Pagina 50 van 80

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 19:55
door Suus
Daniel schreef:Maar zo laag zijn die Duitse perrons toch niet, althans, in mijn ervaring?

In Oost-Duitsland, Rheinland-Pfalz en Beieren wel.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 20:06
door Daniel
Tja, maar de foto's zijn van stellen voor de RheinRuhrExpress. En die gaat toch echt in NRW rondrijden en niet in de regio's die jij noemt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 21:26
door bobo17
De dubbeldeksingang bij de rrx desiro HC zit op 73 cm, dus gwn voor de 76 cm perrons.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 10 okt 2017, 16:06
door Z2N
ArrivaBas schreef:Die Regio2N's zijn vooral breed. Ik vrees dat die dingen onaangepast buiten het profiel van vrije ruimte vallen in Nederland. De grote hoeveelheid aan (grove) naden maakt het treinstel ook nog eens enorm lelijk om te zien.

De Régio2N is ontworpen voor het Franse profiel van vrije ruimte, wat 31 centimeter smaller is dan het smalste profiel in Nederland, en past daarin maar net. Een versie voor Nederland zou dus kunnen worden ontworpen met strakkere naden, omdat je ruimte 'over' hebt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 10 okt 2017, 20:13
door OmniLezer
Die 2N treinen zien er echt heel breed uit. Breder dan een VIRM zelfs.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 10 okt 2017, 20:59
door trolly
2,99 m voor de dubbeldeksrijtuigen, 3,05 m enkeldeks. De VIRM is 3,02 m :')

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 10 okt 2017, 21:03
door Z2N
De Régio2N heeft kortere bakken op jacobsdraaistellen, daardoor kan je de trein breder maken. :wink:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 10 okt 2017, 21:20
door trolly
Dat lijkt me wel. Op grond van m'n eigen cijfertjes over de breedte durf ik ook wel te gokken dat de enkeldekkers korter zijn dan de dubbeldekkers. Bijkomend voordeel is, dat de deuren dichter bij het perron zitten. Erg slim allemaal. Maar kanonnen, wat zijn die krengen lelijk! :X

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 10 okt 2017, 22:19
door Geert
Dit had ik nog niet langs zien komen:

NS gaat zijn nieuwe intercity’s uitrusten met meerdere 4G modems per treinstel. Verder zal op de ICNG’s de bandbreedte worden verhoogd en zullen premium-diensten worden aangeboden. Dat meldt NS desgevraagd aan Telecompaper.
“Het mobiele netwerk wordt ook gebruikt voor het Onboard Informatie Systeem en voor realtime monitoring (technische werking) van de trein. Het backbone network is 1 Gbps. Per treinstel zijn er dus meerdere 4G modems met meerdere antennes. Voor verhoging van de bandbreedte wordt gebruik gemaakt van MIMO”, zegt woordvoerster Ingeborg de Boer.

Van welke snelheden reizigers in de ICNG’s gebruik willen maken en welke premium-diensten NS zal gaan aanbieden, is nog onduidelijk. “Wij zijn nog in ontwerpfase en is deze fase is nog niet alles definitief”, aldus woordvoering.


bron: https://www.telecompaper.com/nieuws/ns- ... n--1215022

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 10 okt 2017, 22:57
door webguy
Grappig, maar dat bedenken we nu en in 2022 zitten we alweer op 5G en is MIMO vast ouderwets. Daarnaast vraag ik me oprecht af wat je in een trein aan IT kan stoppen qua wifi waar de klant wat aan heeft. Maar goed, ik laat me verrassen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 10 okt 2017, 23:02
door Suus
Je wil premiumdiensten maar weet niet welke premiumdiensten. Tja, doe dan gewoon niets :')

Zullen we gewoon beginnen met bereik in de HSL-tunnels (alhoewel ik al die afgekapte telefoongesprekken wel erg rustgevend vind)?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 10 okt 2017, 23:10
door PHS
Ik vraag mij af wat die premiumdiensten kunnen zijn. NS wifi biedt als enige voordeel dat het niet van je bundel af gaat. En dat je kan internetten als je geen bundel hebt. Maar wie heeft geen data straks in 2022?

TL;DR: Netflixen zal straks prima gaan op 5G, daar heb ik de NS niet voor nodig.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 10 okt 2017, 23:21
door JWM
Wellicht exclusieve content voor treinreizigers. Een NS-soap over de verwikkelingen van machinist Joop met conductrice Magda lijkt mij heel erg leuk.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 10 okt 2017, 23:35
door Geert
Een trein-stel :X

Zonder gekheid, bij die premiumdiensten kan ik me ook niet zoveel voorstellen, tenzij men standaard de wifi af gaat knijpen. Maar data wordt inderdaad steeds goedkoper dus ik denk dat de meerwaarde klein zal zijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 11 okt 2017, 20:44
door Mdk
Ik vind het opzich wel grappig dat in dit filmpje word geroepen dat de techniek simpelweg niet meer aankan, maar dat de NS claimt dat ze dus wel kunnen verbeteren, en dus premium diensten aan kunnen bieden, dat wil ik zien.

