je in de spits de stoelen waar al iemand zit overslaat heb je effectief nul prullenbakjes geleegd nadat je de trein door bent gelopen natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De ICR's worden voor mijn gevoel wel een stuk beter schoongemaakt dan de ICM's. Bij de ICR heb ik vaak toch wel gewoon schone tafeltjes bijvoorbeeld, bij de Koplopers is dit wel een probleem aan het worden. Ook algeheel zien de ICR treinen er wat netter verzorgder uit, al kan dit misschien illusie zijn omdat deze recenter zijn opgeknapt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En vergis je ook niet in hoe veel ICM's worden ingezet. Ze rijden meer kilometers op een dag dan ICR-rijtuigen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Heeft met de schoonmakers te maken. 900, 1000 en 1100 (en 9200) vallen onder de schoonmaak van NS Int (TreinSchoon zie je op hun rug staan). 's Nachts worden de treinen dan ook altijd volledig gedweild, afgesopt en weet ik het allemaal (ze staan al klaar als je het lege materieel komt brengen).
De andere treinen vallen onder het contract van NSR en dat is van Hago.
De andere treinen vallen onder het contract van NSR en dat is van Hago.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten