Pagina 42 van 60

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Za 15 Jul 2017, 22:37
door julsteren
Koplopers zijn wel echt vieze treinen ja. Ze zitten prima, heel lekker zelfs, maar het beest plakt als de neten. Ook de vloeren zijn vies in ICM. Tafeltjes zijn handig! Die mis ik veel in regionale treinen, waar ik graag en vaak mee reis!

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Zo 16 Jul 2017, 11:24
door Wageningen1998
De oude koplopers met die oranje bankjes, die zaten pas lekker

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Zo 16 Jul 2017, 11:47
door Meltrain
Geert schreef:De tafeltjes in de koplopers zijn ook prima om met een laptop op te werken, het enige nadeel daar is dat ze af en toe nogal plakkerig zijn :X

Dat vind ik juist totaal niet: doordat ik mijn laptop voor niet meer dan 90 graden kan openen (vanwege de stoel voor me), kijk ik er van schuin boven op en dat werkt vrij onhandig.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Zo 16 Jul 2017, 11:50
door Z2N
Heb je soms een grotere laptop? Normale grootte-laptops zie ik vaak genoeg zonder problemen gebruikt worden in ICM.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Zo 16 Jul 2017, 11:52
door Suus
Ik kan mij voorstellen dat de tafeltjes in ICM (en ICR, dat heeft dezelfde stoelframes) wat krap zijn voor laptops met een scherm van 15 inch en groter. Mijn 13-inch zit soms al klem tegen het krantenhoudertjes.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Zo 16 Jul 2017, 12:40
door Meltrain
Z2N schreef:Heb je soms een grotere laptop? Normale grootte-laptops zie ik vaak genoeg zonder problemen gebruikt worden in ICM.

Met een liniaal kon ik meten dat de lengte van de benedenhoek naar de bovenhoek van mijn laptop ongeveer 35,5 cm is, wat in Imperial units overeenkomt met 14 inch.
Verder ben ik vrij lang, waardoor ik sowieso al wat meer van boven op mijn laptop kijk als deze vrij laag staat.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Zo 16 Jul 2017, 13:35
door VIRM
Ik vind de stoelen in de nieuwe VIRMm anders gewoon echt als een harde plank zitten. Een andere hoek tussen de zitting en de leuning zou denk ik al iets uitmaken.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Zo 16 Jul 2017, 13:43
door Wageningen1998
Ik vind zelf de eerste klasse van VIRMm tegenvallen. Redelijk harde stoelen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Zo 16 Jul 2017, 21:34
door Geert
Toevallig vandaag weer in een VIRMm gereisd (vandaag in eerste klasse), daar kon ik gek genoeg wel normaal werken. Andere stoelen?

De stoel was inderdaad nog wat hard maar dat is misschien de nieuwigheid. Dat was een paar jaar terug bij DDZ ook en die stoelen zijn nu ook een stuk meer ingesleten.

Suus schreef:Ik kan mij voorstellen dat de tafeltjes in ICM (en ICR, dat heeft dezelfde stoelframes) wat krap zijn voor laptops met een scherm van 15 inch en groter. Mijn 13-inch zit soms al klem tegen het krantenhoudertjes.

Ik heb een kleine 15" (eerder 14" denk ik, want vrij dun model) maar ik trek hem altijd een beetje naar voren en dan heb ik nergens last van. Het scherm zit dan inderdaad wel (bijna) tegen de stoel aan, maar de kijkhoek is voor mij goed.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Zo 16 Jul 2017, 22:52
door Wageningen1998
Nu je over ingesleten begint, de stoelen van DDZ tweede klasse beginnen al behoorlijk te slijten. Verschillende scheuren en stukjes bekleding (kunstleer denk ik?) die losraken.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Ma 17 Jul 2017, 01:10
door Ronaldussen
Ingesleten? Volledig doorgezakt zul je bedoelen. Echt bedroevend hoe slecht veel stoelen er aan toe zijn bij DDZ en hoe smerig het materieel is, zowel binnen als de buitenkant. :X

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Ma 17 Jul 2017, 07:54
door SLToilet
Z2N schreef:Heb je soms een grotere laptop? Normale grootte-laptops zie ik vaak genoeg zonder problemen gebruikt worden in ICM.


Ik heb 15,6' en kan hem moeiteloos gebruiken in een ICM hoewel prettig anders is.

In de oudere VIRM's daarentegen gaan de pootjes aan minimaal één zijde over de rand heen, dát is pas irritant. Met mijn kleinere werklaptop lukt het overigens wel en heb ik aan de voorkant nog wat ruimte over waar ik dan lekker kan muizen. De tafeltjes zijn dan ook wat meer vierkant van vorm dan bij andere treinstellen. Destijds waren laptops altijd 4:3, tegenwoordig 16:9. Je ziet de tafels meegaan met de tijd.

In de VIRMm kan ik mijn thuislaptop gewoon kwijt zoals het hoort.

Ik tref overigens steeds vaker de VIRMm aan, als het goed is nu bijna twintig van die dingen. De 3025 heeft er vandaag twee aan elkaar gekoppeld!