Wifi in de trein gebruik ik overigens toch nooit meer nu ik een onbeperkt abonnement heb (is echt een aanrader trouwens). lekker netflixen op 4g gaat nu ook al prima, met uitzondering van dat ene stukje op amersfoort-apeldoorn waar je geen signaal hebt, en als ik op mn laptop wil werken gooi ik even snel een hotspotje. Zo goed als frustratie-vrij, dat kan je van de wifi in de trein niet zeggen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 okt 2017, 13:22
door Meltrain
Vandaag wordt blijkbaar officieel de SNG gepresenteerd, dus is er een persbericht verschenen op de site van de NS:
http://nieuws.ns.nl/ns-nieuwe-sprinters-en-vaker-sprinters/

Rechtsboven is er als download een kaart te vinden, met daarop (onder andere) het geplande inzetgebied van de SNG.
Dit betreft met name het noordelijk deel van Zuid-Holland, Noord-Holland, Flevoland, Noord-Nederland en de 5600.

In de zuidelijke Randstad blijven blijkbaar (voorlopig) SGM en SLT rijden. :(

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 okt 2017, 13:32
door cassie127
Klopt het dat de sprinter Zwolle - Amsterdam Centraal komt te vervallen en voortaan via Amsterdam Zuid naar Den Haag Centraal gaat?

Vind het wel opvallend dat ze de 5600 met SNG willen laten rijden. Die is nu al druk met 2× DDZ-4. Wel jammer dat de 7000 geen nieuwe materieel krijgt... Daar zet NS al jaren oud materieel op in (op die enkele SLT na dan)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 okt 2017, 13:34
door MetroRET
Zwolle - Den Haag bestaat al (4600 en 14600 zijn gekoppeld aan elkaar).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 okt 2017, 13:43
door cassie127
Ja over Amsterdam Centraal. Maar dat kaartje bij het bericht van NS zegt dat die sprinter niet meer over Amsterdam Centraal gaat

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 okt 2017, 13:46
door Z2N
Meltrain schreef:In de zuidelijke Randstad blijven blijkbaar (voorlopig) SGM en SLT rijden. :(


Haal het voorlopig maar weg hoor: Daar waar nu Flirt rijdt zal het Flirt blijven, het SNG wordt ingezet in Flevoland, NoordOost-Nederland en beperkt in de westelijke Randstad, en de rest wordt uiteindelijk SLT. Het SGM blijft, totdat de verbouwing van SLT afgerond wordt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 okt 2017, 13:59
door jelmerrr
Klopt het dat in 2020 SNG ook moet gaan rijden naar Groningen en Leeuwarden?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 okt 2017, 14:07
door MetroRET
Z2N schreef:
Meltrain schreef:In de zuidelijke Randstad blijven blijkbaar (voorlopig) SGM en SLT rijden. :(


Haal het voorlopig maar weg hoor: Daar waar nu Flirt rijdt zal het Flirt blijven, het SNG wordt ingezet in Flevoland, NoordOost-Nederland en beperkt in de westelijke Randstad, en de rest wordt uiteindelijk SLT. Het SGM blijft, totdat de verbouwing van SLT afgerond wordt.


Denk dat "Zuidelijke randstad" toch eerder Den Haag - Rotterdam - Utrecht - Dordrecht wordt bedoeld ipv Breda of Roosendaal.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 okt 2017, 14:10
door Mikos

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 okt 2017, 14:15
door JWM
Meer sprinters Geldermalsen - Den Bosch? Gaat dat alleen om een verdwaalde rit in de avond ofzo?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 okt 2017, 14:18
door Meltrain
Z2N schreef:
Meltrain schreef:In de zuidelijke Randstad blijven blijkbaar (voorlopig) SGM en SLT rijden. :(


Haal het voorlopig maar weg hoor: Daar waar nu Flirt rijdt zal het Flirt blijven, het SNG wordt ingezet in Flevoland, NoordOost-Nederland en beperkt in de westelijke Randstad, en de rest wordt uiteindelijk SLT. Het SGM blijft, totdat de verbouwing van SLT afgerond wordt.

Het "voorlopig" sloeg dan ook op SGM.
Maar aangezien SNG in Leidschendam onderhouden gaat worden, is het vreemd dat het alleen maar ten noorden van Den Haag wordt ingezet. Een inzet in heel Noord- en Zuid-Holland zou dan logischer zijn.