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Ma 17 Jul 2017, 09:30
door Wageningen1998
Ronaldussen schreef:Ingesleten? Volledig doorgezakt zul je bedoelen. Echt bedroevend hoe slecht veel stoelen er aan toe zijn bij DDZ en hoe smerig het materieel is, zowel binnen als de buitenkant. :X


Als die stoelen zo slecht zijn snap ik niet dat ze voor dezelfde stoelen bij VIRMm hebben gekozen dan. Hogere capaciteit zal wel de voornaamste reden zijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Ma 17 Jul 2017, 12:30
door Reiziger Delft
Ronaldussen schreef:Ingesleten? Volledig doorgezakt zul je bedoelen. Echt bedroevend hoe slecht veel stoelen er aan toe zijn bij DDZ en hoe smerig het materieel is, zowel binnen als de buitenkant. :X

Sowieso is al het materieel van NS al jaren smerig. Echt zonde hoe er om wordt gegaan met treinstellen van miljoenen Euros. Ik vrees al voor de FLIRTs die er nu nog supergoed uitzien. Dweilen, doekjes over het interieur, bekleding reinigen, het wordt volgens mij nooit meer gedaan. Materieel in de landen om ons heen ziet er veel schoner uit.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Ma 17 Jul 2017, 12:40
door Suus
Het gras bij de buren lijkt wel groener, maar ik zie weinig verschil tussen een Nederlandse of een Belgische trein qua reinheid van het interieur.

En op Amsterdam Centraal wordt elk halfuur de kerende 1000 gedweild.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Ma 17 Jul 2017, 13:23
door reisthijs
Wageningen1998 schreef:Als die stoelen zo slecht zijn snap ik niet dat ze voor dezelfde stoelen bij VIRMm hebben gekozen dan. Hogere capaciteit zal wel de voornaamste reden zijn.
Er is geen hogere capaciteit. De stoelen staan niet dichter op elkaar dan bij de ongemoderniseerde VIRM, het zijn nog steeds vier zitplaatsen per raam.

Er is bij de VIRMm wel geschoven met de verhouding eerste klas/tweede klas/klapstoelen maar het totale aantal zitplaasten is ongeveer hetzelfde gebleven.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Ma 17 Jul 2017, 13:54
door jelmerrr
De achterkanten van de stoelen zaten toch verder van elkaar in de nieuwe 2e klas gedeeltes?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Ma 17 Jul 2017, 20:55
door Daniel
Suus schreef:Het gras bij de buren lijkt wel groener, maar ik zie weinig verschil tussen een Nederlandse of een Belgische trein qua reinheid van het interieur.

Mwoh, de laatste tijd is het gras bij de buren echt wel groener (en ook bij de regionale vervoerders trouwens). De treinen van NS worden met de dag smeriger en kan met ondertussen niet eens meer een trein herinneren waarin ik in staat was het afvalbakje te gebruiken. Over het algemeen zitten die propvol.
Ik had een tijdje nog de hoop dat als ze die dingen tijdens de kering in Rotterdam niet legen ze het tenminste nog in Groningen doen, maar laatst helaas mogen constateren dat dat daar dus ook niet gebeurd. Dan ben je met een beetje pech weer 9 uur verder als die trein weer een schoonmaker ziet.

En op Amsterdam Centraal wordt elk halfuur de kerende 1000 gedweild.

Dat moet een uitzondering zijn, de reguliere treinen zien eruit of ze in maanden geen dweil gezien hebben.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Ma 17 Jul 2017, 23:39
door jesse-cruzu
Intercity Direct, en Benelux worden altijd tijdens de keringen gereinigd zover ik weet. Die zien er ook altijd netjes uit als je erin stapt. Misschien omdat dit de vlaggenschepen van de NS zijn.

Weet niet zeker hoe het met de 1100 zit.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 04:53
door Suus
Prullenbakjes van de 500, 600 en 2800 worden gewoon geleegd op Rotterdam Centraal, hoe zouden de schoonmakers op dat perron anders zo'n enorme berg volle vuilniszakken kunnen verzamelen? Alleen heb je met een korte kering dat er al snel veel reizigers inzitten en dat dus niet alles op tijd geleegd kan worden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 08:47
door Gekko123
De houding van de gemiddelde schoonmaker dat ze de pruillenbakjes niet legen als er al iemand zit helpt daar ook niet echt aan mee. En ik heb het sterke vermoeden dat de gemiddelde reiziger het echt niet erg vind als een schoonmaker even snel het prullenbakje leegt waar ze bijzitten.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 10:06
door Daniel
Precies, en meer dan eens zie ik die treinen vanuit Rotterdam binnenkomen met door de hele trein heen overvolle prullenbakjes tot afval op de tafeltjes aan toe. Dat geeft niet echt de indruk dat er enige poging tot reinigen is geweest.
Want tja, als je in de spits de stoelen waar al iemand zit overslaat heb je effectief nul prullenbakjes geleegd nadat je de trein door bent gelopen natuurlijk.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 10:54
door MarkNL
De ICR's worden voor mijn gevoel wel een stuk beter schoongemaakt dan de ICM's. Bij de ICR heb ik vaak toch wel gewoon schone tafeltjes bijvoorbeeld, bij de Koplopers is dit wel een probleem aan het worden. Ook algeheel zien de ICR treinen er wat netter verzorgder uit, al kan dit misschien illusie zijn omdat deze recenter zijn opgeknapt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 12:57
door Klaasje
En vergis je ook niet in hoe veel ICM's worden ingezet. Ze rijden meer kilometers op een dag dan ICR-rijtuigen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: Di 18 Jul 2017, 13:01
door Jultar
Heeft met de schoonmakers te maken. 900, 1000 en 1100 (en 9200) vallen onder de schoonmaak van NS Int (TreinSchoon zie je op hun rug staan). 's Nachts worden de treinen dan ook altijd volledig gedweild, afgesopt en weet ik het allemaal (ze staan al klaar als je het lege materieel komt brengen).
De andere treinen vallen onder het contract van NSR en dat is van Hago.